Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Neula
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 78
    • Jokioinen

    Taas yksi listaan-..
    Joutokäynti
    CO-pitoisuus 1.71 (sallittu 1.33)
    HC-pitoisuus 389 (sallittu 100)
    Lambdaa ei oo joutokäynnillä merktattukkaan
    CO2-pitoisuus 12.84
    O2-pitoisuus 1.78(sallittu 5)

    yli 2000rpm

    CO-pitoisuus 1.33(sallittu 0.3)
    HC-pitoisuus 196 (sallitu 100)
    Lambda-arvo 1.03(sallittu 0.97-1.03)
    CO2-pitoisuus 13.13
    O2-pitoisuus 1.68(sallittu 5%)

    Miltäs kuulostaa, että missä kiikastaa.

    Comment

    • karpaasi
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 67
      • rovaniemi

      Elikkäs ongelma seuraavan lainen.tulpat uusittu,lamda uusittu,mutta edeleen päästöt päin vittua... CO 2.3 ja HC 300-> arvot päin vittua... autolel on annettu todella raipakasti kenkää ennen katastusta,40 kilsaa lähemäs 200km/h...
      ja suoraan päästöjä mitaileen,mut edellä mainitut arvot oli päin helvetiä...
      voiko olla ongelmana lastu ? jonka olen lisännyt viime katsastuksen jälkeen...

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        Kokeileppa orkkislastulla... Ja kyllä voi sekoittaa.
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • karpaasi
          Bimmer Rookie
          • Mar 2009
          • 67
          • rovaniemi

          Originally posted by peltone View Post
          Kokeileppa orkkislastulla... Ja kyllä voi sekoittaa.
          pitäneen kokeilla,kun sen löytään vajasta...

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            Originally posted by timpa View Post
            Taas yks lisää hylättyjen listaan. 530 touring vm92 m60b30

            tyhjäkäynti co 1.7 sallittu 0.3 kieroksilla co 1.8 sallittu 0.5
            tyhjäkäynti hc 200 sallittu 100 kieroksilla hc 90 sallittu 100
            tyhjäkäynti co2 14.6 kieroksilla 14.9
            tyhjäkäynti o2 1.00 ja kieroksilla 0.80
            lambda molemmilla n. 0,98

            olisko siis selkee lambda-anturi vika? Tosin putki vuotaa jonkun verran mut
            en usko et se noin paljon vääristää. Ei havaittu imuvuotoja ja uudet tulpat
            ja ilmansuodatin just ennen leimaa vaihdettu
            Lambdavian näkee mittaamalla heiluuko lambdan jännite tai sopivalla testerillä. Onko huohotinvika tsekattu?

            Originally posted by rick the rocket View Post
            Moro. Mitä vinkkejä kun auto pomppasi katsastuksessa, hc oli liian korkealla. Hc oli 306 ja raja 100 tyhjäkäynnillä. Kaikki muut arvot oli kohillaan. Mistähän lähtä lie vikaa paikantaan? Tulpilla ajettu joku 10000 ja ovat orkkikset. Kiitokset jo etukäteen. Ja niin kuljetinhan on siis e36 328 sedan -95 235500 mittarissa.
            Imuvuodot, maf -> kaasuläppä putki ekana jne.

            Originally posted by Neula View Post
            Miltäs kuulostaa, että missä kiikastaa.
            Naapurin ladako kyseessä vai mikä?

            edit: jokos se peltonen on saanu autonsa kuntoon?
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Fokke
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 50
              • Turku

              Nyt on paha, juuri valmistui kansirempasta vm. -92 e36 316i m40 koneella eli koneessa kaikki tiivisteet nesteet öljyt suodattimet tulpat jakaja pyörijä UUSIA. Kävin näyttämässä leimalle innoissani ja PAM! HC tyhjäkäynnillä 600+ ja kierroksilla n. 300ppm lambda oli reilusti alle yhden ja tyhjäkäyntiä se ei ole käynyt kunnolla ennen remonttia eikä yhtään kummemmin sen jälkeen. kierroksilla kulkee hienosti eikä katko. --> kaasuläppä kiinni tekee kuolemaa.

              Siis pannu kovasti puksuttaa rikkaalla ja leima pitäisi saada Uusi lambda on hommattu ja vien auton lähipajalle mittaukseen ja samalla lambdan asennukseen. Masinolia tankkiin ja ehkä hieman lämmittelyä ennen sitä mutta meinaatteko että noilla eväillä saan sen auton pelastettua? nimittäin vähäpäästöiseksi on aivan päin persettä arvot. Kiitän ja kumarran avusta.
              Last edited by Fokke; 13-05-2010, 00:42.
              Money can't buy happiness. But with money, you can buy marshmallows, which is kind of the same thing!

              Käyttis: Lexus is200
              Prokkis: e32 750iL

              Comment

              • kmn
                Moderator
                • May 2009
                • 6022
                • Sipoo

                Laitetaas tänne omat arvot, jotka tuli kuntoon lambdan vaihdolla.. Oli siis totaalisen kenossa kaikki, mm. HC jotain 300-400 paikkeilla riippumatta kierrosalueesta. Viime kesänä todennäköisesti oireili jo, jolloin tyhjäkäynnillä HC oli pystyssä jotain 300.. Happea kun anto lisää, niin meni arvoihin tällöin. Nyt temppuilematta 10km ajon jälkeen suoraa pilli putkeen. Eniveis:

                kierroksilla (2392rpm):
                CO 0,03%
                HC 24
                CO2 14,4%
                O2 0,23%
                Lambda 1,009

                ja tyhjäkäynnillä (754rpm)
                CO 0,05%
                HC 20
                CO2 14,5%
                O2 0,29%
                Lambda 1,011



                ja mikä tärkeintä, puhtaammat päästöt ku vaimon autossa..

                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                --
                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                Comment

                • illu^^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 1703
                  • Kajaani

                  e32 730iA

                  Päästöt tyhjäkäynnillä

                  CO% 0.12
                  CO2 6.5
                  HC ppm 1761
                  O2 11.7



                  Tulpat ja virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu, imuvuotoa ei nopealla tutkimisella löytynyt. Tarvitsee lienee tutkia nuo imuvuodot uudestaan jos jotain löytyisi.. Lamdaahan ei ko. autossa edes ole ja putki ei vuoda, muuta en ainakaan itse osaa viaksi arvailla kun tuota imuvuotoa.. Auto muuten katsurin kehuma..

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by illu^^ View Post
                    e32 730iA

                    Päästöt tyhjäkäynnillä

                    CO% 0.12
                    CO2 6.5
                    HC ppm 1761
                    O2 11.7



                    Tulpat ja virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu, imuvuotoa ei nopealla tutkimisella löytynyt. Tarvitsee lienee tutkia nuo imuvuodot uudestaan jos jotain löytyisi.. Lamdaahan ei ko. autossa edes ole ja putki ei vuoda, muuta en ainakaan itse osaa viaksi arvailla kun tuota imuvuotoa.. Auto muuten katsurin kehuma..
                    Tuota.....happi 11.7!!! ....eikä putki vuoda, eikä imuvuotoja ole....juu???

                    Comment

                    • peltone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 8092
                      • Willähde

                      Originally posted by Cell View Post
                      edit: jokos se peltonen on saanu autonsa kuntoon?
                      Tuli muita mutkia matkaa eli kardaanin kiinnitykset levis. Ja sitä ennen vaihdoin uuden IMM jolloin tyhjäkäynti osui kohdalleen.
                      Toisella työpaikalla on testeri joka oli rikki ja nyttemmin ehjä. Eli kun auto ajokunnossa taas ni lähen kokeilee mitä se nyt näyttää.
                      Katellaa päästöjä sitten uudemman kerran.
                      E30 316 -87
                      E91 325i -06
                      E61 530d -06
                      F10 520d -14
                      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                      Comment

                      • sleepertuning
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 662
                        • Kotka

                        Originally posted by illu^^ View Post
                        e32 730iA
                        Lamdaahan ei ko. autossa edes ole ja putki ei vuoda, muuta en ainakaan itse osaa viaksi arvailla kun tuota imuvuotoa.. Auto muuten katsurin kehuma..
                        Mikä E32 kyseessä jos siinä ei ole lambdaa? Mielestäni E32 ei ole valmistettu millään muulla moottorinohjauksella kuin motronikilla (ei säädettävissä) eli vaatii lambdan toimiakseen.???
                        Kerran hc noin korkeella niin laihalla se ei ainakaan käy, josta tulis tuo korkea happi.

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          Originally posted by sleepertuning View Post
                          Mielestäni E32 ei ole valmistettu millään muulla moottorinohjauksella kuin motronikilla (ei säädettävissä) eli vaatii lambdan toimiakseen.???
                          Läheskään kaikissa Motroniceissa ei ole lambdaa.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • sleepertuning
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2006
                            • 662
                            • Kotka

                            Originally posted by T3 View Post
                            Läheskään kaikissa Motroniceissa ei ole lambdaa.
                            Tämä tuli itselleni uutena tietona. Tiesin kyllä että vaikka lambda ja katti löytyis niin auto ei ole välttämättä vähäpäästöinen. Mistä tuollainen motronikki säädetään? Kuumalankamittarilla?

                            Comment

                            • Fokke
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2007
                              • 50
                              • Turku

                              Originally posted by Fokke View Post
                              Nyt on paha, juuri valmistui kansirempasta vm. -92 e36 316i m40 koneella eli koneessa kaikki tiivisteet nesteet öljyt suodattimet tulpat jakaja pyörijä UUSIA. Kävin näyttämässä leimalle innoissani ja PAM! HC tyhjäkäynnillä 600+ ja kierroksilla n. 300ppm lambda oli reilusti alle yhden ja tyhjäkäyntiä se ei ole käynyt kunnolla ennen remonttia eikä yhtään kummemmin sen jälkeen. kierroksilla kulkee hienosti eikä katko. --> kaasuläppä kiinni tekee kuolemaa.

                              Siis pannu kovasti puksuttaa rikkaalla ja leima pitäisi saada Uusi lambda on hommattu ja vien auton lähipajalle mittaukseen ja samalla lambdan asennukseen. Masinolia tankkiin ja ehkä hieman lämmittelyä ennen sitä mutta meinaatteko että noilla eväillä saan sen auton pelastettua? nimittäin vähäpäästöiseksi on aivan päin persettä arvot. Kiitän ja kumarran avusta.

                              Joo tuli leima tohon raatoon, laitoin pullon masinol kat:ia tankkiin ja pajalle säädettäväks. Ensin näytti silti kovan lämmityksen jälkeen hc 400ppm mutta ilmamäärämittarista kun väänsi 2-3 napsua laihemmalle niin tuli hc 50ppm ja kaikki kohdallaan. Katalysaattoria muuten kun heiluttaa niin kuulostaa siltä kuin olisi näkkileivän murusia täynnä eli paskana sekin on Hyvä kuitenkin että saatiin arvot vaikka ei ole käytännössä enää kattia ollenkaan

                              Ps. Viekää ne vanhat romut aina ensin pajalle jos päästöjä epäilette. Tuo kyseinen korjaamo velotti n. 20e eli aivan saman joudut sille konttorin tädille maksamaan päästömittauksesta. Itse vien ainakin jatkossa niin säästyn turhilta hylsyiltä
                              Money can't buy happiness. But with money, you can buy marshmallows, which is kind of the same thing!

                              Käyttis: Lexus is200
                              Prokkis: e32 750iL

                              Comment

                              • Neula
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2009
                                • 78
                                • Jokioinen

                                Tänään tuli taas vietettyä aikaa pakokaasu testeissä.. arvot on vähän laskenu tosta vanhasta :

                                yli 2krmp
                                CO-pitoisuus 1.33(sallittu 0.3)
                                HC-pitoisuus 196 (sallitu 100)
                                Lambda-arvo 1.03(sallittu 0.97-1.03)
                                CO2-pitoisuus 13.13
                                O2-pitoisuus 1.68(sallittu 5%)

                                Eilen vaihdon uuden katin ja tulpat, sit tosta kun laitettiin vikakoodin lukuun niin lambdahan se siellä rikki, voiko se vaikuttaa noinpaljon happeen esim? imuvuotoja ei löytynyt, tosin huomattiin, että pakosarjassa on yks sauma revenny(ei vuoda paljoa)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎