Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mige95
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 1170
    • lahti

    Originally posted by Tuukkaw View Post
    Tämmösestä pikkulohkosta eli m52b25 tuli tänään jarrutettua 204hp/236Nm.
    Moottorilla ajettu +350tkm.

    Perus setit moottorissa. M54/M50nv nokat, m20 vauhtipyörä, 3" putki ja visko otettu pois. Ohjelmaan ei ole koskettu millään tavalla. Säätämällä varmaan pari hp enemmän :think

    Lämpöö oli hallissa 33 astetta joka vähän vääntöihin vaikkutti tai ainakin penkittäjä näin sano. Mutta ihan tyytyväinen olen kun 200hp meni rikki
    Vakio m50b25 koneista penkitetty samoja lukuja, vääntöähän pitäis 245 tai 250nm olla, tietysti näihin tuloksii vaikuttaa penkkien erot. Vakio 323/523 koneista tulee 185hp vaikka tehdas muuta sanooki.
    -g20 330e
    -e31 840ci sc
    -e46 316i (m52tub25)

    EX- f11 530d lci
    Ex- f01 730d
    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
    Ex: -06 e61 535d m-sport
    Ex:-02 e39 530d manual
    Ex -93 e34 520i

    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

    M62tu ajoitustyökalut.
    N47/n57 ajoitustyökalut.

    Comment

    • Tuukkaw
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2015
      • 745
      • Tre

      Originally posted by mige95 View Post
      Vakio m50b25 koneista penkitetty samoja lukuja, vääntöähän pitäis 245 tai 250nm olla, tietysti näihin tuloksii vaikuttaa penkkien erot. Vakio 323/523 koneista tulee 185hp vaikka tehdas muuta sanooki.
      En oikein nyt ymmärtäny postauksen pointtia. Tiedossa on että vakiona on tuo +180hp Lähinnä oli tarkoitus vain tuoda esiin mitä kyseiset muutokset moottorin tehoihin vaikuttaa.
      61 Ford
      79 HD

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11098
        • Oulu

        Niin onhan siinä n. +20 heppaa extraa, mikä on ihan oletettavaa nokkamuutoksilla. Säätämällä sais varmasti lisää ja semmonenkin juttu, et vakio ecu puottaa ennakkoa aika hanakasti imulämpöjen noustessa, et oikeat numerot on aika varmasti isommat.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          Originally posted by Pazi88 View Post
          semmonenkin juttu, et vakio ecu puottaa ennakkoa aika hanakasti imulämpöjen noustessa, et oikeat numerot on aika varmasti isommat.
          Onko tässä syy miksi kovilla helteillä M3 tuntuu huomattavasti lussummalta kun viileällä ja kostealla kelillä?
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            Originally posted by JJT View Post
            Onko tässä syy miksi kovilla helteillä M3 tuntuu huomattavasti lussummalta kun viileällä ja kostealla kelillä?
            Kyllä ne tuntuu ihan kaikki muutkin autot ja samasta syystä johtuu
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Originally posted by Tonton View Post
              Kyllä ne tuntuu ihan kaikki muutkin autot ja samasta syystä johtuu
              Niin varmaan. Ei oo vaan muissa omistamissani autoissa niin selkeästi huomannut eroa.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Tuukkaw
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2015
                • 745
                • Tre

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Niin onhan siinä n. +20 heppaa extraa, mikä on ihan oletettavaa nokkamuutoksilla. Säätämällä sais varmasti lisää ja semmonenkin juttu, et vakio ecu puottaa ennakkoa aika hanakasti imulämpöjen noustessa, et oikeat numerot on aika varmasti isommat.
                Onko tuota vakio boksia mahdollista muokata niin, että tuo ennakoitten pudottaminen jäisi pois? Voisi huomattavasti auttaa rata-ajossa jossa konehuoneen lämmöt nousevat reippaasti.
                61 Ford
                79 HD

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  Oletko avartanut maskia lamppujen ympäriltä jotta ilma pääsisi filtteri koteloon
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • Tuukkaw
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2015
                    • 745
                    • Tre

                    Originally posted by Tonton View Post
                    Oletko avartanut maskia lamppujen ympäriltä jotta ilma pääsisi filtteri koteloon
                    Olen. Ja myös tulee 3" puruputki sinne hiekkapellistä.
                    61 Ford
                    79 HD

                    Comment

                    • Freak
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 2545
                      • .

                      Ehkäpä mige95 tarkoitti, että vakioista tai kohtuu vakioista m50b25-moottoreista on penkitetty myös yli 200 hepan lukemia, esim extreme bmw:t. Siis vakionokilla kuitenkin. Se +180 m52b25-moottorista tarkoittaa myös tukkoista kaksilitraisen pakoputkea. Sulla ei varmaan niin tukkoista putkea ole käytössä? Eli osa sun hepoista on vielä laitumella mihin alhainen vääntölukemakin viittaisi.

                      Mut hei. Sehän on vain positiivista. Kyllä ne puuttuvat sieltä vielä löytyy. Kunnossa ollessaan voisi olettaa tehojen olevan jossain 215 hepan tuntumassa noilla sun muutoksilla.
                      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                      Vanha Uuden liiton mies...

                      Comment

                      • mige95
                        BTCF Member
                        • Mar 2014
                        • 1170
                        • lahti

                        Originally posted by Freak View Post
                        Ehkäpä mige95 tarkoitti, että vakioista tai kohtuu vakioista m50b25-moottoreista on penkitetty myös yli 200 hepan lukemia, esim extreme bmw:t. Siis vakionokilla kuitenkin. Se +180 m52b25-moottorista tarkoittaa myös tukkoista kaksilitraisen pakoputkea. Sulla ei varmaan niin tukkoista putkea ole käytössä? Eli osa sun hepoista on vielä laitumella mihin alhainen vääntölukemakin viittaisi.

                        Mut hei. Sehän on vain positiivista. Kyllä ne puuttuvat sieltä vielä löytyy. Kunnossa ollessaan voisi olettaa tehojen olevan jossain 215 hepan tuntumassa noilla sun muutoksilla.
                        Juurikin näin.
                        -g20 330e
                        -e31 840ci sc
                        -e46 316i (m52tub25)

                        EX- f11 530d lci
                        Ex- f01 730d
                        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                        Ex: -06 e61 535d m-sport
                        Ex:-02 e39 530d manual
                        Ex -93 e34 520i

                        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                        M62tu ajoitustyökalut.
                        N47/n57 ajoitustyökalut.

                        Comment

                        • Keme
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 228
                          • Rannikko

                          Sorvataankos M50NV imunokan rattaan kiinnitystasosta 2mm pois, kun sen pistää M52B28TU koneeseen pakonokaksi? Ilmeisesti tuo pätee sinkku-vanokseen, mutta toimiikos se ihan samallalailla tällä tuplavanoksellakin?
                          JEEE JEE!

                          Comment

                          • Skarpa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 3406
                            • Kotka

                            Originally posted by Keme View Post
                            Sorvataankos M50NV imunokan rattaan kiinnitystasosta 2mm pois, kun sen pistää M52B28TU koneeseen pakonokaksi? Ilmeisesti tuo pätee sinkku-vanokseen, mutta toimiikos se ihan samallalailla tällä tuplavanoksellakin?
                            NV -nokka ei sovi tuplavanokseen, koska pakonokassakin pitää olla vanoksen ratas. Sinne voi panna vaikka kaksi M54B30 imunokkaa. (uskoisin)
                            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                            E30 Armo "330i"

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11098
                              • Oulu

                              Originally posted by Skarpa View Post
                              NV -nokka ei sovi tuplavanokseen, koska pakonokassakin pitää olla vanoksen ratas. Sinne voi panna vaikka kaksi M54B30 imunokkaa. (uskoisin)
                              Ei taida onnistua sekään. Sen verran erilaisia on imu ja pako nokka kiinnitykseltään, vaikka kolmella pultilla ovatkin. Vaihtoehtoja tuplavanoksen viritykseen on tuo m54b30 imunokka. Nokkien hionta, zhp nokat tai sit aftermarket nokat.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Vibex
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2014
                                • 1996
                                • Lohja

                                Mistä voisi tällainen 6k rpm paikkeilla näkyvä notkahdus johtua ? m52b28tu kyseessä

                                Edit: kiinnitetään tähän selvennystä: Supersprintin pakosarja ilman katteja kera supersprintin koko putkiston, ilmansuodatin on paremmin virtaava mallia paneeli. Vikakoodeja ei ole ollut, toki puolasta oli viimeksi jotain puhetta ettei ihan varmaa miten pelaavat, mutta voisiko tällainen johtua puolista?

                                Last edited by Vibex; 23-07-2018, 19:36.
                                Husqvarna Svartpilen
                                BMW e36 318iA

                                Ex:

                                BMW e85 Z4 3,0
                                BMW e36 316ti
                                MINI Cooper S
                                BMW Z3 Coupé
                                BMW e46 325iA
                                BMW Z3 Roadster
                                BMW e46 328ci
                                BMW e36 316ti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎