Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muuris
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    Originally posted by kalevik View Post
    Tässä tarkoitettiin uudemmalla varmaan sitä että jossain vaiheessa (-95?) M51D25 mootttorin syöttöpumpun asentoanturi vaihtui resistiivisestä (potikka) induktiiviseksi.
    Voi olla, oletin toisin. E39:ssä ei tuota vanhan mallin asentoanturia ole ollutkaan. Topikkia selaamalla löytyy ohjeet myös induktiivisen takaisinkytkennän huijaamiseksi, ihan yhtä helppo homma.

    Vaimon '94 tds:ssä on jo uudempi inkkarimalli.
    E30 325iX '86
    Instagram

    Comment

    • atte.o
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2009
      • 894
      • haukipudas

      Mistä porukka hommannu mekaaniseen ve6:seen 12mm nestepäitä?
      E61 M-sport

      Comment

      • TarmoV
        Newbiemmer
        • Mar 2011
        • 18
        • Saukkola , Finland

        Originally posted by atte.o View Post
        Mistä porukka hommannu mekaaniseen ve6:seen 12mm nestepäitä?
        Kylla minaki tarviks ainaki 3kp

        Comment

        • Tamii
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 75
          • Espoo

          Löytyisiköhän täältä tietoa ongelmaan, joka eilen alkoi vaivata. Autona siis e36 318tds.
          Eli ajelin Mikkelistä Espooseen reippaampaa vauhtia ja matkalla syttyi sitten hehkuvalo palamaan. Valo paloi aina kaasua painaessa eli oikeastaan koko ajan, mutta kuitenkin himmeänä ja pieni töyssy tiessä hetkellisesti sammutti valon kokonaan. Sammutin auton muutaman kerran, mutta ei auttanut asiaan. Mistäköhän voisi johtua?

          Comment

          • taavi1
            BTCF Member
            • Jun 2010
            • 42
            • Seinäjoki

            kertokaas jos joku tietää tuosta 325tds:än ilmamäärämittarista pystyykö sitä ohittamaan millään tai miiten se reagoi jos vaihtaa turbon isompaan ja vaihtaa hyvän öljyttömän vapaavirtaussuodattimen että se sitä ainakaan hajota mutta miten muuten se kestäis tuon satsin?

            piinannu jo kauan tämä homma kun kukaan ei oo tehny tälläistä tai ainakaan kuullu että olis tehny..? :think
            *Pohjanmaa connection*
            E66 745iL
            E53 30d
            E65 730d
            E34 535i
            E12 520 en projekt
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=347150

            Ex: e36, 4x e39, e65, e46, e91, e53, e61, f01
            Muut:A4 b6, w203, w211

            Comment

            • HeL_rOt
              BTCF Member
              • Mar 2011
              • 46
              • Haapavesi

              Kellään ikinä samanlaista sattunu, auto on e36 tds -93 330tkm. Elikkä yhtäkkiä auto sammuu lähtee käyntiin pitkän sahuaksen jälkeen ja sammuu taas parinkymmenen sekuntin päästä, laturin merkkivalo syttyy, ohjaus tehostin lakkaa toimimasta yms..
              Nyt hieman asiaa tutkiskellut, kampiakselin hihnapyörä olis tullu ehkä ulospäin muutaman millin, startattaessa hihna pyörän pulttipyörii mutta itse hihna pyörä ei. Ja esim. Jos hihnaa liikuttaa käsin nii pöyrä pyörii mutta hihna ei jne. Näin ei luultavasti ole tarkoitus?
              Tuskin siellä mitään viskoa tai muuta? kiila lukitus kuitenki?
              Pitänee kohta takas japsiin vaihtaa kun tämmösen kanssa ei viikkoakaan ilman remonttia? :think
              Saatto olla sekava teksti vkl kiireet painaa päälle.

              Comment

              • muuris
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 3501
                • Jyväskylä

                Originally posted by HeL_rOt View Post
                Nyt hieman asiaa tutkiskellut, kampiakselin hihnapyörä olis tullu ehkä ulospäin muutaman millin, startattaessa hihna pyörän pulttipyörii mutta itse hihna pyörä ei. Ja esim. Jos hihnaa liikuttaa käsin nii pöyrä pyörii mutta hihna ei jne.
                Kunkkupultti löystynyt ja dampperin kiila pyörähtäny sileeks. Kampiakselin päässä varmasti kiilaura paskana ja dampperi myös paskana, kiila tälläytyny sen uraan ja kummankin pää syvillä naarmuilla. Jos haluat korjata kunnolla niin vaihda kampiakseli. Jos haluat auton äkkiä ajoon nii pura dampperit yms irti, korjaa kiilaura, uus kiila ja dampperi paikalleen ja varmistat parilla stoppariruuvilla ettei sama toistu.


                Originally posted by taavi1 View Post
                kertokaas jos joku tietää tuosta 325tds:än ilmamäärämittarista pystyykö sitä ohittamaan millään tai miiten se reagoi jos vaihtaa turbon isompaan ja vaihtaa hyvän öljyttömän vapaavirtaussuodattimen että se sitä ainakaan hajota mutta miten muuten se kestäis tuon satsin?

                piinannu jo kauan tämä homma kun kukaan ei oo tehny tälläistä tai ainakaan kuullu että olis tehny..? :think
                Isompi turbo ei mittaria hajota, voi olla että lukemat pohjaa mutta varmaan meinasit kuitenkin käyttää ohjelmoitavana, jotta saa hyötyä ahtimesta. Syötön saanee ohjelmoitua riippumattomaksi massamittarista, varmista kuitenki ohjelmoijalta.

                Miks se ilmansuodatin pitäis vaihtaa? E34 524td:nkin vakio paperisuodatin riittää liki 400hp asti dieselissä, tds suodatin on hieman pienempi mutta sekin riittää siihen mitä myllystä saa järkevästi irti.
                E30 325iX '86
                Instagram

                Comment

                • kalevik
                  BTCF Member
                  • Apr 2009
                  • 957
                  • Salo

                  Originally posted by muuris View Post
                  Kunkkupultti löystynyt ja dampperin kiila pyörähtäny sileeks. Kampiakselin päässä varmasti kiilaura paskana ja dampperi myös paskana, kiila tälläytyny sen uraan ja kummankin pää syvillä naarmuilla. Jos haluat korjata kunnolla niin vaihda kampiakseli. Jos haluat auton äkkiä ajoon nii pura dampperit yms irti, korjaa kiilaura, uus kiila ja dampperi paikalleen ja varmistat parilla stoppariruuvilla ettei sama toistu.
                  Tuosta hässäkästähän on myöskin jakoketjun veto, eli oliskohan venttiileitäkin solmussa ?
                  E61 525i, Suzuki VS1400
                  Exät: Jaana, Susanna, Maija

                  Comment

                  • HeL_rOt
                    BTCF Member
                    • Mar 2011
                    • 46
                    • Haapavesi

                    [QUOTE]
                    Originally posted by muuris View Post
                    Kunkkupultti löystynyt ja dampperin kiila pyörähtäny sileeks. Kampiakselin päässä varmasti kiilaura paskana ja dampperi myös paskana, kiila tälläytyny sen uraan ja kummankin pää syvillä naarmuilla. Jos haluat korjata kunnolla niin vaihda kampiakseli. Jos haluat auton äkkiä ajoon nii pura dampperit yms irti, korjaa kiilaura, uus kiila ja dampperi paikalleen ja varmistat parilla stoppariruuvilla ettei sama toistu.
                    Tämä itselläkin kävi mielessä. Mutta pultti oli kiinni, mutta dampperi oli hajalla. Siitä välistä on se kumi ratkennut vulkanoinneistaan rikki. Eli se oli kahdessa osassa, siinä sitten turhia ajattelematta tinailin dampperin yhteen.. Pieni tärähys kuuluu kierrosten laskiessa juuri ennen tyhjäkäyntiä. Autolle on kova tarve nyt, pari sataa kilsaa kerenyt jo ajaakkin. Katkeisenko kampiakselin? laakereiden kulumiseen varmaan vaikuttaa.


                    Ihan hyvin osalla näyttäs olevan hintaa.. vähän liiankin.

                    Kellekkään sattus löytymään joutilasta dampperia m51 moottoriin?
                    Last edited by HeL_rOt; 28-08-2011, 23:35.

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by HeL_rOt View Post
                      Tämä itselläkin kävi mielessä. Mutta pultti oli kiinni, mutta dampperi oli hajalla. Siitä välistä on se kumi ratkennut vulkanoinneistaan rikki. Eli se oli kahdessa osassa, siinä sitten turhia ajattelematta tinailin dampperin yhteen.. Pieni tärähys kuuluu kierrosten laskiessa juuri ennen tyhjäkäyntiä. Autolle on kova tarve nyt, pari sataa kilsaa kerenyt jo ajaakkin. Katkeisenko kampiakselin? laakereiden kulumiseen varmaan vaikuttaa.


                      Ihan hyvin osalla näyttäs olevan hintaa.. vähän liiankin.

                      Kellekkään sattus löytymään joutilasta dampperia m51 moottoriin?
                      Älä aja lukitulla hihnapyörällä. Kampiakseli menee poikki ihan varmasti.
                      Last edited by kaol; 01-09-2011, 22:37.
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • taavi1
                        BTCF Member
                        • Jun 2010
                        • 42
                        • Seinäjoki

                        muuris hyvä tietää voi olla että käyn ohjelmoitamas jos se isompi turbo tulee.. pitäisin kyllä vakio suodattimen mutta sitten ei millään mahdu isompi turbo jos vaihdan m21d24 pakosarjan ja laitan jonkun t3 laipalla olevan turbon ja sehän tulee sitten ylöspäin.
                        *Pohjanmaa connection*
                        E66 745iL
                        E53 30d
                        E65 730d
                        E34 535i
                        E12 520 en projekt
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=347150

                        Ex: e36, 4x e39, e65, e46, e91, e53, e61, f01
                        Muut:A4 b6, w203, w211

                        Comment

                        • muuris
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 3501
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by taavi1 View Post
                          muuris hyvä tietää voi olla että käyn ohjelmoitamas jos se isompi turbo tulee.. pitäisin kyllä vakio suodattimen mutta sitten ei millään mahdu isompi turbo jos vaihdan m21d24 pakosarjan ja laitan jonkun t3 laipalla olevan turbon ja sehän tulee sitten ylöspäin.
                          Laita sitten suodatinkotelokin M21 koneisesta, saat isomman paperiviltterin ja katsarikin tykkää kun näyttää orkkikselta
                          E30 325iX '86
                          Instagram

                          Comment

                          • taavi1
                            BTCF Member
                            • Jun 2010
                            • 42
                            • Seinäjoki

                            Olis vielä yks kyssäri jos joku osais sanoa noista turboista jos laittais tuohon m51 vakio sarjaan 530d (GT2260V) ja mitä kaikkia niitä on.. kestääskö se vai kasvaako ne pakopaineet vieläki liian suureksi..? olis vaan näppärä kun ei tarviisi ruveta muuttelemaan mitään kun tuon e36 konehuonekin on jokseen ahdas..
                            *Pohjanmaa connection*
                            E66 745iL
                            E53 30d
                            E65 730d
                            E34 535i
                            E12 520 en projekt
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=347150

                            Ex: e36, 4x e39, e65, e46, e91, e53, e61, f01
                            Muut:A4 b6, w203, w211

                            Comment

                            • JGI112
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2007
                              • 194
                              • Se oikia HÄRMÄ (62300)

                              Ruiskusuuttimien häiriövalo

                              Noniin, elikkä otsikon mukainen valo alkoi loistaa olemassaolollaan mittaristossa. [BMW 525TDS -1/92] Auto käy normaalisti, käyttäytyy normaalisti, kulkee normaalisti, mutta kun virrat laittaa päälle, niin valo syttyy, sammuu, ja syttyy n.10 sek päästä uudelleen, eikä enään sammu, vaikka autoa käyttää lämpimäksi asti. Voiko kosteus aiheuttaa kyseisen valon? Seiso tuossa tunnin verran pelti auki vesisateessa. Autossa on muutenkin ajoittaista lievää sähkövikaa, että voiko se olla vain sitä? Esim. hehkujen merkkivalo antautunut n. kk sitten, mutta auto hehkuttaa silti, ainakin lähtee helposti käyntiin kylmemmälläkin.


                              Pikkuse edittiä: Eli nyt kun kävin pienellä lenkillä, ja ku muutaman rajumman kiihdytyksen otin, niin valo sammu. Mutta paikallaan kun ronksutti niin valo taas syttyi. Eli ongelmana on varmaankin polttoaineen suodattimen tukkeutuminen, tai vesi polttoaineen seassa?
                              Last edited by JGI112; 15-09-2011, 21:44. Reason: päivitystä
                              -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
                              -BMW E34 535tic Brillantrot -89
                              -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
                              -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
                              -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
                              -BMW E21 315 Safaribeige -84
                              -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

                              Ex:
                              -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
                              -BMW E34 525ix -92
                              -BMW E34 525i M-Tech -91
                              -BMW E34 520i -90

                              Comment

                              • muuris
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 3501
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by taavi1 View Post
                                Olis vielä yks kyssäri jos joku osais sanoa noista turboista jos laittais tuohon m51 vakio sarjaan 530d (GT2260V) ja mitä kaikkia niitä on.. kestääskö se vai kasvaako ne pakopaineet vieläki liian suureksi..? olis vaan näppärä kun ei tarviisi ruveta muuttelemaan mitään kun tuon e36 konehuonekin on jokseen ahdas..
                                Suosittelen että unohdat vielä tässä vaiheessa VNT-ahtimet, sitten kun turbotekniikka tuntuu muuten selvältä peliltä niin voi edetä sille tielle. Tulee helposti konerikko jos ei ymmärrä mitä tekee.
                                E30 325iX '86
                                Instagram

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎