Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mige95
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 1183
    • lahti

    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    No voisko se olla ihan ohjelmassa niin?

    Ootko koittanu meneekö 100% auki ajossa?

    Nimimerkki bemmerillä aukee 100% aina, oon kokeillu ajossa ja paikallaa, paikallaa käy vaan 82% taitaa ohjelmassa se häiriö olla palautetaa kaasuläpän kartta vakioks nyt seuraavana kun oli kaasun vastetta lisätty.

    Edit: vika löydetty softassahan se oli.
    Last edited by mige95; 20-08-2020, 21:01.
    -g20 330e
    -e31 840ci sc
    -e46 316i (m52tub25)

    EX- f11 530d lci
    Ex- f01 730d
    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
    Ex: -06 e61 535d m-sport
    Ex:-02 e39 530d manual
    Ex -93 e34 520i

    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

    M62tu ajoitustyökalut.
    N47/n57 ajoitustyökalut.

    Comment

    • mige95
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 1183
      • lahti

      Maf

      Aikasemmin jo mainitsin noista tu mallin maffeista et mikähä olis toimiva malli no nyt on kokeiltu bremiä ja toimii muuten ok mutta kaasupohjassa näyttää kohtuu paljon pielee ja seokset menee todella rikkaalle.

      Tässä vähän tuloksia eri maffeista.

      Bosch tyhjäkäynti 19-21kg/h ok täyskaasu huippu 970-1000kg/h ok
      K.a.e tyhjäkäynti 21-24kg/h=rikas tyhjäkäynti, täyskaasu huiput 840kg/h ok
      Bremi tyhjäkäynti 19-21kg/h ok täyskaasu huiput 1150kg/h= todella rikkaalle vääntää.

      Ja nii 2kpl boscheja mykistyny täyskaasulla enempää en kehannu takuusta hakee niitä, no nyt mulla on kaapissa 2 sinneppäi näyttävää maffia mutta kestää ajaa. Pitääkö tässä siirtyä jonku toisen moottorin maffeihin kun noita tehää vissii enemmän ja vähemmän sinneppäi meiningillä. Olisko esim n62 moottoreissa toimivia maffeja ?
      -g20 330e
      -e31 840ci sc
      -e46 316i (m52tub25)

      EX- f11 530d lci
      Ex- f01 730d
      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
      Ex: -06 e61 535d m-sport
      Ex:-02 e39 530d manual
      Ex -93 e34 520i

      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

      M62tu ajoitustyökalut.
      N47/n57 ajoitustyökalut.

      Comment

      • aae30
        BTCF Member
        • May 2010
        • 2727
        • .fi

        Oliko nyt niin, että marmorilta/alkuperäisenä et missään tapauksessa sitä suostu ostamaan?
        Äkkiseltään katsottuna tu-mottiin kuitenkin 90e halvempi MAF kuin nv.
        (tu 265e ja nv 355e @ bmwautoparts.net)
        Sorry I'm Not Sorry
        E34 540iA 93 sedan
        E34 540iA 93 sedan
        E39 530iA 00 touring

        Comment

        • ekkoo1
          BTCF Member
          • Jun 2019
          • 1369
          • Pohjanmaa

          Originally posted by mige95 View Post
          Ja nii 2kpl boscheja mykistyny täyskaasulla enempää en kehannu takuusta hakee niitä, no nyt mulla on kaapissa 2 sinneppäi näyttävää maffia mutta kestää ajaa. Pitääkö tässä siirtyä jonku toisen moottorin maffeihin kun noita tehää vissii enemmän ja vähemmän sinneppäi meiningillä. Olisko esim n62 moottoreissa toimivia maffeja ?
          Kuulostaa todella oudolta että Maffi hajoaisi kierroksilla, lähinnä tulee mieleen että onko sulla laturi rikki ja jännitteet kävisi liian korkealla niin se palaa tms?
          E39 540i -96 Ajamisen iloa
          E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
          E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
          Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

          Comment

          • mige95
            BTCF Member
            • Mar 2014
            • 1183
            • lahti

            Originally posted by aae30 View Post
            Oliko nyt niin, että marmorilta/alkuperäisenä et missään tapauksessa sitä suostu ostamaan?
            Äkkiseltään katsottuna tu-mottiin kuitenkin 90e halvempi MAF kuin nv.
            (tu 265e ja nv 355e @ bmwautoparts.net)
            Marmorin maffi on varmaa ihan sama bosch kun nää muut.

            Ekkoo1:
            On otettu niin paljon logia että voin aika varmaks sanoo että jännitteet pysyy kurissa ja kun nää muut merkit kestää, tiedän 2 muuta autoa jossa hajonnut samallatavalla bosch.

            Nii ja lisäyksenä noi maffit ei ole mitää ebayn halvimpia vaan k.a.e on kl varaosist ja bremi on aerolta joka tais olla toisiks kallein maf.
            Last edited by mige95; 01-09-2020, 10:26.
            -g20 330e
            -e31 840ci sc
            -e46 316i (m52tub25)

            EX- f11 530d lci
            Ex- f01 730d
            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
            Ex: -06 e61 535d m-sport
            Ex:-02 e39 530d manual
            Ex -93 e34 520i

            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

            M62tu ajoitustyökalut.
            N47/n57 ajoitustyökalut.

            Comment

            • aae30
              BTCF Member
              • May 2010
              • 2727
              • .fi

              Originally posted by mige95 View Post
              Marmorin maffi on varmaa ihan sama bosch kun nää muut.
              No niin sitä vaan monet muut sähköosat on silti tarvikkeina huonoiks todettuja.

              Originally posted by mige95 View Post
              Nii ja lisäyksenä noi maffit ei ole mitää ebayn halvimpia vaan k.a.e on kl varaosist ja bremi on aerolta joka tais olla toisiks kallein maf.
              Noh, ainakin aerolta oot voinu saada sineteistä huolimatta jo käytetyn osan.
              Sorry I'm Not Sorry
              E34 540iA 93 sedan
              E34 540iA 93 sedan
              E39 530iA 00 touring

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5273
                • Pirkkala

                En hämmästyisi vaikka marmorilta hankittu Bosch pelaisi paremmin.
                Tämä ei ole mikään salaliittoteoria, vaan kokemuksen (ei maffista vaan muista osista) tuomaa pohdintaa

                Bosch on kyllä pääsääntöisesti hyvälaatuinen osa tarvikkeenakin.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • Roisto
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 2542
                  • Kajaani

                  Originally posted by aae30 View Post
                  Noh, ainakin aerolta oot voinu saada sineteistä huolimatta jo käytetyn osan.
                  Kerros lisää?
                  2001 E39 525iA
                  1992 E34 "540i/5"

                  Comment

                  • mige95
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 1183
                    • lahti

                    No näissä mun boscheissa on ollut maininta et oe osa eli varmaa aikalähelle alkuperänen, marmorilta kun hakee tulee se varmaa erinäkösessä paketissa ja rungossa voi olla bmw logo, no onko ne käyny jossai baijerin testipenkissä kalibroinnissa sitä en tiedä, tuskin.
                    -g20 330e
                    -e31 840ci sc
                    -e46 316i (m52tub25)

                    EX- f11 530d lci
                    Ex- f01 730d
                    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                    Ex: -06 e61 535d m-sport
                    Ex:-02 e39 530d manual
                    Ex -93 e34 520i

                    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                    M62tu ajoitustyökalut.
                    N47/n57 ajoitustyökalut.

                    Comment

                    • aae30
                      BTCF Member
                      • May 2010
                      • 2727
                      • .fi

                      Originally posted by Roisto View Post
                      Kerros lisää?
                      Sorry I'm Not Sorry
                      E34 540iA 93 sedan
                      E34 540iA 93 sedan
                      E39 530iA 00 touring

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5273
                        • Pirkkala

                        Originally posted by mige95 View Post
                        No näissä mun boscheissa on ollut maininta et oe osa eli varmaa aikalähelle alkuperänen, marmorilta kun hakee tulee se varmaa erinäkösessä paketissa ja rungossa voi olla bmw logo, no onko ne käyny jossai baijerin testipenkissä kalibroinnissa sitä en tiedä, tuskin.
                        Ei vaan autonvalmistajan vaatimukset ovat usein kovemmat kuin tarvikevalmistajan, näin ollen valmistuvista yksilöistä parhaat yleensä päätyvät autonvalmistajan pakettiin.
                        Tämä siis osista yleisesti
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Huomasin omassa M62b35 moottorissa lämpimänä vastaavan äänen kuin videolla, kylmällä moottorilla ei mitään sivuääniä. Vanoksen olettaisi olevan dieselmäinen ääni, tämä on selkeä klonkotus.

                          Jakoketju hakkaa koteloon ?


                          Comment

                          • ekkoo1
                            BTCF Member
                            • Jun 2019
                            • 1369
                            • Pohjanmaa

                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Huomasin omassa M62b35 moottorissa lämpimänä vastaavan äänen kuin videolla, kylmällä moottorilla ei mitään sivuääniä. Vanoksen olettaisi olevan dieselmäinen ääni, tämä on selkeä klonkotus.

                            Jakoketju hakkaa koteloon ?


                            https://www.youtube.com/watch?v=-D9DdrYwk7U
                            Jos yhtään epäilyttää niin pudota öljypohja ja katso löytyykö laahaimen palasia, samalla katsoo öljypumppu ja sen ketjun kireyden.
                            E39 540i -96 Ajamisen iloa
                            E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                            E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                            Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Originally posted by ekkoo1 View Post
                              Jos yhtään epäilyttää niin pudota öljypohja ja katso löytyykö laahaimen palasia, samalla katsoo öljypumppu ja sen ketjun kireyden.
                              Fikkarilla öljyreiästä kotiin katsella ylempää laahainta, näytti sen matkalta mitä näkee hyvälle, pitkä ketju jää tiukalle sammutuksen jälkeen jne. Öljypumpun ruuvit on netin mukaan ongelma, löystyvät, luulisi että klonkottaa kylmänäkin :think nyt tämä klankatus alkaa kun kone täyslämmin ja mitä pidempään seisoo joutokäynnillä kovenee hiljalleen. Ei ole ihan vasaran isku kovimmillaankaan mutta huomattava kuitenkin.

                              Comment

                              • ekkoo1
                                BTCF Member
                                • Jun 2019
                                • 1369
                                • Pohjanmaa

                                Originally posted by BMW525Xda View Post
                                Fikkarilla öljyreiästä kotiin katsella ylempää laahainta, näytti sen matkalta mitä näkee hyvälle, pitkä ketju jää tiukalle sammutuksen jälkeen jne. Öljypumpun ruuvit on netin mukaan ongelma, löystyvät, luulisi että klonkottaa kylmänäkin :think nyt tämä klankatus alkaa kun kone täyslämmin ja mitä pidempään seisoo joutokäynnillä kovenee hiljalleen. Ei ole ihan vasaran isku kovimmillaankaan mutta huomattava kuitenkin.
                                Jos ruuvarilla paikallistat äänen lähdettä niin kuuluuko kovimmillaan tuossa öljykorkin paikkeilla venttiilikopasta? Silloin epäilisin edelleen jakopäätä, siitä ainakin itsellä kuuli juurikin kun jakopää oli menossa.

                                Kuumana on ainakin öljyt laihemmat ja vähemmän öljypainetta niin voi olla, että ketjunkiristin samalla ei ole yhtä kireällä. Sen kiristimenhän saa vaihdettua ulkokautta ihan nätisti, mutta katsoisin kyllä sen öljypohjan ja pumpun sihdin ettei sielä ole puoli jakopäätä jo möllöttämässä.
                                E39 540i -96 Ajamisen iloa
                                E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                                E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                                Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎