Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mantamane
    Bimmer Rookie
    • Dec 2012
    • 58
    • Taipalsaari

    Kone levällään ja tuli pienet jormut tonne sylinteriin kun otettiin mäntiä irti. Voiko tuota nyt viedä koneistamoon hoonaukseen? Vai pitääkö olla joku special hooni?

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5257
      • Pirkkala

      Originally posted by mantamane View Post
      Kone levällään ja tuli pienet jormut tonne sylinteriin kun otettiin mäntiä irti. Voiko tuota nyt viedä koneistamoon hoonaukseen? Vai pitääkö olla joku special hooni?
      Lukaseppa netistä alusilin ominaisuuksista vähän. Epäilen että hoonilla ei kannata koskea tuohon. Menee se sisäänajohomma uusiks enkä tiedä pitäskö sitä varten sitten olla uusi mäntä ja renkaat.
      Yksi mahdollisuus vois olla lyyä kasaan ja ajaa. Jos naarmu on pitkittäin se saattas toimia.

      Itse laitoin männät toisesta koneesta täysin ehjään lohkoon niin kaikki pytyt meni pilalle alta aikayksikön.:think

      Jos varmasti ehjän haluat niin käytetty alakerta tilalle.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • mantamane
        Bimmer Rookie
        • Dec 2012
        • 58
        • Taipalsaari

        Ostin käytetyn koneen. Ei jaksanut entisellä omistajalla käydä kunnolla. Otin auki, niin kone oli todella karstainen. Männät piti naputella kumivasaralla irti. Mitähän tässä koneessa on tapahtunut?

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by mantamane View Post
          Ostin käytetyn koneen. Ei jaksanut entisellä omistajalla käydä kunnolla. Otin auki, niin kone oli todella karstainen. Männät piti naputella kumivasaralla irti. Mitähän tässä koneessa on tapahtunut?
          Veikataan huohotinta.

          Comment

          • mantamane
            Bimmer Rookie
            • Dec 2012
            • 58
            • Taipalsaari

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Veikataan huohotinta.
            Pakoventtiilien ohjurit niin kuluneet että sieltä oli lununnut öljyä ja karstoittanut moottorin. Onko millanen homma vaihtaa nuo ohjurit?

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by mantamane View Post
              Pakoventtiilien ohjurit niin kuluneet että sieltä oli lununnut öljyä ja karstoittanut moottorin. Onko millanen homma vaihtaa nuo ohjurit?
              Eikös pakopuolelta luulisi öljyn moottorin käydessä kulkeutuvan pakoputeen päin?

              Mutta anyway rikki on jos ohjurit ovat väljät, koneistamolla niitä vaihdetaan.
              Itse vähän turhan hankala temppu toteuttaa onnistuneesti.

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5257
                • Pirkkala

                Tää diagnoosi kuulostaa nyt vähän hätiköidyltä. En ole yhdessäkään m60 nähnyt väljiä ohjureita. Ja ne kumit siellä sen öljyn pitää oikeassa paikassa.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • ike24
                  BTCF Member
                  • Mar 2011
                  • 957
                  • haapavesi

                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Tää diagnoosi kuulostaa nyt vähän hätiköidyltä. En ole yhdessäkään m60 nähnyt väljiä ohjureita. Ja ne kumit siellä sen öljyn pitää oikeassa paikassa.
                  Kyllä mulla ainakin oli vanhat ku kosunen teki kannet uusiksi.
                  Last edited by ike24; 16-10-2015, 21:53.

                  Comment

                  • MH motorsport
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 2301
                    • Turku

                    Onkos kukaan hypistellyt tai tietoa tuollaisesta öljyjäähdyttimellä varustetutusta öljynsuodatin jalasta? Kuvissa lähdöt on suoraan vasemmalle koneen takaosasta päin katsottuna. Tämä passaisi omaan käyttöön koska ahtoputki menee suodatinjalan etuosasta. Kierteet vaan lähtöihin ja linjat aftermarket kennolle joka siellä keulalla jo kiikkuu.
                    Huohotusta meinasin myös parantaa nipoilla venttiilikoppien takaosasta. Koehitsaus technoweldillä onnistui tuohon magnesium seos koppaan.
                    Öljynlämpöanturin voisi myös laittaa. Kannattaako sijoittaa öljypohjaan?
                    Autopalvelu MH-motor
                    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                    Maxxecu myynti ja asennus
                    www.mh-motor.fi
                    0503218217
                    Kulkineet:
                    E6 2000 touring
                    E6 2002 touring
                    E30 318is ///Mtechnic 2
                    E34 ///M5 nürburgring
                    E34 S62b50 turbo dct
                    E39 523i ///Msport
                    F30 320d

                    Comment

                    • ike24
                      BTCF Member
                      • Mar 2011
                      • 957
                      • haapavesi

                      Originally posted by Pikkuvelii View Post
                      Onkos kukaan hypistellyt tai tietoa tuollaisesta öljyjäähdyttimellä varustetutusta öljynsuodatin jalasta? Kuvissa lähdöt on suoraan vasemmalle koneen takaosasta päin katsottuna. Tämä passaisi omaan käyttöön koska ahtoputki menee suodatinjalan etuosasta. Kierteet vaan lähtöihin ja linjat aftermarket kennolle joka siellä keulalla jo kiikkuu.
                      Huohotusta meinasin myös parantaa nipoilla venttiilikoppien takaosasta. Koehitsaus technoweldillä onnistui tuohon magnesium seos koppaan.
                      Öljynlämpöanturin voisi myös laittaa. Kannattaako sijoittaa öljypohjaan?
                      Mulla on tommonen öljysuodjalka. Mulla on kans venakopissa takana nipat.

                      Comment

                      • MH motorsport
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 2301
                        • Turku

                        Originally posted by ike24 View Post
                        Mulla on tommonen öljysuodjalka. Mulla on kans venakopissa takana nipat.
                        Onko ne lähdöt suoraan vasemmalle ja miten olet nipat toteuttanut öljynsuodatinjalkaan?
                        Autopalvelu MH-motor
                        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                        Maxxecu myynti ja asennus
                        www.mh-motor.fi
                        0503218217
                        Kulkineet:
                        E6 2000 touring
                        E6 2002 touring
                        E30 318is ///Mtechnic 2
                        E34 ///M5 nürburgring
                        E34 S62b50 turbo dct
                        E39 523i ///Msport
                        F30 320d

                        Comment

                        • Bode86
                          BTCF Member
                          • Aug 2009
                          • 569
                          • Kajaani

                          Mikäs noista koneen päällä olevista nakutus anturien liittimistä on anturin 4 liitin?
                          Pitäs tuo nelosanturi vaihtaa kun antaa vikakoodia? Kone m60b30.
                          nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
                          ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto
                          Sotkamo connection

                          Comment

                          • MH motorsport
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 2301
                            • Turku

                            Mielestäni 7-8 sylinterin.
                            Jos pystyt elämään vikakoodin kanssa niin ei ole välttämätön homma vaihtaa. Kone ei tule nakuttamaan perus 98 pumppubensalla.
                            Autopalvelu MH-motor
                            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                            Maxxecu myynti ja asennus
                            www.mh-motor.fi
                            0503218217
                            Kulkineet:
                            E6 2000 touring
                            E6 2002 touring
                            E30 318is ///Mtechnic 2
                            E34 ///M5 nürburgring
                            E34 S62b50 turbo dct
                            E39 523i ///Msport
                            F30 320d

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5257
                              • Pirkkala

                              Nakutuksesta en tiedä mutta jos nelonen on tosiaan siellä kuskinpuolen nurkalla niin se on siinä vesiputken alla. Pultti ei mahdu kokonaan pyörimään ylös ennenkuin purat sen putken tieltä pois eli purat vesipumpun jotta saat sen putken irti.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • Bode86
                                BTCF Member
                                • Aug 2009
                                • 569
                                • Kajaani

                                No tuo nakutusanturin vaihto on mielessä lähinnä sen takia, että autossa ei tällä hetkellä mene päästöt läpi ja pitäisi leimalla käyttää.
                                Ongelmat on se että CO on kierroksilla koholla ja HC tyhjäkäynnillä. Tuo anturi vika on ainut vikakoodi ja mieles käynyt, että käykö kone nyt niin rikkaalla, että siitä johtuisi? Onko ideaa mistä muusta nuo päästö ongelmat voisi johtua?
                                nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
                                ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto
                                Sotkamo connection

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎