Kyllä pääsee, viime viikolla viimeksi M60 elämään ihmettelin INPA:lla & Testolla. Kyllähän tuo olisi selvinnyt tuleeko sielä signaalia vai ei kun olisi live-dataa katsonut, vaikka ei jostain syystä vikakoodia tulisikaan.
Pääsee joo.. muistelin aikaa ennen kunnollista piuhaa.
Pääsee joo.. muistelin aikaa ennen kunnollista piuhaa.
Mikä on järkevin ohjelmisto e34 vikakoodien lukuun ja millä piuhalla. Itsellä on inpa ja d can usb piuha ja pyöreä adapteri. Jotain korin koodeja sai mutta esim s38 ja m60 ei onnistu.
Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus www.mh-motor.fi0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Moottorinohjaus vaan ei ymmärrä tuota jos kampuran anturi on irti. On vain vakavasti sitä mieltä että kone ei pyöri eikä jätä siitä hyvästä vikakoodia.
Edit: Urpo_rotta ehtikin ensin. Ja kyllä autocom näyttää kierrokset jos anturi pelaa.
Vaikka nokkakeppi pyörii ja siellä anturi
Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus www.mh-motor.fi0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Luultavasti autocomillakin näkee kierroslukutiedon kun osaa katsoa.
Onko muuten minkälainen päivitys nopeus live-datassa autocom:lla M60 jne. vanhemmilla? Ainakin INPA:lla on niin hidas, että aika hyödytön. Toki siitä näkee nyt tuleeko sieltä esim. kampuralta nopeustieto, mutta varsinaisessa vian haussa tuo todella hidas päivitys kyllä haittaa. Testolla sitten saa jo riittävän nopeasti dataa ulos.
Mikä on järkevin ohjelmisto e34 vikakoodien lukuun ja millä piuhalla. Itsellä on inpa ja d can usb piuha ja pyöreä adapteri. Jotain korin koodeja sai mutta esim s38 ja m60 ei onnistu.
Riippuu vähän budjetista. ADS-piuha ja xp läppäri ihan hyvä vaihtoehto, ohjelmiksi vaikka INPA & DIS. ICOM toimii sitten kaikkien autojen kanssa, tosin kalliimpi kuin ADS-piuha. ICOM kanssa sitten INPA & ISTA ja halutessaan vielä DIS.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Mikä on järkevin ohjelmisto e34 vikakoodien lukuun ja millä piuhalla. Itsellä on inpa ja d can usb piuha ja pyöreä adapteri. Jotain korin koodeja sai mutta esim s38 ja m60 ei onnistu.
Mitenkäs se nyt menikään että alkupään m60 -404 purkkien kanssa se diagnostiikka on vähän rampa:think muistankohan oikein että -484 kanssa oon pärjänny inpalla hyvin.
Moro!
Ei menny e38 leimasta vaan jäi päästöistä kiinni, HC tyhjäkäynnillä 151 ja CO% kierroksilla 0,72 eli käy rikkaalla. Tyhjäkäynnillä imusarjan alueelta kuuluu suhina ja välillä kun kuuluu naksahdus ja suhinan kuuluminen voimistuu, alkaa auto selvästi pätkimään. Tekee myös sitä että ajamaan lähtiessä varsinkin hiukan lämpimällä koneella eli lämpömittari n.1/4 kohdilla käy selvästi vajailla pytyillä alakierroksilla kun taas kaasua antamalla alkaa käymään normaalisti. Myös kiihdytyksissä manuaalitilassa vaihteenvaihdossa "rötää".
Tähän mennessä oon vaihtanu tulpat ja mitannu sytytyspuolat kylmänä ja lämpimänä ja sain oikeat arvot niistä. Imusarjan nyppäsin eilen taas pois ja tarkistin ton huohotusventtiilin ja siinä oli ainakin kalvo ehjä mutta huomasin että imusarja on ihan öljyssä mikä ei varmaan ihan normaalia ole?
Olisko kellään veikkauksia mistä tässä nyt lähtis vikaa metsästämään? Ja käykö m52 puolat m62 koneeseen? Niitä olis ehjiä kasa niin voisi niitäkin kokeilla.
Moro!
Ei menny e38 leimasta vaan jäi päästöistä kiinni, HC tyhjäkäynnillä 151 ja CO% kierroksilla 0,72 eli käy rikkaalla. Tyhjäkäynnillä imusarjan alueelta kuuluu suhina ja välillä kun kuuluu naksahdus ja suhinan kuuluminen voimistuu, alkaa auto selvästi pätkimään. Tekee myös sitä että ajamaan lähtiessä varsinkin hiukan lämpimällä koneella eli lämpömittari n.1/4 kohdilla käy selvästi vajailla pytyillä alakierroksilla kun taas kaasua antamalla alkaa käymään normaalisti. Myös kiihdytyksissä manuaalitilassa vaihteenvaihdossa "rötää".
Tähän mennessä oon vaihtanu tulpat ja mitannu sytytyspuolat kylmänä ja lämpimänä ja sain oikeat arvot niistä. Imusarjan nyppäsin eilen taas pois ja tarkistin ton huohotusventtiilin ja siinä oli ainakin kalvo ehjä mutta huomasin että imusarja on ihan öljyssä mikä ei varmaan ihan normaalia ole?
Olisko kellään veikkauksia mistä tässä nyt lähtis vikaa metsästämään? Ja käykö m52 puolat m62 koneeseen? Niitä olis ehjiä kasa niin voisi niitäkin kokeilla.
Ja siis autona -96 740iA
Mitenkäs ne imuvuodot?
Tuo vaikuttaisi äkkiä siltä että käy laihalla ja ei kaikki pala suosiolla sen takia.
Tuo vaikuttaisi äkkiä siltä että käy laihalla ja ei kaikki pala suosiolla sen takia.
Kaikki paikat kävin läpi starttispraylla eikä mitään vuotoja ainakaan tuolla tavalla löytynyt ja imusarjan tiivisteet muutenkin vaihdettu juuri talvella. Onko tuo imusarjan sisällä menevä huohottimen putki tärkeä olla tiivis? Siinä oli ainakin melko haperon näkönen o rengas..
Ainoa mikä tulee naksumisesta mieleen on bensahöyryjen talteenotto venttiili siinä termostaatin vieressä. Itsellä myös vastaavat oireet päästöissä, mutta ei ihan noin paljon. Mulla CO vaan 0,5% kierroksilla ongelma, mutta HC myös koholla
Oliko kellään tiedossa kaupallinen toimija tai virabelinä tekevä joka tekisi alumiinistä m60/62 imukanaviin sopivat laipat?
Voi olla Suomessa tai ulkomailla.
Eli siis tämän tyyliset, tms
Töissä ei oo työstökeskusta, ja ennen kuin alkaa edes miettimään manuaalisesti noiden työstöä, niin selvitellään onko valmiina saatavissa.
Oliko kellään tiedossa kaupallinen toimija tai virabelinä tekevä joka tekisi alumiinistä m60/62 imukanaviin sopivat laipat?
Voi olla Suomessa tai ulkomailla.
Eli siis tämän tyyliset, tms
Töissä ei oo työstökeskusta, ja ennen kuin alkaa edes miettimään manuaalisesti noiden työstöä, niin selvitellään onko valmiina saatavissa.
Mikä olisi se ns. Paras vaihtoehto budjetin kannalta kun m60 jatkoksi täytyisi laittaa manuaali aski, varmaankin 5v zf taikka pienempi 6v zf, riippuu täysin hinnasta kumpaan päätyy. Tulossa siis ratapaskan koneen jatkoksi joten tämän takia ei tarvetta millekkään hiporatkaisulle.
N.300e maksaisi pmcmotorsportin adapteri levyt ja saman firmn vauhtipyörä vähän enemmän, tokihan kotimaassa vauhtiksen halvemmalla teettää mutta onko siis olemassa vieläkin edullisempaa vaihtoehtoa taikka jollain myydä valmista askia m60 jatkoksi?
Comment