Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pazq
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 3166
    • 47200

    Originally posted by Tuukkaw View Post
    Luulis että menee tuo vakio m20b25 asetelma ja levy kun ei tossa montaa kymmentä heppaa enempää tule olemaan



    No eikö noita kovia vauhtiksia ole joka turbo m50:ssä täällä. Vai onko tuo m20 vauhtipyörä jotenkin erityisen huono?

    Luulis ettei tossa m52b25 ole kauheita värinöitä kun on vielä pienempi isku kuin b28.
    Niin, se b25 on samalla iskulla m20 ja m5x koska ø84mm. Miten nuo yliherkät pitkäiskuset kestää kiertää 9-10k? Kevyttähän siellä on oltava kaiken. Vai onko se nimenomaan alavääntö mikä aiheuttaa niitä värinöitä?
    E.no sehän se. Ihan oikein olen ymmärtäny
    Last edited by pazq; 02-02-2018, 20:24.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11098
      • Oulu

      Originally posted by pazq View Post
      Niin, se b25 on samalla iskulla m20 ja m5x koska ø84mm. Miten nuo yliherkät pitkäiskuset kestää kiertää 9-10k? Kevyttähän siellä on oltava kaiken. Vai onko se nimenomaan alavääntö mikä aiheuttaa niitä värinöitä?
      E.no sehän se. Ihan oikein olen ymmärtäny
      Ei se iskun pituus, vaan kankisuhde/kulma. B28 ja b30 on esim. 135mm kangella ja s54 taas esim. 139mm. Ja nimenomaan korkeat kierrokset saa kampuran resonoimaan. Mut b25 ja b28 kampuroiden kanssa en itse ole jaksanu tuosta välittää. Ja b30 kampurallakin sen verran et öljypumpun mutteriin tulee hitsitäppä ja kampuran oma dampperi. Sen ö-pumpn mutterin kun saa tippumaan vakiostakin m54b30 koneesta.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • [Snowboarder]
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 2186
        • Karstula

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Ei se iskun pituus, vaan kankisuhde/kulma. B28 ja b30 on esim. 135mm kangella ja s54 taas esim. 139mm. Ja nimenomaan korkeat kierrokset saa kampuran resonoimaan. Mut b25 ja b28 kampuroiden kanssa en itse ole jaksanu tuosta välittää. Ja b30 kampurallakin sen verran et öljypumpun mutteriin tulee hitsitäppä ja kampuran oma dampperi. Sen ö-pumpn mutterin kun saa tippumaan vakiostakin m54b30 koneesta.
        Ja irtoaa se öpumpun mutteri vapari suhkot vakio m50b25 moottoristakin.. Toki tais olla nokka muutoksia ja jonkin näköinen ohjelma ja rajoitin plus 7k rpm. Ja tuolla rajottimella saa myös venttiilin jousien lukot aukeamaan
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

        Comment

        • Tomba87
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 4029
          • Imatra

          No nyt vähän v-tuttaa. M52 stroukki menossa ja M54 kampea aloin sovittamaan lohkoon. Kampi kävi koneistamolla ja oli kuulemma 0,28mm kiero, oikaisun jälkeen jäi heittoa kuulemma vielä 0,07mm, millä nyt pitäisi pyöriä kuitenkin? Koekasasin vanhoilla lakruilla lohkoon; ei pyöri käsin mihinkään. Kunkkupultista sai räikällä pyöriteltyä, tuloksena 4,5,6 kaulojen lakruissa vitulliset kiillottumat reunoissa ja öljy muuttui harmaaksi mössöksi. Hyvä postilaatikon tai pöydänjalka?
          Luukku auki ja risut kyytiin

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by Tomba87 View Post
            No nyt vähän v-tuttaa. M52 stroukki menossa ja M54 kampea aloin sovittamaan lohkoon. Kampi kävi koneistamolla ja oli kuulemma 0,28mm kiero, oikaisun jälkeen jäi heittoa kuulemma vielä 0,07mm, millä nyt pitäisi pyöriä kuitenkin? Koekasasin vanhoilla lakruilla lohkoon; ei pyöri käsin mihinkään. Kunkkupultista sai räikällä pyöriteltyä, tuloksena 4,5,6 kaulojen lakruissa vitulliset kiillottumat reunoissa ja öljy muuttui harmaaksi mössöksi. Hyvä postilaatikon tai pöydänjalka?
            Laita vain ykkösen ja kutosen lohkonpuoliset laakerit paikoilleen (teet siis pedin akselille ) ja heittokellolla mittaan heiton.
            Oliko muuten kaikki laakerit samalla paikalla?
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Tomba87
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 4029
              • Imatra

              Originally posted by jannmann View Post
              Laita vain ykkösen ja kutosen lohkonpuoliset laakerit paikoilleen (teet siis pedin akselille ) ja heittokellolla mittaan heiton.
              Oliko muuten kaikki laakerit samalla paikalla?
              Juu oli ajatus vielä itse mittailla. Oli. Orkkis M52B25 akseli pyörii nätisti ja kevyesti.
              Luukku auki ja risut kyytiin

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                Originally posted by Tomba87 View Post
                Juu oli ajatus vielä itse mittailla. Oli. Orkkis M52B25 akseli pyörii nätisti ja kevyesti.
                Oliko ne vanhat laakerit siis m54 vai m52 kampuran? Jos eri akselin niin ei välttämättä pyörikkään.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Tomba87
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 4029
                  • Imatra

                  Originally posted by jannmann View Post
                  Oliko ne vanhat laakerit siis m54 vai m52 kampuran? Jos eri akselin niin ei välttämättä pyörikkään.
                  Vanhat laakerit siis oli tuosta M52 lohkosta. Itsekkin mietin tuota että olisiko niissä jotain eroa. Toisaalta miksi vain nuo 4,5,6 kaulat ahdistaisi noin pahasti? Ykkösestä mittasin huvikseen plastigaugella välyksen ja oli 0,055mm.

                  edit: realoemin mukaan samat laakerit käy noille akseleille.
                  Last edited by Tomba87; 02-02-2018, 23:20.
                  Luukku auki ja risut kyytiin

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    Originally posted by Tomba87 View Post
                    Vanhat laakerit siis oli tuosta M52 lohkosta. Itsekkin mietin tuota että olisiko niissä jotain eroa. Toisaalta miksi vain nuo 4,5,6 kaulat ahdistaisi noin pahasti? Ykkösestä mittasin huvikseen plastigaugella välyksen ja oli 0,055mm.
                    Jos niissä vakiona eri väriset laakerit ?
                    Mullakin m62 oli yks kaula eri värisillä kuin muut. Sen jos vaihtaa väärään kohtaa, saattaa jo ahdistaa enemmän.

                    Vastaus selviää kyllä helpoiten mittaamalla.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Tomba87
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 4029
                      • Imatra

                      Originally posted by jannmann View Post
                      Jos niissä vakiona eri väriset laakerit ?
                      Mullakin m62 oli yks kaula eri värisillä kuin muut. Sen jos vaihtaa väärään kohtaa, saattaa jo ahdistaa enemmän.

                      Vastaus selviää kyllä helpoiten mittaamalla.
                      Ahaa, eli nuo kolme kaulaa olisi paksumpia? No tuo pitää tosiaan mitata. Kiitos.
                      Luukku auki ja risut kyytiin

                      Comment

                      • Spetke
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 3453
                        • Janakkala

                        Osaisiko arvon raati kertoa mielipiteitä tuollaisita nokka akseleista M52B28TU eli tuplavanoskoneiseen, että onko sijoittamisen arvoinen juttu?
                        Saako noilla käymään vielä järkevää tyhjäkäyntiä ym?
                        Futurezin kautta noi saisi jenkeistä tilattua 5 viikon toimitusajalla. Hintaa parilla olisi 1185€
                        Noita Hot street - dirt track nokkia meinasin.

                        Nämä siis tulossa tuohon jää/peltorässi autoon: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=372069

                        CAT CAMS M52B28TU by Bemu Expert, on Flickr

                        CAT CAMS M52B28TU_2 by Bemu Expert, on Flickr
                        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11098
                          • Oulu

                          Hyvin kai nuo pitäs vielä pelata.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • meteor
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2013
                            • 123
                            • Hämeenlinna

                            Originally posted by Tomba87 View Post
                            No nyt vähän v-tuttaa. M52 stroukki menossa ja M54 kampea aloin sovittamaan lohkoon. Kampi kävi koneistamolla ja oli kuulemma 0,28mm kiero, oikaisun jälkeen jäi heittoa kuulemma vielä 0,07mm, millä nyt pitäisi pyöriä kuitenkin? Koekasasin vanhoilla lakruilla lohkoon; ei pyöri käsin mihinkään. Kunkkupultista sai räikällä pyöriteltyä, tuloksena 4,5,6 kaulojen lakruissa vitulliset kiillottumat reunoissa ja öljy muuttui harmaaksi mössöksi. Hyvä postilaatikon tai pöydänjalka?
                            Akselin heitto saisi olla n.0.06mm noin yleisohjeena, eli 10mm/0.01mm runkolaakerin halkaisijasta.

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11098
                              • Oulu

                              Originally posted by Tomba87 View Post
                              No nyt vähän v-tuttaa. M52 stroukki menossa ja M54 kampea aloin sovittamaan lohkoon. Kampi kävi koneistamolla ja oli kuulemma 0,28mm kiero, oikaisun jälkeen jäi heittoa kuulemma vielä 0,07mm, millä nyt pitäisi pyöriä kuitenkin? Koekasasin vanhoilla lakruilla lohkoon; ei pyöri käsin mihinkään. Kunkkupultista sai räikällä pyöriteltyä, tuloksena 4,5,6 kaulojen lakruissa vitulliset kiillottumat reunoissa ja öljy muuttui harmaaksi mössöksi. Hyvä postilaatikon tai pöydänjalka?
                              Oliko runkopukit kiristetty momenttiin? Niin ja sun pitää välykset mitata joka kaulalta ja laakerit sen mukaan laittaa. Yleensähän nuo hiotaan kaikki samaan alikokoon, mut ilmeisesti näin ei oo tehty :think

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Tomba87
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 4029
                                • Imatra

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Oliko runkopukit kiristetty momenttiin? Niin ja sun pitää välykset mitata joka kaulalta ja laakerit sen mukaan laittaa. Yleensähän nuo hiotaan kaikki samaan alikokoon, mut ilmeisesti näin ei oo tehty :think
                                Oli momentissa. Kammesta oli siis vain kaulat kiilloitettu ja oikaistu akseli. Täytyy nyt mitata/varmistaa tuo heitto että tekeekö tuolla akselilla enää mitään.

                                Mites kun porukka tuntuu noita tarvikelaakereita käyttävän eikä niissä näytä mitään värikoodeja olevan?
                                Luukku auki ja risut kyytiin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎