Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1145
    • Tornio

    sain koneen kämpile,osaaako joku ny varmistaa onko tuossa ews rojuja vai,meneekö pin66 katkasemalla..

    tommosen anto vin koodilla:



    myyjän mukaan autosta ei niitä löytyny,kun ews boxia kyselin..mut mut?

    Comment

    • Muurahainen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by afafaf View Post
      sain koneen kämpile,osaaako joku ny varmistaa onko tuossa ews rojuja vai,meneekö pin66 katkasemalla..

      tommosen anto vin koodilla:



      myyjän mukaan autosta ei niitä löytyny,kun ews boxia kyselin..mut mut?
      Tuo vin:llä tuleva info sisältää kaikki E38 sopivat osat joten siitä ei oikein voi päätellä mitään.

      Eikös tuo nyt ole helppo juttu testata? Tosin en yhtään E38:ä ole nähnyt missä ei ews:ää olisi mutta sekään nyt ei vielä kerro mitään.

      Comment

      • peto2
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 8274
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Tuo vin:llä tuleva info sisältää kaikki E38 sopivat osat joten siitä ei oikein voi päätellä mitään.

        Eikös tuo nyt ole helppo juttu testata? Tosin en yhtään E38:ä ole nähnyt missä ei ews:ää olisi mutta sekään nyt ei vielä kerro mitään.
        Ei ole kaikissa, nimimerkillä sellainen pihassa, 12/94
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Muurahainen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by peto2 View Post
          Ei ole kaikissa, nimimerkillä sellainen pihassa, 12/94
          Kuten sanoinkin ettei välttämättä kerro mitään

          95 alusta taitaa kyseessä olla ews II joka ei ilmeisesti poistu johdon katkaisulla.

          Comment

          • afafaf
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1145
            • Tornio

            Jep testaan,mut se vie vähän aikaa,niin tietää varautua.. eli vielä selvennykseksi koneen kyljessä on -94 ja vin antaa näin..


            BMW 740i
            Series 7' E38
            Body Sedan
            Engine M60
            Region Europe
            Left-hand drive, Transmission: Automatic
            Production date August 1994

            Ja tämän mukaan ews on tullut tuolloin..

            EWS II CONTROL UNIT from 01.1995 till 09.1996

            Eli käsitän että tässä sitä ei ole vaikka ecun loppunumero -484

            Eli napsautan 66 poikki,olenko käsittäny oikein?

            Comment

            • karrimiettinen
              Newbiemmer
              • Nov 2014
              • 16
              • Imatra

              M62B35 e36:seen

              Meneekö e36 koppaan ilman ö-pohjan muokkausta?

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                Originally posted by karrimiettinen View Post
                Meneekö e36 koppaan ilman ö-pohjan muokkausta?
                Ei mene
                Aprilia RSV4

                Comment

                • afafaf
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1145
                  • Tornio

                  Mites tuossa v8 menee nuo pytyt kummala puolen on 1-4 cyl ja 5-8cyl..

                  Lamdan johdot pitäs laittaa oikeille puolille,en kyl käsitä miks ei toimis ristiin?mut ilmeisesti ei pelaa jos väärin päin..ja e38.sin moottori sähköissä ei ollu perinteistä pyöreää liitintä,vaan valkonen littana liitin mikä x... liitin se on?

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    Bank 1 eli 1-4 on apukuskin puolella
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • afafaf
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1145
                      • Tornio

                      Originally posted by jannmann View Post
                      Bank 1 eli 1-4 on apukuskin puolella
                      Kiitän👍

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5302
                        • Pirkkala

                        Originally posted by afafaf View Post
                        Mites tuossa v8 menee nuo pytyt kummala puolen on 1-4 cyl ja 5-8cyl..

                        Lamdan johdot pitäs laittaa oikeille puolille,en kyl käsitä miks ei toimis ristiin?mut ilmeisesti ei pelaa jos väärin päin..ja e38.sin moottori sähköissä ei ollu perinteistä pyöreää liitintä,vaan valkonen littana liitin mikä x... liitin se on?
                        Katohan sitten oikein ne. Pahalla tuurilla tulee huonoo jälkee. Se vetää toisen puolen ihan rikkaalle toisen laihalle ja kaiken hatuksi boksi voi mennä tilaan jossa johtojen kääntö ei enää korjaa ongelmaa vaan kaikki adaptaatiot pitää nollata. Ews poistoon tarvitset boksista inpalla sen identiteettinumeron jonka kera boksi emulaattorin asennukseen johonkin asiantuntevaan firmaan.

                        E: siksi ei toimi ristiin kun moottorinohjaus käsittelee seoksia bankki kohtaisesti. Huomaa että toinen laihalla yrittää rikastaa-> rikastaa väärää puolta kokoajan lisää koska kyseessä väärä lambdatieto. On sattumasta kiinni kumpi menee kumpaankin laitaan.
                        Last edited by Urpo_rotta; 08-08-2016, 14:01.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • afafaf
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1145
                          • Tornio

                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          Katohan sitten oikein ne. Pahalla tuurilla tulee huonoo jälkee. Se vetää toisen puolen ihan rikkaalle toisen laihalle ja kaiken hatuksi boksi voi mennä tilaan jossa johtojen kääntö ei enää korjaa ongelmaa vaan kaikki adaptaatiot pitää nollata. Ews poistoon tarvitset boksista inpalla sen identiteettinumeron jonka kera boksi emulaattorin asennukseen johonkin asiantuntevaan firmaan.

                          E: siksi ei toimi ristiin kun moottorinohjaus käsittelee seoksia bankki kohtaisesti. Huomaa että toinen laihalla yrittää rikastaa-> rikastaa väärää puolta kokoajan lisää koska kyseessä väärä lambdatieto. On sattumasta kiinni kumpi menee kumpaankin laitaan.
                          Jep..thanks hommaan varmaan sen -404 loppusen boksin jos tuolla ei pelaa kun pin 66 katkasee..
                          Mulla on sähkökaavio moottorista saan siitä mittaamalla ja vertaamalla selville kumpi lambdan johto on 1-4cyl jne..

                          Pitää käyttää aikaa asian selvittämiseen..

                          Comment

                          • Daylight
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 673
                            • Helsinki

                            Kysymys koskien omaa e39.
                            Livedataa seurattaessa takerruin erääseen kohtaan :
                            TOTAL AIR CONSUMPTION HLM
                            Min: 0 Max:20. Arvot näytti !22.75

                            NEEDED AIR I.S. CONTROLER
                            Min:0 Max:10. Arvot näytti !19.50

                            Mitä nämä tarkoittaa?

                            540i vm. 1998
                            Last edited by Daylight; 11-08-2016, 21:33.
                            ///M3

                            Comment

                            • Mikke.e
                              BTCF Member
                              • Nov 2005
                              • 121
                              • Vantaa

                              M62:lle ei kelpaa kierrokset. Varovaisesti houkuttelemalla saa nostettua noin 2500 kierrokseen ja sen jälkeen kuulostaa siltä että hukkuu bensaan ja jonkunverran polttaa putkessa. Juuri nyt ei ainakaan hirveen helposti käsillä diagnostiikkavehkeitä joten oisko edes hyviä arvauksia?
                              ///M5 -91 Sebringgrau Metallic
                              540i -00 Cosmosschwarz Metallic
                              330i -00 Cosmosschwarz Metallic
                              320i -97 Cosmosschwarz Metallic
                              320i -95 Cosmosschwarz Metallic

                              Ex: 3kpl e30, 7kpl e36, 3kpl e34, 3kpl e39, 1kpl e46

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4180

                                Originally posted by Mikke.e View Post
                                M62:lle ei kelpaa kierrokset. Varovaisesti houkuttelemalla saa nostettua noin 2500 kierrokseen ja sen jälkeen kuulostaa siltä että hukkuu bensaan ja jonkunverran polttaa putkessa. Juuri nyt ei ainakaan hirveen helposti käsillä diagnostiikkavehkeitä joten oisko edes hyviä arvauksia?
                                Nappaa maffin liitin irti ja kato muuttuuko mitenkään. Mulla meni yhdestä 540i:stä maffi sillee että ei maantiellä jaksanu mennä mihinkään, en muista kokeilinko kierrättää, tms, mutta uudella mittarilla rupesi toimimaan normaalisti.

                                Edit. Käykö tyhjäkäyntiä hyvin, tai onko muuta erikoista kuin se että ei ota kierroksia?

                                Kaasuläppä on sähköinen, kai nekin vikaantuu, mutta en oo ite törmänny m62tu:ssa siihen vikaan vaikka kolme 540i tä ollu. Läpän toiminnan näkisi ilman testeriä jos ottaa maffin liitin ollessa irti sen imuputken siitä kaasuläppäkotelosta ja toinen vaikka kaasuttelee pikkuisen. Läpän ei tarvii paljoa olla auki että paikallaan kierrokset nousee korkealle. (Toki kannattaa kattoo ettei paskaa tms ime sisään moottoriin)
                                Last edited by bemmeri; 14-08-2016, 11:39.
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎