Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Originally posted by MAKELA View Post
    B: Onko kellään käyttökokemuksia lastuista, ei siis huhupuhetta, vaan esim. omalla kohdalla?
    On, ne ovat hyvin usein jonkun nörtin kellarissa vääntämiä, aivan päin persettä olevia ohjelmia. Rajoitin kyllä nousee, mutta kaikki muu on aikalailla lottoa. Voi tulla voittokin, tai sitten ei.

    Jos halua on harrastaa, mega on hyvä sijoitus. Ei tartte sitten päivittää enää kun tekee muutoksia ja saa heivata sen ladonovi-mittarin pois imupuolelta. Vakioputsaria suosittelisin silti, mutta hommaa se vaikka 325:stä, ei liene ongelmia sopivuuden kanssa. Se on hyvin lämpöeristetty eikä taatusti kurista tehoja, filsutkin on halpoja.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16465
      • Asikkala

      Originally posted by MAKELA View Post
      öööööööööö??? Mihin kysymyksistäni vastasit?

      En ole sanonut että tarvisi saada "todistetta" tehonnoususta, vaan että olisi kiva tehdä pieniä parannuksia(joita teiltä nyt kysyin) niin samalla kun kone on levällään. Esim. imupuolen lämmitysjuttujen poisto kesäautosta.

      Eli laitan tähän vielä nämä kysymykset, ensimmäisellä kerralla ei vissiin ollut tarpeeksi selvästi :

      A: Onko koneelle suurta haittaa lastusta, jos lastu nostaa rajoittimen +7000rpm.

      B: Onko kellään käyttökokemuksia lastuista, ei siis huhupuhetta, vaan esim. omalla kohdalla?

      C: Missä nämä imupuolen lämmitysjutut ovat, miten poistettavissa, onko mitään hyötyä..?

      Kiitos jo etukäteen!
      En oikeastaan vastannut mihinkään vaan kommentoin tähän: "samalla, kun kone on "levällään" joskos keksisi jotain pieniä "virityksiä" kesäksi."
      Mistä tiedät auttaako nuo pienet jutut ellet mittaa tehoa ennen ja jälken ?

      Comment

      • MAKELA
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 497
        • Kymenlaakso

        Ilmeisesti tämä lätyskä joka on kaasuläpän ja imusarjan välissä, on joku lämmityssysteemi? Voiko sen ihan ottaa välistä vaan pois, ja laittaa kaasuläpän suoraan imusarjaan kiinni? Toimiiko homma noin..? Sitten ilmeisesti kaasuläpässä on alapuolella tollainen väkänen, johon menee myös letkun paikat, niin senkin voi ottaa pois..? Ja nehän on yhdessä osa "kiertoa" Eli jos hommaisin siihen letkujen väliin vain jonkunnäköisen nipan, ja yhdistäisin letkut..? Sori meni sekavaksi, mutta joku varmasti tajusi pointin.

        Comment

        • naukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1222
          • Jyväskylä

          Originally posted by C caddy View Post
          Tässä vielä kuva käyrästä.. kännykkäkuva mutta eiköhän siitä selvää saa.
          Huippuvääntöhän näissä moottoreissa on vakionakin aika ylhäällä. Voin kyllä rehellisesti sanoa, että kyllä tässä moottorissa on kaikki kohdallaan
          ...paitsi huipputehoa saisi tietysti aina olla enemmän.
          Vääntöhuippu on kyllä minusta ihan oikeilla kierroksilla nokkiin nähden, sen sijaan jokin kuristaa huipputehoja, nähtävästi käytössä on vielä vakio IMM? Eli vaikka map-anturipohjaisella moottorinohjauksella huipputehon voisi olettaa löytyvän ~7500rpm ja 20 kw nykyistä enemmän....

          Comment

          • rikuh1
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 520
            • Hämeenlinna

            Originally posted by MAKELA View Post
            Ilmeisesti tämä lätyskä joka on kaasuläpän ja imusarjan välissä, on joku lämmityssysteemi? Voiko sen ihan ottaa välistä vaan pois, ja laittaa kaasuläpän suoraan imusarjaan kiinni? Toimiiko homma noin..? Sitten ilmeisesti kaasuläpässä on alapuolella tollainen väkänen, johon menee myös letkun paikat, niin senkin voi ottaa pois..? Ja nehän on yhdessä osa "kiertoa" Eli jos hommaisin siihen letkujen väliin vain jonkunnäköisen nipan, ja yhdistäisin letkut..? Sori meni sekavaksi, mutta joku varmasti tajusi pointin.
            Voihansen toki poiskin ottaa mutta miksi?
            Tuskin sitä huvikseen sinne on pohjola malleihin laitettu... En tosin tiedä onko tuosta isoa hyötyä talvella mutta eipä ole ainakaan vielä kaasu jäätänyt.


            Se on totta että kaasuläppä on vmäinen purkaa kun ne lämmittyspalikat sielä on mutta kyllä ne saa purettua aika kivasti muutenkin.
            E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
            Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
            RikunAutofix.fi

            Comment

            • MAKELA
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2011
              • 497
              • Kymenlaakso

              Originally posted by rikuh1 View Post
              Voihansen toki poiskin ottaa mutta miksi?
              Tuskin sitä huvikseen sinne on pohjola malleihin laitettu... En tosin tiedä onko tuosta isoa hyötyä talvella mutta eipä ole ainakaan vielä kaasu jäätänyt.


              Se on totta että kaasuläppä on vmäinen purkaa kun ne lämmittyspalikat sielä on mutta kyllä ne saa purettua aika kivasti muutenkin.

              Kesäautossa aika turhat..

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                Originally posted by MAKELA View Post
                Kesäautossa aika turhat..
                Niin ja eikös noista ole penkitetty ihan mukavia lukemia ilman tuota lämmitinhässäkkää ja se kaasuläpän yliavautuminen korjattuna.

                Marttikk autossa lastun kanssa 150hp ja risat jne :think

                Niin ja oikeastaan kaikki tarvittava on jo tässä ketjussa..


                Itselle tulee joskus nuo hiotut nokat ja niille lastu. Toivottavasti niillä pääsee jonnekin 160-170hp tasolle. Tai miksipä ei aluksi tuo ebay lastu ja nuo muut pikku säädöt jos noillakin sen 150hp irtoaa :think
                Last edited by _nixu_; 13-02-2012, 13:48.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • MAKELA
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2011
                  • 497
                  • Kymenlaakso

                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Niin ja eikös noista ole penkitetty ihan mukavia lukemia ilman tuota lämmitinhässäkkää ja se kaasuläpän yliavautuminen korjattuna.

                  Marttikk autossa lastun kanssa 150hp ja risat jne :think

                  Niin ja oikeastaan kaikki tarvittava on jo tässä ketjussa..


                  Itselle tulee joskus nuo hiotut nokat ja niille lastu. Toivottavasti niillä pääsee jonnekin 160-170hp tasolle. Tai miksipä ei aluksi tuo ebay lastu ja nuo muut pikku säädöt jos noillakin sen 150hp irtoaa :think

                  E; multa saa lastun ostaa halvalla!

                  Jep.. Toi "yliavautuminen" on pirun helppo korjata, mutta noita lämmitysjuttujen poistoja en oo vielä ihan ymmärtäny.. Tai otin sen palikan jo pois kaasuläpästä, ja se imusarjan/kaasuläpän väliin tuleva juttu on jo irti. Nyt on jäljellä 2 letkua jotka tulee vierekkäin, toinen kannesta ja toinen jostain sieltä hässäkästä alemman imusarjan alta.. Voinko nyt tehdä tähän väliin vaan "U"n muotoisen kappaleen, ja laittaa kiinni? Kun kaikissa letkuissa ei taida siellä edes kiertää vesi, vaan osassa huohotusletkuja jne..? EI viittis tulpata vaan niitä, että vesi kiertäis samalla tavalla kuitenkin..

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    Onko tohon yliavautumiseen ohjetta jossain. Pitäis kanssa fiksata samalla tuo kun vaihtelee bensaletkut, tiivisteet ja ne huohotinletkut. Tilasin sitten kaikki samalla kun kerran alkaa noita purkamaan. Samallahan sen lämmittimen sieltä nappaisi pois :think
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • MAKELA
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2011
                      • 497
                      • Kymenlaakso

                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Onko tohon yliavautumiseen ohjetta jossain. Pitäis kanssa fiksata samalla tuo kun vaihtelee bensaletkut, tiivisteet ja ne huohotinletkut. Tilasin sitten kaikki samalla kun kerran alkaa noita purkamaan. Samallahan sen lämmittimen sieltä nappaisi pois :think

                      Ei siihen kai ole mitään "oikeaa" tapaa, asia selvenee kun saat kaasuläpän käteesi. Siinä on vaan se stoppari, niin siihen väliin pistät jotain schaissea silleen että ei mee "pohjaan" asti..

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        Originally posted by MAKELA View Post
                        Ei siihen kai ole mitään "oikeaa" tapaa, asia selvenee kun saat kaasuläpän käteesi. Siinä on vaan se stoppari, niin siihen väliin pistät jotain schaissea silleen että ei mee "pohjaan" asti..
                        Pitääpä ihmetellä kun alkaa tuota väsäämään. Ehkä odottelen että saan auton talliin maalipinnan ehostusta varten ja puran samalla nuo kaikki kerralla :think
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by _nixu_ View Post
                          Marttikk autossa lastun kanssa 150hp ja risat jne :think
                          Olikos sitä penkitetty ennen muutoksia? Joissain penkeissä saa kovin asiakasystävällisiä lukemia, jolloin voipi olla niin ettei teho ole muuttunut laisinkaan.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Takalo_kari
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 1359
                            • tku

                            omassa iiässäsni oli ainakaan pelkästään putkisto pakosarjalta taaksepäin + vapari orkkis kotelossa, sekä viilatut kaasuläpät ja maffista säädetty kakkua lisää.

                            näillä 0-100kmh muistaakseni n. 8 sekunnin pintaan. tarkkaa en enää muista

                            mitattu kakkosella, 1500rpm - 6500rpm.
                            lentävällä lähdöllä. samalla pätkällä samalla päivällä.

                            eroa tuli muistaakseni 3-4 sekunttia vakioon verrattuna.
                            ja tuntui perseessä asti.
                            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                            Kiitos ajastasi? :think

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16465
                              • Asikkala

                              Originally posted by A.I View Post
                              näillä 0-100kmh muistaakseni n. 8 sekunnin pintaan. tarkkaa en enää muista

                              mitattu kakkosella, 1500rpm - 6500rpm.
                              lentävällä lähdöllä. samalla pätkällä samalla päivällä.

                              eroa tuli muistaakseni 3-4 sekunttia vakioon verrattuna.
                              ja tuntui perseessä asti.
                              Tä? Kakkosella 0-100 lentävällä lähdöllä ? Ja eroa vakioon 3-4 s. Mitä olet vetänyt aamulla ?

                              Comment

                              • Jappio
                                BTCF Member
                                • Jul 2010
                                • 729
                                • Karstula - Seinäjoki

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Tä? Kakkosella 0-100 lentävällä lähdöllä ? Ja eroa vakioon 3-4 s. Mitä olet vetänyt aamulla ?
                                aaaaahahaahaha
                                - Bagged E46 330 Cabriolet
                                - E46 320cd M-Sport -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎