Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5272
    • Pirkkala

    Originally posted by Leinoo View Post
    Ootko tohon jotain syytä löytänyt? Itellä ihan sama kokoonpano ja ei meinaa irrottaa millään. Tullut jo kaikki vaihdettua mitä siellä on.. ainoa millä sain kanssa ihan pohjassa irrottamaan oli uusi alkuperäinen työsylkkä, mutta siihenkin joutusin tankoa jatkamaan.

    Jos:
    Pääsylinterin mäntä samankokoinen kuin e34 tai suurempi,
    Jos työsylinteri 22.2mm tai pienempi ja ei irrota vika ei ole osissa vaan jotain on kasattu väärin.
    Eli rautalangasta: e34 (kaikissa sama) pääsylkky, sen kaverina 22.2mm työsylkkä niin liikematka RIITTÄÄ aivan hyvin irrottamaan -765 asetelma.

    Liikematka muodostuu siitä mikä on työsylinterin ja pääsylinterin mäntien pinta-alojen suhde.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11134
      • Oulu

      Nää toimimattomat oli vissiin e36:ia? Minkähän kokonen pääsylkkä niissä on verrattuna e30/e34, missä tuo sre-765 toimii hyvin.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5272
        • Pirkkala

        Toki käpälän kärjen etäisyys painelaakerista voi olla eri mutta en usko sen v8 koneisessa olevan ainakaan kutoskoneita lähempänä laakeria eli kaiken järjen mukaan pitäs toimia sikäli kun edellä mainitut asiat kunnossa
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Leinoo
          BTCF Member
          • Oct 2017
          • 149
          • Koski TL

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Nää toimimattomat oli vissiin e36:ia? Minkähän kokonen pääsylkkä niissä on verrattuna e30/e34, missä tuo sre-765 toimii hyvin.
          E36:nen on juu, uusi pääsylkkäkin tuli laitettua mutta eipä tullut sitä sen enempää ihmeteltyä, eli ei tietoa minkä kokoinen on.. tietääkö joku onko koko eroa noihin E30/34 pääsylkkiin?
          E36 M52B28 turbo
          E46 330d M57n
          S1000rr

          Comment

          • Jondezi
            Bimmer Rookie
            • Sep 2013
            • 75
            • Mikkeli

            m50turbolla ehti muutaman päivän ajella, ja johan vakio kytkin alkoi luistaa.
            Eli mikähän olisi edullisin ja helpoin vaihtoehto päivitellä kytkintä, joka kestää kiinanpoikien gt30/35 ahtimen tuoman lisäväännön?



            m50b25 + zf s5d 320z. Kestääkö se vakio kaksoismassavauhtis?


            Onko diesel vehkeistä mahdollista soveltaa osia, kun motonetistä näyttäisi saavan kytkinsarjan esim. e46 330deehen ~250euroon.
            Jos ei niin sre765 + uusi vakiolevy varmaan toimii ja käy?
            BMW 318i e36, m40b18
            BMW 318i e30, m40b18
            BMW 320i e36, m50b25
            BMW 520i e34, m20b20
            BMW 316i e30, m50b25Turbo
            BMW 316i e30, m40b16
            BMW 540i e39, m62b44
            BMW 530D e61, m57d30Tu


            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11134
              • Oulu

              Originally posted by Jondezi View Post
              m50turbolla ehti muutaman päivän ajella, ja johan vakio kytkin alkoi luistaa.
              Eli mikähän olisi edullisin ja helpoin vaihtoehto päivitellä kytkintä, joka kestää kiinanpoikien gt30/35 ahtimen tuoman lisäväännön?



              m50b25 + zf s5d 320z. Kestääkö se vakio kaksoismassavauhtis?


              Onko diesel vehkeistä mahdollista soveltaa osia, kun motonetistä näyttäisi saavan kytkinsarjan esim. e46 330deehen ~250euroon.
              Jos ei niin sre765 + uusi vakiolevy varmaan toimii ja käy?
              SRE-765 ei passaa m50 kaksoismassaan paikalleen. Se on s38 koneen kytkin. Vaatii uuden vaugähtipyörän myös. Mut muistaakseni m50/m52 240mm kaksoismassoille on saatavana omaa sre-kytkintä. Kattele siitä sopivuus taulukosta.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • thst
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 252
                • Jkl

                Originally posted by Leinoo View Post
                Ootko tohon jotain syytä löytänyt? Itellä ihan sama kokoonpano ja ei meinaa irrottaa millään. Tullut jo kaikki vaihdettua mitä siellä on.. ainoa millä sain kanssa ihan pohjassa irrottamaan oli uusi alkuperäinen työsylkkä, mutta siihenkin joutusin tankoa jatkamaan.
                En ole löytänyt, enkä ole kyllä kerennyt tutkimaankaan. Työt haittaa taas harrastuksia sen verran että ei ole mitään kerennyt asialle tekemään. Ja lopunkin motivaation ja ajan on vienyt mopoilut näillä keleillä
                Pitää ottaa laatikko vielä alas ja ihmetellä asiaa.

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Nää toimimattomat oli vissiin e36:ia? Minkähän kokonen pääsylkkä niissä on verrattuna e30/e34, missä tuo sre-765 toimii hyvin.
                Minun on E30.

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5272
                  • Pirkkala

                  Huutelen väliin.
                  Käykö -765/M5 asetelma minkään m50 koneen vauhtipyörän kaveriksi?
                  Kun minulla on nv m50 kone ja nurkassa lojuu s38b36 asetelma.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5727
                    • Rovaniemi

                    Kaikki m50 vauhtikset on 228mm... joten ei.
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • N-asentaja
                      Newbiemmer
                      • Sep 2014
                      • 28
                      • suomi

                      Sachsin taulukon mukaan M50/m51 paineasetelma on kyllä 240mm vaikka siellä onkin 228mm levy tätä itsekkin pähkäillyt viimepäivinä.
                      https://s.race.fi/data/sachs/catalog_clutch.pdf :think

                      Comment

                      • SanMiguel
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 1035
                        • Kirkkonummi

                        Tämä on varmaan vähän väärä paikka kysellä, mutta kuinkas oikeaoppisesti laatikon hännän/kardaanin laipan suunta/ korkeus kuuluisi asemoida? Onko olemassa jotain oikeaa ohjeistusta vai mututuntumalla sinne päin ja vetoja toivoen että romut pysyy tunnlin sisällä? bmw kardaaneissahan on niveliä kovin paljon kuitenkin niin olettaisin että sen pitäisi olla jossain tietyssä asemoinnissa kun ei murikan laippakaan ole lähellekkään keskellä akselia :think

                        Pitäisi siis laatikolle kötöstellä uusi kannatus lähipäivinä..

                        Comment

                        • Vinki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1048
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by thst View Post
                          En ole löytänyt, enkä ole kyllä kerennyt tutkimaankaan. Työt haittaa taas harrastuksia sen verran että ei ole mitään kerennyt asialle tekemään. Ja lopunkin motivaation ja ajan on vienyt mopoilut näillä keleillä
                          Pitää ottaa laatikko vielä alas ja ihmetellä asiaa.



                          Minun on E30.

                          Samaan ongelmaan törmäsin e36 kanssa, poljin pitää polkea ihan pohjaan ennenku irrottaa, onko kellään tietoa korjaantuuko ongelma esim. E34 tai e36 m3 työsylinterillä? Onhan noita toimivia e36 komboja foorumilla useita kuten supra, Suho jne. Mitkä sylinterit teillä on, olisko 328:ssa eri sylinteri ku alkupään tuotteissa?
                          F31 320i

                          e36 325tic

                          e30 330tic

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Originally posted by Vinki View Post
                            Samaan ongelmaan törmäsin e36 kanssa, poljin pitää polkea ihan pohjaan ennenku irrottaa, onko kellään tietoa korjaantuuko ongelma esim. E34 tai e36 m3 työsylinterillä? Onhan noita toimivia e36 komboja foorumilla useita kuten supra, Suho jne. Mitkä sylinterit teillä on, olisko 328:ssa eri sylinteri ku alkupään tuotteissa?
                            Täällä Vinkin vauhtipyörä, 765 asetelma, Evo M3 laatikko, työsylinteri muistaakseni 328 alkuperäinen. Kombo toimi alkuperäisellä M52B28 kytkimellä, ja ihan suoraan heittämällä tuolla uudella kombolla.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • Matuh
                              BTCF Member
                              • Apr 2013
                              • 3702
                              • Kouvola

                              Originally posted by Supra^ View Post
                              Täällä Vinkin vauhtipyörä, 765 asetelma, Evo M3 laatikko, työsylinteri muistaakseni 328 alkuperäinen. Kombo toimi alkuperäisellä M52B28 kytkimellä, ja ihan suoraan heittämällä tuolla uudella kombolla.
                              Samat täällä, Vinkin vauhtis, Massalevy, 765 asetelma, Zf S5d, 328 orkkis sylkkä, toimii.
                              Pohjille sen joutuu polkemaan kyllä, mutta jos ei jaksa niin varmaan kannattais salille lähtee riukuja reenaan
                              E36 328i M50B30 turbo
                              Skoda vRS
                              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                              Comment

                              • Jarpeli
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 510
                                • vaasa

                                Täälä sama setti. Tuntui vain että kuumalla ei meinaa irroittaa. Noh sitten antoi pääsylinterin polikimen kiinnitys lenkki periksi.. kaippa tuo oli halki jo valmiiksi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎