Tupla fail: tyhjäkäynnin HC n.240ppm
Elikkä jäipi talviauton(e30 318iS M42B18) leima sit kii ekalla kerralla tyhjäkäynnin HC:sta. Noh ajattelin et on vanhat tulpat ja viime vuonna oli pari kertaa sytkän ja kosteuden kanssa ongelmia. Lisäks oli termari hajal niin ettei lämmöt noussut ku 1/4 osaan. Kaiken lisäks tankissa ollut bensa oli kesän yli parkkipaikalla seissyttä. Noh tänään kävin sit vaihtamas öljyt, tulpat, ilmanputsarin ja termarin. Noh kone nosti lämmöt nyt nätisti keskelle ja kävi muutenkin tyhjäkäyntiä tosi nätisti ilman heiluntoja tai sytkäkatkoja. Bensikisen kautta(heitin viel jonku 3dl masinol-kattia n.14l 98 sekaan) sit nopsaan uudestaan katsastusasemalle. Ja voitte kuvitella sen kyrvän koon joka otsaan ilmesty, kun oli vieläkin tyhjäkäynnin HC:t 230ppm... Yritti noin 5sec kierrosten laskun jälkeen pysyä n.60 korvilla, mut sit pomppas taas. No alko vituttaa ja vein sit tutulle korjaamolle sen ja sanoin et haluun saada auton leimaan. Auttaiskohan tohon se ilmamäärämittarin ruuvailu, kun näyttäis sellainen tossa viel olevan? Tai sit saa vaan tuttu korjaamon pitäjä ottaa pihalta jonkun uudemman auton jossa päästöt kunnossa ja tehdä mulle laput mun rekkarilla... =) Ja kaikki muut arvot oli siis ihan ok. Kierrosten HC oli ekal kerral 70 ja tippu 35 masinolin kanssa.
Elikkä jäipi talviauton(e30 318iS M42B18) leima sit kii ekalla kerralla tyhjäkäynnin HC:sta. Noh ajattelin et on vanhat tulpat ja viime vuonna oli pari kertaa sytkän ja kosteuden kanssa ongelmia. Lisäks oli termari hajal niin ettei lämmöt noussut ku 1/4 osaan. Kaiken lisäks tankissa ollut bensa oli kesän yli parkkipaikalla seissyttä. Noh tänään kävin sit vaihtamas öljyt, tulpat, ilmanputsarin ja termarin. Noh kone nosti lämmöt nyt nätisti keskelle ja kävi muutenkin tyhjäkäyntiä tosi nätisti ilman heiluntoja tai sytkäkatkoja. Bensikisen kautta(heitin viel jonku 3dl masinol-kattia n.14l 98 sekaan) sit nopsaan uudestaan katsastusasemalle. Ja voitte kuvitella sen kyrvän koon joka otsaan ilmesty, kun oli vieläkin tyhjäkäynnin HC:t 230ppm... Yritti noin 5sec kierrosten laskun jälkeen pysyä n.60 korvilla, mut sit pomppas taas. No alko vituttaa ja vein sit tutulle korjaamolle sen ja sanoin et haluun saada auton leimaan. Auttaiskohan tohon se ilmamäärämittarin ruuvailu, kun näyttäis sellainen tossa viel olevan? Tai sit saa vaan tuttu korjaamon pitäjä ottaa pihalta jonkun uudemman auton jossa päästöt kunnossa ja tehdä mulle laput mun rekkarilla... =) Ja kaikki muut arvot oli siis ihan ok. Kierrosten HC oli ekal kerral 70 ja tippu 35 masinolin kanssa.
Comment