Originally posted by alley
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
X
-
Kone olisi tarkoitus istuttaa renkken jenkki veneeseen. Painoa taitaa olla alta 1000kg ilman konetta. 5.6m pitkä. Tällä hetkellä siinä on volvon 2L nelipyttynen joka on toivoton tapaus. Vetolaitteena vp270 ja oliko välitys 2.15:1. varmaan saa olla huomattavasti järeämpi potkuri mitä nyt on. Jos ei riitä niin sitten menee vetolaite kans vaihtoon. Tarkoitus ottaa vanhasta koneesta lämmönvaihdin ja tehdä itse vesijäähdytetyt pakosarjat. Tehot ei luulisi tuosta m60 loppuvan tuon kokoiseen veneeseen
Originally posted by tommipommi View PostMielenkiintoisen kuuloinen projekti, olisipa kiva tietää millaiseen veneeseen suunnitellaan, ei ole kyllä kokemusta em.koneesta veneessä. Jos tulee liukuva runkoiseen veneeseen ja jollakin perävetolaitteella ei osaa sanoa kierrosalueesta muuta kuin, että itellä on 19jalkasessa jenkkipaatissa n. 1600kg kaikkinensa 5.0l(230hv) GM pikkulohko mercruiser alpha vetolaitteella ja sen kun nostaa ensin liukuun ja sitten vetää kaasua pois matkavauhdille, niin ainakin 2500rpm vetää mukavasti(n.23solmua), tuntuu että kevyellä 1-2henk kuormalla varmaan jaksaisi vetää mukavasti vielä 2000rpm ja soppaa varmaan menisi vähemmän/merimaili?
Että jos ei paljoa tota painavempi paketti ole tulossa niin kai se m60b40:kin jaksaa 2500 kiekalla työntää matkanopeutta, en ole kotkan insinöörejä(enkä muutenkaan), mutta jos raskaampi paketti niin pitääkö sitten matkakierroksia tähdätä lähemmäs huippuväännön kierroksia?
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostJos konetta ei vielä ole hankittuna, niin pidtä mieluummin m62b44tu. Siinä on tolkuttomasti enemmän vääntöä 1000-2000 alueella. Uskoisin että näkyy myös isosti kulutuksessa.
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View Post
Itellä sama homma... Edellisen omistajan toimesta tilkitty jollain lämpöeriste nauhalla.
En oo jaksanut murehtia kun sarjat vaihtuu toisiin kunhan toinen kone vaan valmistuu.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMeinasitko jotkut valmiit sarjat laittaa vai tehdä omat? Itse ajattelin tuon hitsata. Nuo nauhat ym. räpellykset tuskin on kovin pitkäikäisiä ratkaisuja.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Onkos pojilla ollut samanlaisia ongelmia m62b44 kanssa? Kaverilla tuntuu että toinen lohko on kokonaan pois pelistä. Vikakoodit varmisti että sytytyskatkoksia sylintereissä 5,6,7,8. Mihis päin autoo toi puolien johtosarja lähtee. Voisko olla sytytyspääte pimee?Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere
E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm
EX E36 320iA -98
EX E39 520i -01
EX E34 525 Tds -95
Comment
-
-
Originally posted by alley View PostKone on jo hankittuna. M60 ennemmin koska pidän itse sitä luotettavampana tuohon käyttöön. Lisäksi ajonesto on ilmeisesti yksinkertainen ohittaa. Koneelle on myös varasuunnitelma jos tuosta hommasta ei tule mitään.Tee ihmeessä projektista oma Thread tänne?
Last edited by Forsmanni; 07-07-2017, 11:54.-e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
-e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
-Plancraft BMW Boat (b130/m10b20-->m60b40)
EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostOnko kukaan kattonu Testolla, tms. kuinka paljon ilmaa menee m62b44tu moottorista ilmaa läpi täyskaasulla?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTässä aika hyvin dataa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=95772EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostKyllä tuon tiiän ja tais olla jotain omia kirjoituksia myös siellä. Tarkoitin niitä maffin ilmoittamia lukemia.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEikös salavalikossa juuri näy se moottoriin menevä ilmamäärä? En tosin ole verrannut mitä testeri näyttää.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
M60 merimoottori
Suunnitteilla marinoida M60b30 pata veneeseen. Pari kysymystä:
1. Millaisen polttoainepumpun vaatii? paine ja L/min ??
2. Sähköt: koneessa todella paljon ylimääräisiä johtoja/johtosarjoja. Mitä kaikkia niistä joutuu maadottamaan/yhdistämään että kone suostuu käynnistymään. (Ajonesto??) Tarkoitus olisi tehdä mahdollisimman karsittu versio. Ainoastaan mittaristo säilyisi että näkee koneen lämmöt sekä kierrosluvun.
3. Jäähdytetty pakosarja täytyis tehä eli lambdat olisi hyvä saada pois pelistä. Ohjelmoiko joku auton oman moottorin ohjauksen toimimaan ilman näitä?
Kaikki muut hankaluudet mitä eteen voisi tulla myös kiinnostaa. Jos tulee jotain mieleen niin voisi laittaa vaikka Yksityisviestinä tai kommentoida tähän.
Kiitos!-e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
-e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
-Plancraft BMW Boat (b130/m10b20-->m60b40)
EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"
Comment
-
-
Originally posted by Forsmanni View PostSuunnitteilla marinoida M60b30 pata veneeseen. Pari kysymystä:
1. Millaisen polttoainepumpun vaatii? paine ja L/min ??
2. Sähköt: koneessa todella paljon ylimääräisiä johtoja/johtosarjoja. Mitä kaikkia niistä joutuu maadottamaan/yhdistämään että kone suostuu käynnistymään. (Ajonesto??) Tarkoitus olisi tehdä mahdollisimman karsittu versio. Ainoastaan mittaristo säilyisi että näkee koneen lämmöt sekä kierrosluvun.
3. Jäähdytetty pakosarja täytyis tehä eli lambdat olisi hyvä saada pois pelistä. Ohjelmoiko joku auton oman moottorin ohjauksen toimimaan ilman näitä?
Kaikki muut hankaluudet mitä eteen voisi tulla myös kiinnostaa. Jos tulee jotain mieleen niin voisi laittaa vaikka Yksityisviestinä tai kommentoida tähän.
Kiitos!
2. Moottorin johtosarjassa ei kyllä ole ylimääräisiä johtoja yhtään. pl. mahdolliset automaattilaatikon ja lisäilmapumpun johdot, ne voi purkaa pois. Ajonestoa ei pysty johtokytkennöillä ohittamaan. Käytä moottorinohjausta jossa ei ole ajonestoa, sitä ei alunperinkään ole kaikissa. Kannattaa varmaan katsella tältä osin ohjeita esim. m60 moottorin asentamisesta e30 koriin. Haluat kuitenkin mm. ö-painevalon ja laturin toimintaan? Itse laittaisin diagnostiikkatöpselinkin käyttöön.
3. Moottori käy ja toimii ilman lambdojakin mutta polttoaineen kulutus nousee reilusti. Yrittäisin keksiä tavan jolla saa labdat käyttöön.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment