Onko linjoilla n57 kanssa painineita? Itsellä on moottorivikainen 180kw 530d 2011 elokuussa valmistettu moottori (imusarjan väärinpäin). Sitten löytyy 2016 mallin 330d nelivedon moottori, sitten yhdessä kasassa on 10 mallin 535d takavedon öljypohja.
Kysymys: onnistuuko tuota alakertaa naittaa tuohon vanhan mallin koneeseen? Öljynsuodattimen jalan ympäristö on ainakin erilainen joten pitäisi käyttää uudempaa suodatin jalkaa.
Alakerta on ehjä 130tkm ja löytyy jo omasta varastosta joten siihen olis kannattavaa tehdä. Mutta tietenkin jos siinä on isoja eroja niin sitten pitää miettiä tekiskö alkuperäiseen lohkoon mikäli se on säilynyt ehjänä. Realoem sanoo alkuperäisen kohdalla "ended" ja tarjoaa tuota uudempaa tilalle joten voisko olettaa että tuo uudempi olis materiaalien/rakenteen osalta vahvempi? Kampiakseli, kanget ja männät käy ainakin tuohon vanhaan lohkoon realoem mukaan
N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
Öljypumpun korkkaamisesta oli jo aikaisemmin juttua. Tuossa avaamassani moottorissa se tosin oli kunnossa. Mutta ei kai sitten ilmesesti kaikissa...
Tästähän oli tullut aikojen saatossa useampi revisio.... Mahtaako sitten osa kuvissa olevista ongelmista korjattu?
Today: BMW N57 3.0d - case study - abnormal wear of relatively low running oil pump (approx. 125,000km)
As you well know, the oil pump of the N57 engine in the BMW family works on the principle of a "tandem" pump, including in addition to the lubrication part the function of the vacuum pump, unlike the previous model M57 (the so-called "classic engine" with front distribution "), in which the vacuum pump was the separate part.
The pictures illustrate the analysis of an oil pump from a 125,000km N57 engine, maintained according to BMW maintenance charts, respectively those revisions with "long life" oil, at intervals of 30,000km.
When disassembling, the following are found:
- abnormal wear of the walls of the oil pump body
- abnormal wear of the walls of the vacuum pump body
- abnormal wear of the drive shaft of the oil pump sprockets
- abnormal wear of the oil pump sprocket in the drive area
- abnormal and uneven wear of the pump sprockets of oil on the surface of the "teeth"
Öljypumpun puoli

alipainepumpun puoli

öp ratas


Akseli

Kuvat täältä: https://www.facebook.com/completechi...823657/?type=3
Leave a comment:
-
Laitetaanpa tähänkin ketjuun:
Itsellä alkoi kuulumaan myös naksuva ääni, kuulostaa enemmän joltain releen ääneltä, koska antaa ääntä tosiaan vain osalämpimänä ja ääni on epäsäännöllinen naks - naks naks naks - naks tyyppinen. Antaa vikakoodin 242200 glow plug cylinder 1.
https://www.mediafire.com/file/nqswv...16_24.mp3/file
Linkissä ääninäyte.
Öljyt vaihdettu 2tkm sitten 5w-30 shell helix bmw ll04 luokiteltuum öljyyn, samalla katsottu öljynsuodatin ja oli täysin puhdas.
Pitäisikö tätä alkaa paikallistamaan tuosta hehkusta, suuttimista vai laakereissa. Koneena n57t eli ei ilmeisesti kuulu ihan pahimpaan riskiryhmään..
Leave a comment:
-
Ainaki f01:sessä mahtu vaihtaa yläkauttaOriginally posted by oliw View PostN57: mitä kautta kiristimen pääsee helpoiten vaihtamaan uuteen?
Entinen pultti ilmeisesti isompi uuteen verrattuna eikä perinteinen hylsyavain tahdo mahtua yläkautta liikkumaan purkamatta ympäristöä..?
Leave a comment:
-
N57: mitä kautta kiristimen pääsee helpoiten vaihtamaan uuteen?
Entinen pultti ilmeisesti isompi uuteen verrattuna eikä perinteinen hylsyavain tahdo mahtua yläkautta liikkumaan purkamatta ympäristöä..?
Leave a comment:
-
Minusta tuosta on olemassa bmwn oma tutkimus, että start stoppi käy laakereiden päälle ja siksi ne on myöhemmissä versioissa vaihdettu erilaisiin. On se tännekkin joskus linkitetty...
Leave a comment:
-
Veikkaan että tuollaista statistiikkaa ei löydy kuin tehtaalta. Luulen että asiaan vaikuttaa myös millaisesta käsittelyssä auto on ollut. Onko omistaja lippalakkipäinen kuminpolttaja vai 70 v herrasmies....Originally posted by Supa View PostOnkohan porukalla huomioita hajoaako laakereita enemmän autoista missä start-stop?
Esim F01 pre-lci ei ole tuota automatiikkaa joten voisiko nämä N57 koneet olla teoriassa paremmin kestäviä seiskassa :think
Usein vielä joku muu on kerennyt kelaamaan sinne mittariin niitä kilsoja sen 200tkm ennenkuin auto päätyy sellaiselle jolle tuo lasku lankeaa. Otapa tuosta sitten selvää että miten sillä autolla on aikaisemmin ajettu... :think
Leave a comment:
-
Onkohan porukalla huomioita hajoaako laakereita enemmän autoista missä start-stop?Originally posted by fraatti View PostJoka käynnistyksessa tapahtuu kosketuksia. Jossain tuolla taaempana on juttua siitä. Samoin tietysti jos Woimaa on liikaa riski tuohon kasvaa. Lyijytön liuska ei enää ole "itsevoiteleva" ja kestää kosketuksia huonommin.
Start-stop = not good...
Myös jos lohko on tehoihin nähden "pehmeä" niin käy huonosti kun paikat muuttavat muotoaan...
Esim F01 pre-lci ei ole tuota automatiikkaa joten voisiko nämä N57 koneet olla teoriassa paremmin kestäviä seiskassa :think
Leave a comment:
-
Kuten tuossa todettiin, niin ei kyllä samalla vaivalla vaihda. Ketju takana, joten laatikko pois tai sitten kone irti. Eli kyllä tuossa melkoisesti on lisää jumppaa pelkkään tarkastukseen verrattuna.Originally posted by bem035 View PostEli samalla vaivalla vaihtaa jakoketjut ja hilppeet jos purkaa. Onko yläketju se joka nuista yleensä venyy?
Leave a comment:
-
No ei alkuunkaan vaihda samalla vaivallaOriginally posted by bem035 View PostEli samalla vaivalla vaihtaa jakoketjut ja hilppeet jos purkaa. Onko yläketju se joka nuista yleensä venyy?
Leave a comment:
-
Sen verran tilastollista dataa N47 vs N57 jakopään suhteen, että tälläkään päivämäärällä ei ole yhtään tehtaan tiedotetta julkaistu N57 jakopäiden takia. N47 on jokunen....
Leave a comment:
-
Eli samalla vaivalla vaihtaa jakoketjut ja hilppeet jos purkaa. Onko yläketju se joka nuista yleensä venyy?Originally posted by Urpo_rotta View PostMulle on 100 kertaa lähetetty ääniviestejä ja videoita siitä, mille jakopää kuulostaa. Kertaakaan siitä ei ole voinut sanoa juuta eikä jaata.
Jakopään tarkistus vaatii suutinten ja venakopan irrotuksen.
Leave a comment:
-
Yläketjun venymä on helppo ja nopea todeta BMW korjaamossa purkamatta konetta ketjunkiristäjää enemmän. Alaketjun venymää ei saa muuten, kuin venttiilikoppa irti ja nokan ajoituksen tarkastus..Originally posted by bem035 View PostMinkälainen homma on tarkastaa jakopään kunto n57:sta? Mitä mieltä ko käyntiäänestä, kuulu kylmällä koneella. https://youtu.be/WgsKHq6BoLs vänkärin puolelta. Auto e70 40d, 230tkm ajettu
Leave a comment:
-
Mulle on 100 kertaa lähetetty ääniviestejä ja videoita siitä, mille jakopää kuulostaa. Kertaakaan siitä ei ole voinut sanoa juuta eikä jaata.Originally posted by bem035 View PostMinkälainen homma on tarkastaa jakopään kunto n57:sta? Mitä mieltä ko käyntiäänestä, kuulu kylmällä koneella. https://youtu.be/WgsKHq6BoLs vänkärin puolelta. Auto e70 40d, 230tkm ajettu
Jakopään tarkistus vaatii suutinten ja venakopan irrotuksen.
Leave a comment:
-
Minkälainen homma on tarkastaa jakopään kunto n57:sta? Mitä mieltä ko käyntiäänestä, kuulu kylmällä koneella. https://youtu.be/WgsKHq6BoLs vänkärin puolelta. Auto e70 40d, 230tkm ajettu
Leave a comment:
Leave a comment: