Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tatsga
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 436
    • Vantaa

    M50B25 NV kilpakoneeseen kattelen mäntiä. Wisecon 11:1 puristeiset männät sais ruotsinmaalta 925e. Kysymys kuuluu, et onko tarpeeks ruttua E85:lle? Turbo HX40 super #18 ja kahdella NV imunokalla.
    E30 "318is 8v" touring

    E30 325cid 5.3 LS-V8

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      Originally posted by Tatsga View Post
      M50B25 NV kilpakoneeseen kattelen mäntiä. Wisecon 11:1 puristeiset männät sais ruotsinmaalta 925e. Kysymys kuuluu, et onko tarpeeks ruttua E85:lle? Turbo HX40 super #18 ja kahdella NV imunokalla.
      Rutut kuulostaa hyvältä, holsetin pakopesä taas vähän turhan isolta? Mulla oli n. Kympin pintaan rutut omassa B28 NV tupla-imunokilla ja superi #16 pakopesällä jolloin toimi nätisti 3500-7000rpm. Enempää on turha kierrättää kun noi NV nokat hiipuu jo 5500rpm jälkeen.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Tatsga
        BTCF Member
        • Mar 2004
        • 436
        • Vantaa

        Pesä ahtimineen tuli vaihdossa käytettyyn BC-Racingin alustasarjaan, niin ei auta ku köyhän vikistä... Tarkoitus olis pitää rajoitin 7500rpm kohdalla hydraulinostajien kanssa.
        E30 "318is 8v" touring

        E30 325cid 5.3 LS-V8

        Comment

        • thst
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 252
          • Jkl

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Onko open vai closed loop säätö käytössä? Open looppi tahtoo välillä pelata miten sattuu, jos olosuhteet muuttuu.
          Open looppi käytössä. Tuohon closed looppiin en ole vielä onnistunut perehtymään enempää. Olisiko heittää kuvaa jonkunlaisista säädöistä millä saatu toimimaan?

          Originally posted by Supra^ View Post
          Ei kyllä ole ollut täällä ainakaan. Koko viime kesän seurasi targettia nätisti. Mikä sulla siellä ohjaa sitä?:think
          Megan (MS2 extra) kautta tuota ohjailen.

          Comment

          • Exami
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 986
            • Hyvinkää, Tuusula

            Originally posted by Tatsga View Post
            Pesä ahtimineen tuli vaihdossa käytettyyn BC-Racingin alustasarjaan, niin ei auta ku köyhän vikistä... Tarkoitus olis pitää rajoitin 7500rpm kohdalla hydraulinostajien kanssa.
            Katso että kanteen tulee kunnon venttiilijouset. älä aja vakio venajousilla. niin saat varmasti tuon rajottimen jopa 8000rpm hydikoilla. (nokan ajotus / nokat tulee vastaan kuitenkin ennen 8000rpm)

            Originally posted by Tatsga View Post
            M50B25 NV kilpakoneeseen kattelen mäntiä. Wisecon 11:1 puristeiset männät sais ruotsinmaalta 925e. Kysymys kuuluu, et onko tarpeeks ruttua E85:lle? Turbo HX40 super #18 ja kahdella NV imunokalla.
            Rutut oikein sopivat jos nokissa reilusti asteita. esim Enem Z2 keppien kans dynaamiset asettuu sopivaks..
            Tupla imujen kans, kannattaa tarkoin harkita nokkien ajotusta, muutoin dynaaminen puristus saattaa karatakäsistä ja aiheuttaa ongelmaa vaikkakin etanoli kone.
            Last edited by Exami; 13-08-2018, 09:13.
            sigpic
            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

            Comment

            • Tatsga
              BTCF Member
              • Mar 2004
              • 436
              • Vantaa

              Stage 1:seen en ajatellu päivittää kanteen muutakun toisen imunokan pakonokaks ja uudet INAn hydraulinostimet naputtavien tilalle. Kierroksia ei ole mitään hinkua ottaa tähän kokoonpanoon yli 7000. Onko ehdotuksia ajoituksille tupla-imunokille tuollaisilla rutuilla vai meneekö samoilla ajoituksilla kuin muissakin koneissa? Tehotavoite 500hv renkailta ja mahdollisimman paljon henkeä myös alemmille(3-5000rpm) kierroksille.

              Originally posted by Exami View Post
              Katso että kanteen tulee kunnon venttiilijouset. älä aja vakio venajousilla. niin saat varmasti tuon rajottimen jopa 8000rpm hydikoilla. (nokan ajotus / nokat tulee vastaan kuitenkin ennen 8000rpm)

              Rutut oikein sopivat jos nokissa reilusti asteita. esim Enem Z2 keppien kans dynaamiset asettuu sopivaks..
              Tupla imujen kans, kannattaa tarkoin harkita nokkien ajotusta, muutoin dynaaminen puristus saattaa karatakäsistä ja aiheuttaa ongelmaa vaikkakin etanoli kone.
              E30 "318is 8v" touring

              E30 325cid 5.3 LS-V8

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11120
                • Oulu

                Originally posted by thst View Post
                Open looppi käytössä. Tuohon closed looppiin en ole vielä onnistunut perehtymään enempää. Olisiko heittää kuvaa jonkunlaisista säädöistä millä saatu toimimaan?

                Megan (MS2 extra) kautta tuota ohjailen.
                Laita ehottomasti closed loop käyttöön, kun open loop on aika mahdoton saada pelaamaan oikein joka tilanteessa. Siinä ei mitään kovin ihmeellistä ole. Katso että uusin firmis on käytössä (3.4.2) siinä ainakin pelaa closed loop ahtopaineen säätö ms2:ssa. Joissain vanhemmissa ei pelannu.

                Asetuksia ei hirveesti open loopista tarvi muuttaa. Vaihdat vaan closed loopiksi. "Boost Control Lower Limit Delta" vaikka 30 kpa. Basic moodi ja se herkkyys slideri alkuun vaikka 150 kohdille. Target kartta on TPS*RPM ja teet siihen kartan missä 100 TPS:llä on max ahdot mitä haluut (kpa). 0-20 TPS vaikka 0 ahdot ja interpoloit välin. Ja testaamaan. Nosta herkkyys slideria niin kauan että se alkaa oskilloimaan target ahtojen ympärillä ja sit pykälä takaspain. Sit sen pitäs pelata. Jos tuntuu että aluksi vähän piikkaa ahtoja ennenkuin laskee targettiin, niin nosta "Boost Control Lower Limit Delta" arvoa vähän isommaksi.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • thst
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 252
                  • Jkl

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Laita ehottomasti closed loop käyttöön, kun open loop on aika mahdoton saada pelaamaan oikein joka tilanteessa. Siinä ei mitään kovin ihmeellistä ole. Katso että uusin firmis on käytössä (3.4.2) siinä ainakin pelaa closed loop ahtopaineen säätö ms2:ssa. Joissain vanhemmissa ei pelannu.

                  Asetuksia ei hirveesti open loopista tarvi muuttaa. Vaihdat vaan closed loopiksi. "Boost Control Lower Limit Delta" vaikka 30 kpa. Basic moodi ja se herkkyys slideri alkuun vaikka 150 kohdille. Target kartta on TPS*RPM ja teet siihen kartan missä 100 TPS:llä on max ahdot mitä haluut (kpa). 0-20 TPS vaikka 0 ahdot ja interpoloit välin. Ja testaamaan. Nosta herkkyys slideria niin kauan että se alkaa oskilloimaan target ahtojen ympärillä ja sit pykälä takaspain. Sit sen pitäs pelata. Jos tuntuu että aluksi vähän piikkaa ahtoja ennenkuin laskee targettiin, niin nosta "Boost Control Lower Limit Delta" arvoa vähän isommaksi.
                  Kiitoksia! Pientä hienosäätöä vielä niin päästään sinne minne halutaankin. Tuntuu huomattavasti luotettavammin toimivan tuolla

                  Comment

                  • Sakor
                    Newbiemmer
                    • Aug 2018
                    • 14
                    • Itä-Suomi

                    Hei! Semmosta kyselisin että minkälaisia ratkaisuja olette tehny e30 alustoihin? Meinaan että onko teillä ihan normi etu ja taka-akselit paikoillaan?

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11120
                      • Oulu

                      Originally posted by Sakor View Post
                      Hei! Semmosta kyselisin että minkälaisia ratkaisuja olette tehny e30 alustoihin? Meinaan että onko teillä ihan normi etu ja taka-akselit paikoillaan?
                      Juu on. Orggis 325 kamaa. Mut myös vaikka mitä yhdistelmää kans löytyy foorumilta.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Iemel
                        BTCF Member
                        • Oct 2007
                        • 1654
                        • Muhos

                        Eihän sinne mitä tahansa yhdistelmiä voi rakentaa, sehän on laitonta

                        Mutta joo, sillä 325 alustalla kyllä pärjää kunhan siellä on kaikki kunnossa.
                        Ennenkuin autoon pitää saada kaikenlaista hienoa tuning osaa, niin kiinnittää vaikka huomiota siihen että jarruputket- ja letkut, jarrut, tukivarret, puslat yms. on kondiksessa.
                        Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
                        Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
                        Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
                        Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
                        Käyttis:Transporter T5 2.5tdi

                        Comment

                        • Sakor
                          Newbiemmer
                          • Aug 2018
                          • 14
                          • Itä-Suomi

                          Originally posted by Iemel View Post
                          Eihän sinne mitä tahansa yhdistelmiä voi rakentaa, sehän on laitonta

                          Mutta joo, sillä 325 alustalla kyllä pärjää kunhan siellä on kaikki kunnossa.
                          Ennenkuin autoon pitää saada kaikenlaista hienoa tuning osaa, niin kiinnittää vaikka huomiota siihen että jarruputket- ja letkut, jarrut, tukivarret, puslat yms. on kondiksessa.
                          Nii kun eikös compactista kävis melko suoraan ainakin takapää? Jos en nyt ihan väärin muista.
                          Joo nii tarkotus ois saaha tuo auto myös pysähtymään 😂 lähinnä kun tuossa projektissa ei oo levyjarrullista takapäätä ja tuossa pihassa yks e39 mutta oli kyllä melko työmaan näkönen yhtälö että varmaan joutuu ehtimään e30 tai sit e36 compactin takakelkan sinne

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11120
                            • Oulu

                            Eikäkö rälläkkä ja kemppi esille ja länttäät sen e39 taka-akselin sinne, niin alkaa pitojakin löytymään Onhan noita tehty.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Sakor
                              Newbiemmer
                              • Aug 2018
                              • 14
                              • Itä-Suomi

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Eikäkö rälläkkä ja kemppi esille ja länttäät sen e39 taka-akselin sinne, niin alkaa pitojakin löytymään Onhan noita tehty.
                              Joo kyllä se melko paljo paremmin niijaa alaspäin mitä tuo e30... Onko jotain linkkiä heittää? Ja sitten tuossa tutustuin zf laatikon sisältöön (oli ensimmäinen ja varmaan myös viimenen kerta) nii sinne ei taija saaha kun ihan bemarilta noita synchroja? Onkohan noissa eroja zf ja getragin synchroissa? Yritin käsissä pyöritellä niitä mutta varaosa numeroita ei sattunu silmään -,-

                              Comment

                              • Tatsga
                                BTCF Member
                                • Mar 2004
                                • 436
                                • Vantaa

                                Ite sovitin E90 taka-akselin E30seen. Coilien kanssa kuin tehty E30 koppaan=kiinnikepisteet sopivasti runkoaisoihin nähden ja iskarit tulee suoraan vakiopaikoille kivasti. Ite lovesin runkoaisoihin kolot ylätukivarsille ja poistin etummaisen poikittaispalkin apurungon tieltä+kaikkien ylimääräisten kiinnikerämmäleiden siistiminen pois tieltä. Jos meinaa ajaa E30 vakiokokosilla renkailla katukorkeudessa, niin ei tarvi nostaa noin ylös koko akselia. Peräksi tulee E36 typ188, jos ei vetarit sovi muuten, niin vaihdan E36 navat=sopii laakerit ristiin.
                                E30 "318is 8v" touring

                                E30 325cid 5.3 LS-V8

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎