Announcement
Collapse
No announcement yet.
M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!
Collapse
X
-
Olin juuri sanomassa ettei niitä varmaan ole tarve tiputtaa, ahdotkin varmaan suunnitteilla aika miedot.
-
-
Täähän on about M50 - 2pyttyä. M50 koneita on turbotettu vakiopuristeilla hyvin tuloksin. Vaatii moottorin ohjauksen säädöltä enemmän tarkkuutta, mutta palkitsee yleisenä toimivuutena.
Itsellä 8,7 puristukset ja vähän harmittaa, että "tuhlasin" rahat 138mm Ojennuksen veiveihin. Menetin kuitenkin samalla paljealueen hyödyn.. Jyrkemmät nokatkin laskee mulla dynaamista puristussuhdetta.
Kuitenkin joku kysyy, niin ei oo ollu kone vielä tositoimissa, joten paha mennä sanomaan onko mun M42 hyvä turbolla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jampsu87 View PostMeinaatko turbottaa?.
Leave a comment:
-
-
Mikähän olis järkevin keino laskea m42 koneen puristussuhdetta 8-9:1 paikkeille?
Leave a comment:
-
-
Jos ei vähäpäästöisen '90 318iS ahtaa. Pystyykö vertailumallina käyttämään vanhempaa eli absitonta 325i? kun ei viitsisi semmosia turhuuksia alkaa laittamaan saatika sitten leimaamaan ahdettua autoa ilman tehonlisäystä. Ei sitäkään 20% ylitystä sallita kuin mallisarjan tehokkaimpaan...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peette View Postm42 koneesee ei ollu motonetissä eikä kl varaosissa.. m40 kyllä löytyy ja m43... kyllähän niitä merkkiliikkeestä löytyis..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JJT View PostNo varmaan huomaa eron
Tiivisteitä saa varaosa liikkeistä, motonetista voi jotain löytyä tai kl-varaosilta.
Tosin ei kaikki välttämättä oo sen halvempia kuin merkkiliikkeessäkään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peette View Postkannattaako pirrata kaasuläppien akseleita kapeammiksi jotta tulisi parempi ilmavirtaus.. tai siis siitä kohdasta läppiä mistä se akseli menee.. kun eräs ooppeli kuski oli omegaansa niitä muokannut niin oli kuulema vaikuttanut jotain.. tai huomas eron vakiosta.. ja mistä tuollainen is:sä yleensä vuotaa öljyä? mulla vuotaa mukava läntti joka kerta ku pysähtyy... ja mistä saisi halvalla tiivisteitä tuohon koneeseen?
Edit. kellään jääny pyörimään ylimäärästä tyhjäkäynti moottoria?? ehjää.
Tiivisteitä saa varaosa liikkeistä, motonetista voi jotain löytyä tai kl-varaosilta.
Tosin ei kaikki välttämättä oo sen halvempia kuin merkkiliikkeessäkään.
Leave a comment:
-
-
kannattaako pirrata kaasuläppien akseleita kapeammiksi jotta tulisi parempi ilmavirtaus.. tai siis siitä kohdasta läppiä mistä se akseli menee.. kun eräs ooppeli kuski oli omegaansa niitä muokannut niin oli kuulema vaikuttanut jotain.. tai huomas eron vakiosta.. ja mistä tuollainen is:sä yleensä vuotaa öljyä? mulla vuotaa mukava läntti joka kerta ku pysähtyy... ja mistä saisi halvalla tiivisteitä tuohon koneeseen?
Edit. kellään jääny pyörimään ylimäärästä tyhjäkäynti moottoria?? ehjää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by slowrider View PostMitäs kaikkea "ylimääräistä" saastelaitetta näissä is koneissa on mitä voisi poistaa tehojen toivossa katalysaattorin lisäksi? joku ihme pömperi ainakin oli tuolla imusarjan puolella runkopalkissa kiinni. Joku hiilisuodatin tms?
Leave a comment:
-
-
Mitäs kaikkea "ylimääräistä" saastelaitetta näissä is koneissa on mitä voisi poistaa tehojen toivossa katalysaattorin lisäksi? joku ihme pömperi ainakin oli tuolla imusarjan puolella runkopalkissa kiinni. Joku hiilisuodatin tms?
Edellisella sivulla mainittua rallatusta kuuluu minunkin koneesta tulla alle 3000 kierroksen, eli pitää sekin nyt tutkia
Leave a comment:
-
Leave a comment: