Luulis että menee tuo vakio m20b25 asetelma ja levy kun ei tossa montaa kymmentä heppaa enempää tule olemaan
No eikö noita kovia vauhtiksia ole joka turbo m50:ssä täällä. Vai onko tuo m20 vauhtipyörä jotenkin erityisen huono?
Luulis ettei tossa m52b25 ole kauheita värinöitä kun on vielä pienempi isku kuin b28.
Niin, se b25 on samalla iskulla m20 ja m5x koska ø84mm. Miten nuo yliherkät pitkäiskuset kestää kiertää 9-10k? Kevyttähän siellä on oltava kaiken. Vai onko se nimenomaan alavääntö mikä aiheuttaa niitä värinöitä?
E.no sehän se. Ihan oikein olen ymmärtäny
Niin, se b25 on samalla iskulla m20 ja m5x koska ø84mm. Miten nuo yliherkät pitkäiskuset kestää kiertää 9-10k? Kevyttähän siellä on oltava kaiken. Vai onko se nimenomaan alavääntö mikä aiheuttaa niitä värinöitä?
E.no sehän se. Ihan oikein olen ymmärtäny
Ei se iskun pituus, vaan kankisuhde/kulma. B28 ja b30 on esim. 135mm kangella ja s54 taas esim. 139mm. Ja nimenomaan korkeat kierrokset saa kampuran resonoimaan. Mut b25 ja b28 kampuroiden kanssa en itse ole jaksanu tuosta välittää. Ja b30 kampurallakin sen verran et öljypumpun mutteriin tulee hitsitäppä ja kampuran oma dampperi. Sen ö-pumpn mutterin kun saa tippumaan vakiostakin m54b30 koneesta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Ei se iskun pituus, vaan kankisuhde/kulma. B28 ja b30 on esim. 135mm kangella ja s54 taas esim. 139mm. Ja nimenomaan korkeat kierrokset saa kampuran resonoimaan. Mut b25 ja b28 kampuroiden kanssa en itse ole jaksanu tuosta välittää. Ja b30 kampurallakin sen verran et öljypumpun mutteriin tulee hitsitäppä ja kampuran oma dampperi. Sen ö-pumpn mutterin kun saa tippumaan vakiostakin m54b30 koneesta.
Ja irtoaa se öpumpun mutteri vapari suhkot vakio m50b25 moottoristakin.. Toki tais olla nokka muutoksia ja jonkin näköinen ohjelma ja rajoitin plus 7k rpm. Ja tuolla rajottimella saa myös venttiilin jousien lukot aukeamaan
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
No nyt vähän v-tuttaa. M52 stroukki menossa ja M54 kampea aloin sovittamaan lohkoon. Kampi kävi koneistamolla ja oli kuulemma 0,28mm kiero, oikaisun jälkeen jäi heittoa kuulemma vielä 0,07mm, millä nyt pitäisi pyöriä kuitenkin? Koekasasin vanhoilla lakruilla lohkoon; ei pyöri käsin mihinkään. Kunkkupultista sai räikällä pyöriteltyä, tuloksena 4,5,6 kaulojen lakruissa vitulliset kiillottumat reunoissa ja öljy muuttui harmaaksi mössöksi. Hyvä postilaatikon tai pöydänjalka?
No nyt vähän v-tuttaa. M52 stroukki menossa ja M54 kampea aloin sovittamaan lohkoon. Kampi kävi koneistamolla ja oli kuulemma 0,28mm kiero, oikaisun jälkeen jäi heittoa kuulemma vielä 0,07mm, millä nyt pitäisi pyöriä kuitenkin? Koekasasin vanhoilla lakruilla lohkoon; ei pyöri käsin mihinkään. Kunkkupultista sai räikällä pyöriteltyä, tuloksena 4,5,6 kaulojen lakruissa vitulliset kiillottumat reunoissa ja öljy muuttui harmaaksi mössöksi. Hyvä postilaatikon tai pöydänjalka?
Laita vain ykkösen ja kutosen lohkonpuoliset laakerit paikoilleen (teet siis pedin akselille ) ja heittokellolla mittaan heiton.
Oliko muuten kaikki laakerit samalla paikalla?
Laita vain ykkösen ja kutosen lohkonpuoliset laakerit paikoilleen (teet siis pedin akselille ) ja heittokellolla mittaan heiton.
Oliko muuten kaikki laakerit samalla paikalla?
Juu oli ajatus vielä itse mittailla. Oli. Orkkis M52B25 akseli pyörii nätisti ja kevyesti.
Oliko ne vanhat laakerit siis m54 vai m52 kampuran? Jos eri akselin niin ei välttämättä pyörikkään.
Vanhat laakerit siis oli tuosta M52 lohkosta. Itsekkin mietin tuota että olisiko niissä jotain eroa. Toisaalta miksi vain nuo 4,5,6 kaulat ahdistaisi noin pahasti? Ykkösestä mittasin huvikseen plastigaugella välyksen ja oli 0,055mm.
edit: realoemin mukaan samat laakerit käy noille akseleille.
Vanhat laakerit siis oli tuosta M52 lohkosta. Itsekkin mietin tuota että olisiko niissä jotain eroa. Toisaalta miksi vain nuo 4,5,6 kaulat ahdistaisi noin pahasti? Ykkösestä mittasin huvikseen plastigaugella välyksen ja oli 0,055mm.
Jos niissä vakiona eri väriset laakerit ?
Mullakin m62 oli yks kaula eri värisillä kuin muut. Sen jos vaihtaa väärään kohtaa, saattaa jo ahdistaa enemmän.
Jos niissä vakiona eri väriset laakerit ?
Mullakin m62 oli yks kaula eri värisillä kuin muut. Sen jos vaihtaa väärään kohtaa, saattaa jo ahdistaa enemmän.
Vastaus selviää kyllä helpoiten mittaamalla.
Ahaa, eli nuo kolme kaulaa olisi paksumpia? No tuo pitää tosiaan mitata. Kiitos.
Osaisiko arvon raati kertoa mielipiteitä tuollaisita nokka akseleista M52B28TU eli tuplavanoskoneiseen, että onko sijoittamisen arvoinen juttu?
Saako noilla käymään vielä järkevää tyhjäkäyntiä ym?
Futurezin kautta noi saisi jenkeistä tilattua 5 viikon toimitusajalla. Hintaa parilla olisi 1185€
Noita Hot street - dirt track nokkia meinasin.
No nyt vähän v-tuttaa. M52 stroukki menossa ja M54 kampea aloin sovittamaan lohkoon. Kampi kävi koneistamolla ja oli kuulemma 0,28mm kiero, oikaisun jälkeen jäi heittoa kuulemma vielä 0,07mm, millä nyt pitäisi pyöriä kuitenkin? Koekasasin vanhoilla lakruilla lohkoon; ei pyöri käsin mihinkään. Kunkkupultista sai räikällä pyöriteltyä, tuloksena 4,5,6 kaulojen lakruissa vitulliset kiillottumat reunoissa ja öljy muuttui harmaaksi mössöksi. Hyvä postilaatikon tai pöydänjalka?
Akselin heitto saisi olla n.0.06mm noin yleisohjeena, eli 10mm/0.01mm runkolaakerin halkaisijasta.
No nyt vähän v-tuttaa. M52 stroukki menossa ja M54 kampea aloin sovittamaan lohkoon. Kampi kävi koneistamolla ja oli kuulemma 0,28mm kiero, oikaisun jälkeen jäi heittoa kuulemma vielä 0,07mm, millä nyt pitäisi pyöriä kuitenkin? Koekasasin vanhoilla lakruilla lohkoon; ei pyöri käsin mihinkään. Kunkkupultista sai räikällä pyöriteltyä, tuloksena 4,5,6 kaulojen lakruissa vitulliset kiillottumat reunoissa ja öljy muuttui harmaaksi mössöksi. Hyvä postilaatikon tai pöydänjalka?
Oliko runkopukit kiristetty momenttiin? Niin ja sun pitää välykset mitata joka kaulalta ja laakerit sen mukaan laittaa. Yleensähän nuo hiotaan kaikki samaan alikokoon, mut ilmeisesti näin ei oo tehty :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Oliko runkopukit kiristetty momenttiin? Niin ja sun pitää välykset mitata joka kaulalta ja laakerit sen mukaan laittaa. Yleensähän nuo hiotaan kaikki samaan alikokoon, mut ilmeisesti näin ei oo tehty :think
Oli momentissa. Kammesta oli siis vain kaulat kiilloitettu ja oikaistu akseli. Täytyy nyt mitata/varmistaa tuo heitto että tekeekö tuolla akselilla enää mitään.
Mites kun porukka tuntuu noita tarvikelaakereita käyttävän eikä niissä näytä mitään värikoodeja olevan?
Comment