Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aae30
    BTCF Member
    • May 2010
    • 2727
    • .fi

    Originally posted by HTK12 View Post
    Pitäisi M62tu jakopäänhilut tilailla. Uskaltaako sinne laittaa esim. Febin hilut? Olisivat vaan aika paljon edullisemmat kuin alkuperäiset. Minkälaisia kokemuksia noista tarvike jakopäänosista on?
    Mihin päädyit?

    Originally posted by aae30 View Post
    Mites noi m62vitu vanokse solenoidit, kärsiikö korvat tarvikkeel?:think
    Tarvikkeel en ny tarkot halvimpii nimettömii kiinalaisii, mut esim. pierburg?

    tarvis kenties ebay kiinakura hylsy aiheuttamaa damagee paikkail...
    tjoo Pierburgit tuli tilattua, mutta hintaero oem välille jäi kait alle sataseen,
    eli oikeat säästöt tullee jatkossa ku ei o enää painetta käyttää "vain oem"..

    On vissiin aika monta kertaa noi m62tu:l sopivat ajoituskalut kopioitu
    kiinas vähän-sinnepäi tarkkuudel - ei mitää hyvää sanottavaa.

    En o viittiny ees startat kiinakaluje jälkee, tämmöst settii odotelles:
    Sorry I'm Not Sorry
    E34 540iA 93 sedan
    E34 540iA 93 sedan
    E39 530iA 00 touring

    Comment

    • mige95
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 1183
      • lahti

      Originally posted by aae30 View Post
      Mihin päädyit?


      tjoo Pierburgit tuli tilattua, mutta hintaero oem välille jäi kait alle sataseen,
      eli oikeat säästöt tullee jatkossa ku ei o enää painetta käyttää "vain oem"..

      On vissiin aika monta kertaa noi m62tu:l sopivat ajoituskalut kopioitu
      kiinas vähän-sinnepäi tarkkuudel - ei mitää hyvää sanottavaa.

      En o viittiny ees startat kiinakaluje jälkee, tämmöst settii odotelles:
      Mulla on ajotustyökalut jotka on samanlaiset ku alkuperäset voin vuokrata jos tarvii.
      -g20 330e
      -e31 840ci sc
      -e46 316i (m52tub25)

      EX- f11 530d lci
      Ex- f01 730d
      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
      Ex: -06 e61 535d m-sport
      Ex:-02 e39 530d manual
      Ex -93 e34 520i

      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

      M62tu ajoitustyökalut.
      N47/n57 ajoitustyökalut.

      Comment

      • rgaweer
        BTCF Member
        • May 2012
        • 1670
        • Vantaa

        Moottorina M60B30. Ongelmana on, että ei kierrä rajottajalle. "Rajotin" tulee jo noin 4-5 tonnissa ja on paljon harvempi kuin ns. oikea rajoitin. Tuohon 4k asti vetää ihan normaalisti.

        Ideoita mistä lähteä vikaa etsimään?:think
        E34 x2, E12 x2, E30
        E28 520i -82 & 520iA -86
        Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5273
          • Pirkkala

          Originally posted by rgaweer View Post
          Moottorina M60B30. Ongelmana on, että ei kierrä rajottajalle. "Rajotin" tulee jo noin 4-5 tonnissa ja on paljon harvempi kuin ns. oikea rajoitin. Tuohon 4k asti vetää ihan normaalisti.

          Ideoita mistä lähteä vikaa etsimään?:think
          Kampiakselin anturi, bensapumppu.
          Mittaa paineet ajossa.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by aae30 View Post
            Mihin päädyit?

            Ostin vähän ajetut käytetyt oem laahaimet, muut sitten tarvikkeena.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • MH motorsport
              BTCF Member
              • Sep 2011
              • 2301
              • Turku

              Onkos porukka laskenut kuinka paljon m62b44 puristus suhde nousee m60b40 kansilla?
              Autopalvelu MH-motor
              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
              Maxxecu myynti ja asennus
              www.mh-motor.fi
              0503218217
              Kulkineet:
              E6 2000 touring
              E6 2002 touring
              E30 318is ///Mtechnic 2
              E34 ///M5 nürburgring
              E34 S62b50 turbo dct
              E39 523i ///Msport
              F30 320d

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5273
                • Pirkkala

                Originally posted by MH motorsport View Post
                Onkos porukka laskenut kuinka paljon m62b44 puristus suhde nousee m60b40 kansilla?
                Ei yhtään, minun tietääkseni. M62 mäntä on kuoppapäinen.

                Jossain foorumilla joku jamppa oli kuvien kera laskenut erittäin tarkasti. Voin kaivaa jutun paremmalla aikaa esiin
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Palotila on pienempi b40 kansissa, mitä b44. Muistikuva olisi että hieman alle 11 jää puristus b44 vanoslohkolla ja b40 kansilla. Ainakin vanoskoneisen m62 männät on tasaiset (pl venttiilikolot).
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • MH motorsport
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 2301
                    • Turku

                    Olen ostamassa takomäntiä ja haluaisin että puristus suhde asettuu 9-10:1 väliin. Valmiita sopivia mäntiä saa jolla b44 kansilla puristus suhde laskee ysiin mutta sitten nuo b40 kannet tosiaan taitaa sitä nostaa hieman?
                    Ei ole nyt mahista mitata palotilojen tilavuutta tai aikaa.
                    Autopalvelu MH-motor
                    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                    Maxxecu myynti ja asennus
                    www.mh-motor.fi
                    0503218217
                    Kulkineet:
                    E6 2000 touring
                    E6 2002 touring
                    E30 318is ///Mtechnic 2
                    E34 ///M5 nürburgring
                    E34 S62b50 turbo dct
                    E39 523i ///Msport
                    F30 320d

                    Comment

                    • ekkoo1
                      BTCF Member
                      • Jun 2019
                      • 1369
                      • Pohjanmaa

                      Originally posted by MH motorsport View Post
                      Olen ostamassa takomäntiä ja haluaisin että puristus suhde asettuu 9-10:1 väliin. Valmiita sopivia mäntiä saa jolla b44 kansilla puristus suhde laskee ysiin mutta sitten nuo b40 kannet tosiaan taitaa sitä nostaa hieman?
                      Ei ole nyt mahista mitata palotilojen tilavuutta tai aikaa.
                      Tässä threadissä joku väittää mitanneensa ja laskeneensa 9.78 purkan tuolle yhdistelmälle Reinz MLS kansipahvilla.

                      Muualla sitten väitetään että se nousee vakio m62 purkasta lähemmäksi 11, siitä sitten valikoimaan kumpaa uskoo.
                      E39 540i -96 Ajamisen iloa
                      E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                      E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                      Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                      Comment

                      • MH motorsport
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 2301
                        • Turku

                        Ei viitti pelleillä, kai se on avattava tosta toi yksi b44 pannu ja mitattava palotilan tilavuus niin ei tarvitse arpoa.
                        Autopalvelu MH-motor
                        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                        Maxxecu myynti ja asennus
                        www.mh-motor.fi
                        0503218217
                        Kulkineet:
                        E6 2000 touring
                        E6 2002 touring
                        E30 318is ///Mtechnic 2
                        E34 ///M5 nürburgring
                        E34 S62b50 turbo dct
                        E39 523i ///Msport
                        F30 320d

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5273
                          • Pirkkala

                          Originally posted by ekkoo1 View Post
                          Tässä threadissä joku väittää mitanneensa ja laskeneensa 9.78 purkan tuolle yhdistelmälle Reinz MLS kansipahvilla.

                          Muualla sitten väitetään että se nousee vakio m62 purkasta lähemmäksi 11, siitä sitten valikoimaan kumpaa uskoo.

                          Joo tämä oli tarkoittamani topic.

                          Non vanos männällä siis puristussuhde on tuo yllä mainittu, uskon siihen aika vakaasti. Aika harva on hoksannut että männässä on 0,5mm amme.

                          Jos tehdas antaa vanoskoneelle saman (antaako?) puristussuhteen kuin non vanos, niin tällöin on pääteltävissä että vanoskoneen venttiilikolot on vastaavat tilavuudeltaan kuin non vanos koneen männässä oleva amme.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5273
                            • Pirkkala

                            Originally posted by MH motorsport View Post
                            Ei viitti pelleillä, kai se on avattava tosta toi yksi b44 pannu ja mitattava palotilan tilavuus niin ei tarvitse arpoa.

                            Hyvä teeppä tarkkaa työtä (niinkuin sulla tapana on)
                            Ja ilmota tänne sitten tulokset.
                            Muista huomioida männässä olevan ammeen tilavuus
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • rgaweer
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 1670
                              • Vantaa

                              Originally posted by rgaweer View Post
                              Moottorina M60B30. Ongelmana on, että ei kierrä rajottajalle. "Rajotin" tulee jo noin 4-5 tonnissa ja on paljon harvempi kuin ns. oikea rajoitin. Tuohon 4k asti vetää ihan normaalisti.

                              Ideoita mistä lähteä vikaa etsimään?:think
                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Kampiakselin anturi, bensapumppu.
                              Mittaa paineet ajossa.
                              Kampuran anturi vaihettu ja rajottaja löytyi sieltä mistä kuuluukin. Enpä oo ennen kuullu että oireilisi tollein mutta nyt on seki nähty ja koettu
                              E34 x2, E12 x2, E30
                              E28 520i -82 & 520iA -86
                              Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                              Comment

                              • e30Builder
                                BTCF Member
                                • Nov 2013
                                • 97
                                • savo

                                Kestävää kytkintä varttimaili hommiin
                                Nonii onko kellää näistä joistakin kokemuksia:

                                BMW M60 / M62 Clutch Kit 184mm - 1250nm Model specific clutch kit to fit BMW M60 / M62. This kit can handle up to 1250nm of torque and are suitable for many different areas because of its good driveability. Even if it is a racing clutch you can use it on the street to your daily driver. This clutch kit is also used for drifting and track racing because of the small diameter benefit where the mass is located in te center for quicker response. Application examplesRallyRallycross/AutocrossTouring carsCircuit racingEndurance racesDrifting AdvantagesHigh wear volumeHigh temperature resistance...


                                RTMG Performance specializes in design and production of tuning parts for your vehicle! For those looking for a reliable solution for greater driving pleasure!


                                Set consist of single mass twin disc clutch set, thrust bearing and all needed bolts (12.9 class). HIGH-PERFORMANCE TWIN DISC / PLATE CLUTCH SET FOR BMW M60/M62 engine. Single mass twin clutch disc flywheel - flywheel's weight ~ 6 kgs.


                                Tai muista monilevy kytkimistä varmaan sintteri levyillä ois paras :think: puolan poikien tuosta massalevy versiosta on vielä joku toinenkii versio kysymällä. Tarkotus ois hommata semmonen missä tulis kokopaketti niin ei tarvii vauhtipyörää alkaa missää teetättämään. Ja käyttää kytkimessä linjanvälissä kuristus venttiiliä mahdollisesti
                                E30 Turbo ikuisuus projekti
                                E28 "m535i" m60 turbo projekti
                                E63 M6

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎