Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [Riku]
    replied
    Olin juuri sanomassa ettei niitä varmaan ole tarve tiputtaa, ahdotkin varmaan suunnitteilla aika miedot.

Leave a comment:

• Tonppa1
    replied
    Täähän on about M50 - 2pyttyä. M50 koneita on turbotettu vakiopuristeilla hyvin tuloksin. Vaatii moottorin ohjauksen säädöltä enemmän tarkkuutta, mutta palkitsee yleisenä toimivuutena.

Itsellä 8,7 puristukset ja vähän harmittaa, että "tuhlasin" rahat 138mm Ojennuksen veiveihin. Menetin kuitenkin samalla paljealueen hyödyn.. Jyrkemmät nokatkin laskee mulla dynaamista puristussuhdetta.

Kuitenkin joku kysyy, niin ei oo ollu kone vielä tositoimissa, joten paha mennä sanomaan onko mun M42 hyvä turbolla.
    Last edited by Tonppa1; 31-03-2010, 11:41. Reason: vaihdettu staattinen dynaamiseks

Leave a comment:

• Atte.H
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Meinaatko turbottaa?
    Remmiahdin on vähän pyörinyt mielessä, mutta vielä ei oo tullu mietittyä asiaa kovin paljon. Oon ruvennu vähän kunnostelemaan tuota omaa coupea, ja jonkinnäkönen "perushuolto" koneelle vois olla ajankohtainen. Siinä samalla olis kätevä tiputtaa puristuksia. Rahatilanne on toistaseks niin surkea, että ihan heti ei oo tuohon hommaan varaa ryhtyä, mutta näin tulevaisuuden varalle kyselen .

Leave a comment:

• Jampsu87
    replied
    Originally posted by Atte.H View Post
    Mikähän olis järkevin keino laskea m42 koneen puristussuhdetta 8-9:1 paikkeille?
    Meinaatko turbottaa?

Leave a comment:

• Atte.H
    replied
    Mikähän olis järkevin keino laskea m42 koneen puristussuhdetta 8-9:1 paikkeille?

Leave a comment:

• Räsis
    replied
    Jos ei vähäpäästöisen '90 318iS ahtaa. Pystyykö vertailumallina käyttämään vanhempaa eli absitonta 325i? kun ei viitsisi semmosia turhuuksia alkaa laittamaan saatika sitten leimaamaan ahdettua autoa ilman tehonlisäystä. Ei sitäkään 20% ylitystä sallita kuin mallisarjan tehokkaimpaan...

Leave a comment:

• peette
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Niin siis ei ollu nettisivuilla ? Arvasin. Soita sinne kl-varaosiin, ei ole kaikki muutama tuhat nimikettä netissä...
    no se

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Originally posted by peette View Post
    m42 koneesee ei ollu motonetissä eikä kl varaosissa.. m40 kyllä löytyy ja m43... kyllähän niitä merkkiliikkeestä löytyis..
    Niin siis ei ollu nettisivuilla ? Arvasin. Soita sinne kl-varaosiin, ei ole kaikki muutama tuhat nimikettä netissä...

Leave a comment:

• peette
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    No varmaan huomaa eron
    Tiivisteitä saa varaosa liikkeistä, motonetista voi jotain löytyä tai kl-varaosilta.
    Tosin ei kaikki välttämättä oo sen halvempia kuin merkkiliikkeessäkään.
    m42 koneesee ei ollu motonetissä eikä kl varaosissa.. m40 kyllä löytyy ja m43... kyllähän niitä merkkiliikkeestä löytyis..

Leave a comment:

• JJT
    replied
    kannattaako pirrata kaasuläppien akseleita kapeammiksi jotta tulisi parempi ilmavirtaus.. tai siis siitä kohdasta läppiä mistä se akseli menee.. kun eräs ooppeli kuski oli omegaansa niitä muokannut niin oli kuulema vaikuttanut jotain.. tai huomas eron vakiosta.. ja mistä tuollainen is:sä yleensä vuotaa öljyä? mulla vuotaa mukava läntti joka kerta ku pysähtyy... ja mistä saisi halvalla tiivisteitä tuohon koneeseen?

Edit. kellään jääny pyörimään ylimäärästä tyhjäkäynti moottoria?? ehjää.
    No varmaan huomaa eron
    Tiivisteitä saa varaosa liikkeistä, motonetista voi jotain löytyä tai kl-varaosilta.
    Tosin ei kaikki välttämättä oo sen halvempia kuin merkkiliikkeessäkään.

Leave a comment:

• peette
    replied
    kannattaako pirrata kaasuläppien akseleita kapeammiksi jotta tulisi parempi ilmavirtaus.. tai siis siitä kohdasta läppiä mistä se akseli menee.. kun eräs ooppeli kuski oli omegaansa niitä muokannut niin oli kuulema vaikuttanut jotain.. tai huomas eron vakiosta.. ja mistä tuollainen is:sä yleensä vuotaa öljyä? mulla vuotaa mukava läntti joka kerta ku pysähtyy... ja mistä saisi halvalla tiivisteitä tuohon koneeseen?

Edit. kellään jääny pyörimään ylimäärästä tyhjäkäynti moottoria?? ehjää.

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Originally posted by slowrider View Post
    Mitäs kaikkea "ylimääräistä" saastelaitetta näissä is koneissa on mitä voisi poistaa tehojen toivossa katalysaattorin lisäksi? joku ihme pömperi ainakin oli tuolla imusarjan puolella runkopalkissa kiinni. Joku hiilisuodatin tms?
    Onko näistä kumpikaan sellainen mikä tehoja rajoittaa ?

Leave a comment:

• slowrider
    replied
    Mitäs kaikkea "ylimääräistä" saastelaitetta näissä is koneissa on mitä voisi poistaa tehojen toivossa katalysaattorin lisäksi? joku ihme pömperi ainakin oli tuolla imusarjan puolella runkopalkissa kiinni. Joku hiilisuodatin tms?

Edellisella sivulla mainittua rallatusta kuuluu minunkin koneesta tulla alle 3000 kierroksen, eli pitää sekin nyt tutkia

Leave a comment:

• peette
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Ostin sen yhdeltä kaverilta, joka pyörii myös täällä foorumilla. Lastu on saksasta tilattu. Voi olla kopio jostain merkkilastusta. Voin mä sen sulle myydä, jos lastua autoosi haluat

oot jo toinen joka tänään tarjonnu lastua

Leave a comment:

• Freak
    replied
    muistatko mikä lastu? tai mistä ostit?
    Ostin sen yhdeltä kaverilta, joka pyörii myös täällä foorumilla. Lastu on saksasta tilattu. Voi olla kopio jostain merkkilastusta. Voin mä sen sulle myydä, jos lastua autoosi haluat

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎