Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5273
    • Pirkkala

    Jos löydät niin laita m60 5v zf310/320z se on kestävä ja minusta hyvä vaihtaa kunhan vain on ehjä.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Vanokseton m62 jolla ajettu n.300tkm, jako pielessä muutaman asteen. Onko todennäköistä että ketju venynyt ja jakopää vaihtokunnossa? Laaharit on ehjät.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5273
        • Pirkkala

        Originally posted by JJT View Post
        Vanokseton m62 jolla ajettu n.300tkm, jako pielessä muutaman asteen. Onko todennäköistä että ketju venynyt ja jakopää vaihtokunnossa? Laaharit on ehjät.
        Kun ketju venyy, nokat kääntyvät vasemmalle eli vastapäivään.
        Jos laahaimet (myös u-laahain) todellakin on aivan ehjät niin voisit mahdollisesti vaihtaa pelkän ketjun.

        Jos taas haluat pelata riskipeliä, säädät vain nokat kohdalleen ja ajat.
        Tarvikkeena osat on halpoja, esim ebayssa.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • KimmoK
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 554
          • Kontiolahti/Joensuu

          Onko käytännön merkitystä laittaako koneeseen kaksikärkiset tai nelikärkiset sytytystulpat? M62b44 moottorina.
          Last edited by KimmoK; 11-07-2019, 10:44.
          ///M Power

          @colehmaizel

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by KimmoK View Post
            Onko käytännön merkitystä laittaako koneeseen kaksikärkiset tai nelikärkiset sytytystulpat? M62b44 moottorina.
            Ei ole.

            Tehdas on sinne laittanut alkujaan kaksikärkiset niin pitäisi ainakin vakiossa pelata kuten kuuluu.
            Last edited by Muurahainen; 11-07-2019, 11:43.

            Comment

            • Scitso
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 2817
              • Kuusankoski

              Suosittelen ngk kaks kärkisiä bosch tulppia en voi suositella kellekkään
              E34 525i Touring -96 "Iris"
              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
              E61 530d Touring -04

              ex. E39 520ia Touring -98
              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
              ex. E28 520i -82

              Comment

              • Lähtis
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2010
                • 270
                • Toijala

                M60B30 ja M60B40 käytetty ilmeisesti samoja suuttimia tehtaalta tullessa?
                Fanssi ja realoem näytti ainakin samat varaosanumerot molempiin.
                BMW e30 320i m50b25+holset -86
                Volvo 242 b254tic -83 updating-->m50bxx+holset
                Volvo 740 b230 -90 (herraskainen)

                Comment

                • -kalevi-
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 507
                  • Tuusula

                  Ahdettu m60b40 ja polttoaineena e85. Riittääkö tuo alkuperäinen jakopäästä lähtevä huohotus ulkoisella kerääjäsäiliöllä, vai tekeekö suoraan venttiilikoppiin lähdöt tuon alkuperäisen lisäksi?
                  E87 118d
                  E70 3.0d
                  Ex: E36 M3
                  Ex: E36 cabriolet m60b40
                  Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                  Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                  Comment

                  • kimmopauliina
                    Newbiemmer
                    • Sep 2018
                    • 10
                    • Pyhäntä

                    m62b35 09/1996 pitäs saaha sähköt ja imusarja pois, kannentiivisteitten vaihto. miten ihmeessä ne sähköt voi saada purettua siitä moottorin päältä pois kun kuskin puolelta menee johto johonkin moottorin alapuolelle siitä laatikon päästä missä on ne johot kerällä. suuttimien töpsölit sai kyllä irti ilman ongelmia. vänkärin puolella kans tympiästi meni sinne alas etupuolelle jotku johot.

                    EDIT: ilmeisesti laturille menee. pitää huomenna purkaa flekti ja laturi pois jos sitten sais sähköt nostettua sivuun.
                    Last edited by kimmopauliina; 28-07-2019, 22:00.

                    Comment

                    • KimmoK
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2006
                      • 554
                      • Kontiolahti/Joensuu

                      Originally posted by kimmopauliina View Post
                      m62b35 09/1996 pitäs saaha sähköt ja imusarja pois, kannentiivisteitten vaihto. miten ihmeessä ne sähköt voi saada purettua siitä moottorin päältä pois kun kuskin puolelta menee johto johonkin moottorin alapuolelle siitä laatikon päästä missä on ne johot kerällä. suuttimien töpsölit sai kyllä irti ilman ongelmia. vänkärin puolella kans tympiästi meni sinne alas etupuolelle jotku johot.

                      EDIT: ilmeisesti laturille menee. pitää huomenna purkaa flekti ja laturi pois jos sitten sais sähköt nostettua sivuun.
                      Sivuleikkureilla ne kaksi johtoa poikki ja tinaa sitte kasausvaiheessa takaisin, säästää paljon hermoja.
                      ///M Power

                      @colehmaizel

                      Comment

                      • peto2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 8267
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by KimmoK View Post
                        Sivuleikkureilla ne kaksi johtoa poikki ja tinaa sitte kasausvaiheessa takaisin, säästää paljon hermoja.
                        Kaksi typerintä asiaa mihin autoissa törmää ja samassa lauseessa.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by peto2 View Post
                          Kaksi typerintä asiaa mihin autoissa törmää ja samassa lauseessa.
                          Samaa mieltä, itse en kyllä johtoja katko, jos niitä on vielä tarkoitus käyttää. Luo vaan yhden potentiaalisen vikakohteen. Kolvatessa aina syntyy jäykkä kohta johtoon ja ei ole hyvä keskellä johtoa.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5273
                            • Pirkkala

                            Voihan siihen tehdä asiallisen liittimen ettei tarvi kolvata.
                            Terveisiä vaan kaikille ketkä haluaa irrottaa sen piuhan "asiallisesti"
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              No mitkä piuhat sinne menee, että ei venttiilikoppia/kansia saisi pois?

                              e39 tais mennä sinne "syvemälle" koneen edestä laturille, sekä startille heräte ja ö-tasoanturin johdot. Nuohan saa kaikki irti ja johtosarjan saa sitten käännettyä koneen toiselle puolelle (olettaen että muut liittimet auki). :think
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • kimmopauliina
                                Newbiemmer
                                • Sep 2018
                                • 10
                                • Pyhäntä

                                noniin, nyt ois imusarja otettu irti ja sähköt siirretty syrjään. enää olisi pakosarjat, taitaa olla aika työläs homma? pitääkö alakautta tolskata vai saako pelkästään yläkautta laitettua. google kerto monia tapoja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎