Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • viiksis
    Newbiemmer
    • Jun 2006
    • 27

    Jee jee

    Katsastuksesta kolmannella uusinnalla läpi!!

    Eli e34 m20b20 ei-vähäpäästöinen motronicilla antoi aluksi liikaa HC:tä (650) ja happea (8,5!!!)ja tuli siis hylky katsauksesta. Katsastusmies syytti sytytystä(virhearvio). Arvot korjaantui kuitenkin putken paikkaamisella, takapöntön hitsauksella sekä imuvuotojen tukkimisella.

    Toinen yritys antoi muille hyvät arvot paitsi nyt CO oli 4,27 kun saisi olla 3,5.Eli imuvuotojen paikkaus oli rikastanut seosta. Ilmamäärämittarin säätö kaksi pykälää laihemmalle antoi CO:ksi 0,5 ja kolmas yritys katsastuksesta siis meni vihdoin läpi!

    Eli kiitti vaan neuvoista joita tästä topicista luin!

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      Hyvä, ei todellakaan ole turha tämä ketju!

      Comment

      • tanakka
        Newbiemmer
        • Sep 2006
        • 6

        Mulla Oli Sama Vika E36 316 -94, Ja Vika Löytyi Lamdasta.

        Comment

        • Laakeri
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 983
          • Rovaniemi

          Originally posted by Laakeri View Post
          Nostetaampa vanha topikki. Itse ajelin päästömittaukseen ja arvatenkin ei mennyt lävitte. Lambda arvo jäi koholle, oli muistaakseni 1.17 ja sais olla 1.03. Hakasin uuden originaali bosch lambdan, vaihdon yhteydessä piti yksi ilta ajaa vanhan lambdan johdot poikki, kun ei saanut irti sitä putki paikallaan. Käynti ei muuttunut ollenkaan aiemmasta. Nyt sain laitettua uuden lambdan paikalleen, niin kaikki ongelmat katosi. Aiemmin tyhjäkäynti rytkytt ja koko auto heilui. Nyt ei ole enään sitä ongelmaa ja auto käy kuin enkeli. Perstuntumalta tehoa tuli rutkasti lisää, ei jää enää miettimään. Nykimiset ja muut jäi myös kokonaan pois. Putki vuotaa vielä hieman, kun ei ollut uusia tiivisteitä alkupäähän, mutta ei tunnu haittaavan.

          Lambda makso 125euroa rovaniemen kl-varaosissa, ja todellakin kannatti! Kulutuskin jäi alle 11 ajotietokoneessa, vaikka monoa annoin kuin pieni eläin. mm. pari kymmentä kilsaa 3 ja 4 vaihteilla 100alueella ja tämän jälkeen noin samanverran kylärallia monoa antaen. Pakkohan se on karstat polttaa
          Jeps, lambdan vaihdon jälkeen tiivistin putkea, mutta vieläkään ei mene päästöistä läpi. Tyhjäkäynti on alkanut nykyään taas pienesti tärräämään. Rytkyttelee välistä vähän. Ennen mittausta kävin polkemassa n. 10km lenkin ja sitten vielä mittarissakin annettiin happea, eikä arvot laskeneet tarpeeksi.

          Vaihdoin likaisen ilmanputsarin (yhden bemun asentajan vinkistä) eikä siltikään mennyt, välistä kävi juuri ja juuri 1.029 kohdalla mutta kukaan ei hoksannut painaa ajoissa printtinappia, että olisi saanut paperin. Sen jälkeen arvot eivät enään laskeneet niin paljoa että olisi saatu kohdalleen.

          Jos oikeen muistan, niin muut arvot olivat hyvät paitsi lambda arvo tosiaan jäi koholle. Aikansa piti kaasua niin tippui o2 arvo ja lambda lähesty oikeaa arvoa, mutta ei koskaan saavuttanu sitä. Meinasi mittaaja että saattaa yks puola pätkiä, putki vuotaa tai olla imuvuoto. Menee järki tuon vehkeen kanssa, neljä kertaa kokeillu päästöjä. Onneksi eivät ole mitään veloittaneet. o2 oli muistaakseni prosentin pinnassa, muut arvot aika pienet?
          E34 S38B38
          E36 S50B30us hx52 ->M50B32
          2gen RAM 5.9 cummins

          Comment

          • jarkkis80
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 33

            nonii

            pannaas omatkin kokemukset tähän.

            toin pirssin saksasta jossa auto katsastettiin juuri ennenkuin sen ostin. päästöt oli hyvät. Ajoin suomeen ja vain kolmen viikon päästä edellisestä mittauksesta oli päästöt noussu. co tyhjäkäynnillä ja hc kierroksilla.
            Ostin lambdan(135€) ja vaihoin, ei vaikutusta vikojen nollauksesta ja ajelusta huolimatta. Kyllä vitutti ku olin ihan varma et lambdassa vika kun sitä täällä niin kovasti on puhuttu. Jostain syystä en ensimmäiseksi sitten vaihtanut niitä normaalijuttuja... No nyt vaihetaa kaikki. Ostin tulpat, ilmansuodattimen ja pullollisen Fortea tankkiin. parikyt kilometriä runtua ja huoltikselle jännittämään... Pakokaasun haju oli selvästi muuttunut. Anturi putkeen ja nokka näytölle, Halleluja!!! Kaasuhan oli puhdasta. Ei kun naama näkkärillä konttorille kilpiä hakemaan.

            Kiitoksia hyvästä keskustelusta, oli siitä silti apua.

            Yks mikä jäi ihmetyttämään mittauksessa, oli O2 joka ensimmäisessä mittausessa oli 1,5 kieppeillä mutta hyväksytyssä lapussa hitusen alle 0,3. Selittäkääpä se.

            Yks "huippumekaanikon" diagnoosi viel loppukevennykseksi. "Vaikuttais katalysaattorivialta kun toi lambda on kuitenkin kohdillaan."

            ps. Ei kukaa kukaa haluis ostaa toimivaa Lambdaa...?
            Joo pistä siihe, siin on hyvä!

            Comment

            • ari79
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 230

              No niih
              Just tulin katsastamasta tuota muijan bemua 320 e36 -91
              muuten kaikki ok mut tyhjäkäynnillä hc korkealla yli 400,mut kierroksilla laski alle sadan,mut hylky tuli kuitenkin,kun ei tyhjäkäynnillä pudonnu tarpeeksi alas.
              onkohan tämäkin lambdavika?
              Exät: 316i e30, 324Td touring e30, 316i e36, 325i e36,320 e30,4*520 e34, 320D e46, 525 e34, 535 e34,320i e36.


              Plus hirvee määrä muita resuja

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5226
                • Hki 43

                Itellä häkä tuplat sallitusta, ku takapöntös pieni reikä. HYLSY. No uudella pöntöllä uuteen viikkoon.
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                • Realdeal
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2004
                  • 60
                  • hki

                  Isot autohuollot kusettaa!

                  Lähes aina jos tietämätön asiakas vie auton huoltoon syynä korkeat päästöt yrittää Isot autohuollon myydä asiakkaalla uuden katin ja tietenkin sen asennuksen, rahaa jää taloon mukavasti vaikka huollossa tiedetään että usein vika on lamdassa.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Realdeal View Post
                    Lähes aina jos tietämätön asiakas vie auton huoltoon syynä korkeat päästöt yrittää Isot autohuollon myydä asiakkaalla uuden katin ja tietenkin sen asennuksen, rahaa jää taloon mukavasti vaikka huollossa tiedetään että usein vika on lamdassa.
                    ....+ tulpat, koska niiden "vaihdosta ei ole haittaakaan"...

                    Comment

                    • antti79
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2499
                      • Littoinen

                      Originally posted by Realdeal View Post
                      Lähes aina jos tietämätön asiakas vie auton huoltoon syynä korkeat päästöt yrittää Isot autohuollon myydä asiakkaalla uuden katin ja tietenkin sen asennuksen, rahaa jää taloon mukavasti vaikka huollossa tiedetään että usein vika on lamdassa.
                      Näinhän se valitettavasti on, sain sen itse myös topicin aloittajana pari vuotta sitten huomata, mutta en onneksi silloin mennyt halpaan vaan Hemin ja muiden "päästöasiantuntijoiden" avustuksella sain päästöt kuriin ihan omin nokkineni ja ilman katin vaihtoa! Nyt ollaan paljon viisaampia päästö asioiden suhteen ja täytyypi vaan toivoa että moni muukin samojen asioiden kanssa painiva saisi topicin luettavakseen ennekuin antaa merkkiliikkeen nyhtää nipun euroja.
                      sigpic
                      Originally Posted by jari kihlman
                      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                      Comment

                      • Lanttu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 1643

                        Originally posted by ari79 View Post
                        No niih
                        Just tulin katsastamasta tuota muijan bemua 320 e36 -91
                        muuten kaikki ok mut tyhjäkäynnillä hc korkealla yli 400,mut kierroksilla laski alle sadan,mut hylky tuli kuitenkin,kun ei tyhjäkäynnillä pudonnu tarpeeksi alas.
                        onkohan tämäkin lambdavika?
                        Paljonkohan hiilimonoksidi eli CO oli kierroksilla ja joutokäynnillä? Oliko katalysaattori varmasti lämmin, eli suoraan hieman pidemmästä ajosta? Lambda-anturin viallisuus näkyy yleensä kyllä niin, että myös CO on koholla. Korkea HC-arvo voi kieliä ilmavuodoista tai ettei katalysaattori ole vielä saavuttanut toimintalämpötilaansa.

                        Comment

                        • markok
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 3018
                          • Kuopio

                          Onko kukaan huomannut eroa päästötestissä alkuperäisen- ja "teho"lastun välillä? Nyt olisi taas aika viedä oma e36 325 -93 vuotuiseen päästömittaukseen ja ekaa kertaa on teholastu paikallaan. Lastu on foorumilta VNT:ltä ostettu. HC:n kanssa on ollut jo edellisinä vuosina ongelmia tyhjäkäynnillä. Mietin vaan, että pitäisikö suosiolla vaihtaa normaali lastu mittaukseen paikalleen?
                          BMW 530iA Touring -05

                          Comment

                          • Juliet^
                            Newbiemmer
                            • Jan 2005
                            • 14
                            • Turku

                            Hylsy tuli konttorilla täälläkin..

                            Auto on 320i e30 -90 ja otteeseen merkattu "vähäpäästöinen". Kaikki arvot muuten ok paitsi HC arvo tyhjäkäynnillä 590. Auto toimii muuten hyvin paitsi tyhjäkäynti on vähän raskaanloista eli tuntuu että on myös vähän alhaiset tyhjäkäyntikierrokset. pystyykö sitä säätämään mitenkään?

                            Jatketaan hyvää foorumia!
                            320i Touring E30 -90
                            Cadillac Fleetwood -60

                            Comment

                            • Juho_P
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 313
                              • p-pohjanmaa

                              Originally posted by Juliet^ View Post
                              Auto on 320i e30 -90 ja otteeseen merkattu "vähäpäästöinen". Kaikki arvot muuten ok paitsi HC arvo tyhjäkäynnillä 590. Auto toimii muuten hyvin paitsi tyhjäkäynti on vähän raskaanloista eli tuntuu että on myös vähän alhaiset tyhjäkäyntikierrokset. pystyykö sitä säätämään mitenkään?

                              Jatketaan hyvää foorumia!
                              Pystyy sitä tyhjäkäyntiä säätämäänki mutta tuon HC arvon perusteella joku imuputki vuotaa ja ankarasti. Puristele ja koita missä on imuvuotoa.
                              Jos ei sillain näe niin esim startti sprayllä sen huomaa.
                              pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                              Comment

                              • Juliet^
                                Newbiemmer
                                • Jan 2005
                                • 14
                                • Turku

                                Originally posted by Juho_P View Post
                                Pystyy sitä tyhjäkäyntiä säätämäänki mutta tuon HC arvon perusteella joku imuputki vuotaa ja ankarasti. Puristele ja koita missä on imuvuotoa.
                                Jos ei sillain näe niin esim startti sprayllä sen huomaa.
                                Auton hain tänää pois pärnäsenkorjaamolta.. Ei mitää tulosta.. arvot pielessä epäili vaa et jos olis nokkavika tai venttiilinohjureissa tai jossai.. no varmaan jossain on.. Meinasin teille viisaammille ilmottaa nuo katastusmiehen mittaamat lukemat..

                                Tyhjäkäynti/kierroksilla
                                CO% 0,12/0,05
                                CO2 14/14,6
                                HC 590/37
                                O2 1,8/0,3
                                Lambda 1,01

                                Mistäs sitä tyhjäkäyntii pystyy säätämään?

                                Nii ja ilmavuodosta sen verran että ite en ole mitään löytänyt eikä löytäny remppa äijäkään ja sanos että sit jos vuotais olis happiarvot korkeemmat.. En sit tiiä hankalaa ku pitäs leimalle päästä... Ei kai sitä viitteis muute hyväkuntost bemarii paaliinkaa laittaa.. :((
                                320i Touring E30 -90
                                Cadillac Fleetwood -60

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎