Announcement
Collapse
No announcement yet.
N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
Minusta tuosta on olemassa bmwn oma tutkimus, että start stoppi käy laakereiden päälle ja siksi ne on myöhemmissä versioissa vaihdettu erilaisiin. On se tännekkin joskus linkitetty...
-
-
Originally posted by Supa View PostOnkohan porukalla huomioita hajoaako laakereita enemmän autoista missä start-stop?
Esim F01 pre-lci ei ole tuota automatiikkaa joten voisiko nämä N57 koneet olla teoriassa paremmin kestäviä seiskassa :think
Usein vielä joku muu on kerennyt kelaamaan sinne mittariin niitä kilsoja sen 200tkm ennenkuin auto päätyy sellaiselle jolle tuo lasku lankeaa. Otapa tuosta sitten selvää että miten sillä autolla on aikaisemmin ajettu... :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostJoka käynnistyksessa tapahtuu kosketuksia. Jossain tuolla taaempana on juttua siitä. Samoin tietysti jos Woimaa on liikaa riski tuohon kasvaa. Lyijytön liuska ei enää ole "itsevoiteleva" ja kestää kosketuksia huonommin.
Start-stop = not good...
Myös jos lohko on tehoihin nähden "pehmeä" niin käy huonosti kun paikat muuttavat muotoaan...
Esim F01 pre-lci ei ole tuota automatiikkaa joten voisiko nämä N57 koneet olla teoriassa paremmin kestäviä seiskassa :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bem035 View PostEli samalla vaivalla vaihtaa jakoketjut ja hilppeet jos purkaa. Onko yläketju se joka nuista yleensä venyy?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bem035 View PostEli samalla vaivalla vaihtaa jakoketjut ja hilppeet jos purkaa. Onko yläketju se joka nuista yleensä venyy?
Leave a comment:
-
-
Sen verran tilastollista dataa N47 vs N57 jakopään suhteen, että tälläkään päivämäärällä ei ole yhtään tehtaan tiedotetta julkaistu N57 jakopäiden takia. N47 on jokunen....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostMulle on 100 kertaa lähetetty ääniviestejä ja videoita siitä, mille jakopää kuulostaa. Kertaakaan siitä ei ole voinut sanoa juuta eikä jaata.
Jakopään tarkistus vaatii suutinten ja venakopan irrotuksen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bem035 View PostMinkälainen homma on tarkastaa jakopään kunto n57:sta? Mitä mieltä ko käyntiäänestä, kuulu kylmällä koneella. https://youtu.be/WgsKHq6BoLs vänkärin puolelta. Auto e70 40d, 230tkm ajettu
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bem035 View PostMinkälainen homma on tarkastaa jakopään kunto n57:sta? Mitä mieltä ko käyntiäänestä, kuulu kylmällä koneella. https://youtu.be/WgsKHq6BoLs vänkärin puolelta. Auto e70 40d, 230tkm ajettu
Jakopään tarkistus vaatii suutinten ja venakopan irrotuksen.
Leave a comment:
-
-
Minkälainen homma on tarkastaa jakopään kunto n57:sta? Mitä mieltä ko käyntiäänestä, kuulu kylmällä koneella. https://youtu.be/WgsKHq6BoLs vänkärin puolelta. Auto e70 40d, 230tkm ajettu
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostJoo tämä on tosi, siinä on aina pieni hetki ennenkuin öljynpaine nousee, tosin onhan siellä se öljykalvo pinnoilla vaikka paine ei olisi vielä noussut.
Kylmässä, kun öljy on aivan jankkia, tuo kyseinen voitelematon aika voi olla huomattavasti pitempi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostJoka käynnistyksessa tapahtuu kosketuksia. Jossain tuolla taaempana on juttua siitä. Samoin tietysti jos Woimaa on liikaa riski tuohon kasvaa. Lyijytön liuska ei enää ole "itsevoiteleva" ja kestää kosketuksia huonommin.
Start-stop = not good...
Myös jos lohko on tehoihin nähden "pehmeä" niin käy huonosti kun paikat muuttavat muotoaan...
Kylmässä, kun öljy on aivan jankkia, tuo kyseinen voitelematon aika voi olla huomattavasti pitempi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKorjatkaa jos olen tyystin väärässä mutta:
Laakeriliuska ei tietääkseni kosketa kampiakselin kaulaa kuin kylmäkäynnistyksessä tai jos voitelukalvo pettää.
Arvelen että ohjelmoidun moottorin kasvanut sylinteripaine kasvattaa siinä sivussa laakerille tulevaa Painetta, näin ollen riski voitelukalvon pettämiseen kasvaa.
Tästä syystä öljyjen vaihto ja tässä tapauksessa myös laatu ratkaisee alkaako liuska kulua vai ei.
Tosiasia lienee että sylinteripaineet ovat ihan sieltä automaailman korkeimmasta päästä
On myös mahdollista että vaurion syntymiseen vaikuttaa myös mahdollinen rakenteellinen ongelma jonka takia laakereiden näkemä öljynpaine on riittämätön. Öljyllähän on 2 tehtävää laakerissa: toimia pinnat toisistaan erottavana tekijänä, sekä jäähdyttää.
Start-stop = not good...
Myös jos lohko on tehoihin nähden "pehmeä" niin käy huonosti kun paikat muuttavat muotoaan...
Leave a comment:
-
-
Korjatkaa jos olen tyystin väärässä mutta:
Laakeriliuska ei tietääkseni kosketa kampiakselin kaulaa kuin kylmäkäynnistyksessä tai jos voitelukalvo pettää.
Arvelen että ohjelmoidun moottorin kasvanut sylinteripaine kasvattaa siinä sivussa laakerille tulevaa Painetta, näin ollen riski voitelukalvon pettämiseen kasvaa.
Tästä syystä öljyjen vaihto ja tässä tapauksessa myös laatu ratkaisee alkaako liuska kulua vai ei.
Tosiasia lienee että sylinteripaineet ovat ihan sieltä automaailman korkeimmasta päästä
On myös mahdollista että vaurion syntymiseen vaikuttaa myös mahdollinen rakenteellinen ongelma jonka takia laakereiden näkemä öljynpaine on riittämätön. Öljyllähän on 2 tehtävää laakerissa: toimia pinnat toisistaan erottavana tekijänä, sekä jäähdyttää.
Leave a comment:
-
Leave a comment: