Announcement

Collapse
No announcement yet.

G-Power ahdin + rekisteröinti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3111

    Originally posted by Bullitt View Post
    Hinta on varmaan sama, vaikka ei ohjelmaa haluaisikaan, kun ne ahdinsarjat on nyt muutenkin jo tarjouksessa.
    Tästä on jo kysely omalta kohdaltani lähtenyt g-powerille perjantaina.
    syynä lähinnä se, kun eivät takaa, että autoni enää käynnistyisi heidän softan lataamisen jälkeen.
    Kyseessä siis sigun E28, jossa M54B30.ohjelmasta poistettu ajonesto, takemmat lambdat ja nopeustieto....
    Kulkineet/projektit:

    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6936
      • N/A

      Originally posted by BMW525Xda View Post
      GP:ltä tuli eilen korjattu ohjelma ja syötettiin äsken autoon. Pikaiseen kokeilin yhden polkaisun +6500rpm eikä tullut IMM vikakoodia enää sekä 6000rpm nykäisyä ei ollut. Huomenna valoisassa pitää ajaa lämpimäksi ja tehdä parempaa testiä.

      Seuraavaksi tarkoitus ottaa päästölappu, penkkilappu ja muutoskatsastaa ahdin.
      Tästä seuraava vaihe olisi vakio ohjelman muokkauttaminen foorumilaisella sellaiseen muotoon jota pystytään kotimaassa muokkaamaan jatkossakin, GP:n ohjelman kanssa kaikki jatkojalostus on liian vaikeaa ja monikutkaista.

      Kannattaa miettiä jokaisen itse kannattaako GP:n ohjelmaa ottaa ollenkaan jos tilaa ahdinsetin vai teetättääkö täällä suomessa osaavalla alkuperäiseen ohjelmaan muutokset ?.
      Jos nyt olisin tilaamassa settiä tällä tiedolla ja kokemuksella en ottaisi ohjelmaa GP:ltä.

      Edittiä: testasin uuden ohjelman enkä vielä saanut vikakoodeja aikaan. Näyttää nyt olevan kunnossa tältäosin. Päästöt vielä ja sitten eteenpäin rekisteröintiä kohti.
      Mutta jos haluaa ajaa sillä GP:n paketilla ihan sillä oletustehoilla ja semmosena kun se on suunniteltu, mikä ongelma siinä softassa sitten on? Ei ole tarvetta puukotella jos se toimii kuten pitääkin. Luulisi että sitä on jokunen tunti siellä hierottu valmiiksi jo tuostakin huolimatta että se sitä vikakoodia heitti minkä korjasivat.

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        Originally posted by Antti O View Post
        Mutta jos haluaa ajaa sillä GP:n paketilla ihan sillä oletustehoilla ja semmosena kun se on suunniteltu, mikä ongelma siinä softassa sitten on? Ei ole tarvetta puukotella jos se toimii kuten pitääkin. Luulisi että sitä on jokunen tunti siellä hierottu valmiiksi jo tuostakin huolimatta että se sitä vikakoodia heitti minkä korjasivat.
        Mikäs ettei. Katson päästömittauksen jälkeen tilanteen. Sitten tietää ainakin suuntaa antavasti käykö millä seoksella, laihalla vai rikkaalla. Kumpikaan ei ole oikein hyvä.

        Huomiot nyt korjatusta ohjelmasta:
        Ottaa kierrokset huomattavasti herkemmin
        Ei nykäisyjä millään kierroksilla
        Startin jälkeinen ~1min pitää kierroksia 1000-1100rpm jonka jälkeen laskee normi joutokäynnille.
        Ei yhtä raskasta polttoaineen tuoksua pakokaasuissa kuin ennen korjausta (laihemmalla ?)
        Kiertää 6750rpm
        Ehkä rajoitin ottaa kiinni hieman pehmeämmin kuin ennen, tätä on toistaiseksi vaikea vahvistaa koska voi olla pelkkä tunne. Ääni on kuitenkin erilainen, pehmeä pruprutus (lukija saa päättää mitä tarkoittaa)

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          Tänään suoritettiin päästömittaus:

          Alkuvuoden mittaus vakiona:


          Tänään suoritettu mittaus G-power ahtimella:


          Ensi viikolla penkityslappu ja mahdollisesti katsastus.

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Eräs foorumilainen tiedusteli privalla katsastuksesta ja 20% tehonnousun säännöstä. Toistaiseksi en tiedä mitä tapahtuu mutta 170kw->210kw on oma tarkoitus katsastaa verrokkiauton sekä TUV lappujen kanssa.

            Tässä artikkeli jonka löysin liittyen 20% sääntöön :think

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6936
              • N/A

              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Eräs foorumilainen tiedusteli privalla katsastuksesta ja 20% tehonnousun säännöstä. Toistaiseksi en tiedä mitä tapahtuu mutta 170kw->210kw on oma tarkoitus katsastaa verrokkiauton sekä TUV lappujen kanssa.

              Tässä artikkeli jonka löysin liittyen 20% sääntöön :think
              https://www.is.fi/autot/art-2000000901422.html
              Joo, tästä jutusta sain jo vihiä kun soittelin Trafiin syksyllä.
              Kertoi minulle että mikäli tuo linkkaamasi muutos toteutuu, 2019 olisi mahdollista muutoskatsastaa se 290hv G-power kitti 330i ihan tuv-lapuilla ja dynomittauksella.

              Comment

              • Georgios Terziakis
                BTCF Member
                • Sep 2010
                • 376
                • Imatra

                Tuo uutinenhan on vuodelta 2015 jolloin edellisen kerran tekivät muutoksia noihin pykäliin, eihän ne lopun perin ihan esitetyn ehdotelman tavalla sitten mennyt.
                Nimim. vaihdettava moottori 0,05litraa liian iso muutoskatsastukseen -> poikkeuslupa, mikä sitten heltisi pienen väännön jälkeen.
                BMW 335i coupe -06
                BMW 330i coupe -00
                Ja pari vanhempaa menOpeliä

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  Korjattua ohjelmaa testailtu tänään. Toimii nyt erinomaisesti ja vaikuttaisi että alakierrosten veto parani huomattavasti edellisestä ohjelmaversiosta. Kiertää nätisti koko kierrosalueen ilman notkahduksia. Väännön ja tehon lisäyksen huomaa parhaiten 3->4 vaihdossa, meno jatkuu katkeamatta vakion ”puutuessa” tuossa kohtaa. Harmi kun en vielä löytänyt videoita vakiona otetuista 60-160 yms. kiihdytyksistä. Näistä pääsee vertailemaan kulku eroa varsinkin 100-> joka vaikuttaa parantuneen perämittarilla roimasti.

                  Illalla penkitys.
                  Last edited by BMW525Xda; 20-11-2018, 09:20.

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Tehtävä suoritettu !

                    Muutoskatsastettu onnistuneesti !
                    Last edited by BMW525Xda; 11-12-2018, 18:32.

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10075
                      • KVLA

                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Muutoskatsastettu onnistuneesti !

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        oliko tuossa sitten jotain hankalaa?? tehothan on alle rajan... 330i tehot + 20%?'
                        Mutta hyväksyikö leimamies penkkimuutoksetkin, airbag ohjausksineen?
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Originally posted by jmp2002 View Post
                          oliko tuossa sitten jotain hankalaa?? tehothan on alle rajan... 330i tehot + 20%?'
                          Mutta hyväksyikö leimamies penkkimuutoksetkin, airbag ohjausksineen?
                          Ei hankalaa mutta onnistuu vain ennen 1.1.2001 autoihin koska päästöistä riittää katsastuskonttorin päästömittaus. Siitä uudempiin pitää olla Tuv paperit ja niillä taas tehoraja 20% ylittyy eikä konttorin päästölappu ja tehonmittaus riitä hyväksyntään.

                          Myös kuppipenkit on nyt muutoskatsastettu hyväksytysti. Hyväksytty koska penkkien kiskot ovat tehdastekoiset ja mallikohtaiset. Itsetehdyistä kiinnikkeistä pitää olla kiinnityspistetodistus kestävyydestä. Kuusipistevyötkin saisivat olla paikoillaan katsastuksessa mutta jätin varmuudeksi pois kun en tiennyt säännöstöä. Ce merkintää penkeissä ei tarvittu koska penkit ovat tehdastekoiset ajoneuvokäyttöön valmistetut.

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6936
                            • N/A

                            Niin eli toisinsanoen tämä tuskin onnistuu se 290hp versio tuv-lapuilla esim. 2005 E46 330i..
                            Jos muutoskatsastuksessa inssi katsoo tuv-lapun teholukemaa.

                            Comment

                            • poke
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 3111

                              Originally posted by poke View Post
                              Tästä on jo kysely omalta kohdaltani lähtenyt g-powerille perjantaina.
                              syynä lähinnä se, kun eivät takaa, että autoni enää käynnistyisi heidän softan lataamisen jälkeen.
                              Kyseessä siis sigun E28, jossa M54B30.ohjelmasta poistettu ajonesto, takemmat lambdat ja nopeustieto....
                              vastauksen sain joku aika sitten ja hinta olisi ollut sama kuin kama:lle.

                              päädyin sitten tilaamaan g-powerin kotisivuilta suoraan E46 325 RS-sarjan, joka on raudaltaan identtinen 330i:n rs sarjan kanssa mutta 500€ halvempi. hinnaksi näytti 2495€. Luonnollisestikkaan en ruksinut flashayspulikkaa mukaan koska en sillä mitään tee.
                              katsotaan miten homma etenee...
                              Kulkineet/projektit:

                              530iA E39
                              635 CSi E24
                              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Originally posted by Antti O View Post
                                Niin eli toisinsanoen tämä tuskin onnistuu se 290hp versio tuv-lapuilla esim. 2005 E46 330i..
                                Jos muutoskatsastuksessa inssi katsoo tuv-lapun teholukemaa.
                                Ei onnistu eikä onnistu millään konstilla suomessa koska auto uudempi kuin 1.1.2001 vuosimallia. Jos ahdin olisi asennettu saksassa ja siellä katsastettu autoon se hyväksytään suomeenkin sellaisenaan maahantuontikatsastuksessa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎