Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mige95
    replied
    Originally posted by Tuukkaw View Post
    Tämmösestä pikkulohkosta eli m52b25 tuli tänään jarrutettua 204hp/236Nm.
    Moottorilla ajettu +350tkm.

    Perus setit moottorissa. M54/M50nv nokat, m20 vauhtipyörä, 3" putki ja visko otettu pois. Ohjelmaan ei ole koskettu millään tavalla. Säätämällä varmaan pari hp enemmän :think

    Lämpöö oli hallissa 33 astetta joka vähän vääntöihin vaikkutti tai ainakin penkittäjä näin sano. Mutta ihan tyytyväinen olen kun 200hp meni rikki
    Vakio m50b25 koneista penkitetty samoja lukuja, vääntöähän pitäis 245 tai 250nm olla, tietysti näihin tuloksii vaikuttaa penkkien erot. Vakio 323/523 koneista tulee 185hp vaikka tehdas muuta sanooki.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Ainakin toisin päin toimi sen verran että ajossa ei ollut eroa huomattavissa.
    Siis B25 ecu B28:ssa, suuttimet oli myös B28.
    Ite ainakin ajelin kerran Sigun auton M52b28 eculla sillosessa m52b25 mosassa, huomattavaa eroa ei ollut. Mutta toimi.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post


    EDIT: Lisäksi kysymys: Pelaako M52B28 ecu M52B25:ssä?
    Ainakin toisin päin toimi sen verran että ajossa ei ollut eroa huomattavissa.
    Siis B25 ecu B28:ssa, suuttimet oli myös B28.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Myynnissä M52 single vanos ecu brittisoftalla, ajonesto ja luistonesto poistettuna. 150 eur.

    - Antti


    EDIT: Lisäksi kysymys: Pelaako M52B28 ecu M52B25:ssä?
    Last edited by Skarpa; 19-07-2018, 10:57.

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Tämmösestä pikkulohkosta eli m52b25 tuli tänään jarrutettua 204hp/236Nm.
    Moottorilla ajettu +350tkm.

    Perus setit moottorissa. M54/M50nv nokat, m20 vauhtipyörä, 3" putki ja visko otettu pois. Ohjelmaan ei ole koskettu millään tavalla. Säätämällä varmaan pari hp enemmän :think

    Lämpöö oli hallissa 33 astetta joka vähän vääntöihin vaikkutti tai ainakin penkittäjä näin sano. Mutta ihan tyytyväinen olen kun 200hp meni rikki

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Pipercrossilta saa tollasen kohtuu siistin näkösen koteloidun, niin ei tarveis välttämättä tehdä mitää erillistä seinää. Ei kyllä ole tietoa millanen suodatus teho tuossa on.

    https://www.ebay.com/itm/Pipercross-...k/173405603454

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Signaturesta kattoen kyseessä on E28, jolloin ainakin auton oma suodatinkotelo on sopimaton. E36 tai E46 kotelo vois mennä, jos etunurkassa ei oo muuta tiellä. (tai sitten M5, mut lienee kallis osa) Vaparissa oikea etukulma vapautuu, joten sinne voi siirrellä paisaria tai muuta mahdollisesti tiellä olevaa. Kartiosuodattimen malliin en osaa ottaa kantaa, mutta koteloisin sen konehuoneen etunurkkaan niin, että imee viileetä ilmaa valojen takaa.
    joo e28:ssa on motti.
    paisarion syylärin päässä. e36 328:n korkeampi syyläri.
    laitoin absin hydrauliyksikön siihen etupoteroon, niin ei siihen taida mahtua korkeuden puolesta enää kovin iso kotelo.
    ajatus oli tosiaan , jos laittais kartiosuodattimen ja sitten alupellillä osastoisi sen siten, että olisi viileämmässä.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Miksi orkkis kotelo ei sovi ?
    Signaturesta kattoen kyseessä on E28, jolloin ainakin auton oma suodatinkotelo on sopimaton. E36 tai E46 kotelo vois mennä, jos etunurkassa ei oo muuta tiellä. (tai sitten M5, mut lienee kallis osa) Vaparissa oikea etukulma vapautuu, joten sinne voi siirrellä paisaria tai muuta mahdollisesti tiellä olevaa. Kartiosuodattimen malliin en osaa ottaa kantaa, mutta koteloisin sen konehuoneen etunurkkaan niin, että imee viileetä ilmaa valojen takaa.
    Last edited by Skarpa; 16-07-2018, 10:38.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Lainataan topicia...

    Eli M54B30:iin pitäis laittaa kartio tms.vapaavirtaussuodatin. Millaista suosittelette? Mielellään sais olla sellainen, ettei teho ainakaan tippuisi

    orggis kotelo ei sovi, joten se ei ole vaihtoehto...
    Miksi orkkis kotelo ei sovi ?

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Lainataan topicia...

    Eli M54B30:iin pitäis laittaa kartio tms.vapaavirtaussuodatin. Millaista suosittelette? Mielellään sais olla sellainen, ettei teho ainakaan tippuisi

    orggis kotelo ei sovi, joten se ei ole vaihtoehto...

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Leinoo View Post
    Mistäs noita matalempia lämpötilakytkimiä löytyy?
    Yhteen aikaan lämpötilakytkinten valmistajilla oli netissä katalogeja joissa oli infona kierre, kytkentäkuva, kytkeytymislämpötilat ja hystereesi. Sit ku löytää sopivan numerolla niin vaikka Ebaystä.

    Leave a comment:


  • Leinoo
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Niin en minäkään sitä hirviän huonona systeeminä pidä. Lämmöt pysyy kohdillaan vaikka mekaanisen flektin poistaa.

    Ja sitä orggis ilmastoinnen flektiä en poistas. Se on yks kymmenenkertaa tehokkaampi kuin joku spallin perus rimpula. Vaihtaa syylärissä olevan lämpötilakytnimen johonkin vähän matalampaan esim. 60/70 asteiseen, niin voi tilanteessa kuin tilanteessa ajella ilman viskoa, pelkän ilmastoinnin flektin varassa.

    Itsellä on e30 turbossa syylärin eessä e39:n pwm ohjattu flekti. Se on e36:n omaa fiksumpi, kun siinä on läpät tuulettimen ympärillä, että niin iso alue syyläristä ei oo blokattua ilmavirralta, kuin e36:n versiossa. Läpät sit menee kiinni kun tuuletin käynnistyy. Flektille on pwm ohjaus megalta syylärin lämpötilan mukaan ja pitää lämmöt just eikä melkeen kohdillaan ilman turhia pöhinöitä. Tuo e39 tuuletinkötöstys menee suht suosiolla e36:n isompaan syyläriin kiinni.

    Mistäs noita matalempia lämpötilakytkimiä löytyy?

    Leave a comment:


  • Mica
    replied
    3.2 M3:n vakio lämpömittari nököttää samassa asennossa välillä 70 - 120°C, joten siinä ei ainakaan paljoa voi mittarista päätellä.

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Se viisarin keskiasento ei monestikkaan ole edes keskellä vaan aavistuksen vinossa. Ei todellakaan ole viite toimimattomasta jäähdytyksestä. Ja sen keskiasennon vaihteluväli on niin iso, että jos viisari alkaa oikeasti nousemään ylöspäin, kone on jo hyvän matkaa keittämässä.

    Pystyy säätämään paljonko kukin kaasupolkimen asento vaikuttaa kaasuläpän asentoon ihan vapaasti. Mut tuo kartta on tarkoituksella tehtaalta epälineaarinen jotta normiajo on sujuvaa. Sitä karttaa muokkaamalla normiajosta tulee äkkiä nykivää ja tympeää. Sen antijerkin poistolla ja decel asetuksilla kaasunvasteesta saa ihan kohtuullisen. Jos vielä haluaa nopeamman reagoinnin, pitäs tyhjäkäynti venttiilin osuutta säädöstä pienentää ja kaasuläpän osuutta isontaa. Koska se tk venttiilillä tapahtuva ilmämäärän ogjaus on vähän hidasta verrattuna kaasuläppään. Tällä on toki negatiivinen vaikutus koneen taloudellisuuteen, kun ilma ei virtaa niin paljoa niitä pikkukanavia pitkin.

    Suuttimet pitäs kyllä riittää. Niillä melkeen voi jopa b28 koneella ajaa viinalla, koska niissä on vielä n 25% varaa isompiin aukioloaikoihin ilman et aletaan mennä riskialueelle.
    Kuulostaa siltä että antijerk riittää mainiosti

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Vibex View Post
    Miksi muistelen että viisarin paksuuden verran kun viisari näyttää ns. pieleen, että se kielisi termostaatin ongelmista, voiko pitää paikkansa? Kävisi järkeen kyllä jos jäähdytysjärjestelmä muuten pelaa oikein.

    Kun tuolla aiemmin oli puhe, niin on muistettava ettei ->konehuoneen<- lämpötiloja voi mitata jäähdytinnesteestä. Ne ovat täysin eri asioita.

    Tuo viskoflektin poistaminen kiinnostaisi itseänikin kyllä vakavissa mielin

    Ja mahtoikos näissä tu- koneisissa olla säädettävissä tuo kaasupolkimen vaste? Ainakin tuohon kaupitellaan noita kolmepykäläisiä ajomodi bokseja, mihin mahtavat vaikuttaa, ilmeisesti jonkin vastuksen kautta toimivat (?). Tästä jo tehtiin tuo antijerkin poisto ja tuntuma parani jonkin verran

    Sekä vielä yksi, osaako joku ottaa kantaa suurempien suuttimien tarpeelle, mihin asti mahtaa vakiot riittää? Tosiaan potilas on tuo m52b28tu, supersprintin pakosarjoilla sekä nyt tulee ne catcamsin 258/257 10mm/9.9mm nokat.
    Se viisarin keskiasento ei monestikkaan ole edes keskellä vaan aavistuksen vinossa. Ei todellakaan ole viite toimimattomasta jäähdytyksestä. Ja sen keskiasennon vaihteluväli on niin iso, että jos viisari alkaa oikeasti nousemään ylöspäin, kone on jo hyvän matkaa keittämässä.

    Pystyy säätämään paljonko kukin kaasupolkimen asento vaikuttaa kaasuläpän asentoon ihan vapaasti. Mut tuo kartta on tarkoituksella tehtaalta epälineaarinen jotta normiajo on sujuvaa. Sitä karttaa muokkaamalla normiajosta tulee äkkiä nykivää ja tympeää. Sen antijerkin poistolla ja decel asetuksilla kaasunvasteesta saa ihan kohtuullisen. Jos vielä haluaa nopeamman reagoinnin, pitäs tyhjäkäynti venttiilin osuutta säädöstä pienentää ja kaasuläpän osuutta isontaa. Koska se tk venttiilillä tapahtuva ilmämäärän ogjaus on vähän hidasta verrattuna kaasuläppään. Tällä on toki negatiivinen vaikutus koneen taloudellisuuteen, kun ilma ei virtaa niin paljoa niitä pikkukanavia pitkin.

    Suuttimet pitäs kyllä riittää. Niillä melkeen voi jopa b28 koneella ajaa viinalla, koska niissä on vielä n 25% varaa isompiin aukioloaikoihin ilman et aletaan mennä riskialueelle.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎