Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Eikös näissä M10,20, 30 moottoreissa jotka tahtoo nykyajan öljyillä syödä nokkaa ja keinuja, kannattaisi käyttää jotain missä on paljon sinkkiä ja fosforiako se nyt oli.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      OT
      Originally posted by JJT View Post
      Eikös näissä M10,20, 30 moottoreissa jotka tahtoo nykyajan öljyillä syödä nokkaa ja keinuja, kannattaisi käyttää jotain missä on paljon sinkkiä ja fosforiako se nyt oli.
      Kyllä ne niitä keinuja ja nokkia söi vanhanajan öljyilläkin.
      Sinkkiä ja fosforia saa pullossa. Ebayn hakukenttään vaikka "ZDDP additive".
      Omissa vehkeissä oon käyttänyt rohkeasti halvinta sopivalla viskositeetilla olevaa tayssynteettistä öljyä enkä oo siitä havainnut mitään negatiivista.

      Originally posted by turbobliz View Post
      Mikä tuossa edellisessä konseptissa mättää ? En äkkiseltään löydä mitään vikaa.
      No, itelle tulee lähinnä noista mieleen että onko M20:n tapauksessa jotenkin erityisen vaikea ratkaisu ostaa ihan uudet halutun korkuiset ja puristeiset mukit ja porauttaa ne soikeet pytyt niille.
      Last edited by petrolhead; 12-06-2017, 19:38.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • turbobliz
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1010
        • e-suomi

        Vapari M20 tapauksessa männän etsiminen on vähän hankalampaa. En ainakaan itse keksinyt muuta, kuin amerikan ihmemaan ja Ireland Engineeringin "valmiit" tuotteet

        Männän laen muoto on sen verran nykyisestä neliventtiilimassasta poikkeava, ettei sitä välttämättä kannata lähteä veistämään CAD-kuvaksi ja olla varma, että kuvaa tulkitseva taho ymmärtää näkemänsä.

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Originally posted by turbobliz View Post
          Vapari M20 tapauksessa männän etsiminen on vähän hankalampaa. En ainakaan itse keksinyt muuta, kuin amerikan ihmemaan ja Ireland Engineeringin "valmiit" tuotteet

          Männän laen muoto on sen verran nykyisestä neliventtiilimassasta poikkeava, ettei sitä välttämättä kannata lähteä veistämään CAD-kuvaksi ja olla varma, että kuvaa tulkitseva taho ymmärtää näkemänsä.
          Miksi sen mukinpään tarttisi olla samanmuotonen kuin alkuperäinen?
          Mun koneessa on katkaistun ympyräkartion muotosella patilla olevat mukit ja kannen palotilat on jyrsitty että mahtuu pyörimään. Puristussuhdetta saa niin paljon kuin haluaa. En mä nyt nää miksi M20:iin ei voisi esimerkiksi teettää samanmoisia. Tai jotain muuta. Muoto ja koneistukset on ainakin yksinkertasia. Jos päättää ottaa ja oikeesti rakentaa.

          Joo toki jos palotilan muoto muuttuu niin sittehän se ei pala enää oikein ja niineespäin.
          Last edited by petrolhead; 13-06-2017, 13:30.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Kuizma97
            Newbiemmer
            • Jan 2014
            • 25
            • Paimio

            M20b25 kansi ongelma

            Alakerta kasattu keväällä. M20b25 moottori

            Vakio kampiakselilla b25
            135mm maxxpeeding kangilla
            Wisecon "bolt-on" männillä

            Yläkerta vakio 885 kansi
            Kantta ei laskettu, plaanattu 0,2mm pois
            Vakio nokka

            Ja nyt ottaa männät kanteet kiinni...

            Wisecon tuotelehtiöstä mäntien toimittajan kanssa katottiin sopivat männät. Olisi pitänyt suoraan sopia koneeseen.

            Athenan liekkirengas pahvi. Vakion kanssa pitäisi olla samaa paksuutta?

            Onko kohtalo tovereita tälle? Missä ollaan menty metsään asian kanssa ja pystyykö kannen palotiloista nappaamaan järkevästi tavaraa pois, jotta saisi pyörimään koneen?

            Kone pyörii n. Vartin ja luulisin olevan 1-2mm kiinni ottavatko männät kiinni.

            Nuo wisecon männät ovat muoto laella, korkein kohta imupuolella ottaa todennäköisesti kiinni? Koska maalaisjärjen mukaan männänlaen puolipallo mikä osoittaa toiselle sivulle, kuuluu tulla sytytys tulppaa kohti? Eli männän laki nousee imupuolellepäin tällä hetkellä

            Comment

            • turbobliz
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1010
              • e-suomi

              Eka ajatus on, että männät on pytyissä väärin päin. Tutkaile vaikka kuvista vakion männän muotoa ja venttiilikolojen sijaintia, jos se toisi lisätietoa.

              Mistä löytyi Wisecon männät kyseiseen moottoriin ?

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16457
                • Asikkala

                Jos kampura pyörii vain varttikerroksen niin ei taida ihan parista millistä olla kiinni :think

                E: miten kansi on saatu laitettua lohkon päälle ja jako oikein jos ei pyöri ??

                E II: onhan se jako oikein ? Onko edes hihna paikallaan ?
                Last edited by jr66; 05-07-2017, 12:49.

                Comment

                • pazq
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 3167
                  • 47200

                  Mietin samaa että onko jako kohallaan? Jos ei kammesta pyöri niin käännä nokkaa että saa merkit kohalleen satavarmasti. Hampaalla pielessä alkaa olla hilkulla.

                  Comment

                  • Kuizma97
                    Newbiemmer
                    • Jan 2014
                    • 25
                    • Paimio

                    Elikkä pytyt eivät olleet yläkuolo kohdassa kantta päälle laitettaessa. Juurikin sen takia koska pelkäsin tätä.

                    Keinuista epäkeskot nollilla, ja 2h siinä pyörittelin nokkaa ja alakertaa koittaen saada jakoa kohilleen. Nyt puoli kierrosta alakerta pielessä. Ei liiku vaikka nokka olisi missä asennossa, melkein hammas kerrallaan käänsin nokkaa ja kokeilin saada alakertaa pyörimään.

                    Veivit ja männät hankkisin kyrön sporttiautosta, siellä oli tuoteluettelo mistä löytyi 2-4 erillaista mäntää kyseiseen m20b25 koneeseen eri puristuksella yms.

                    Ja eikö m20 ole vakiona tasalaki männät? Männän korkein kohta on nyt imupuolellepäin, eli männän "palotila" on suunnattu tulpille päin. en nähnyt mitään järkeä että männänlaen "palotila" eli puoli pallon suunta olisi poispäin tulpasta. Yllättävän paljon mäntä tuli kokonaisuudessa ylös lohkosta, mutta en epäillyt siinä vaiheessa vielä kun sanottiin että sopii bolt on. Vena syvennykset yms ovat oikeissa paikoissa kumminkin.

                    Comment

                    • evilracer
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2015
                      • 218
                      • Suomi

                      Joko mä olen sokea, tai sitten sporttauton nettisivuilta ei löydy mitään osaa M20:ppiin vaan pelkkään M5x? Nakkaappa vaikka kuva niistä männistä?
                      Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

                      Comment

                      • Macke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1134
                        • Porvoo

                        B25 mäntä ei ole tasalakinen ja niitä löytyy eri puristuskorkeudella. 8.8:1 muki ei ainakaan tule lohkon dekkitason yli, toki se patti kaikkinensa on dekkitasoa korkeammalla.

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          Originally posted by Kuizma97 View Post
                          Elikkä pytyt eivät olleet yläkuolo kohdassa kantta päälle laitettaessa.
                          Kaikenlaista olen nähnyt ja lukenut, mutta tämä on jo jotain todella erikoista.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Kuizma97 View Post
                            Alakerta kasattu keväällä. M20b25 moottori

                            Vakio kampiakselilla b25
                            135mm maxxpeeding kangilla
                            Wisecon "bolt-on" männillä

                            Yläkerta vakio 885 kansi
                            Kantta ei laskettu, plaanattu 0,2mm pois
                            Vakio nokka

                            Ja nyt ottaa männät kanteet kiinni...

                            Wisecon tuotelehtiöstä mäntien toimittajan kanssa katottiin sopivat männät. Olisi pitänyt suoraan sopia koneeseen.

                            Athenan liekkirengas pahvi. Vakion kanssa pitäisi olla samaa paksuutta?

                            Onko kohtalo tovereita tälle? Missä ollaan menty metsään asian kanssa ja pystyykö kannen palotiloista nappaamaan järkevästi tavaraa pois, jotta saisi pyörimään koneen?

                            Kone pyörii n. Vartin ja luulisin olevan 1-2mm kiinni ottavatko männät kiinni.

                            Nuo wisecon männät ovat muoto laella, korkein kohta imupuolella ottaa todennäköisesti kiinni? Koska maalaisjärjen mukaan männänlaen puolipallo mikä osoittaa toiselle sivulle, kuuluu tulla sytytys tulppaa kohti? Eli männän laki nousee imupuolellepäin tällä hetkellä
                            Lyhyesti, et oo varma onko mukit oikeinpäin koneessa ja et oo mitannu miten korkeella ne käy ja miten paljon rojuilla on tilaa pyöriä? Ei varmaan tässä speksaaminen auta jos tollaset asiat ei oo selvillä. Kannattaa varmaan nyppästä se kattila auki. Kone pyörii vartin? Siis varttikierroksen?
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • [Snowboarder]
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 2187
                              • Karstula

                              Originally posted by T3 View Post
                              Kaikenlaista olen nähnyt ja lukenut, mutta tämä on jo jotain todella erikoista.
                              En nyt menis sanomaan todella erikoiseksi. Ainakin tähän asti mitä kansiremppoja tehnyt, tosin erimerkin moottoreihin, nii virallinen tehtaan ohje käskee, pyörittää alakerran yläkuolo kohtaan ja hieman taakse päin=ei ne enää sillon ole yläkuolo kohdassa. Tietysti ajotusta laittaessa oltava merkit ylä ja alakerrassa oikein.
                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                              Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                ..luin sun toisen postauksen, ilmeisesti jako pielessä JA mahollisesti mukit väärinpäin. Ota auki ja pyydä joku kokeneempi kaveriksi kasaamaan.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎