Eikös näissä M10,20, 30 moottoreissa jotka tahtoo nykyajan öljyillä syödä nokkaa ja keinuja, kannattaisi käyttää jotain missä on paljon sinkkiä ja fosforiako se nyt oli.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 ylikoko-topic II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
OT
Originally posted by JJT View PostEikös näissä M10,20, 30 moottoreissa jotka tahtoo nykyajan öljyillä syödä nokkaa ja keinuja, kannattaisi käyttää jotain missä on paljon sinkkiä ja fosforiako se nyt oli.
Sinkkiä ja fosforia saa pullossa. Ebayn hakukenttään vaikka "ZDDP additive".
Omissa vehkeissä oon käyttänyt rohkeasti halvinta sopivalla viskositeetilla olevaa tayssynteettistä öljyä enkä oo siitä havainnut mitään negatiivista.
Originally posted by turbobliz View PostMikä tuossa edellisessä konseptissa mättää ? En äkkiseltään löydä mitään vikaa.Last edited by petrolhead; 12-06-2017, 19:38.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Vapari M20 tapauksessa männän etsiminen on vähän hankalampaa. En ainakaan itse keksinyt muuta, kuin amerikan ihmemaan ja Ireland Engineeringin "valmiit" tuotteet
Männän laen muoto on sen verran nykyisestä neliventtiilimassasta poikkeava, ettei sitä välttämättä kannata lähteä veistämään CAD-kuvaksi ja olla varma, että kuvaa tulkitseva taho ymmärtää näkemänsä.
Comment
-
-
Originally posted by turbobliz View PostVapari M20 tapauksessa männän etsiminen on vähän hankalampaa. En ainakaan itse keksinyt muuta, kuin amerikan ihmemaan ja Ireland Engineeringin "valmiit" tuotteet
Männän laen muoto on sen verran nykyisestä neliventtiilimassasta poikkeava, ettei sitä välttämättä kannata lähteä veistämään CAD-kuvaksi ja olla varma, että kuvaa tulkitseva taho ymmärtää näkemänsä.
Mun koneessa on katkaistun ympyräkartion muotosella patilla olevat mukit ja kannen palotilat on jyrsitty että mahtuu pyörimään. Puristussuhdetta saa niin paljon kuin haluaa. En mä nyt nää miksi M20:iin ei voisi esimerkiksi teettää samanmoisia. Tai jotain muuta. Muoto ja koneistukset on ainakin yksinkertasia. Jos päättää ottaa ja oikeesti rakentaa.
Joo toki jos palotilan muoto muuttuu niin sittehän se ei pala enää oikein ja niineespäin.Last edited by petrolhead; 13-06-2017, 13:30.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
M20b25 kansi ongelma
Alakerta kasattu keväällä. M20b25 moottori
Vakio kampiakselilla b25
135mm maxxpeeding kangilla
Wisecon "bolt-on" männillä
Yläkerta vakio 885 kansi
Kantta ei laskettu, plaanattu 0,2mm pois
Vakio nokka
Ja nyt ottaa männät kanteet kiinni...
Wisecon tuotelehtiöstä mäntien toimittajan kanssa katottiin sopivat männät. Olisi pitänyt suoraan sopia koneeseen.
Athenan liekkirengas pahvi. Vakion kanssa pitäisi olla samaa paksuutta?
Onko kohtalo tovereita tälle? Missä ollaan menty metsään asian kanssa ja pystyykö kannen palotiloista nappaamaan järkevästi tavaraa pois, jotta saisi pyörimään koneen?
Kone pyörii n. Vartin ja luulisin olevan 1-2mm kiinni ottavatko männät kiinni.
Nuo wisecon männät ovat muoto laella, korkein kohta imupuolella ottaa todennäköisesti kiinni? Koska maalaisjärjen mukaan männänlaen puolipallo mikä osoittaa toiselle sivulle, kuuluu tulla sytytys tulppaa kohti? Eli männän laki nousee imupuolellepäin tällä hetkellä
Comment
-
-
Elikkä pytyt eivät olleet yläkuolo kohdassa kantta päälle laitettaessa. Juurikin sen takia koska pelkäsin tätä.
Keinuista epäkeskot nollilla, ja 2h siinä pyörittelin nokkaa ja alakertaa koittaen saada jakoa kohilleen. Nyt puoli kierrosta alakerta pielessä. Ei liiku vaikka nokka olisi missä asennossa, melkein hammas kerrallaan käänsin nokkaa ja kokeilin saada alakertaa pyörimään.
Veivit ja männät hankkisin kyrön sporttiautosta, siellä oli tuoteluettelo mistä löytyi 2-4 erillaista mäntää kyseiseen m20b25 koneeseen eri puristuksella yms.
Ja eikö m20 ole vakiona tasalaki männät? Männän korkein kohta on nyt imupuolellepäin, eli männän "palotila" on suunnattu tulpille päin. en nähnyt mitään järkeä että männänlaen "palotila" eli puoli pallon suunta olisi poispäin tulpasta. Yllättävän paljon mäntä tuli kokonaisuudessa ylös lohkosta, mutta en epäillyt siinä vaiheessa vielä kun sanottiin että sopii bolt on. Vena syvennykset yms ovat oikeissa paikoissa kumminkin.
Comment
-
-
Originally posted by Kuizma97 View PostAlakerta kasattu keväällä. M20b25 moottori
Vakio kampiakselilla b25
135mm maxxpeeding kangilla
Wisecon "bolt-on" männillä
Yläkerta vakio 885 kansi
Kantta ei laskettu, plaanattu 0,2mm pois
Vakio nokka
Ja nyt ottaa männät kanteet kiinni...
Wisecon tuotelehtiöstä mäntien toimittajan kanssa katottiin sopivat männät. Olisi pitänyt suoraan sopia koneeseen.
Athenan liekkirengas pahvi. Vakion kanssa pitäisi olla samaa paksuutta?
Onko kohtalo tovereita tälle? Missä ollaan menty metsään asian kanssa ja pystyykö kannen palotiloista nappaamaan järkevästi tavaraa pois, jotta saisi pyörimään koneen?
Kone pyörii n. Vartin ja luulisin olevan 1-2mm kiinni ottavatko männät kiinni.
Nuo wisecon männät ovat muoto laella, korkein kohta imupuolella ottaa todennäköisesti kiinni? Koska maalaisjärjen mukaan männänlaen puolipallo mikä osoittaa toiselle sivulle, kuuluu tulla sytytys tulppaa kohti? Eli männän laki nousee imupuolellepäin tällä hetkellä2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostKaikenlaista olen nähnyt ja lukenut, mutta tämä on jo jotain todella erikoista.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
..luin sun toisen postauksen, ilmeisesti jako pielessä JA mahollisesti mukit väärinpäin. Ota auki ja pyydä joku kokeneempi kaveriksi kasaamaan.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment