Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TFV
    replied
    Originally posted by aaape View Post
    Onko hyötyä vaihtaa m54b30 imusarjaa m52tub28:iin jostain olin lukevinani että virtaisi paremmin vai onko essonbaari juttuja:think
    Jos en aivan väärin muista, niin kaksipuolikkaan imusarjaa olis joskus laitettu. Tiiä sitte miksi.

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Onko hyötyä vaihtaa m54b30 imusarjaa m52tub28:iin jostain olin lukevinani että virtaisi paremmin vai onko essonbaari juttuja:think

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kyseinen letku on vain kaasuläppää varten. Vesi kiertää täysin normaalisti, vaikka sen poistaa kokonaan.
    Loistavaa kiitos.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Hetkinen elikäs. Siis voiko tuon koko vesilinjan deletoida kokonaan? Riittääkö että vesi virtaa vain kannen toisesta päästä eri reittiä? Huononeeko flow? kasvaako lämpötila ero liian isoksi kannen eri päissä? Eli kandeeko toi linja kuitenki säilyttää vai poistaako tosiaan koko kyseisen vesireitin?
    Kyseinen letku on vain kaasuläppää varten. Vesi kiertää täysin normaalisti, vaikka sen poistaa kokonaan.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Lyhentää letkut sopivasti, niin ei se siellä ylimääräsiä heilu. Tai vaikka pistää vaan soppelin letkunpätkän siltä rautaiselta vesiputkelta kanteen. Tai vaikka tulppaa kummatkin letkunpaikat. Kaikki toimii.
    Hetkinen elikäs. Siis voiko tuon koko vesilinjan deletoida kokonaan? Riittääkö että vesi virtaa vain kannen toisesta päästä eri reittiä? Huononeeko flow? kasvaako lämpötila ero liian isoksi kannen eri päissä? Eli kandeeko toi linja kuitenki säilyttää vai poistaako tosiaan koko kyseisen vesireitin?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Vibex View Post
    No perkele, otin tuon mainoksena Hoidatkos softahomman kun (varmaan loppukesällä / syksyllä) hommaan nokat? Hinnasta varmasti päästään sopuun
    Joo eiköhän se onnistu. Laittele vaan privaa sitten kun aika on.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Miten kannattaa tehdä kaasuläpälle menevän ja sieltä tulevan vesiletkun deletointi niin että tilalla olisikin vain yksi letku mikä menee suoraan....

    Riittääkö nämä ohjeet: https://e28goodies.com/the-good-m52-gone-savage/

    Omalla ajattelulla vaan tulee mieleen että kyseinen letku tulisi kolisemaan aika rankasti siellä ajon aikana...
    Lyhentää letkut sopivasti, niin ei se siellä ylimääräsiä heilu. Tai vaikka pistää vaan soppelin letkunpätkän siltä rautaiselta vesiputkelta kanteen. Tai vaikka tulppaa kummatkin letkunpaikat. Kaikki toimii.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Miten kannattaa tehdä kaasuläpälle menevän ja sieltä tulevan vesiletkun deletointi niin että tilalla olisikin vain yksi letku mikä menee suoraan....

    Riittääkö nämä ohjeet: https://e28goodies.com/the-good-m52-gone-savage/

    Omalla ajattelulla vaan tulee mieleen että kyseinen letku tulisi kolisemaan aika rankasti siellä ajon aikana...

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Mä ottaisin catcamsit mutta mallia 258/257, pitäisi mennä helposti vielä päästöistä ja hengittää kyllä paremmin kuin schrick jos asteet vaan ovat vertailukelpoisia. :think

    EDIT: Hinnallisesti catcamsin nokat 1100e postikuluineen DLI-teknikiltä. varmaan suomesta Race.fi samaan hintaan.
    Kiitos paljon vielä! luulen että näitä selaillessa parhaiksi vaihtoehdoiksi jäänee nämä maailmallakin hyviksi todetut shrickit ja catcamsit, ei varmaan kovin vikaan noilla catcamsin 258/257 voi mennä :think

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Vibex View Post
    Osaatteko ottaa kantaa,

    shrickin 248/248 10mm nostolla

    vai catcams 257/247 9.90 / 9.40mm nostolla?

    Hintaero ei kovin dramaattinen ole.
    Mä ottaisin catcamsit mutta mallia 258/257, pitäisi mennä helposti vielä päästöistä ja hengittää kyllä paremmin kuin schrick jos asteet vaan ovat vertailukelpoisia. :think

    EDIT: Hinnallisesti catcamsin nokat 1100e postikuluineen DLI-teknikiltä. varmaan suomesta Race.fi samaan hintaan.
    Last edited by Supra^; 21-06-2018, 10:29.

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Väittäisin että suurella todennäköisyydellä Schmiedmannin kaupitteleman imunokan asteet on typo, ja sekin on 248...

    Catcamsiltä löytyy ihan kivannäköistä keppiä. Plussana tarkat speksit ja vaihtoehtojakin enemmän kuin yksi.

    Osaatteko ottaa kantaa,

    shrickin 248/248 10mm nostolla

    vai catcams 257/247 9.90 / 9.40mm nostolla?

    Hintaero ei kovin dramaattinen ole.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Vibex View Post
    Nokka-asiaa:

    Näistä nyt on jo topicceja, mutta järjetön määrä sivuja kahlata läpi ja foorumin haku on -70 luvulta

    ihan m52b28 löytyy paljon asiaa ja vinkkejä ja linkkejä, mutta itsellä ei ole tietoa miten vaikuttaa käytännössä m52b28TU koneisessa, kun aika monet asiat eroavat keskenään..


    Asiaan, tietäjät hox!

    Olisiko näistä mitään iloa, ainakin passaisivat m52b28TU pataan:



    Vaiko nämä kepit:




    Kummat paremmat ja miksi. Hintapolitiikkaan saa ottaa kantaa vain paremman vaihtoehdon sekä pohdinnan kera Esim sopiiko muista moottoreista kepukat tähän jne?
    Väittäisin että suurella todennäköisyydellä Schmiedmannin kaupitteleman imunokan asteet on typo, ja sekin on 248...

    Catcamsiltä löytyy ihan kivannäköistä keppiä. Plussana tarkat speksit ja vaihtoehtojakin enemmän kuin yksi.

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    En kyllä tiedä ketään muita tuplavanos koneen säätäjää, kuin minä itse Ja ei tarvi penkkiä säätöön. Vakio ecu:lla onnistuu helposti tienpäällä (vaikka etänä jos tarvittava kaapeli ja läppäri löytyy)
    No perkele, otin tuon mainoksena Hoidatkos softahomman kun (varmaan loppukesällä / syksyllä) hommaan nokat? Hinnasta varmasti päästään sopuun

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    on noin satapostia taakkepäin, eilen haeskelin itsekin. Purkkarit noin 14:1 mäntiin ja palotiloihin koskettu reilustikkin, hiotut nokat ja varmaan viinalla ajetaan. Tilavuus 3,15l.

    Tulos on hyvä mut se et tos 2-3k välissä on noin 70hp konetehoa ei kyl kovin ajettavaa pakettia tarjoile, toivottavasti vika ja sen aiheuttaja löytyy ja sais tuon vääntökäyrän tuollakin olemaan siellä noin 300Nm tuntumassa ni sit ois hieno kone!
    Eihän alle 3k kierroksilla radalla ajeta missään vaiheessa? Kadulla voi olla vähän tympeä moottori.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Vibex View Post
    Kiitos pazi salamannopeasta vastauksesta.

    Osaatko kertoa ketä tuollaisen custom softan saa ajettua sisään, eikö olisi tässä paras varailla penkkiin säätäjälle sitten aika?
    En kyllä tiedä ketään muita tuplavanos koneen säätäjää, kuin minä itse Ja ei tarvi penkkiä säätöön. Vakio ecu:lla onnistuu helposti tienpäällä (vaikka etänä jos tarvittava kaapeli ja läppäri löytyy)

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎