Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    Originally posted by alley View Post
    Löytyykö jostain dynolappua m60b40 koneesta. Tämmöistä konetta yritetään alkaa sovittamaan veneeseen. Eli millä kierrosalueella konetta olisi järkevä ajaa matkanopeutta. Onko joku tällä foorumilla asentanut kyseistä konetta veneeseen?
    Jos konetta ei vielä ole hankittuna, niin pidtä mieluummin m62b44tu. Siinä on tolkuttomasti enemmän vääntöä 1000-2000 alueella. Uskoisin että näkyy myös isosti kulutuksessa.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • alley
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 53
      • oulu

      Kone olisi tarkoitus istuttaa renkken jenkki veneeseen. Painoa taitaa olla alta 1000kg ilman konetta. 5.6m pitkä. Tällä hetkellä siinä on volvon 2L nelipyttynen joka on toivoton tapaus. Vetolaitteena vp270 ja oliko välitys 2.15:1. varmaan saa olla huomattavasti järeämpi potkuri mitä nyt on. Jos ei riitä niin sitten menee vetolaite kans vaihtoon. Tarkoitus ottaa vanhasta koneesta lämmönvaihdin ja tehdä itse vesijäähdytetyt pakosarjat. Tehot ei luulisi tuosta m60 loppuvan tuon kokoiseen veneeseen


      Originally posted by tommipommi View Post
      Mielenkiintoisen kuuloinen projekti, olisipa kiva tietää millaiseen veneeseen suunnitellaan, ei ole kyllä kokemusta em.koneesta veneessä. Jos tulee liukuva runkoiseen veneeseen ja jollakin perävetolaitteella ei osaa sanoa kierrosalueesta muuta kuin, että itellä on 19jalkasessa jenkkipaatissa n. 1600kg kaikkinensa 5.0l(230hv) GM pikkulohko mercruiser alpha vetolaitteella ja sen kun nostaa ensin liukuun ja sitten vetää kaasua pois matkavauhdille, niin ainakin 2500rpm vetää mukavasti(n.23solmua), tuntuu että kevyellä 1-2henk kuormalla varmaan jaksaisi vetää mukavasti vielä 2000rpm ja soppaa varmaan menisi vähemmän/merimaili?

      Että jos ei paljoa tota painavempi paketti ole tulossa niin kai se m60b40:kin jaksaa 2500 kiekalla työntää matkanopeutta, en ole kotkan insinöörejä(enkä muutenkaan), mutta jos raskaampi paketti niin pitääkö sitten matkakierroksia tähdätä lähemmäs huippuväännön kierroksia?

      Comment

      • alley
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 53
        • oulu

        Originally posted by jannmann View Post
        Jos konetta ei vielä ole hankittuna, niin pidtä mieluummin m62b44tu. Siinä on tolkuttomasti enemmän vääntöä 1000-2000 alueella. Uskoisin että näkyy myös isosti kulutuksessa.
        Kone on jo hankittuna. M60 ennemmin koska pidän itse sitä luotettavampana tuohon käyttöön. Lisäksi ajonesto on ilmeisesti yksinkertainen ohittaa. Koneelle on myös varasuunnitelma jos tuosta hommasta ei tule mitään.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by jannmann View Post

          Itellä sama homma... Edellisen omistajan toimesta tilkitty jollain lämpöeriste nauhalla.
          En oo jaksanut murehtia kun sarjat vaihtuu toisiin kunhan toinen kone vaan valmistuu.
          Meinasitko jotkut valmiit sarjat laittaa vai tehdä omat? Itse ajattelin tuon hitsata. Nuo nauhat ym. räpellykset tuskin on kovin pitkäikäisiä ratkaisuja.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by HTK12 View Post
            Meinasitko jotkut valmiit sarjat laittaa vai tehdä omat? Itse ajattelin tuon hitsata. Nuo nauhat ym. räpellykset tuskin on kovin pitkäikäisiä ratkaisuja.
            Ajattelin laittaa ne vanhemmat sarjat vaan kun nurkista löytyy. Samalla siirrän katit sinne missä ne on vanhemmissa.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • KarkkainenL
              Aluevastaava
              • Sep 2013
              • 767
              • Tampere

              Onkos pojilla ollut samanlaisia ongelmia m62b44 kanssa? Kaverilla tuntuu että toinen lohko on kokonaan pois pelistä. Vikakoodit varmisti että sytytyskatkoksia sylintereissä 5,6,7,8. Mihis päin autoo toi puolien johtosarja lähtee. Voisko olla sytytyspääte pimee?
              Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

              E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

              EX E36 320iA -98
              EX E39 520i -01
              EX E34 525 Tds -95

              Comment

              • Forsmanni
                BTCF Member
                • Sep 2013
                • 146
                • Turku, Finland

                Originally posted by alley View Post
                Kone on jo hankittuna. M60 ennemmin koska pidän itse sitä luotettavampana tuohon käyttöön. Lisäksi ajonesto on ilmeisesti yksinkertainen ohittaa. Koneelle on myös varasuunnitelma jos tuosta hommasta ei tule mitään.
                Todella kiinnostavan kuuloinen projekti. Itsellä myös 17 jalkainen kevyt Plancraft ja BMW yhteistyönä tehty "kilpa" moottorivene jossa on orkkis bmw b130 marine (m10b20) moottori ja olis haaveena lykätä sisään joskus juuri M60b40 moottori. Olis mukava seurailla tätä projektia että sais vinkkejä sitten jos joskus omaan kone swäppiin ryhdyn Tee ihmeessä projektista oma Thread tänne?
                Last edited by Forsmanni; 07-07-2017, 11:54.
                -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                -Plancraft BMW Boat
                (b130/m10b20-->m60b40)
                EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                Comment

                • MikkoÄr
                  BTCF Member
                  • Aug 2007
                  • 170
                  • Nokia

                  ------------
                  Last edited by MikkoÄr; 04-01-2019, 15:30.
                  2ZR-FXE

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    Onko kukaan kattonu Testolla, tms. kuinka paljon ilmaa menee m62b44tu moottorista ilmaa läpi täyskaasulla?
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Onko kukaan kattonu Testolla, tms. kuinka paljon ilmaa menee m62b44tu moottorista ilmaa läpi täyskaasulla?
                      Tässä aika hyvin dataa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=95772
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Kyllä tuon tiiän ja tais olla jotain omia kirjoituksia myös siellä. Tarkoitin niitä maffin ilmoittamia lukemia.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by bemmeri View Post
                          Kyllä tuon tiiän ja tais olla jotain omia kirjoituksia myös siellä. Tarkoitin niitä maffin ilmoittamia lukemia.
                          Eikös salavalikossa juuri näy se moottoriin menevä ilmamäärä? En tosin ole verrannut mitä testeri näyttää.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Eikös salavalikossa juuri näy se moottoriin menevä ilmamäärä? En tosin ole verrannut mitä testeri näyttää.
                            Se on syötetty polttoaineen määrä per tunti. Varmasti hyvin verrannollinen ilmamäärän kanssa. Mutta lähinnä kiinnostaa tuo maffin näyttämä ilmamäärä vakiomoottorissa, esim. testolla katsottuna. Mulla ei oo vakioflashi enää (eikä moottorikaan ole normaali b44tu), niin en voi kattoa mitä se vakiona olisi ollut.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • Forsmanni
                              BTCF Member
                              • Sep 2013
                              • 146
                              • Turku, Finland

                              M60 merimoottori

                              Suunnitteilla marinoida M60b30 pata veneeseen. Pari kysymystä:
                              1. Millaisen polttoainepumpun vaatii? paine ja L/min ??

                              2. Sähköt: koneessa todella paljon ylimääräisiä johtoja/johtosarjoja. Mitä kaikkia niistä joutuu maadottamaan/yhdistämään että kone suostuu käynnistymään. (Ajonesto??) Tarkoitus olisi tehdä mahdollisimman karsittu versio. Ainoastaan mittaristo säilyisi että näkee koneen lämmöt sekä kierrosluvun.

                              3. Jäähdytetty pakosarja täytyis tehä eli lambdat olisi hyvä saada pois pelistä. Ohjelmoiko joku auton oman moottorin ohjauksen toimimaan ilman näitä?

                              Kaikki muut hankaluudet mitä eteen voisi tulla myös kiinnostaa. Jos tulee jotain mieleen niin voisi laittaa vaikka Yksityisviestinä tai kommentoida tähän.

                              Kiitos!
                              -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                              -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                              -Plancraft BMW Boat
                              (b130/m10b20-->m60b40)
                              EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                              EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                              EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                              EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                              EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8265
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by Forsmanni View Post
                                Suunnitteilla marinoida M60b30 pata veneeseen. Pari kysymystä:
                                1. Millaisen polttoainepumpun vaatii? paine ja L/min ??

                                2. Sähköt: koneessa todella paljon ylimääräisiä johtoja/johtosarjoja. Mitä kaikkia niistä joutuu maadottamaan/yhdistämään että kone suostuu käynnistymään. (Ajonesto??) Tarkoitus olisi tehdä mahdollisimman karsittu versio. Ainoastaan mittaristo säilyisi että näkee koneen lämmöt sekä kierrosluvun.

                                3. Jäähdytetty pakosarja täytyis tehä eli lambdat olisi hyvä saada pois pelistä. Ohjelmoiko joku auton oman moottorin ohjauksen toimimaan ilman näitä?

                                Kaikki muut hankaluudet mitä eteen voisi tulla myös kiinnostaa. Jos tulee jotain mieleen niin voisi laittaa vaikka Yksityisviestinä tai kommentoida tähän.

                                Kiitos!
                                1. Tuotosta en tiiä mitään mutta 3Bar taitaa olla paine. Käytä orkkis tankin sisäistä pumppua?

                                2. Moottorin johtosarjassa ei kyllä ole ylimääräisiä johtoja yhtään. pl. mahdolliset automaattilaatikon ja lisäilmapumpun johdot, ne voi purkaa pois. Ajonestoa ei pysty johtokytkennöillä ohittamaan. Käytä moottorinohjausta jossa ei ole ajonestoa, sitä ei alunperinkään ole kaikissa. Kannattaa varmaan katsella tältä osin ohjeita esim. m60 moottorin asentamisesta e30 koriin. Haluat kuitenkin mm. ö-painevalon ja laturin toimintaan? Itse laittaisin diagnostiikkatöpselinkin käyttöön.

                                3. Moottori käy ja toimii ilman lambdojakin mutta polttoaineen kulutus nousee reilusti. Yrittäisin keksiä tavan jolla saa labdat käyttöön.
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎