memebuy23buy

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MarkusM
    replied
    Laitetaanpa tähänkin ketjuun:

    Itsellä alkoi kuulumaan myös naksuva ääni, kuulostaa enemmän joltain releen ääneltä, koska antaa ääntä tosiaan vain osalämpimänä ja ääni on epäsäännöllinen naks - naks naks naks - naks tyyppinen. Antaa vikakoodin 242200 glow plug cylinder 1.



    Linkissä ääninäyte.

    Öljyt vaihdettu 2tkm sitten 5w-30 shell helix bmw ll04 luokiteltuum öljyyn, samalla katsottu öljynsuodatin ja oli täysin puhdas.

    Pitäisikö tätä alkaa paikallistamaan tuosta hehkusta, suuttimista vai laakereissa. Koneena n57t eli ei ilmeisesti kuulu ihan pahimpaan riskiryhmään..

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by oliw View Post
    N57: mitä kautta kiristimen pääsee helpoiten vaihtamaan uuteen?



    Entinen pultti ilmeisesti isompi uuteen verrattuna eikä perinteinen hylsyavain tahdo mahtua yläkautta liikkumaan purkamatta ympäristöä..?
    Ainaki f01:sessä mahtu vaihtaa yläkautta

    Leave a comment:


  • oliw
    replied
    N57: mitä kautta kiristimen pääsee helpoiten vaihtamaan uuteen?



    Entinen pultti ilmeisesti isompi uuteen verrattuna eikä perinteinen hylsyavain tahdo mahtua yläkautta liikkumaan purkamatta ympäristöä..?

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Minusta tuosta on olemassa bmwn oma tutkimus, että start stoppi käy laakereiden päälle ja siksi ne on myöhemmissä versioissa vaihdettu erilaisiin. On se tännekkin joskus linkitetty...

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Onkohan porukalla huomioita hajoaako laakereita enemmän autoista missä start-stop?
    Esim F01 pre-lci ei ole tuota automatiikkaa joten voisiko nämä N57 koneet olla teoriassa paremmin kestäviä seiskassa :think
    Veikkaan että tuollaista statistiikkaa ei löydy kuin tehtaalta. Luulen että asiaan vaikuttaa myös millaisesta käsittelyssä auto on ollut. Onko omistaja lippalakkipäinen kuminpolttaja vai 70 v herrasmies....

    Usein vielä joku muu on kerennyt kelaamaan sinne mittariin niitä kilsoja sen 200tkm ennenkuin auto päätyy sellaiselle jolle tuo lasku lankeaa. Otapa tuosta sitten selvää että miten sillä autolla on aikaisemmin ajettu... :think

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Joka käynnistyksessa tapahtuu kosketuksia. Jossain tuolla taaempana on juttua siitä. Samoin tietysti jos Woimaa on liikaa riski tuohon kasvaa. Lyijytön liuska ei enää ole "itsevoiteleva" ja kestää kosketuksia huonommin.
    Start-stop = not good...

    Myös jos lohko on tehoihin nähden "pehmeä" niin käy huonosti kun paikat muuttavat muotoaan...
    Onkohan porukalla huomioita hajoaako laakereita enemmän autoista missä start-stop?
    Esim F01 pre-lci ei ole tuota automatiikkaa joten voisiko nämä N57 koneet olla teoriassa paremmin kestäviä seiskassa :think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by bem035 View Post
    Eli samalla vaivalla vaihtaa jakoketjut ja hilppeet jos purkaa. Onko yläketju se joka nuista yleensä venyy?
    Kuten tuossa todettiin, niin ei kyllä samalla vaivalla vaihda. Ketju takana, joten laatikko pois tai sitten kone irti. Eli kyllä tuossa melkoisesti on lisää jumppaa pelkkään tarkastukseen verrattuna.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by bem035 View Post
    Eli samalla vaivalla vaihtaa jakoketjut ja hilppeet jos purkaa. Onko yläketju se joka nuista yleensä venyy?
    No ei alkuunkaan vaihda samalla vaivalla

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Sen verran tilastollista dataa N47 vs N57 jakopään suhteen, että tälläkään päivämäärällä ei ole yhtään tehtaan tiedotetta julkaistu N57 jakopäiden takia. N47 on jokunen....

    Leave a comment:


  • bem035
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Mulle on 100 kertaa lähetetty ääniviestejä ja videoita siitä, mille jakopää kuulostaa. Kertaakaan siitä ei ole voinut sanoa juuta eikä jaata.

    Jakopään tarkistus vaatii suutinten ja venakopan irrotuksen.
    Eli samalla vaivalla vaihtaa jakoketjut ja hilppeet jos purkaa. Onko yläketju se joka nuista yleensä venyy?

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by bem035 View Post
    Minkälainen homma on tarkastaa jakopään kunto n57:sta? Mitä mieltä ko käyntiäänestä, kuulu kylmällä koneella. https://youtu.be/WgsKHq6BoLs vänkärin puolelta. Auto e70 40d, 230tkm ajettu
    Yläketjun venymä on helppo ja nopea todeta BMW korjaamossa purkamatta konetta ketjunkiristäjää enemmän. Alaketjun venymää ei saa muuten, kuin venttiilikoppa irti ja nokan ajoituksen tarkastus..

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by bem035 View Post
    Minkälainen homma on tarkastaa jakopään kunto n57:sta? Mitä mieltä ko käyntiäänestä, kuulu kylmällä koneella. https://youtu.be/WgsKHq6BoLs vänkärin puolelta. Auto e70 40d, 230tkm ajettu
    Mulle on 100 kertaa lähetetty ääniviestejä ja videoita siitä, mille jakopää kuulostaa. Kertaakaan siitä ei ole voinut sanoa juuta eikä jaata.

    Jakopään tarkistus vaatii suutinten ja venakopan irrotuksen.

    Leave a comment:


  • bem035
    replied
    Minkälainen homma on tarkastaa jakopään kunto n57:sta? Mitä mieltä ko käyntiäänestä, kuulu kylmällä koneella. https://youtu.be/WgsKHq6BoLs vänkärin puolelta. Auto e70 40d, 230tkm ajettu

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Joo tämä on tosi, siinä on aina pieni hetki ennenkuin öljynpaine nousee, tosin onhan siellä se öljykalvo pinnoilla vaikka paine ei olisi vielä noussut.

    Kylmässä, kun öljy on aivan jankkia, tuo kyseinen voitelematon aika voi olla huomattavasti pitempi.
    Tämän vuoksi B sarjan moottoreissa irox pinnoitetut (punaiset) laakeriluiskat. Kiertokangella ylempi ja rungoissa taitaa olla molemmat.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Joka käynnistyksessa tapahtuu kosketuksia. Jossain tuolla taaempana on juttua siitä. Samoin tietysti jos Woimaa on liikaa riski tuohon kasvaa. Lyijytön liuska ei enää ole "itsevoiteleva" ja kestää kosketuksia huonommin.
    Start-stop = not good...

    Myös jos lohko on tehoihin nähden "pehmeä" niin käy huonosti kun paikat muuttavat muotoaan...
    Joo tämä on tosi, siinä on aina pieni hetki ennenkuin öljynpaine nousee, tosin onhan siellä se öljykalvo pinnoilla vaikka paine ei olisi vielä noussut.

    Kylmässä, kun öljy on aivan jankkia, tuo kyseinen voitelematon aika voi olla huomattavasti pitempi.

    Leave a comment:

Working...
X