Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lahti
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 4
    • Tyrwää

    Bolt-on ahdin / pakosarja

    Noniin tuli kanssa luettua nopeasti silmät ristissä nämä 32 sivua keskustelua... Ja hieman jäi vielä auki että löytyy 525tds motin kylkeen bolt-on sopivaa paremmin virtaavaa pakosarjaa ja siihen sopivaa isompaa ahdinta?

    Hämäriä muistikuvia on että joku mainitsi e28 bemun pakosarjan ja taidettiin jossain vaiheessa mainita mersunkin pakosarjan.

    Itse ajattelin, että niistä sekä coolerin ja putkiston rakentamisesta kaiken on lähdettävä, jos mielii ajella vielä ensi kesänäkin. Tietysti noiden päivittämisellä ei tee mitään vaan lisää soppaa on saatava. Sillähän se voima tehdään.

    Comment

    • ikidrifter
      Newbiemmer
      • Aug 2011
      • 10
      • Hämeenlinna

      e34 525tds välijäähdytin

      mitenkäs e34 525tds.n välijäähy irtoo? vaiko mitenkään? olis tarkotus päivittää se ja sais tilaa ahtoputkille kun sais sen vanhan pois tieltä..

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8258
        • Järvikylä (Nakkila)

        on tuossa tds:ssä ollut ongelmaa että kuormittaessa tahtoo tehdä painetta ja nostaa lämpöjä.. no keitin tuon pari kertaa ihan huolella ja aattelin että kansipahvi nyt vähintään on mennyt.

        nostin tänään hatun pois ja pari asiaa aiheutti ihmetystä. pari kannenpulttia oli selvästi löysemmässä kuin muut, pahvi ei ollut lainkaan tarttunut kanteen eikä lohkoon (kaikissa aikaisemmin aukaisemissani koneissa pahvi on ollut liimautunut sekä kanteen että lohkoon siten että se on pitänyt raaputtaa pois) sekä itse kansipahvi.

        pahvissa huomion kiinnitti vesikanavien reijät. kuvasta erottuu minkä kokoset kanavat on ja minkä kokoset reijät pahvissa on noita varten, mun mielestä 2mm halkaisijalla oleva reikä on liian pieni :think


        Isompi kuva

        no sitten, mistäs kohtaa kantta kannattaa alkaa etsimään halkeamia?

        kaikki vinkit tervetulleita!
        Last edited by peto2; 25-11-2011, 16:04.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • kalevik
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 957
          • Salo

          Originally posted by peto2 View Post
          pahvissa huomion kiinnitti vesikanavien reijät. kuvasta erottuu minkä kokoset kanavat on ja minkä kokoset reijät pahvissa on noita varten, mun mielestä 2mm halkaisijalla oleva reikä on liian pieni :think
          Noilla pienillä rei'illä tasataan virtauksia, ts. varmistetaan veden kierto tasaisesti joka kohdassa kantta.
          E61 525i, Suzuki VS1400
          Exät: Jaana, Susanna, Maija

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8258
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by kalevik View Post
            Noilla pienillä rei'illä tasataan virtauksia, ts. varmistetaan veden kierto tasaisesti joka kohdassa kantta.
            jotakin tämän suuntaista ajattelin mutta yksikään reijistä ei ole koko kanavan kokoinen.. Suurinkin vain n. Puolet kanavan koosta. Aika ihmeellinen toteutus jos on tuollainen ihan alunperin :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • muuris
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 3501
              • Jyväskylä

              Originally posted by peto2 View Post
              jotakin tämän suuntaista ajattelin mutta yksikään reijistä ei ole koko kanavan kokoinen.. Suurinkin vain n. Puolet kanavan koosta. Aika ihmeellinen toteutus jos on tuollainen ihan alunperin :think
              Tuolla tavalla se on monessa muussakin moottorissa kuin tds:ssä.
              E30 325iX '86
              Instagram

              Comment

              • kalevik
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 957
                • Salo

                Originally posted by peto2 View Post
                jotakin tämän suuntaista ajattelin mutta yksikään reijistä ei ole koko kanavan kokoinen.. Suurinkin vain n. Puolet kanavan koosta. Aika ihmeellinen toteutus jos on tuollainen ihan alunperin :think
                Valutekniikka asettaa rajoituksia keernojen minimikoolle, talousosasto taas haluaa että lohkoon/kanteen menee niin vähän metallia kuin suinkin, muun muassa.

                Ei tuossa mitään ihmeellistä ole, oikeastaan aika fiksu ratkaisu. Ei tarvitse virtauksia viimeisen päälle miettiä muotteja suunniteltaessa yms.

                Jos nuo reiät tiivisteestä suurentaisi saman kokoisiksi kuin lohkossa kävisi näin: Vesi menee helpointa reittiä, turha kiertää koko kantta tai lohkoa ja lämppärin kennokin on turhan isovastuksinen reittivalinta yms...
                E61 525i, Suzuki VS1400
                Exät: Jaana, Susanna, Maija

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8258
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by kalevik View Post
                  Valutekniikka asettaa rajoituksia keernojen minimikoolle, talousosasto taas haluaa että lohkoon/kanteen menee niin vähän metallia kuin suinkin, muun muassa.

                  Ei tuossa mitään ihmeellistä ole, oikeastaan aika fiksu ratkaisu. Ei tarvitse virtauksia viimeisen päälle miettiä muotteja suunniteltaessa yms.

                  Jos nuo reiät tiivisteestä suurentaisi saman kokoisiksi kuin lohkossa kävisi näin: Vesi menee helpointa reittiä, turha kiertää koko kantta tai lohkoa ja lämppärin kennokin on turhan isovastuksinen reittivalinta yms...
                  musta tuntuu ettei tuota pataa suunnitellessa ole mietitty oikein yhtään mitään viimisen päälle

                  mutta joo... kun tuo pahvi ei nyt niin kovin palaneelta näytä niin mistä kohtia kantta niitä halkeamia kannattaa alkaa bongailemaan? :think
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • AnttiR
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 819
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by peto2 View Post
                    mutta joo... kun tuo pahvi ei nyt niin kovin palaneelta näytä niin mistä kohtia kantta niitä halkeamia kannattaa alkaa bongailemaan? :think
                    Mulla on yks irtokansi ja siinä on ihan silmällä nähtäviä halkeamia esikammion ja pakoventtiilin välillä.
                    Seuraava kysymys onkin että kannattaako tuollaista kantta edes koeponnistaa vaikka siinä on halkeama nähtävissä? Onko mahdollista ettei se olisi läpi asti halki?
                    Last edited by AnttiR; 13-11-2011, 10:39.
                    E61 535d -04

                    Comment

                    • penari
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 596
                      • Vihanti

                      Semmonen tds:n kansi on varmaan aika harvassa jossa ei ois esikammiot halki.. Suosiolla vaan esikammiot vaihtoon.
                      F01 730d semivoll
                      e30 325 turbo m-tech2

                      Comment

                      • AnttiR
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 819
                        • Jyväskylä

                        Mistä kannattaisi uusia ostaa/tilata?
                        Mutta olen käsittäny että se esikammio on se pyöreä irto-osa siinä palotilassa? Tuo mun kansi on halki siitä esikammion vierestä.
                        E61 535d -04

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8258
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          joo o.. onkohan tämä nyt sitten roskiskamaa, kaikki esikammiot halki. äkkiseltään sanoisin että parista kohtaa hitsattu jo ennestään ja vaikuttaisi olevan ainakin syl-2:n esikammiosta levinnyt halkeama myös kannen puolelle..

                          sanokaa ny viksummat jotakin..

                          ISO kuva
                          Last edited by peto2; 25-11-2011, 16:05.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8258
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            mitenkäs, aloin tilailemaan uusia tiivisteitä ja kansipahvi herättää kummastusta. ymmärsinkö oikein että koneesta on pari eri versiota, toisessa syöttöpumpun kannake irrotettava ja toisessa kiinteä?

                            ja kiinteällä kannakkeella olevaan menisi "3-koloinen" kansipahvi? mitä sitten tarkoittaakaan?

                            tuohon aikaisempaan kaipaillaan myös mielipiteitä.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • muuris
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 3501
                              • Jyväskylä

                              Nuo kolot meinaa sen pahvin paksuutta.

                              Tollaset pienet halkeamat pyörrekammioissa ei välttämättä haittaa käytännössä yhtään. Venttiilien välitkin on usein halki eikä oireile. Kammiosta venttiiliin on paha.

                              Esikammiot on vaan mersuissa.
                              E30 325iX '86
                              Instagram

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8258
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by muuris View Post
                                Nuo kolot meinaa sen pahvin paksuutta.

                                Tollaset pienet halkeamat pyörrekammioissa ei välttämättä haittaa käytännössä yhtään. Venttiilien välitkin on usein halki eikä oireile. Kammiosta venttiiliin on paha.

                                Esikammiot on vaan mersuissa.
                                kammiot kun kammiot

                                jotakin tuon kaltaista jostakin vanhoista topikeista luin, ei mielellään vaan tekisi kovin moneen kertaan harjoitellessa. :think

                                tosiaan kertoo tuo 2-3 lovisuus jotain muutakin kun vaan tietäs varmaksi että mitä, 3 eri osanumeroa, 2 vahvuutta :think

                                11 12 2 245 483 1,68MM 2-LOCH
                                11 12 2 245 484 1,87MM 3-LOCH
                                Only applies to Crank case w/unmachin.part NO.2 242 891 With screwed on injection pump carrier.

                                11 12 2 245 427 1,87MM 3-LOCH
                                Only applies to Crank case w/unmachin.part NO. 2 245249 With integral injection pump carrier.
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎