Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • allu89
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 43
    • joensuu

    puolat kokeiltu ja uudet tulpatkin ostin mutta samalla lailla kyllä pätkii tyhjäkäynnillä... venttiili/t tai siis nostaja pitää ääntä ja meinasin että jos joku vena kiero ja vuotaa? mittasin puristus paineet ja ekalla kerralla 6 sylinterissä oli 13.5bar ja muissa oli 14.5-15 bar. no mittasin uudestaan niin kaikissa melko tasan 15bar joissain karvan alle tai yli. eli se kertoisi ettei venttiilit vuoda vai voiko vuotaa sittenkin vaikka paineet on tallella? muuten auto kulkee hyvin ei nyi ym. ja bensaa menee normaalisti. voiko viallinen lambda tehdä tätä? sekin on vaihettu pari vuotta sitten muttavoihan se kai silti jo rikki olla???
    kohta varmaan vietävä bemuosaan ja pyytää kattoo mikä mättää..:think

    Comment

    • K.S.
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 649
      • Espoo

      Originally posted by allu89 View Post
      puolat kokeiltu ja uudet tulpatkin ostin mutta samalla lailla kyllä pätkii tyhjäkäynnillä... venttiili/t tai siis nostaja pitää ääntä ja meinasin että jos joku vena kiero ja vuotaa? mittasin puristus paineet ja ekalla kerralla 6 sylinterissä oli 13.5bar ja muissa oli 14.5-15 bar. no mittasin uudestaan niin kaikissa melko tasan 15bar joissain karvan alle tai yli. eli se kertoisi ettei venttiilit vuoda vai voiko vuotaa sittenkin vaikka paineet on tallella? muuten auto kulkee hyvin ei nyi ym. ja bensaa menee normaalisti. voiko viallinen lambda tehdä tätä? sekin on vaihettu pari vuotta sitten muttavoihan se kai silti jo rikki olla???
      kohta varmaan vietävä bemuosaan ja pyytää kattoo mikä mättää..:think

      Älä nyt ainakaan sinne sitä autoa vie, tulee vielä huonommassa kunnossa takaisin..Joissain tapauksissa viallinen puola on rikkonut moottorinohjausboxin, josta johtuu tuo pätkiminen, jos jostain saat toisen boxin lainaksi sillä voi koittaa..väärät bensapaineet ja pakoputken pienikin vuoto ennen lambaa saattaa myös aiheuttaa pätkintää, imuvuotoja kannattaa myös etsiä hyvinkin tarkasti (esim kampiakselin stefa voi hönkiä ilmaa)

      Comment

      • allu89
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 43
        • joensuu

        Originally posted by K.S. View Post
        Älä nyt ainakaan sinne sitä autoa vie, tulee vielä huonommassa kunnossa takaisin..Joissain tapauksissa viallinen puola on rikkonut moottorinohjausboxin, josta johtuu tuo pätkiminen, jos jostain saat toisen boxin lainaksi sillä voi koittaa..väärät bensapaineet ja pakoputken pienikin vuoto ennen lambaa saattaa myös aiheuttaa pätkintää, imuvuotoja kannattaa myös etsiä hyvinkin tarkasti (esim kampiakselin stefa voi hönkiä ilmaa)

        tosta sinne viemisestä ollaan kyllä montaa mieltä mutta ite oon saanu iha hyvää palvelua sieltä ja vien sinne jos ei vika ala selvitä. boxi tohon just syksyllä vaihettii kun vanha sai vettä ja hajosi eihän sen luulis olevan rikkonu boxia kun kaikki puolat on kerran ehjiä?? mut vois sitä tietysti kokeilla toista boxii jos jostain saan:think imuvuotoja ei kyl oo ja haitari lerssikin uudehko.

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          Originally posted by allu89 View Post
          puolat kokeiltu ja uudet tulpatkin ostin mutta samalla lailla kyllä pätkii tyhjäkäynnillä... venttiili/t tai siis nostaja pitää ääntä ja meinasin että jos joku vena kiero ja vuotaa? mittasin puristus paineet ja ekalla kerralla 6 sylinterissä oli 13.5bar ja muissa oli 14.5-15 bar. no mittasin uudestaan niin kaikissa melko tasan 15bar joissain karvan alle tai yli. eli se kertoisi ettei venttiilit vuoda vai voiko vuotaa sittenkin vaikka paineet on tallella? muuten auto kulkee hyvin ei nyi ym. ja bensaa menee normaalisti. voiko viallinen lambda tehdä tätä? sekin on vaihettu pari vuotta sitten muttavoihan se kai silti jo rikki olla???
          kohta varmaan vietävä bemuosaan ja pyytää kattoo mikä mättää..:think
          Puristuspaine mittaus ei kerro mitään kieroista venttiilieistä, ohivuoto mittaus on sitä varten
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • allu89
            Bimmer Rookie
            • Jun 2008
            • 43
            • joensuu

            Originally posted by Peltsii View Post
            Puristuspaine mittaus ei kerro mitään kieroista venttiilieistä, ohivuoto mittaus on sitä varten
            kiitoksia tästä eli on vietävä raato korjaamolle ja pyydettävä mittaamaan
            Last edited by allu89; 02-12-2008, 19:52.

            Comment

            • j_maki
              Bimmer Rookie
              • Jan 2006
              • 47
              • Lapua

              Olisiko jollain antaa vinkkiä, mihin toimenpiteisiin seuraavien arvojen perusteella pitäisi ryhtyä?
              Ainakin lambda-anturi taitaa olla mäsänä?

              Autona -91 M50b25.

              Tyhjäkäynti....................Kierroksilla

              Mitattu / Salittu--------Mitattu / Sallittu

              CO- 1,64 / 0,50............. 2,11 / 0,30 %
              HC- 133 / 100............... 330 / 100 ppm
              Lambda-0,948 ...................... 0,929 / 0,97-1,03
              CO2- 14.0................... 13.8 /...%
              O2- 0,00 / 5,00............ 0,00 / 5,00 %

              Edit. Kone oli lämmin ja katsastajakin antoi vielä kenkää aika reilusti.
              Last edited by j_maki; 02-12-2008, 22:29.
              E36 325i sedan -91

              M:E36:n osia-> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=81179

              Comment

              • K.S.
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 649
                • Espoo

                Originally posted by j_maki View Post
                Olisiko jollain antaa vinkkiä, mihin toimenpiteisiin seuraavien arvojen perusteella pitäisi ryhtyä?
                Ainakin lambda-anturi taitaa olla mäsänä?

                Autona -91 M50b25.

                Tyhjäkäynti....................Kierroksilla

                Mitattu / Salittu--------Mitattu / Sallittu

                CO- 1,64 / 0,50............. 2,11 / 0,30 %
                HC- 133 / 100............... 330 / 100 ppm
                Lambda-0,948 ...................... 0,929 / 0,97-1,03
                CO2- 14.0................... 13.8 /...%
                O2- 0,00 / 5,00............ 0,00 / 5,00 %

                Lambalta vaikuttaa, jos kone oli lämmin mitatessa

                Comment

                • noppakarva
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2008
                  • 38
                  • Vantaa

                  Lainataan vähän topiikkia eli mites kun bemu katsastettu 3.7.2008 ja rek.otteessa lukee että helmat+pohja ruosteessa ja korjattava 2.8.2008 mennässä että kun tossa päivä eroa niin oisko käynyt niin että ensin käyty yrittämässä leimalle ja sitten seuraavana päivänä korjattu ja leimattu? Koska miksi muuten olisi laitettu päivä jolloin viimeistään korjattava? Lähti kilvet peilien takia ja pitäs saada leimaan.. Onko muuten muuttunut se että jos hukkaan ton rek.otteen toisen osan niin ne tiedot häviää? Muistelisin että se muuttu ja ne kirjattaisiin ihan koneelle samalla.
                  -E32 735ia. Ex e34 525ia, e28 520 ja e30 316

                  Comment

                  • KirsiH
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2007
                    • 35

                    Eli katsastus hylätty päästöjen takia...

                    Joutokäynti yli 2000rpm
                    Mitattu/sallittu Mitattu/sallittu

                    CO 0,35/0.50 0,50/0,30
                    HC 135/100 74/100
                    LAMBDA 0,98/0,97-1,03
                    CO2 14,70 14,50
                    O2 0/5 0/5


                    Eli olisko nyt niin, että ilmamäärämittarin jousen säätö saattais auttaa?
                    nyk.Volvo S60 2,4T -02 ex.E39 523iA -96

                    Comment

                    • antti79
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2499
                      • Littoinen

                      Originally posted by noppakarva View Post
                      Lainataan vähän topiikkia eli mites kun bemu katsastettu 3.7.2008 ja rek.otteessa lukee että helmat+pohja ruosteessa ja korjattava 2.8.2008 mennässä että kun tossa päivä eroa niin oisko käynyt niin että ensin käyty yrittämässä leimalle ja sitten seuraavana päivänä korjattu ja leimattu? Koska miksi muuten olisi laitettu päivä jolloin viimeistään korjattava? Lähti kilvet peilien takia ja pitäs saada leimaan.. Onko muuten muuttunut se että jos hukkaan ton rek.otteen toisen osan niin ne tiedot häviää? Muistelisin että se muuttu ja ne kirjattaisiin ihan koneelle samalla.
                      En tiedä kummalla on jäänyt pillerit aamulla ottamatta, mutta en täysin sisäistänyt sun kysymystä.

                      Mutta hieman katsastuksesta, eli jos esim. autosi helmat ovat ruostuneet ja auto hylätty tämän takia niin sinulla on kuukausi aikaa suorittaa korjaustoimenpiteet ja uusintakatsastaa autosi. Yleensä katsastusinssi vielä raapustaa sulle sen päivämäärän lappuun milloin auto pitää viimeistään olla korjattu ja leimattu.
                      sigpic
                      Originally Posted by jari kihlman
                      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                      Comment

                      • ojmichael
                        Bimmer Rookie
                        • May 2007
                        • 116
                        • Tampere

                        Laitetaas nyt vielä kun ei tunnu ratkeavan tuo ongelma, eli auto E36 325i vm.-93
                        HC-arvo joutokäynnillä 125, sallittu 100. Nyt tuohon on vaihdettu tulpat, ilman -ja bensansuodatin, lambda ja putkiston vuodot tarkistettu. Eikä vieläkään mene tuo HC-arvo joutokäynnillä sallittuihin arvoihin Mitä tässä vielä voisi tehdä, vai pitääkö se katti sinne uusia?

                        Comment

                        • noppakarva
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2008
                          • 38
                          • Vantaa

                          Originally posted by antti79 View Post
                          En tiedä kummalla on jäänyt pillerit aamulla ottamatta, mutta en täysin sisäistänyt sun kysymystä.

                          Mutta hieman katsastuksesta, eli jos esim. autosi helmat ovat ruostuneet ja auto hylätty tämän takia niin sinulla on kuukausi aikaa suorittaa korjaustoimenpiteet ja uusintakatsastaa autosi. Yleensä katsastusinssi vielä raapustaa sulle sen päivämäärän lappuun milloin auto pitää viimeistään olla korjattu ja leimattu.
                          Heh Vähän on vaikeasti selitetty. Eli auto on leimattu 3.7 mutta rek.otteessa lukee että ruostevauriot korjattava 2.8 mennessä leiman kuitenkin saanut. Eli meinasin vain kun päivän ero noilla että olisiko käynyt niin että ensin hylätty ja sitten korjattu ja leimattu? Vai tekeekö ne joskus noinkin että laittaa korjauskehoituksen mutta antavat kuitenkin leiman kanssa.
                          -E32 735ia. Ex e34 525ia, e28 520 ja e30 316

                          Comment

                          • K.S.
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 649
                            • Espoo

                            Originally posted by ojmichael View Post
                            Laitetaas nyt vielä kun ei tunnu ratkeavan tuo ongelma, eli auto E36 325i vm.-93
                            HC-arvo joutokäynnillä 125, sallittu 100. Nyt tuohon on vaihdettu tulpat, ilman -ja bensansuodatin, lambda ja putkiston vuodot tarkistettu. Eikä vieläkään mene tuo HC-arvo joutokäynnillä sallittuihin arvoihin Mitä tässä vielä voisi tehdä, vai pitääkö se katti sinne uusia?
                            Tosi läheltä liippaa, pelkkä kova ajo ennen mittausta voi riittää.

                            pieni imuvuoto jossain?

                            Comment

                            • allu89
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2008
                              • 43
                              • joensuu

                              no niin! käytin autoa bemu osassa ja sieltä korjaaja mittasi päästöjä ja sai ihan oikeat päästöt heti! eli hc oli tyhjäkäynnillä 42
                              sanoi vain että oli varmaan jokin suutin jumissa auki tai jotain kun nyt ei enään edes rötää putken päähän:think eli kerrankin kävi hyvä tsäkä ja ei tarvitse kuin ääntelevät nostajat vaihtaa jossain välissä

                              Comment

                              • Panu.K
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2004
                                • 824
                                • Salo

                                Originally posted by noppakarva View Post
                                Heh Vähän on vaikeasti selitetty. Eli auto on leimattu 3.7 mutta rek.otteessa lukee että ruostevauriot korjattava 2.8 mennessä leiman kuitenkin saanut. Eli meinasin vain kun päivän ero noilla että olisiko käynyt niin että ensin hylätty ja sitten korjattu ja leimattu? Vai tekeekö ne joskus noinkin että laittaa korjauskehoituksen mutta antavat kuitenkin leiman kanssa.
                                Miten niin päivän ero ? Eikös noissa päivämäärissä ole kuukausi välissä. Inssi ilmeisesti antanut leiman ja antanut korjaus kehoitteen ruosteista.
                                Kulkuvälineet:
                                Etsintä käynnissä
                                ex BMW:t
                                e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                                ex muun merkkiset:
                                Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎