Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoÄr
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 170
    • Nokia

    Originally posted by HTK12 View Post
    E39 on tullut manuaaliksi koodattua. Ensimmäisenä pitää varustelista (ZCS) muuttaa manuaaliksi ja sitten koodata auto. En nyt muista oliko eri softaversiot moottorinohjaukselle M62tu:ssa, ainakin M57 on erisoftat. Jos on erisoftat, niin sitten fläshää moottorinohjaukseen manuaalin softan. Paljon helpommalla pääsee kun koodaa vs yksiköitten vaihto. Jos fyysinen puoli on jo tiedossa, niin ei tuo koodaus mikään ameriikan temppu ole.
    Tämä oli rohkaisevaa tietää, eli osaavalta onnistuu tarvittaessa sekin. Motivaatiota keräillessä...
    2ZR-FXE

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by MikkoÄr View Post
      Tämä oli rohkaisevaa tietää, eli osaavalta onnistuu tarvittaessa sekin. Motivaatiota keräillessä...
      Täysin tehtävissä koodaus, enemmän työtä siinä fyysisessä puolessa on.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • alley
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 53
        • oulu

        Mistä m60b40 perään järki hintaan kaksoismassa tai kova vauhtipyörä. Tarkoitus olisi pultata siihen kiinni perävetolaitteen vetolevy. Automaatin vetolevy löytyy mutta ei keveyden ansiosta sitä taida uskaltaa käyttää.



        Kellään tuosta kokemuksia. Saisiko tuommosella mitään aikaiseksi. M20 vauhtipyörä olisi tiedossa. Saisiko sitä tuohon väsättyä. Liekkö tuon kanssa tarkoitus käyttää esim vetolevyä kaverina vai miten starttikehä sitten passaa. Osto ilmoitus on vetämässä mutta hiljaista on. Luulisi jollakin v8 penalla lojuvan nurkissa noita. Jotenkin ei innostaisi ostaa uutta ja porailla sitä piloille.

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Ootteko rakennellut joninmoisen termostaatin jos on öljyjäähy käytössä?

          Kattelin että gulf-mallin suodatinkoteloa ois saatavilla jossa ois suoraan lähdöt coolerille.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by bemmeri View Post
            Ootteko rakennellut joninmoisen termostaatin jos on öljyjäähy käytössä?

            Kattelin että gulf-mallin suodatinkoteloa ois saatavilla jossa ois suoraan lähdöt coolerille.
            Siin gulf mallissa on termari. Eli sellanen vaan tilaukseen.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Originally posted by jannmann View Post
              Siin gulf mallissa on termari. Eli sellanen vaan tilaukseen.

              Aha. Pitääpä sellainen talven aikana laittaa.

              Teboilin 5-40 on kyllä menny sellaiseksi liruksi, ettei halua edes tietää paljon ö-lämmöt on ollut. Nyt laitoin valvoline vr1 5-50 jos ois parempaa, mutta kuitenkin kylmäkäynnistyksessä vielä ihan notkeaa näin viileämmillä ilmoilla.



              Edit. Nyt pääsi kattomaan kotikoneella, niin 100C termarihan tuolla näyttää olevan.
              Last edited by bemmeri; 15-09-2017, 14:56.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Hartzi
                Bimmer Rookie
                • Aug 2013
                • 55
                • Tampere

                Onko kenelläkään ideaa, että mistä tällainen startissa kuuluva rallatus voisi tulla (M62TUB44)? https://www.youtube.com/watch?v=jg4xv6EawSM

                Itsellä tuollaista kuuluu satunnaisesti, mutta usemammin mäestä startattaessa. Tähä mennessä vikaa on yritetty korjata vaihtamalla ketjunkiristin, vanosten takaiskuventtiilit ja vanosten solenoidien tiivisteet, mutta noilla ei ollut mitään huomattavaa vaikutusta.
                E39 540iA -01

                Comment

                • Oksanen
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 703
                  • Nokia

                  Originally posted by alley View Post
                  Mistä m60b40 perään järki hintaan kaksoismassa tai kova vauhtipyörä. Tarkoitus olisi pultata siihen kiinni perävetolaitteen vetolevy. Automaatin vetolevy löytyy mutta ei keveyden ansiosta sitä taida uskaltaa käyttää.
                  Ei toki halvin, mutta:


                  Ja veikkaan että samaan rahaan tuolta saat haluamallasi pulttikuviolla/keskitysolakkeella yms
                  E28 535 1985 (S38B36+K31)

                  E36 323 1996

                  E46 Compact 2001

                  Comment

                  • MikkoÄr
                    BTCF Member
                    • Aug 2007
                    • 170
                    • Nokia

                    Jahas nyt taisi tuosta vesijäähdytetystä laturista tulla vainaa. Toimintasavut tulvi jostain kabiiniin ja heitti lataamasta. Laturin pienen neliskulmaisen liittimen alla tahmeaa, etäisesti jäähdytysnesteen väristä öljymäistä tavaraa, liitin palaneen näköinen...olisiko tiivisteet pettäneet ja vuotanut sitä kautta pihalle? Ainakin katku oli kauhea, allekirjoittanut haisee aivan kärähtäneelle sähkölaitteelle. Vakkari päällä tein matkaa moottoritiellä ja yhtäkkiä kulutusmittari pomppasi, jonka jälkeen em. käry. Kieltämättä kylmänä piti vähän outoa naukunaa auto, en vaan arvannut että vika löytyy näinkin pian.

                    Lähinnä kiinnostaisi, että onkohan kohtalotovereita, eli lieneekö vuoto/liittimen hiiltyminen syy vai seuraus? Itsellä kävi mielessä, että olisiko laakerivaurio aiheuttanut kuumentumisen ja tiivistyksen pettämisen.

                    Ja toinen kysymys, mistä hyvä uusi/tehdaskorjattu järkihintaan, onko jollain hyvää kokemusta jostain ebay-myyjästä? Kun ei näitä jaksaisi vaihdella moneen kertaan.
                    Last edited by MikkoÄr; 27-09-2017, 16:45.
                    2ZR-FXE

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      Öljyn paineet?

                      Paljonko pitää m60/m62 koneissa olla ö-paineet?

                      Mittasin huvikseen siitä vakioanturin paikalta. Niin tyhjäkäynnillä vajaa 2bar ja kierroksilla jää 5bar (ehkä karvan alle). Kuuma kone, ajettu joku puoli tuntia kaupungilla ja ö-suodin kotelo oli aika lämmin että varmaan lämpimät öljyt on.
                      Kylmänä en oo mitannut, mutta varmastikin tyhjäkäynnillä on korkeemmat paineet ja luultavasti rajoittuu siihen samaan 5bar kierroksilla. :think
                      Edit. Mittari näyttänee oikein, kun sama mittari näytti vakio bensanpaineita 3,6-3.7bar.

                      5w-50 öljyt.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • ike24
                        BTCF Member
                        • Mar 2011
                        • 957
                        • haapavesi

                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Paljonko pitää m60/m62 koneissa olla ö-paineet?

                        Mittasin huvikseen siitä vakioanturin paikalta. Niin tyhjäkäynnillä vajaa 2bar ja kierroksilla jää 5bar (ehkä karvan alle). Kuuma kone, ajettu joku puoli tuntia kaupungilla ja ö-suodin kotelo oli aika lämmin että varmaan lämpimät öljyt on.
                        Kylmänä en oo mitannut, mutta varmastikin tyhjäkäynnillä on korkeemmat paineet ja luultavasti rajoittuu siihen samaan 5bar kierroksilla. :think
                        Edit. Mittari näyttänee oikein, kun sama mittari näytti vakio bensanpaineita 3,6-3.7bar.

                        5w-50 öljyt.
                        Kylmänä pyöriny siellä 10bar ja lämpimänä usiamman varttivedon jälkeen 2bar. 20w50 öljyt muuten aikalailla samoja ehkä pikkase enemmän. Toki uus kone ja uus pumppu
                        Last edited by ike24; 11-10-2017, 15:57.

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5273
                          • Pirkkala

                          Originally posted by ike24 View Post
                          Kylmänä pyöriny siellä 10bar ja lämpimänä usiamman varttivedon jälkeen 2bar. 20w50 öljyt muuten aikalailla samoja ehkä pikkase enemmän. Toki uus kone ja uus pumppu
                          10bar on kyllä todella paljon. Pitäs kaiken järjen mukaan söhistä venttiilistä jo ö pohjaan
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • kanikune
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2011
                            • 92
                            • Teerijärvi

                            Kokeilin etsiskellä, mutta ei löytynyt vastausta. Ulkomaan foorumeita selatessa sain kuvan että tiskiltä haettaessa venttiilikopan tiivisteet olisi Vitonia? Onko näin oikeasti. Soittelin tänään käyttöautoon ja pyysin varmistusta asiaan. Sieltä oltiin kuulemma oltu "ruotsiin asti" yhteyksissä mutteivät olleet saaneet varmistusta.

                            Kiinalaiset tiivisteet maksaa 30€.
                            Tiskiltä hinnaksi tulisi reilu 200€.
                            Luulisi tuohon hintaan jo hieman Vitonia saavan..
                            Ja kone siis M62TUB44.

                            Onko kellään faktatietoa?

                            Ei haluttais laittaa kiinalaista tai muutenkaan huonoa kumiseosta tuonne kun kuitenkin pikkujumppa vaihtaa nuo tiivisteet.
                            Range Rover 2004 M62TUB44
                            BMW 325i 2008 N53-B30A

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8264
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Siitä Victor Reinz. Olettaen että samat käy kun E39iin
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • kanikune
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2011
                                • 92
                                • Teerijärvi

                                Luultavasti käy, mutta onko VC:n tiivisteet Vitonia?
                                Nimittäin jos tuota on saatavilla Vitonilla, haluan sillä.
                                Range Rover 2004 M62TUB44
                                BMW 325i 2008 N53-B30A

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎