Laitetaanpa tähänkin ketjuun:
Itsellä alkoi kuulumaan myös naksuva ääni, kuulostaa enemmän joltain releen ääneltä, koska antaa ääntä tosiaan vain osalämpimänä ja ääni on epäsäännöllinen naks - naks naks naks - naks tyyppinen. Antaa vikakoodin 242200 glow plug cylinder 1.
Linkissä ääninäyte.
Öljyt vaihdettu 2tkm sitten 5w-30 shell helix bmw ll04 luokiteltuum öljyyn, samalla katsottu öljynsuodatin ja oli täysin puhdas.
Pitäisikö tätä alkaa paikallistamaan tuosta hehkusta, suuttimista vai laakereissa. Koneena n57t eli ei ilmeisesti kuulu ihan pahimpaan riskiryhmään..
N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
Originally posted by oliw View PostN57: mitä kautta kiristimen pääsee helpoiten vaihtamaan uuteen?
Entinen pultti ilmeisesti isompi uuteen verrattuna eikä perinteinen hylsyavain tahdo mahtua yläkautta liikkumaan purkamatta ympäristöä..?
Leave a comment:
-
-
N57: mitä kautta kiristimen pääsee helpoiten vaihtamaan uuteen?
Entinen pultti ilmeisesti isompi uuteen verrattuna eikä perinteinen hylsyavain tahdo mahtua yläkautta liikkumaan purkamatta ympäristöä..?
Leave a comment:
-
-
Minusta tuosta on olemassa bmwn oma tutkimus, että start stoppi käy laakereiden päälle ja siksi ne on myöhemmissä versioissa vaihdettu erilaisiin. On se tännekkin joskus linkitetty...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostOnkohan porukalla huomioita hajoaako laakereita enemmän autoista missä start-stop?
Esim F01 pre-lci ei ole tuota automatiikkaa joten voisiko nämä N57 koneet olla teoriassa paremmin kestäviä seiskassa :think
Usein vielä joku muu on kerennyt kelaamaan sinne mittariin niitä kilsoja sen 200tkm ennenkuin auto päätyy sellaiselle jolle tuo lasku lankeaa. Otapa tuosta sitten selvää että miten sillä autolla on aikaisemmin ajettu... :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostJoka käynnistyksessa tapahtuu kosketuksia. Jossain tuolla taaempana on juttua siitä. Samoin tietysti jos Woimaa on liikaa riski tuohon kasvaa. Lyijytön liuska ei enää ole "itsevoiteleva" ja kestää kosketuksia huonommin.
Start-stop = not good...
Myös jos lohko on tehoihin nähden "pehmeä" niin käy huonosti kun paikat muuttavat muotoaan...
Esim F01 pre-lci ei ole tuota automatiikkaa joten voisiko nämä N57 koneet olla teoriassa paremmin kestäviä seiskassa :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bem035 View PostEli samalla vaivalla vaihtaa jakoketjut ja hilppeet jos purkaa. Onko yläketju se joka nuista yleensä venyy?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bem035 View PostEli samalla vaivalla vaihtaa jakoketjut ja hilppeet jos purkaa. Onko yläketju se joka nuista yleensä venyy?
Leave a comment:
-
-
Sen verran tilastollista dataa N47 vs N57 jakopään suhteen, että tälläkään päivämäärällä ei ole yhtään tehtaan tiedotetta julkaistu N57 jakopäiden takia. N47 on jokunen....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostMulle on 100 kertaa lähetetty ääniviestejä ja videoita siitä, mille jakopää kuulostaa. Kertaakaan siitä ei ole voinut sanoa juuta eikä jaata.
Jakopään tarkistus vaatii suutinten ja venakopan irrotuksen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bem035 View PostMinkälainen homma on tarkastaa jakopään kunto n57:sta? Mitä mieltä ko käyntiäänestä, kuulu kylmällä koneella. https://youtu.be/WgsKHq6BoLs vänkärin puolelta. Auto e70 40d, 230tkm ajettu
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bem035 View PostMinkälainen homma on tarkastaa jakopään kunto n57:sta? Mitä mieltä ko käyntiäänestä, kuulu kylmällä koneella. https://youtu.be/WgsKHq6BoLs vänkärin puolelta. Auto e70 40d, 230tkm ajettu
Jakopään tarkistus vaatii suutinten ja venakopan irrotuksen.
Leave a comment:
-
-
Minkälainen homma on tarkastaa jakopään kunto n57:sta? Mitä mieltä ko käyntiäänestä, kuulu kylmällä koneella. https://youtu.be/WgsKHq6BoLs vänkärin puolelta. Auto e70 40d, 230tkm ajettu
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostJoo tämä on tosi, siinä on aina pieni hetki ennenkuin öljynpaine nousee, tosin onhan siellä se öljykalvo pinnoilla vaikka paine ei olisi vielä noussut.
Kylmässä, kun öljy on aivan jankkia, tuo kyseinen voitelematon aika voi olla huomattavasti pitempi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostJoka käynnistyksessa tapahtuu kosketuksia. Jossain tuolla taaempana on juttua siitä. Samoin tietysti jos Woimaa on liikaa riski tuohon kasvaa. Lyijytön liuska ei enää ole "itsevoiteleva" ja kestää kosketuksia huonommin.
Start-stop = not good...
Myös jos lohko on tehoihin nähden "pehmeä" niin käy huonosti kun paikat muuttavat muotoaan...
Kylmässä, kun öljy on aivan jankkia, tuo kyseinen voitelematon aika voi olla huomattavasti pitempi.
Leave a comment:
-
Leave a comment: