Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8267
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by HTK12 View Post
    Kyllä pääsee, viime viikolla viimeksi M60 elämään ihmettelin INPA:lla & Testolla. Kyllähän tuo olisi selvinnyt tuleeko sielä signaalia vai ei kun olisi live-dataa katsonut, vaikka ei jostain syystä vikakoodia tulisikaan.
    Pääsee joo.. muistelin aikaa ennen kunnollista piuhaa.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • MH motorsport
      BTCF Member
      • Sep 2011
      • 2301
      • Turku

      Originally posted by peto2 View Post
      Pääsee joo.. muistelin aikaa ennen kunnollista piuhaa.
      Mikä on järkevin ohjelmisto e34 vikakoodien lukuun ja millä piuhalla. Itsellä on inpa ja d can usb piuha ja pyöreä adapteri. Jotain korin koodeja sai mutta esim s38 ja m60 ei onnistu.
      Autopalvelu MH-motor
      Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
      Maxxecu myynti ja asennus
      www.mh-motor.fi
      0503218217
      Kulkineet:
      E6 2000 touring
      E6 2002 touring
      E30 318is ///Mtechnic 2
      E34 ///M5 nürburgring
      E34 S62b50 turbo dct
      E39 523i ///Msport
      F30 320d

      Comment

      • MH motorsport
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 2301
        • Turku

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Pääsee jos on sopivat kaapelit.

        Moottorinohjaus vaan ei ymmärrä tuota jos kampuran anturi on irti. On vain vakavasti sitä mieltä että kone ei pyöri eikä jätä siitä hyvästä vikakoodia.

        Edit: Urpo_rotta ehtikin ensin. Ja kyllä autocom näyttää kierrokset jos anturi pelaa.
        Vaikka nokkakeppi pyörii ja siellä anturi
        Autopalvelu MH-motor
        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
        Maxxecu myynti ja asennus
        www.mh-motor.fi
        0503218217
        Kulkineet:
        E6 2000 touring
        E6 2002 touring
        E30 318is ///Mtechnic 2
        E34 ///M5 nürburgring
        E34 S62b50 turbo dct
        E39 523i ///Msport
        F30 320d

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Luultavasti autocomillakin näkee kierroslukutiedon kun osaa katsoa.
          Onko muuten minkälainen päivitys nopeus live-datassa autocom:lla M60 jne. vanhemmilla? Ainakin INPA:lla on niin hidas, että aika hyödytön. Toki siitä näkee nyt tuleeko sieltä esim. kampuralta nopeustieto, mutta varsinaisessa vian haussa tuo todella hidas päivitys kyllä haittaa. Testolla sitten saa jo riittävän nopeasti dataa ulos.

          Originally posted by peto2 View Post
          Pääsee joo.. muistelin aikaa ennen kunnollista piuhaa.
          Joo usb kaapeleilla ei taida päästä. ICOM niin jo alkaa homma toimimaan.

          Originally posted by MH motorsport View Post
          Mikä on järkevin ohjelmisto e34 vikakoodien lukuun ja millä piuhalla. Itsellä on inpa ja d can usb piuha ja pyöreä adapteri. Jotain korin koodeja sai mutta esim s38 ja m60 ei onnistu.
          Riippuu vähän budjetista. ADS-piuha ja xp läppäri ihan hyvä vaihtoehto, ohjelmiksi vaikka INPA & DIS. ICOM toimii sitten kaikkien autojen kanssa, tosin kalliimpi kuin ADS-piuha. ICOM kanssa sitten INPA & ISTA ja halutessaan vielä DIS.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by MH motorsport View Post
            Vaikka nokkakeppi pyörii ja siellä anturi
            On kyllä nokan anturi kyllä mutta jos kampuran anturin töpseli on irti ei tule vikakoodia. Tulin kokeileeksi vahingossa.

            Ei kai tuota ole suunniteltu toimimaan ilman kampianturia.

            Comment

            • escortmk2
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 359
              • halikko

              Originally posted by MH motorsport View Post
              Vaikka nokkakeppi pyörii ja siellä anturi
              Multa löytyy carsoft. Sillä vois tuurilla jotain nähdä.
              BMW 740IA 1993
              BMW 530D E61

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5273
                • Pirkkala

                Originally posted by MH motorsport View Post
                Mikä on järkevin ohjelmisto e34 vikakoodien lukuun ja millä piuhalla. Itsellä on inpa ja d can usb piuha ja pyöreä adapteri. Jotain korin koodeja sai mutta esim s38 ja m60 ei onnistu.
                Mitenkäs se nyt menikään että alkupään m60 -404 purkkien kanssa se diagnostiikka on vähän rampa:think muistankohan oikein että -484 kanssa oon pärjänny inpalla hyvin.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • T3pi
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 175
                  • Janakkala

                  M62 käyntihäiriö

                  Moro!
                  Ei menny e38 leimasta vaan jäi päästöistä kiinni, HC tyhjäkäynnillä 151 ja CO% kierroksilla 0,72 eli käy rikkaalla. Tyhjäkäynnillä imusarjan alueelta kuuluu suhina ja välillä kun kuuluu naksahdus ja suhinan kuuluminen voimistuu, alkaa auto selvästi pätkimään. Tekee myös sitä että ajamaan lähtiessä varsinkin hiukan lämpimällä koneella eli lämpömittari n.1/4 kohdilla käy selvästi vajailla pytyillä alakierroksilla kun taas kaasua antamalla alkaa käymään normaalisti. Myös kiihdytyksissä manuaalitilassa vaihteenvaihdossa "rötää".

                  Tähän mennessä oon vaihtanu tulpat ja mitannu sytytyspuolat kylmänä ja lämpimänä ja sain oikeat arvot niistä. Imusarjan nyppäsin eilen taas pois ja tarkistin ton huohotusventtiilin ja siinä oli ainakin kalvo ehjä mutta huomasin että imusarja on ihan öljyssä mikä ei varmaan ihan normaalia ole?

                  Olisko kellään veikkauksia mistä tässä nyt lähtis vikaa metsästämään? Ja käykö m52 puolat m62 koneeseen? Niitä olis ehjiä kasa niin voisi niitäkin kokeilla.

                  Ja siis autona -96 740iA
                  E38, E36, E30, E28

                  Comment

                  • Muurahainen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by T3pi View Post
                    Moro!
                    Ei menny e38 leimasta vaan jäi päästöistä kiinni, HC tyhjäkäynnillä 151 ja CO% kierroksilla 0,72 eli käy rikkaalla. Tyhjäkäynnillä imusarjan alueelta kuuluu suhina ja välillä kun kuuluu naksahdus ja suhinan kuuluminen voimistuu, alkaa auto selvästi pätkimään. Tekee myös sitä että ajamaan lähtiessä varsinkin hiukan lämpimällä koneella eli lämpömittari n.1/4 kohdilla käy selvästi vajailla pytyillä alakierroksilla kun taas kaasua antamalla alkaa käymään normaalisti. Myös kiihdytyksissä manuaalitilassa vaihteenvaihdossa "rötää".

                    Tähän mennessä oon vaihtanu tulpat ja mitannu sytytyspuolat kylmänä ja lämpimänä ja sain oikeat arvot niistä. Imusarjan nyppäsin eilen taas pois ja tarkistin ton huohotusventtiilin ja siinä oli ainakin kalvo ehjä mutta huomasin että imusarja on ihan öljyssä mikä ei varmaan ihan normaalia ole?

                    Olisko kellään veikkauksia mistä tässä nyt lähtis vikaa metsästämään? Ja käykö m52 puolat m62 koneeseen? Niitä olis ehjiä kasa niin voisi niitäkin kokeilla.

                    Ja siis autona -96 740iA

                    Mitenkäs ne imuvuodot?

                    Tuo vaikuttaisi äkkiä siltä että käy laihalla ja ei kaikki pala suosiolla sen takia.

                    Comment

                    • T3pi
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2009
                      • 175
                      • Janakkala

                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Mitenkäs ne imuvuodot?

                      Tuo vaikuttaisi äkkiä siltä että käy laihalla ja ei kaikki pala suosiolla sen takia.
                      Kaikki paikat kävin läpi starttispraylla eikä mitään vuotoja ainakaan tuolla tavalla löytynyt ja imusarjan tiivisteet muutenkin vaihdettu juuri talvella. Onko tuo imusarjan sisällä menevä huohottimen putki tärkeä olla tiivis? Siinä oli ainakin melko haperon näkönen o rengas..
                      E38, E36, E30, E28

                      Comment

                      • sLedge
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2010
                        • 110
                        • Espoo

                        Ainoa mikä tulee naksumisesta mieleen on bensahöyryjen talteenotto venttiili siinä termostaatin vieressä. Itsellä myös vastaavat oireet päästöissä, mutta ei ihan noin paljon. Mulla CO vaan 0,5% kierroksilla ongelma, mutta HC myös koholla
                        E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
                        Ex E39 540i -97

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Oliko kellään tiedossa kaupallinen toimija tai virabelinä tekevä joka tekisi alumiinistä m60/62 imukanaviin sopivat laipat?
                          Voi olla Suomessa tai ulkomailla.



                          Eli siis tämän tyyliset, tms


                          Töissä ei oo työstökeskusta, ja ennen kuin alkaa edes miettimään manuaalisesti noiden työstöä, niin selvitellään onko valmiina saatavissa.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Originally posted by bemmeri View Post
                            Oliko kellään tiedossa kaupallinen toimija tai virabelinä tekevä joka tekisi alumiinistä m60/62 imukanaviin sopivat laipat?
                            Voi olla Suomessa tai ulkomailla.



                            Eli siis tämän tyyliset, tms


                            Töissä ei oo työstökeskusta, ja ennen kuin alkaa edes miettimään manuaalisesti noiden työstöä, niin selvitellään onko valmiina saatavissa.
                            Läppärungot mielessä vai imusarjan teko itse?
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              Originally posted by jannmann View Post
                              Läppärungot mielessä vai imusarjan teko itse?
                              Kahden vaiheilla vielä. Imusarjan tekemiseseen todennäköisesti kallistun, kun läppärunkojen kanssa tulee muutakin rakentamista/hommaa.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • Bansku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2011
                                • 1493
                                • Savo

                                Mikä olisi se ns. Paras vaihtoehto budjetin kannalta kun m60 jatkoksi täytyisi laittaa manuaali aski, varmaankin 5v zf taikka pienempi 6v zf, riippuu täysin hinnasta kumpaan päätyy. Tulossa siis ratapaskan koneen jatkoksi joten tämän takia ei tarvetta millekkään hiporatkaisulle.
                                N.300e maksaisi pmcmotorsportin adapteri levyt ja saman firmn vauhtipyörä vähän enemmän, tokihan kotimaassa vauhtiksen halvemmalla teettää mutta onko siis olemassa vieläkin edullisempaa vaihtoehtoa taikka jollain myydä valmista askia m60 jatkoksi?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎