Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
X
-
Originally posted by MikkoÄr View PostTämä oli rohkaisevaa tietää, eli osaavalta onnistuu tarvittaessa sekin. Motivaatiota keräillessä...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Mistä m60b40 perään järki hintaan kaksoismassa tai kova vauhtipyörä. Tarkoitus olisi pultata siihen kiinni perävetolaitteen vetolevy. Automaatin vetolevy löytyy mutta ei keveyden ansiosta sitä taida uskaltaa käyttää.
Kellään tuosta kokemuksia. Saisiko tuommosella mitään aikaiseksi. M20 vauhtipyörä olisi tiedossa. Saisiko sitä tuohon väsättyä. Liekkö tuon kanssa tarkoitus käyttää esim vetolevyä kaverina vai miten starttikehä sitten passaa. Osto ilmoitus on vetämässä mutta hiljaista on. Luulisi jollakin v8 penalla lojuvan nurkissa noita. Jotenkin ei innostaisi ostaa uutta ja porailla sitä piloille.
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostSiin gulf mallissa on termari. Eli sellanen vaan tilaukseen.
Aha. Pitääpä sellainen talven aikana laittaa.
Teboilin 5-40 on kyllä menny sellaiseksi liruksi, ettei halua edes tietää paljon ö-lämmöt on ollut. Nyt laitoin valvoline vr1 5-50 jos ois parempaa, mutta kuitenkin kylmäkäynnistyksessä vielä ihan notkeaa näin viileämmillä ilmoilla.
Edit. Nyt pääsi kattomaan kotikoneella, niin 100C termarihan tuolla näyttää olevan.
Last edited by bemmeri; 15-09-2017, 14:56.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Onko kenelläkään ideaa, että mistä tällainen startissa kuuluva rallatus voisi tulla (M62TUB44)? https://www.youtube.com/watch?v=jg4xv6EawSM
Itsellä tuollaista kuuluu satunnaisesti, mutta usemammin mäestä startattaessa. Tähä mennessä vikaa on yritetty korjata vaihtamalla ketjunkiristin, vanosten takaiskuventtiilit ja vanosten solenoidien tiivisteet, mutta noilla ei ollut mitään huomattavaa vaikutusta.E39 540iA -01
Comment
-
-
Originally posted by alley View PostMistä m60b40 perään järki hintaan kaksoismassa tai kova vauhtipyörä. Tarkoitus olisi pultata siihen kiinni perävetolaitteen vetolevy. Automaatin vetolevy löytyy mutta ei keveyden ansiosta sitä taida uskaltaa käyttää.
Ja veikkaan että samaan rahaan tuolta saat haluamallasi pulttikuviolla/keskitysolakkeella yms
Comment
-
-
Jahas nyt taisi tuosta vesijäähdytetystä laturista tulla vainaa. Toimintasavut tulvi jostain kabiiniin ja heitti lataamasta. Laturin pienen neliskulmaisen liittimen alla tahmeaa, etäisesti jäähdytysnesteen väristä öljymäistä tavaraa, liitin palaneen näköinen...olisiko tiivisteet pettäneet ja vuotanut sitä kautta pihalle? Ainakin katku oli kauhea, allekirjoittanut haisee aivan kärähtäneelle sähkölaitteelle. Vakkari päällä tein matkaa moottoritiellä ja yhtäkkiä kulutusmittari pomppasi, jonka jälkeen em. käry. Kieltämättä kylmänä piti vähän outoa naukunaa auto, en vaan arvannut että vika löytyy näinkin pian.
Lähinnä kiinnostaisi, että onkohan kohtalotovereita, eli lieneekö vuoto/liittimen hiiltyminen syy vai seuraus? Itsellä kävi mielessä, että olisiko laakerivaurio aiheuttanut kuumentumisen ja tiivistyksen pettämisen.
Ja toinen kysymys, mistä hyvä uusi/tehdaskorjattu järkihintaan, onko jollain hyvää kokemusta jostain ebay-myyjästä? Kun ei näitä jaksaisi vaihdella moneen kertaan.Last edited by MikkoÄr; 27-09-2017, 16:45.2ZR-FXE
Comment
-
-
Öljyn paineet?
Paljonko pitää m60/m62 koneissa olla ö-paineet?
Mittasin huvikseen siitä vakioanturin paikalta. Niin tyhjäkäynnillä vajaa 2bar ja kierroksilla jää 5bar (ehkä karvan alle). Kuuma kone, ajettu joku puoli tuntia kaupungilla ja ö-suodin kotelo oli aika lämmin että varmaan lämpimät öljyt on.
Kylmänä en oo mitannut, mutta varmastikin tyhjäkäynnillä on korkeemmat paineet ja luultavasti rajoittuu siihen samaan 5bar kierroksilla. :think
Edit. Mittari näyttänee oikein, kun sama mittari näytti vakio bensanpaineita 3,6-3.7bar.
5w-50 öljyt.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostPaljonko pitää m60/m62 koneissa olla ö-paineet?
Mittasin huvikseen siitä vakioanturin paikalta. Niin tyhjäkäynnillä vajaa 2bar ja kierroksilla jää 5bar (ehkä karvan alle). Kuuma kone, ajettu joku puoli tuntia kaupungilla ja ö-suodin kotelo oli aika lämmin että varmaan lämpimät öljyt on.
Kylmänä en oo mitannut, mutta varmastikin tyhjäkäynnillä on korkeemmat paineet ja luultavasti rajoittuu siihen samaan 5bar kierroksilla. :think
Edit. Mittari näyttänee oikein, kun sama mittari näytti vakio bensanpaineita 3,6-3.7bar.
5w-50 öljyt.Last edited by ike24; 11-10-2017, 15:57.
Comment
-
-
Originally posted by ike24 View PostKylmänä pyöriny siellä 10bar ja lämpimänä usiamman varttivedon jälkeen 2bar. 20w50 öljyt muuten aikalailla samoja ehkä pikkase enemmän. Toki uus kone ja uus pumppuE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Kokeilin etsiskellä, mutta ei löytynyt vastausta. Ulkomaan foorumeita selatessa sain kuvan että tiskiltä haettaessa venttiilikopan tiivisteet olisi Vitonia? Onko näin oikeasti. Soittelin tänään käyttöautoon ja pyysin varmistusta asiaan. Sieltä oltiin kuulemma oltu "ruotsiin asti" yhteyksissä mutteivät olleet saaneet varmistusta.
Kiinalaiset tiivisteet maksaa 30€.
Tiskiltä hinnaksi tulisi reilu 200€.
Luulisi tuohon hintaan jo hieman Vitonia saavan..
Ja kone siis M62TUB44.
Onko kellään faktatietoa?
Ei haluttais laittaa kiinalaista tai muutenkaan huonoa kumiseosta tuonne kun kuitenkin pikkujumppa vaihtaa nuo tiivisteet.Range Rover 2004 M62TUB44
BMW 325i 2008 N53-B30A
Comment
-
-
Siitä Victor Reinz. Olettaen että samat käy kun E39iin
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment