Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Xhawk
    OBTCF Member
    • Jul 2004
    • 2326
    • Kierrosalueella (hki)

    Originally posted by alspe
    Putsattiin ilmansuodatin
    Oisko ollu että paineilmaa suodattimeen nii johan pöllyää
    "Position One, Position One"
    Punainen miesten voimisteluauto

    BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

    Comment

    • mcly
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 354

      Originally posted by alspe
      Putsattiin ilmansuodatin
      Tota itekki nauroin kun korjaamo kertoi että oli putsannut kartiosuodattimeni, mutta näin on. Onks sul jotain ideoita muuta mitä tehä?

      Comment

      • Jupi85
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 177

        voit ostaaa esim. uuden ilmansuodattimen, kun ne ei kovin kalliita ole

        Comment

        • HarzaTheMan
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 458
          • Sawo

          Eikös kartiosuodattimet yleensä ole puhdistettavia? Vakiosuodattimet taas vaihdetaan kun ne on jonkunlaista paperia ja maksavatkin huimat 5-10€.
          ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

          Comment

          • pena78
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 25

            Itellä oli ongelma joka kuulostaa tutulta ja korajautui lamdan vaihdolla..! Mut ny uusvika!? http://www.bmwtuningclub.net/forum/s...ad.php?t=49293

            Comment

            • mcly
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 354

              Originally posted by HarzaTheMan
              Eikös kartiosuodattimet yleensä ole puhdistettavia? Vakiosuodattimet taas vaihdetaan kun ne on jonkunlaista paperia ja maksavatkin huimat 5-10€.

              Näin olen itekki ymmärtäny ton kartiosuodattimen kanssa.. Tietääks joku et voisko toi HC vika korjaantua pienellä venttiilirempalla, näin korjaaja sano mut epäilen kun käynti on kuitenki tosi tasasta ja eiks käynti oo epätasasta jos joku venttiili ei pelaa ja vuotaa?

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                ...epäilen että korjaantuu (=mutta lue: Tiedän että ei korjaannu).
                Katti kyllä hoitaa pienet venttiilivuotojen aiheuttamat häiriöt, mikäli kone muuten tuuppaa katille reaktiokelpoista seosta. Voihan ne ohivirtaukset käydä tsekkaamassa jos nuo "rasvarin" venttiiliremonttikommentit alkaa hallita "projektia".

                Comment

                • Juubi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 999

                  Originally posted by mcly
                  Sanokaa siis että voiko tässä tapauksessa homma olla noista venttiileistä kiinni?
                  Olipa itsellä juuri sama homma, tarkistin välykset mutta eipä ollut päästöihin vaikutusta. Lambdan vaihto + ilmamäärämittarin säätö parilla napsulla antoikin jo sitten konttorilta leiman.

                  Comment

                  • mcly
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 354

                    Originally posted by Juubi
                    Olipa itsellä juuri sama homma, tarkistin välykset mutta eipä ollut päästöihin vaikutusta. Lambdan vaihto + ilmamäärämittarin säätö parilla napsulla antoikin jo sitten konttorilta leiman.
                    Toi tuli just tänään mieleen toi ilmamäärämittarin säätö. Toi alue on mulle tosi uus joten mistä mä sitä sit säädän? Lambda arvo oli 1.017 eli luulen et se on kunnossa.

                    Comment

                    • mcly
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 354

                      Sallitut arvot.

                      Haluuko joku kertoo mulle sallitut arvot eli max arvot vähäpäästösesta autosta. Vuosmalli -91 525i 24V. Kiittäen jo tietäjiä etukäteen..

                      CO : ??
                      CO2 : ??
                      HC : max 100 <-- ainoo jonka tiiän
                      O2 : ??
                      Lambda : 1.00 +/- 0.03

                      Comment

                      • nut
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1613
                        • Vaasa/Kauhajoki

                        Noniin, mitähän sitten seuraavaksi fiksataan Eli päästöt vieläkin viturallaan:

                        CO 0.75/0.65
                        HC 318/51
                        CO2 13,29/14,12
                        lambda 1,02
                        02 2,12/1,02

                        Tähän mennessä lambda vaihdettu (boksi nollattu tän jälkeen), kokeiltu kahdella massamittarilla (sai halvalla toisen ), massamittarin ja imusarjan välinen kumiputki vaihdettu ku oli särki, imuvuodot tutkittu starttisrpaylla -> ei PITÄIS olla, puolista hinkkasin maadotuspinnat jos olis huonoa kipinää sen takia, ei öljyä tulpanreiissä, on lämmitetty ennen mittausta jne

                        Jostainhan tuo vuotaa happea putkeen, ensin ajattelin ettei tuo pari prosenttia mitään, nyt olis oma diagnoosi:

                        Vuotaa jostain ennen lambdaa ilmaa putkeen ja boksi luulee että käy laihalla -> antaa lisää bensaa?

                        Ruiskun lämpöanturi paskana? Tosin vaihdettu noin vuosi sitten...
                        Lambdan esilämmitys ei pelaa, tällänenhän oli Sakulla ainakin probleemana, pitäis tarkistaa..?

                        Tyhjäkäyntiä tuo käy aika nätisti ei pahemmin hummaa, tosin ehkä hieman alhaalla, olisko tyhjäkäyntiventtiilissä jotain häikkää?

                        Edit: kokeilin nyt vielä noi imuvuotoja tutkia ja puoli pulloa starttispryata suihkuttu joka kohtaan eikä mitään kierroksennousua havaittavissa.

                        Kokeilin myös nypätä kaasuläpän asennontunnistimen irti -> kierrokset alko heijaamaan ja asettu tyhjäkäynnillä lopulta tosi alas eli ilmeisesti toimii?

                        Imuilman lämpöanturin nyppäämisellä ei ollu mitään korvinkuultavaa muutosta käyntiin, perkele kun sais jostain päästömittarin hommattua niin olis vähän helpompaa tuo analysointi...
                        Last edited by nut; 26-11-2005, 16:48.
                        BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                        Comment

                        • Passe
                          Newbiemmer
                          • Aug 2005
                          • 7

                          Jahas lambda vaihdettu mutta arvot ei tippuneet mihinkään. Putki oli varmasti kuuma sillä kävin vetäsemässä viiden kilsan lenkin kakkosella kierrokset jossain 4 tonnin hujakoilla. Vasta loppumatkasta tuli se legendaarinen katin haju eli kananmunapaska. Hc oli yhä päälle 250 ja myöskin CO2 oli viturallaan. Kyselin sitten niiltä korjaamoäijiltä että oisko miten iso homma jos säätäis tuosta ilmamäärämittarilta vähäsen ja kattos muuttuuko arvot niin takasin tuli vastaus et ei ne sillä mihinkään muutu. Vaihda katit. Onko vika todellakin kateissa???

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Mistähän autosta nyt on kyse? Eli löytyykö yleensäkkään säädettävää ilmamäärämittaria vai ei? Jos löytyy säädettävä, niin 100% varmuudella saa siitä väännettyä hyväksyttävät päästöt. Katissa ei varmaankaan ole mitään vikaa. Vuotaako putki, eli mikä olikaan O2?

                            Comment

                            • Passe
                              Newbiemmer
                              • Aug 2005
                              • 7

                              525i M50B25 vm.91 eli riskiryhmää. Putki ei vuoda ja ilmamäärämittari oli boschin jos en nyt väärin muista. Eli tulpat ja lambda vaihdettu ja haitariputki tarkastettu. CO, HC ja CO2 tais olla kaikki päin vit... 02 ja lambda ok.

                              Comment

                              • nut
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 1613
                                • Vaasa/Kauhajoki

                                Originally posted by Hemi
                                Vuotaako putki, eli mikä olikaan O2?
                                Sanopa minkälaisiin lukemiin tuo O2 pitäis saada että olis OK? Viitaten tohon mun ylempään postaukseen ja noin yleensäkin.
                                BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎