Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5272
    • Pirkkala

    Originally posted by mrrk View Post
    M60 ja M62 öljypumput on tehty eri materiaaleista vaikka muoto on sama.

    Kokemuksen mukaan mitä noita on tullut pyöriteltyä niin M62 pultit pysyy paikoillaan mutta on silti löysässä.

    Painottaisin sihdin avaamisen tärkeyttä koska siellä ne yllätykset tuntuu olevan piilossa.

    Juuri laitoin takaisin paikoilleen 260 tkm ajetun pumpun ja paras minkä olen käytetyissä nähnyt. Eli on ollut sopiva öljynvaihtoväli. Silti sihdistä löytyi ylimääräistä materiaalia

    Edelliseen sikeflex postaukseen viitaten voi varmaan laittaa myös että ei ehkä kannata runkopulttilla kiristää öljypumpun ketjua...
    Siellä on kuusiokololle paikka ja ohjeet löytyy 5 minuutissa

    Viittaatko siihen että joku aivokuollut olisi löysännyt runkopulttia jotta saisi ketjua kireemmälle? hätä keinot keksii.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • mrrk
      BTCF Member
      • Sep 2007
      • 515
      • Satakunta.

      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Viittaatko siihen että joku aivokuollut olisi löysännyt runkopulttia jotta saisi ketjua kireemmälle? hätä keinot keksii.

      Jep.

      Kone muuten siistin oloinen mutta hieman jännittää mitä patentteja löytyy.

      Mitenkäs saa parhaiten sikaflexin pois isomman öljypohjan tasopinnasta?

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5272
        • Pirkkala

        Originally posted by mrrk View Post
        Jep.

        Kone muuten siistin oloinen mutta hieman jännittää mitä patentteja löytyy.

        Mitenkäs saa parhaiten sikaflexin pois isomman öljypohjan tasopinnasta?
        Kyllä pitäs kädet katkasta....

        Työnnä keraamisen hellan putsaustyökalulla tai lasinputsaustyökalulla. Mä luulen että liuottimet ei oikein pysty sikaflexiin ainakaan isompiin määriin.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5226
          • Hki 43

          Originally posted by mrrk View Post
          M60 ja M62 öljypumput on tehty eri materiaaleista vaikka muoto on sama.

          Kokemuksen mukaan mitä noita on tullut pyöriteltyä niin M62 pultit pysyy paikoillaan mutta on silti löysässä.

          Painottaisin sihdin avaamisen tärkeyttä koska siellä ne yllätykset tuntuu olevan piilossa.

          Juuri laitoin takaisin paikoilleen 260 tkm ajetun pumpun ja paras minkä olen käytetyissä nähnyt. Eli on ollut sopiva öljynvaihtoväli. Silti sihdistä löytyi ylimääräistä materiaalia

          Edelliseen sikeflex postaukseen viitaten voi varmaan laittaa myös että ei ehkä kannata runkopulttilla kiristää öljypumpun ketjua...
          Siellä on kuusiokololle paikka ja ohjeet löytyy 5 minuutissa
          Kiitos kaikille! Missäs tämä sihti sijaitsee?
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5272
            • Pirkkala

            Originally posted by Carbonfiber View Post
            Kiitos kaikille! Missäs tämä sihti sijaitsee?
            No siinä pumpussa. Se mistä se imee. Pihdeillä vaan vääntelet reunat auki että saat sen pellin irti ja sit näät mitä kaikkee oksennusta se on sinne imeskelly.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • Roisto
              BTCF Member
              • Nov 2010
              • 2542
              • Kajaani

              Onhan tämä varmasti monessa paikassa selvitetty mutta kerran vielä pojat..? Oletetaan että haluaisin tehdä swapin M60B30:stä B40:een, mitä kaikkea tarvitsen? Moottori, IMM ja ECU ainakin. B30:n jatkeena on 5-vaihteinen manuaali (mikä se nyt sitten merkinnältään onkaan) ja B40:n perseessä automaatti eli sinne alueelle ilmeisesti tarvitaan jotain jännää.

              Onko tämä moottorin kannalta ihan periaatteella "entinen irti, uus paikoilleen, plug'n'pray" vai pitääkö sähköjen kans turata jotain?

              Jotain muuta huomionarvoista?
              2001 E39 525iA
              1992 E34 "540i/5"

              Comment

              • MH motorsport
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 2301
                • Turku

                Originally posted by Roisto View Post
                Onhan tämä varmasti monessa paikassa selvitetty mutta kerran vielä pojat..? Oletetaan että haluaisin tehdä swapin M60B30:stä B40:een, mitä kaikkea tarvitsen? Moottori, IMM ja ECU ainakin. B30:n jatkeena on 5-vaihteinen manuaali (mikä se nyt sitten merkinnältään onkaan) ja B40:n perseessä automaatti eli sinne alueelle ilmeisesti tarvitaan jotain jännää.

                Onko tämä moottorin kannalta ihan periaatteella "entinen irti, uus paikoilleen, plug'n'pray" vai pitääkö sähköjen kans turata jotain?

                Jotain muuta huomionarvoista?
                Ilmansuodatinkotelo b40 mallista, johtosarja manuaalista. Vauhtis ja kytkin sopii vanhasta koneesta. Ei muistaakseni muita eroja...
                Autopalvelu MH-motor
                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                Maxxecu myynti ja asennus
                www.mh-motor.fi
                0503218217
                Kulkineet:
                E6 2000 touring
                E6 2002 touring
                E30 318is ///Mtechnic 2
                E34 ///M5 nürburgring
                E34 S62b50 turbo dct
                E39 523i ///Msport
                F30 320d

                Comment

                • Roisto
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 2542
                  • Kajaani

                  Originally posted by Pikkuvelii View Post
                  Ilmansuodatinkotelo b40 mallista, johtosarja manuaalista. Vauhtis ja kytkin sopii vanhasta koneesta. Ei muistaakseni muita eroja...
                  Danke!

                  Semmonen piti vielä kysymäni että miten luistonesto jos B40:stä semmonen löytyy? B30:ssä sitä ei oo ja en sitä halua, voiko sen vaan jättää pois?
                  2001 E39 525iA
                  1992 E34 "540i/5"

                  Comment

                  • ike24
                    BTCF Member
                    • Mar 2011
                    • 957
                    • haapavesi

                    Originally posted by Roisto View Post
                    Danke!

                    Semmonen piti vielä kysymäni että miten luistonesto jos B40:stä semmonen löytyy? B30:ssä sitä ei oo ja en sitä halua, voiko sen vaan jättää pois?
                    Voit. Ja toimii kyll myös automaatin johtosarjalla.

                    Comment

                    • MH motorsport
                      BTCF Member
                      • Sep 2011
                      • 2301
                      • Turku

                      Ottaa vaan sen luistoneston kaasuläpän pois ja laittaa luistonestottoman imukurkun tilalle. Itsellä oli ongelmia automaatin johtosarjan kanssa kun ei lämpötietoa tullut ja lämpömittari ei värähtänyt ja auto röpelsi. Pakkivaloakaqn en saanut rokkaamaan. Muutenkin se manuaalin johtosarja on selkeämpi ja poistuu turhat piuhat...
                      Autopalvelu MH-motor
                      Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                      Maxxecu myynti ja asennus
                      www.mh-motor.fi
                      0503218217
                      Kulkineet:
                      E6 2000 touring
                      E6 2002 touring
                      E30 318is ///Mtechnic 2
                      E34 ///M5 nürburgring
                      E34 S62b50 turbo dct
                      E39 523i ///Msport
                      F30 320d

                      Comment

                      • Patriot
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 274

                        Miksi M62TUB44-moottori pölläyttelee savut putkesta startissa, mutta vain jos on ajettu pidempi matka? Kun ongelma ilmenee, kuuluu liikkeelle lähtiessä kuuluu huohottimen ujellus. Ei vaikuta olevan merkitystä millaista ajoa on ajettu. Lyhyissä alle 30min ajoissa moista ongelmaa ei synnyt. Jos moottorin sammuttaa ja käynnistää uudelleen, ei ongelma toistu. Huohotinventtiili on uusi, kaasuläppä ja imusarja on tiiviitä ainakin tiivistepinnoillaan.

                        Joku letku lämpenee, vuotaa ja aiheuttaa imuvuodolla huohotinkalvon vuotamisen startissa?

                        Mitään asiaan viittaavia vikakoodeja ei ole näkynyt.
                        Last edited by Patriot; 22-06-2015, 18:03.
                        E39 540iA M62TUB44

                        Comment

                        • MH motorsport
                          BTCF Member
                          • Sep 2011
                          • 2301
                          • Turku

                          Miten m60 käyttäytyy ilman lambdoja? Tämänhetken tilanne että lambdat irti ja kun kone käynyt minuutin niin ei kestä sen jälkeen kaasua. Tarvisi vaan autoa siirtää lyhyt matka korjaamolta korjaamolle ja ei ole paikkoja lambdoille (vielä) turbon downpipessä.
                          Autopalvelu MH-motor
                          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                          Maxxecu myynti ja asennus
                          www.mh-motor.fi
                          0503218217
                          Kulkineet:
                          E6 2000 touring
                          E6 2002 touring
                          E30 318is ///Mtechnic 2
                          E34 ///M5 nürburgring
                          E34 S62b50 turbo dct
                          E39 523i ///Msport
                          F30 320d

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            Toimii ihan normaalisti. Reilun viikon ajelin viime kesänä ilman lambdoja. Vetoja tuntu olevan normaalia vähemmän ja bensaa palo enempi, mutta muuten ei ollu mitään ongemaa.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5272
                              • Pirkkala

                              Originally posted by bemmeri View Post
                              Toimii ihan normaalisti. Reilun viikon ajelin viime kesänä ilman lambdoja. Vetoja tuntu olevan normaalia vähemmän ja bensaa palo enempi, mutta muuten ei ollu mitään ongemaa.
                              Liekö psygologinen vetojen vähentyminen kyseessä?

                              Itse en keksi miksi vähenisi tehot jos toimivasta padasta ne irti kiskoit.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • MH motorsport
                                BTCF Member
                                • Sep 2011
                                • 2301
                                • Turku

                                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                                Liekö psygologinen vetojen vähentyminen kyseessä?

                                Itse en keksi miksi vähenisi tehot jos toimivasta padasta ne irti kiskoit.
                                Ei kestä kaasua ja tiputtaa pyttyjä pois pelistä. Veikkaan että lyhköset käynnistykset ilman lambdoja on kyrväyttäny tulpat. Laitan lambdat putkeen ja uudet tulpat ja uutta yritystä.
                                Autopalvelu MH-motor
                                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                                Maxxecu myynti ja asennus
                                www.mh-motor.fi
                                0503218217
                                Kulkineet:
                                E6 2000 touring
                                E6 2002 touring
                                E30 318is ///Mtechnic 2
                                E34 ///M5 nürburgring
                                E34 S62b50 turbo dct
                                E39 523i ///Msport
                                F30 320d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎