Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • K.S.
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 649
    • Espoo

    onko auto nyt siis korjattu toimivaksi vaihtamalla boxi, vai onko kyseessä vain merkkihuollon arvio? kovin yllättävää ei olisi jos se arvailu alotettaisiin sieltä kalleimmasta päästä

    Comment

    • K.S.
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 649
      • Espoo

      Originally posted by O-Peksi View Post
      Aiheuttaako "väärin" ajoitettu nokka miten herkästi esim. tuota tärinää tyhjäkäynnillä? Kun säädettävyyttähän noissa nokkapyörissä ainakin on, että ei se ainakaan mahdottomuudelta vaikuttais...:think
      Tai voisiko jakoketju venyä ajan kanssa sen verta että jako menee pikkuriikkisen persiilleen :think

      Comment

      • O-Peksi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 2775
        • Joensuu

        Originally posted by K.S. View Post
        Tai voisiko jakoketju venyä ajan kanssa sen verta että jako menee pikkuriikkisen persiilleen :think
        En usko, tai ei ainakaan ollu mitään vaikutusta käyntiin kun vaihdoin uudet ketjut, kiristimet ja laahaimet. Täysin samat kilinät, kolinat ja käyntiongelmat silti.

        Miulla 402-loppuinen boksi...
        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

        Comment

        • K.S.
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 649
          • Espoo

          Nyt on taas lauantaipäivä käytetty mukavasti räntäsateessa autoa tutkien

          huomattu seuraavaa:
          Öljykorkin tiiviste voi kunnosta ja lähistöllä olevasta öljysotkusta päätellen vuotaa, brakekleanerilla ei mitään vaikutusta kumminkaan. Sama homma imusarjan alla olevalla huohotusletkun liitoshässäkällä, ympärillä öljysotkua.
          kuten myös kampuran stefalla..

          koneen kaikki anturit mitattu, samoin ruiskun suuttimet ja boxiinpäin menevät johdonpäät, kaikissa samankaltaisia lukuja mitä servicemanual näyttää, eli luultavasti kaikki ehjää boxia myöten. imusarjan lämpöanturi tosin unohtu mitata. Tulpat on bosch FR7LDC+ 2-kärkiset, ruskeahkolla värityksellä eli hyvin palaa. Takapöntöstä näkyi puuttuvan sisuskalut, tämä varmaan ainakin happiarvoa sekottaa, mutta ei sentään hc:tä 700 nosta. Ruiskusuuttimet kuunneltu kierretangonpätkällä läpi ja kaikista samanlaista napsutusta..


          Nyt tärkeämpien projektien kimppuun

          Comment

          • superj80
            Newbiemmer
            • Dec 2007
            • 7
            • Itä-Vantaa

            PRKL.. Ei auttanu päästöihin vaikka lämmittelin oikein hanakasti ennen mittausta. tyhjäkäynillä HC oli lämmittelyn jälkeen vieläkin jossain 180 tienoilla. Katsastusmies epäili että lastu tekee tepposet tyhjäkäynnillä ja hän ikäänkuin kuuli sen jo ennen mittariin laittoa.
            E34 525i touring vm. -93 tuontivessa

            Comment

            • superj80
              Newbiemmer
              • Dec 2007
              • 7
              • Itä-Vantaa

              Avasin DME boksin jonka numero on 0 261 200 413 , ja lastun päällä oli valkoinen tarra missä luki konellisella fontilla 1 267 357 609 , eikä muuta. Onkohan tässä nyt kyseessä ihan vakiolastu?
              E34 525i touring vm. -93 tuontivessa

              Comment

              • Laakeri
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 983
                • Rovaniemi

                Onko noisa bokseisa suurempia eroja olemassa? Kun meinaan osalla 403, 405 jne loppuista boksia. Kuitenkin kaikki apulaitteet ovat samanlaisia numeroiltaan. Toinen boksi mikä hyllyssä on on 402 ja autossa oleva pitää melkeen tarkistaa mikä se on, onko se edes sama mikä tuossa koneessa alunperin oli. Ei se kyllä silläkään boksilla käynyt niinku piti :think

                Omasta on kanssa kaikki anturit käyty läpi ja arvot kunnossa, myös kokeiltu vaihdella antureita. Lambda on myös melkeen uusi. Päästöt menee läpi mutta rytkytys ärsyttää. Muuten vetää todella hyvin.

                Itsellä on myös yksi orkkislastu tuossa, numerosarja 1 267 358 599, konekirjotettu hopeahko tarra. m50b20koneellisesta, ei vanosta.
                E34 S38B38
                E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                2gen RAM 5.9 cummins

                Comment

                • armageddon
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 443
                  • Kokkola

                  Originally posted by K.S. View Post
                  onko auto nyt siis korjattu toimivaksi vaihtamalla boxi, vai onko kyseessä vain merkkihuollon arvio? kovin yllättävää ei olisi jos se arvailu alotettaisiin sieltä kalleimmasta päästä
                  eihän ollu vika boxissa eikä lamdassa jonka jo vaihtoivat... oli merkkihuollon arviota... mut tarkoitinki et ennen sitä ei täristäny tai seilannu tyhjäkäynti, tai muutenkaan.no katotaan nyt seurava arvio on kai sit moottori rikki tai jotain sinnepäin... alkaa vähä jo VITUTTAA
                  ei ne tehot vaan se kuski...

                  Comment

                  • K.S.
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 649
                    • Espoo

                    Originally posted by armageddon View Post
                    eihän ollu vika boxissa eikä lamdassa jonka jo vaihtoivat... oli merkkihuollon arviota... mut tarkoitinki et ennen sitä ei täristäny tai seilannu tyhjäkäynti, tai muutenkaan.no katotaan nyt seurava arvio on kai sit moottori rikki tai jotain sinnepäin... alkaa vähä jo VITUTTAA
                    imuvuoto on minun arvio, tutki haitariputki ja tyhjäkäyntisäätimelle menevät letkut

                    Comment

                    • armageddon
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 443
                      • Kokkola

                      Originally posted by K.S. View Post
                      imuvuoto on minun arvio, tutki haitariputki ja tyhjäkäyntisäätimelle menevät letkut
                      niihän minäki aluksi luulin... imuvuotoja haettu, haitariputkivaihdettu ja tyhjäkäyntisäätimelle murtuneet letkut vaihdettu...sikäli mikäli tarkoitit lisäilmaluistia
                      ei ne tehot vaan se kuski...

                      Comment

                      • superj80
                        Newbiemmer
                        • Dec 2007
                        • 7
                        • Itä-Vantaa

                        Mistäköhän vois johtua että kun uudet tulpat vaihdettuani, jotka on tismalleen samat boschit kuin aikaisemmatkin, alkoi tyhjäkäynnillä kuulua pakoputkesta semmonen voimakas PUM, joka tuntuu hyttiin asti niin että pipo hyppää päässä, joidenkin sekuntien väliajoin. Kun koneen käynnistää kestää semmonen 10 - 15 sec suht normaalisti , ja sit alkaa pumisemaan. Myös ajon aikana kun matelee esim. ykkösvaihteella koskematta kaasuun ja kytkimeen, auto saattaa nytkähtää / pätkähtää sillon tällöin, mutta ei tehnyt tätä ennenkuin vaihdoin uudet tulpat. :think Tasakaasulla / kiihdytyksessä ei ole mitään voimakasta nykimistä / pätkimistä havaittavissa ollenkaan. Vaikka kiihtyminen on ja on aina ollutkin vähän kuminauhamaista.

                        Mikäköhän nyt neuvoksi? Voisiko yksi ostamistani tulpista olla viallinen? Vai onko vain mahdollista uudet tulpat tuo vaan paremmin esiin jonkun muun vian?

                        Edittiä:
                        Puolat kokeilin tiputella yksitellen pois pelistä ja kaikkien kohdalla käynti muuttui jenkkimäiseksi hörskähtelyksi.

                        Ilmamäärämittarin piuhat kun irroittaa niin käynnistäessä kone hakee kierroksia aika rankasti jonkun aikaa ja käynti on aika epätasaista.

                        Kaasuläpän ja imusarjan välissä on aina ollut joku hässäkkä missä lukee että TWIN-TEC ja josta menee pari letkua koneeseen ja takas, ja semmoseen messinki mötikkään. Jotain lisäilmaa siitä kai tulee? Mulla on siitä joku lappunen herrakansan kielellä mitä on vaikea ymmärtää, mutta jotain siinä höpistään katalysaatiosta.. jos nyppäsen siitä sen letkun irti ni kierrokset alkaa heittelehtiä ja kone meinaa sammua. Ja kun kun tukin sen reijän sormella käynti palaa takas normaaliksi, ja putkestä alkaa pienellä viiveellä kuulua taas tupsahtelua.
                        Last edited by superj80; 08-02-2008, 10:40.
                        E34 525i touring vm. -93 tuontivessa

                        Comment

                        • K.S.
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 649
                          • Espoo

                          Originally posted by armageddon View Post
                          niihän minäki aluksi luulin... imuvuotoja haettu, haitariputkivaihdettu ja tyhjäkäyntisäätimelle murtuneet letkut vaihdettu...sikäli mikäli tarkoitit lisäilmaluistia
                          Voi myös vuotaa kampuran stefasta.
                          Muilla foorumilaisilla ollut myös samaa vikaa, eli hönkii sieltä ilmaa..
                          Omassa saattaa vuotaa myös toi stefa, en ole vaan päässyt varmistamaan asiaa..

                          Comment

                          • K.S.
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 649
                            • Espoo

                            Vaihdettu tyhjäkäyntisäätimen liitoshässäkkä + tiiviste imusarjan alla, kone ei tärytä enää niin paljoa, mutta vähän kumminkin tosin sitä se on tainnut tehdä aina.
                            Vaihdettu myös 140tkm ajettu bensasuodatin uuteen, jolla taasen katosi kylmällä koneella olleet nykimiset alakierroksilla.

                            Koitan lähipäivinä saada uudet päästölukemat

                            Comment

                            • bimmeri84
                              Newbiemmer
                              • Feb 2008
                              • 1

                              BMW 520i Touring -92 tuontiauto

                              Elikkä ongelmana on pakokaasupäästöt, osaisko joku antaa vinkkiä missä vika kun katsastuksessa oli arvot ihan päin mettää

                              -> tyhjäkäynnillä CO- 0,23(OK) ja HC- 235 (ei OK)

                              ->yli 2000 kierroksella CO- 0,38(ei OK) ja HC- 74(OK)

                              ja lambda-arvo oli 1,01 eli OK

                              mitään en oo autoon vaihtanut ennen katsastusta esim. tulppia ja kone oli lämmin kun mittauksia tehtiin. MISSÄ MÄTTÄÄ???
                              Last edited by bimmeri84; 26-02-2008, 20:58.

                              Comment

                              • armageddon
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 443
                                • Kokkola

                                Originally posted by Laakeri View Post
                                Onko noisa bokseisa suurempia eroja olemassa? Kun meinaan osalla 403, 405 jne loppuista boksia. Kuitenkin kaikki apulaitteet ovat samanlaisia numeroiltaan. Toinen boksi mikä hyllyssä on on 402 ja autossa oleva pitää melkeen tarkistaa mikä se on, onko se edes sama mikä tuossa koneessa alunperin oli. Ei se kyllä silläkään boksilla käynyt niinku piti :think

                                Omasta on kanssa kaikki anturit käyty läpi ja arvot kunnossa, myös kokeiltu vaihdella antureita. Lambda on myös melkeen uusi. Päästöt menee läpi mutta rytkytys ärsyttää. Muuten vetää todella hyvin.

                                Itsellä on myös yksi orkkislastu tuossa, numerosarja 1 267 358 599, konekirjotettu hopeahko tarra. m50b20koneellisesta, ei vanosta.
                                piti olla eroja ku bemarintekniseen tukeen soitin esim ilmamassamittari 405 olisi 6napainen ja 403 loppuises 4napainen, vaan näin ei ollu ku asian autoista tarkistin:think eli luulen että voisi ajaa boxilla ku boxilla (402, 403 405) ku voihan sitä liian isoilla kengilläkin kävellä, tosin ei miellyttävää (lainaus eräältä hullulta )
                                ei ne tehot vaan se kuski...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎