Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    Originally posted by Pmak View Post
    Hävettää muutenkin ajella tuolla, niin ei kehtaa erikseen mainostaa enempi mallia nojoo, Vectra 1,6 ecotecki.

    Eli vaihdellaan ensiksi lambda ja ilmansuodatin ja ihmetellään sitten lisää. Kiitos avusta.
    Kävi ajatusvirhe. Seos on siis kierroksilla selvästi laihalla - ei rikkaalla. Ilmansuodattimen voi oikeastaan unohtaa, mutta polttoaineensaati kannattaa tarkistaa (suodatin). Lisäksi sytytyspuoli kannattaa tarkistaa.
    Lambda on silti veikkaukseni.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      Originally posted by kaol View Post
      Jäännöshappi ei kerro pelkästään pakoputken vuotamisesta.
      Ei toki, mutta pakoputkivuodon merkkejä ovat korkea O2 ja lambda-arvo. Tuossahan oli molemmat "koholla"
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • ThemeJ
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 997
        • Turku/Raahe

        Lähtisin ooppelista katteleen ne imuvuodot uudestaan. Jos tyhjäkäynnillä happi on pienempi ku kierroksilla niin eiköhän tuo ennen konetta jostain ilmaa vedä, tai sitten kannessa joku häikkä ja joku pytty käy vituillaan ja ihmeen kaupalla ei mene rikkaalle.
        Bmw E30
        Bmw 2000Touring Scrap
        Ex. Bmw E30 316
        Ex. Bmw E36

        Comment

        • Pmak
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 178
          • Lahti

          Originally posted by ThemeJ View Post
          Lähtisin ooppelista katteleen ne imuvuodot uudestaan. Jos tyhjäkäynnillä happi on pienempi ku kierroksilla niin eiköhän tuo ennen konetta jostain ilmaa vedä, tai sitten kannessa joku häikkä ja joku pytty käy vituillaan ja ihmeen kaupalla ei mene rikkaalle.
          Kiitos kaikille vääräuskoista auttaneelle. Vaihdoin eilen yöllä lambdan tuohon keksintöön ja läpmen. Ei tosin millään huippu arvoilla, mutta kuitenkin. Eli seuraavaksi imuvuotojen kimppuun.

          Pakko vielä sohaista ampiaispesää, mutta ei tuo ooppeli ihan oikeasti nyt niin paska-auto ole Kohtuullisen tasainen kyyti halvalla. Eikä vie paljon bensaa

          Comment

          • coupe320
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 417
            • viikkoja tiellä

            päästöt näytti tältä:

            Tyhjäk; co=1,9 hc=380 o2=0 co=13,8
            kierroksilla; co=2,7 hc=160 o2=0,13 co=13,11
            lambda 0,915

            putkessa voi olla vuoto pakosarja-kattien välisessä olevassa liitoksessa, mutta jotain muutakin vissiin on pielessä? viimeks oli boschin tulpat ja vaihoin ngk voiko toisaan nuo vaikuttaa, oon ainakin kuullu väittelyitä tuosta vuosi sitten mitattu hyvät arvot... apuja?

            Comment

            • MouTine
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2011
              • 803
              • Pori

              Paljonko katti periaatteessa vaikuttaa / syö ehjän moottorin CO ja HC arvoja? Mikä on suotava jäännöshapen määrä? Nyt on jotain prosentin luokkaa.
              Nykyiset...
              '14 E500 Coupe

              Ollut joskus...
              '07 MB CL63 AMG
              '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
              '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
              '94 Audi A8 4.2i V8
              '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
              '92 BMW 850i 5.0i V12
              '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
              '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
              '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
              '77 Ford Capri 2.8i V6

              ...Ja pienet sille!

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16460
                • Asikkala

                Originally posted by MouTine View Post
                Mikä on suotava jäännöshapen määrä? Nyt on jotain prosentin luokkaa.
                5, siitä isompi niin hylky tulee leimalla, yli 2 niin sotkee päästömittausta.

                Comment

                • MouTine
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2011
                  • 803
                  • Pori

                  Originally posted by jr66 View Post
                  5, siitä isompi niin hylky tulee leimalla, yli 2 niin sotkee päästömittausta.
                  Niin siksi käytinkin sanamuotoa suotava, että mikä on vielä normaalielämässä ihan ok?

                  Katsastusarvot nyt on mitä on...
                  Nykyiset...
                  '14 E500 Coupe

                  Ollut joskus...
                  '07 MB CL63 AMG
                  '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                  '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                  '94 Audi A8 4.2i V8
                  '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                  '92 BMW 850i 5.0i V12
                  '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                  '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                  '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                  '77 Ford Capri 2.8i V6

                  ...Ja pienet sille!

                  Comment

                  • Pulkkinen
                    Newbiemmer
                    • Mar 2013
                    • 6
                    • Tampere

                    Taas yksi päästöistä hylätty lisää, tänään tuli hylky juuri saksasta uitetulle 320 1995 cabrio mallille....
                    Last edited by Pulkkinen; 04-04-2013, 20:12.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16460
                      • Asikkala

                      Originally posted by Pulkkinen View Post
                      Taas yksi päästöistä hylätty lisää, tänään tuli hylky juuri saksasta uitetulle 320 1995 cabrio mallille....
                      Ok.
                      Haluatko mitään arvoja näyttää ?

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        Originally posted by Pulkkinen View Post
                        Taas yksi päästöistä hylätty lisää, tänään tuli hylky juuri saksasta uitetulle 320 1995 cabrio mallille....
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Ok.
                        Haluatko mitään arvoja näyttää ?
                        Auto on uitettu, joten paperit on kastunu ja tulostusmuste hävinny Vahva veikkaus, että Hc:t ainakin on koholla. Jospa nimimerkki Pulkkinen viitsisi kertoa vähän enemmän päästöongelmistaan.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • Diss
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2010
                          • 33
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by Diss View Post
                          Eipä ollu päästöt vieläkään kunnossa, mutta kyllähän ne oli onneksi tippuneet.
                          Eli kyllä se akkukaapelin irroitus jotain auttoi

                          HC näytti tyhjäkäynnillä vähän yli 200 ja kierroksilla hieman vähemmän.
                          Lambda arvokin taisi hieman heittää.

                          Oisko seuraavaksi vuorossa lambdan vaihtaminen?
                          Lambdan vaihdolla meni läpi seuraavin lukemilla:

                          kierroksilla:
                          CO 0,22 (% vol)
                          CO2 15,0 (ppm vol)
                          HC 0039 (ppm vol)
                          O2 0,86 (% vol)
                          Lambda 1,030

                          tyhjäkäynnillä:
                          CO 0,02 (% vol)
                          CO2 13,9 (ppm vol)
                          HC 0081 (ppm vol)
                          O2 2,45 (% vol)
                          Lambda 1,116

                          Ihmetyttää toi tyhjäkäynnin HC.
                          Kommentteja arvoista?

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16460
                            • Asikkala

                            Saako lambda-arvo olla mitä tahansa nykyään kun 1,116 hyväksytään, rajat pitäisi olla 0,97-1,03 :think
                            Tyhjäk. O2 yli 2, vuotaako putki ? Mikä siinä HC:ssä ihmetyttää, kuitenkin vanha paljon ajettu katiska ?

                            Comment

                            • Diss
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2010
                              • 33
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Saako lambda-arvo olla mitä tahansa nykyään kun 1,116 hyväksytään, rajat pitäisi olla 0,97-1,03 :think
                              Tyhjäk. O2 yli 2, vuotaako putki ? Mikä siinä HC:ssä ihmetyttää, kuitenkin vanha paljon ajettu katiska ?
                              Tyhjäkäynnillä lambdaa ei huomioida siksi sillä ei ole mitään väliä

                              Ajattelin vaan kun HC raja on 100 niin tarviiko huolestua kun tyhjäkäynnillä on HC 80.

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Tarvitsee kun lambdakin on noin reilusti pielessä. Käytännössä siellä on palaminen aika heikkoa, joko yhdessä pytyssä tai yleensä koko koneessa. Soppaa kuluu ylimääräistä ja päästöt jää kintaalle.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎