Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    Täältäkin löyty vika.

    Vaihdettua osaa:

    -Tulpat
    -pari alipaineletkua
    -pari imupuolen putkea
    -DME lämpöanturi
    -Kuumempi termari

    Ei vaikutusta, päinvastoin HC nousi tyhjäkäynnillä 1700+

    Vika löyty niinkin yksinkertaisesta asiasta, kun lambdan liittimestä. Korjattu ja päästöt kävin hakemassa.

    HC kierroksilla alle 20 ja tyhjäkäynnillä 50, CO 0.03 ja lambdan korjausarvo ~1.03

    Comment

    • Perkel
      Newbiemmer
      • Jan 2010
      • 10
      • Suomi

      Dodii tulipa itekki haettua se hylätty-lappu konttorilta ja juurikin päästöjen takia.

      tyhjäk./kierroksilla
      HC ppm 191/90
      CO% 0,45/0,55
      O2% 1,1/0,8
      CO2% 14/14,2
      Lambda 0/1,02

      Kyseessä siis m20b25 kone, joka käy tyhjäkäynnillä hieman "traktorimaisesti". Näyttäisi olevan jonkinmoinen lastu kiinni, jonka pitäisi edellisen omistajan mukaan parantaa tyhjäkäyntiä:think.. Eli missähän järjestyksessä tuosta kannattaisi nyt lähteä käymään osia läpi? Nuo moneen kertaan mainitut imuvuodot ainakin, mutta mitäs seuraavaksi?

      Comment

      • Lopaka
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 407

        E39 ongelmaa päästöissä

        Kävin tuossa äsken käyttämässä autoa katsastuksessa ja hylsy tuli päästöistä

        Päästöt ovat:

        Tyhjäkäynti: CO%: 0,4 HC 240 02: 0,6 CO2: 13.8%
        2000r/min: CO%: 0,6 HC 90 02: 0,9 CO2: 14.2%

        Autoon on vaihdettu alkuperäisen katin tilalle rengasonlinestä tilattu tarvikekatti. Tulpat ja suodatin ovat suhteellisen uudet. Separaattori on vaihdettu äskettäin. Toinen lambda vaihdettu viime kesänä, lambdoista ei tule vikakoodia. Imuvuotoja ei löytynyt.

        Ideat loppu, mistä kiikastaa?

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          Oliko katti varmasti kuuma?
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • Lopaka
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2005
            • 407

            Originally posted by Robi View Post
            Oliko katti varmasti kuuma?
            Noh lyhen matkan asemalle ajelin, yllättäen pääsinkin suoraan katsastamaan´. Sanoin kyllä katsastajalle, että voipi olla vielä katti kylmä. Sanoi katsastuksen jälkeen kyllä polkeneensa kaasua kunnolla, eikä ollut apua.

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              Yleensä vaan tarvikekatilla pitää ajella useampia kilometrejä reippailla kierroksilla..koitappa varata aika jonnekin päästömittaukseen ja sovi että saat ajettua katin oikeasti lämpimäksi niin silloin yleensä menee päästöistä.
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • Lopaka
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2005
                • 407

                Originally posted by Robi View Post
                Yleensä vaan tarvikekatilla pitää ajella useampia kilometrejä reippailla kierroksilla..koitappa varata aika jonnekin päästömittaukseen ja sovi että saat ajettua katin oikeasti lämpimäksi niin silloin yleensä menee päästöistä.
                Täytyypä käyttää sitten uudestaan suosiolla vaan uudestaan katsastuksessa kunnon lämmittämisen jälkeen. Uusinta katsastus, kun ei maksa mitään ja päästötesti 10€, tuskin halvemmalla missään päästöjä mittaavat.

                Comment

                • Lopaka
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2005
                  • 407

                  Noh kävinpä näyttämässä autoa konttorilla uudestaan eikä mennyt läpi. Tällä kertaa lukemat:

                  Tyhjäkäynti: co%: 0,37 HC: 265 02: 1.35 co2: 14.2
                  Kierroksilla: co%: 0,52 HC: 56 02: 0.38 co2: 14.3

                  Eli ei ainakaan katin lämpötilasta johdu. Sen jälkeen ajelin Bosch Car Serviceen ja siellä autoa ihmeteltiin, eikä mitään suoranaista vikaa nyt 20 minuutin tutkimuksella löytynyt. Korjaaja suositteli iskemään Fortea tankkiin ja tulla uudestaan mittauksiin.

                  En nyt itse kuitenkaan usko, että tuosta fortesta on mitään merkittävää hyötyä eli mistäs sitten vikaa etsimään?

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Oliko tämä V8? Vai kutonen? Single vanos?

                    Auton tiedot olisi suotavaa ilmoittaa
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Lopaka
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2005
                      • 407

                      Aah kappas jotainhan se on avausviestist unohtunut. Eli -96 m52b20 on pannu.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Noin kovia HC arvoja ei muuten toimivasta kattilasta tule edes ilman kattia.

                        Onko imuvuodot tarkistettu irroittamalla osat, suihkimiset on aika turhia. Jos on 100% varma että imuvuotoja ei ole, kannattaa kurkata Inpalla adaptaatiot. Jos ovat kohollaan, on rikkinäinen maf vahva ehdokas.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Lopaka
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2005
                          • 407

                          Originally posted by Cell View Post
                          Noin kovia HC arvoja ei muuten toimivasta kattilasta tule edes ilman kattia.

                          Onko imuvuodot tarkistettu irroittamalla osat, suihkimiset on aika turhia. Jos on 100% varma että imuvuotoja ei ole, kannattaa kurkata Inpalla adaptaatiot. Jos ovat kohollaan, on rikkinäinen maf vahva ehdokas.
                          Separaattorin vaihdoin tuossa pari viikkoa sitten ja samalla tuli tarkateltua kaikki letkut eli eipä sitä imuvuotoa ainakaan löydy. Eikö maf-antaisi muuten vikakoodia, jos arvot kohollaan?

                          Comment

                          • Jürgen_
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 2707
                            • Mylsä

                            Originally posted by Lopaka View Post
                            Separaattorin vaihdoin tuossa pari viikkoa sitten ja samalla tuli tarkateltua kaikki letkut eli eipä sitä imuvuotoa ainakaan löydy. Eikö maf-antaisi muuten vikakoodia, jos arvot kohollaan?
                            Maffi ei anna vikakoodia ellei ole katkosta tai oikosulkua tai sitten muuten epäloogista tai raja-arvot ylittävää arvoa. Sama pätee yleensä lambdaankin.
                            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by Jürgen_ View Post
                              Sama pätee yleensä lambdaankin.
                              Sillä erolla, että maf voi kyllä mitata ja antaa arvoja vaikkakin vääriä, kun taas lambda jää jompaan kumpaan ääripäähän eikä paljoa heilu.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • Lopaka
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2005
                                • 407

                                Pitänee lähteä tuota vikaa sitten etsimään MAFfista. Voihan se olla tosin tuo toinen lambdakin sökönä, vaikka ei nyt vikakoodia anna.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎