Voiko automaattivaihteiston öljynjäähdytintä käyttää moottoriöljyn jäähdyttämiseen? Lähinnä mietin, että virtaako se riittävästi m60 moottoriöljyn kiertoon?
M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
X
-
Originally posted by HTK12 View PostOmista muistiinpanoista 64218391005 kone-> vesiventtiili. Toinen siellä takana on kennolta paluu koneeseen. Itse vaihtaisin kyllä ne muutkin letkut. Koneelta vesiventtiilille menevä letku räjähti itseltä ja kuukautta myöhemmin meni seuraava letku.. Tämän jälkeen vaihdoin kaikki loput letkut.
Eli mulla on nyt hajalla tuosta kuvasta tuo letku numero 5. Onko tuo numero 12 se, joka tulee/lähtee koneen takaa tuon numero 5 vierestä? Se varmaan on keston kannalta myös kohta kriittisessä pisteessä. Mistähän minne tuo numero 15 menee?
Ei nää kuvat kyllä mitään loistavia ole, menee arvailuksi.
E39 540iA M-Sport Imolarot II
E36 323i touring
Volvo V70 2.4D mk3
Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
Honda Civic 1.4 4d ES

Chevy Caprice Classic
ex:
E32 730iA
E39 528i Calypsorot metallic
E36 325i x2
Comment
-
-
Letku 12 on se kennolta koneeseen paluu, eli se letkun vieressä 5 vieressä oleva. Letku 15 on sama kuin 12, mutta siinä on pikaliitin. Liekkö jossain viimeisissä ollut tuo pikaliittimellä. Itselläni ei ainakaan ole kumpikaan letku siellä koneen takana pikaliittimellä. Eli siis sellaisilla, jotka on esim. syylärissä.Originally posted by asis View Posthttp://bmwfans.info/parts-catalog/E3...er_hose#pos_13
Eli mulla on nyt hajalla tuosta kuvasta tuo letku numero 5. Onko tuo numero 12 se, joka tulee/lähtee koneen takaa tuon numero 5 vierestä? Se varmaan on keston kannalta myös kohta kriittisessä pisteessä. Mistähän minne tuo numero 15 menee?
Ei nää kuvat kyllä mitään loistavia ole, menee arvailuksi.
Joo kuvat on näissä letkuissa vähän heikot, nuo nimet sentään on oikein, niin niistä voi päätellä.
Itsellä ei pettänyt tuo letku, 12 meni ensimmäisenä ja sen jälkeen muistaakseni petti syylärin yläletku.Originally posted by bemmeri View PostLast edited by HTK12; 06-03-2020, 23:08.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Me 7.2
Karsin tossa m62tu sähköistä automaatin piuhat pois ja hommahan oli helppo laatikon piuhoille on oma liitin eculla mutta siitä liittimestä lähtee viereisee liittimee kaksi johtoa nämä johdot ovat tis:in mukaan can hi ja can lo ( ke-mu ja ke-ru) no nämä ovat nyt katkastu mutta jätin sillee että ne voi kytkee tarvittaessa takas eli tarviikohan ecu noi johdot paikoileen eli pitääkö mun laittaa se iso liitin takas ecuu vain näiden can johtojen takia ? Ecussa on manuaalin softat.
Minkä takia can väylä kulkee edes ulkosesti ecun liittimeltä toiselle ?
Edit: ainaki käyntii se lähti joten tuskin kaipaa näitä piuhoja mihkää.Last edited by mige95; 22-03-2020, 21:19.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Itse olen vaihtanut kaikki koneen etupuolella olevat letkut ennakoivasti uusiin 5v sitten. Joku letku on jo kuitenkin alkanut vuotaa lämmönvaihtimen yläpuolelta. Pitääpä nyt tilata nuo koneen takaa kennolle ja vesiventtiilille menevät letkut. Vesiventtiililtä lähtee myös letkuja jälkiasenteiselle Webastolle, niin pitää nekin varmaan jossain vaiheessa laittaa, mutta niissä tuskin on käytetty BMW:n alkuperäisiä letkuja.Originally posted by HTK12 View PostItsellä ei pettänyt tuo letku, 12 meni ensimmäisenä ja sen jälkeen muistaakseni petti syylärin yläletku.
Onko tankin huohotinventtiilin naputukselle jotakin tehtävissä? Uusi ja ehjä ei kaiketi naputa?
Eli tämä osa nro. 1: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...reather_valve/E39 540iA M-Sport Imolarot II
E36 323i touring
Volvo V70 2.4D mk3
Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
Honda Civic 1.4 4d ES

Chevy Caprice Classic
ex:
E32 730iA
E39 528i Calypsorot metallic
E36 325i x2
Comment
-
Originally posted by asis View PostOnko tankin huohotinventtiilin naputukselle jotakin tehtävissä? Uusi ja ehjä ei kaiketi naputa?
Eli tämä osa nro. 1: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...reather_valve/
E46:ssa samaa ongelmaa ja eipä se tunnu koputtelemalla tai väliaikaisesti pois kytkemällä mihinkään hiljenevän joten mielenkiintoista olisi kuulla josko se uutena olisi hiljainen?
ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
Mulla e92 N54 huohotinventtiili naputtaa kanssa, oon aina luullu et kuuluu asiaan. Ehkä uutta pitää sit minunki ettiä.Originally posted by Jonsku View PostE46:ssa samaa ongelmaa ja eipä se tunnu koputtelemalla tai väliaikaisesti pois kytkemällä mihinkään hiljenevän joten mielenkiintoista olisi kuulla josko se uutena olisi hiljainen?
ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
Rupee neuvot jo pikkuhiljaa loppumaan ja päätös kaatumaan siihen, että lambda(t) on rikki.
Breikkarilla katottu, että ei ole imuvuotoja ja imusarjan päästä kalvo vaihdettu ehjään ja silti tyhjäkäynti seilaa ja käy paksulla.
Tässä vielä video mistä kuulee että vaikka käyntilämpötila on saavutettu mutta silti tyhjäkäynti heijaa ja käy rikkaalla.
Mitä arvon raati mieltä?- E90 M3 LCI -09
- E39 530dA Individual M sport -03
+2 Muuta
ex:
- F02 730LD M Sport | Carbonschwarz
- E90 330i M Sport MT-6 | Black Sapphire Metallic
- E39 528iA | Oxford Green
- E38 730i Manual | Navarraviolett Metallic
- E32 735iA -91
- E46 325Ci -02| Topasblau
Comment
-
Eihän tuossa videolla ykkös pankin lambdan arvokaan paljon liiku joten se voisi hyvinkin olla entinen.Originally posted by RoniV View PostRupee neuvot jo pikkuhiljaa loppumaan ja päätös kaatumaan siihen, että lambda(t) on rikki.
Breikkarilla katottu, että ei ole imuvuotoja ja imusarjan päästä kalvo vaihdettu ehjään ja silti tyhjäkäynti seilaa ja käy paksulla.
Tässä vielä video mistä kuulee että vaikka käyntilämpötila on saavutettu mutta silti tyhjäkäynti heijaa ja käy rikkaalla.
Mitä arvon raati mieltä?
Comment
-
Totta:think Itse seurasin vain noita volttiarvoja. Vikakoodeja antaa kuitenkin molemmilta. Toinen pimee ja toisesta loppuu säätöarvo kesken?Originally posted by Muurahainen View PostEihän tuossa videolla ykkös pankin lambdan arvokaan paljon liiku joten se voisi hyvinkin olla entinen.
- E90 M3 LCI -09
- E39 530dA Individual M sport -03
+2 Muuta
ex:
- F02 730LD M Sport | Carbonschwarz
- E90 330i M Sport MT-6 | Black Sapphire Metallic
- E39 528iA | Oxford Green
- E38 730i Manual | Navarraviolett Metallic
- E32 735iA -91
- E46 325Ci -02| Topasblau
Comment
-
Videon perusteella ecu yrittää vähentää polttoainetta bank2 todella paljon, eli se saa liikaa bensaa. Vuotava suutin bank2:lla? Bank1 lambda rikki, kun aika laiskalta vaikuttaa?Originally posted by RoniV View PostRupee neuvot jo pikkuhiljaa loppumaan ja päätös kaatumaan siihen, että lambda(t) on rikki.
Breikkarilla katottu, että ei ole imuvuotoja ja imusarjan päästä kalvo vaihdettu ehjään ja silti tyhjäkäynti seilaa ja käy paksulla.
Tässä vielä video mistä kuulee että vaikka käyntilämpötila on saavutettu mutta silti tyhjäkäynti heijaa ja käy rikkaalla.
Mitä arvon raati mieltä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Tilasin nyt uudet lambdat ja katsotaan vaikuttaako mitenkään. Suuttimia onneks löytyy vino pino tallista jos niissä vika. Pitää kattoa saako tosta esim istalla katsottua suuttimien korjausarvoja.Originally posted by HTK12 View PostVideon perusteella ecu yrittää vähentää polttoainetta bank2 todella paljon, eli se saa liikaa bensaa. Vuotava suutin bank2:lla? Bank1 lambda rikki, kun aika laiskalta vaikuttaa?- E90 M3 LCI -09
- E39 530dA Individual M sport -03
+2 Muuta
ex:
- F02 730LD M Sport | Carbonschwarz
- E90 330i M Sport MT-6 | Black Sapphire Metallic
- E39 528iA | Oxford Green
- E38 730i Manual | Navarraviolett Metallic
- E32 735iA -91
- E46 325Ci -02| Topasblau
Comment
-
Nykäse lambdan piuhat irti ja kato käykö paremmin, mulla käy m62 ainaki ihan tasasee ilman lambdoja kun ei ole vielä paikkoja tehty niilleOriginally posted by RoniV View PostTilasin nyt uudet lambdat ja katsotaan vaikuttaako mitenkään. Suuttimia onneks löytyy vino pino tallista jos niissä vika. Pitää kattoa saako tosta esim istalla katsottua suuttimien korjausarvoja.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Ensin tilasin tarvikelambdat jotka eivät sitten toimineet ollenkaan eli ei mennyt jännite läpi ollenkaan. Sitten löytyi purkuautosta oletettavasti 380tkm ajetut lambdat ja löin kiinni ja kas kummaa auto toimii täysin normaalisti ilman vikakoodejaOriginally posted by mige95 View PostNykäse lambdan piuhat irti ja kato käykö paremmin, mulla käy m62 ainaki ihan tasasee ilman lambdoja kun ei ole vielä paikkoja tehty niille
- E90 M3 LCI -09
- E39 530dA Individual M sport -03
+2 Muuta
ex:
- F02 730LD M Sport | Carbonschwarz
- E90 330i M Sport MT-6 | Black Sapphire Metallic
- E39 528iA | Oxford Green
- E38 730i Manual | Navarraviolett Metallic
- E32 735iA -91
- E46 325Ci -02| Topasblau
Comment

Comment