N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TON-III
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Tieto lisää tuskaa. Nämä foorumit eritoten jos ei osata suhteuttaa asioita.

    Ostat semmoisen auton josta tykkäät ihan perus hyvät pohjatiedot omaavan yksilön ja ajelet auringonlaskuun tyytyväisenä.
    Asia on jokseenkin täysin näin ! Itse toteutin tämän moottoripyörän osalta kun 8 vuotta sitten kevään alkaessa annoin itselleni 'luvan' palata moottoripyöräkantaan sen 1/4-vuossadan tauon jälkeen. Olin speksaillut mieltymystäni motskarista piikkikoulussa tutuksi tuleen ja sen jälkeen koko elämänsä motskarin omanneen kaverin kanssa, hän sanoi että kyykkytwini lienee se minun pyöräni. Kokeilin Suzuki SV 650 ja ihmettelin oliko se motskarilla ajamisen ilo vain hyvä muisto , jokusen rivineloskokeilun jälkeen Honda SP-1 ja aloin jo lämmetä, sitten joku vinkkas Aprilian ja kun pääsin ensimmäisen sarviin niin korttelin kiihdytrys ja se oli siinä !

    Tosin olivat ihan perkuleelliset ne 2-3 vuotta opetellessani sen sähköjä sun muita eli jos olisin lukenut palstoja ennen tuon ostoa olisi se ehkä jäänyt tekemättä mutta kun alkoi tuntumaan että siihen oli tullut riittävä määrä kilometrejä ( lue = varastettiin ja kolhittiin) niin oli aika mennä eteenpäin ....... ja ostin täsmälleen samanlaisen mutta pienillä kilsoilla olleen pelin. Tein siihen kaikki oppimani upgreidaukset ja kyllä, tämä peli on toiminut täydellisesti 4 kesän ajan

    Sorry off topic, joskus on hyvä toimia 'järjettömästi'.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Tieto lisää tuskaa. Nämä foorumit eritoten jos ei osata suhteuttaa asioita.

    Ostat semmoisen auton josta tykkäät ihan perus hyvät pohjatiedot omaavan yksilön ja ajelet auringonlaskuun tyytyväisenä.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Väittäisin että ei ole, mulla oli 5 kpl N47 moottorilla olevia pihassa johon kahteen oli ketju jo vaihdettu ja yhteen piti vaihtaa,
    samalla hetkellä pihassa oli useita N57 eikä niihin yhteenkään ollut ketjua vaihettu tai edes tarvetta vaihtaa...
    Onko sinulle tullut vastaan n47 mistä olisi alapään laakerit menneet? N57 kohdalla on ilmeisesti yleisempää että laakerit pettää ennen jakopään ketjua. Nyt olisi kiikarissa tosin foorumiltakin tuttu n47 koneinen auto jolla on ajettu alle 180tkm ja aina tehty öljynvaihtohuolto 15tkm välein. Se vaan on kutoskoneiseen hintaero sen 5 tonnia samoilla varusteilla ja kilometreillä ja siinä ilmeisesti se 5 tonnin kone remontti tai vaihtokone on suunnilleen yhtä todennäköistä joutua laittamaan kun pienemmissäkin koneissa. Eli enimmäkseen tuuripeliä näitten kanssa, joku kestää 150tkm joku toinen 400tkm

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Ei se taida n57 olla yhtään sen luotettavampi kuin n47 jos hajonneiden määrän suhtauttaa myyntimääriin?
    Väittäisin että ei ole, mulla oli 5 kpl N47 moottorilla olevia pihassa johon kahteen oli ketju jo vaihdettu ja yhteen piti vaihtaa,
    samalla hetkellä pihassa oli useita N57 eikä niihin yhteenkään ollut ketjua vaihettu tai edes tarvetta vaihtaa...

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    N57:ssa on jonkun verran laakerivahinkoja käynyt.
    Mutta onko tilanne sama myös m550d moottorissa joka on n57 sukuinen mutta kuitenkin sielä on sisällä aika eri kalut? Ei se taida n57 olla yhtään sen luotettavampi kuin n47 jos hajonneiden määrän suhtauttaa myyntimääriin?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    N57:ssa on jonkun verran laakerivahinkoja käynyt.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Onko m550d moottoreissa myös laakerivikoja vai mikähän niistä paukkuu? Mobilessa on säännöllisesti myynnissä "motorshaden" m550d autoja. Oma saksankielen taitoni ei riitä ilmoituksesta tulkitsemaan selviäisikö sieltä vaurion syy.
    Toki varmaan ihan ajamallakin rikki saa mikäli on ohjelmoitu "kaikki ulos" softalle

    Vaivaako jakopään kuluminen ennen aikojaan myös m550d moottoria? Toki noita ei samassa mittakaavassa voikkaan olla kun valmistusmäärät on vähän eri kun tavallisessa n57 moottorisessa. Tuollakin m550d alkaisi hintansa puolesta olla melko kiinnostava käyttöauto, mutta saako sillä korkemmalla ostohinnalla mitään varmempaa moottorin osalta?

    Leave a comment:


  • mixah
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Löytyisikö tuolta vastaus kysymykseesi?


    ps. jos jollain on tarvetta niin täältä löytyy ehjä kansi, kampiakseli, mäntäsarja yms osaa koneeseen... Kone on tuo aikaisemmin mainittu ja kampiakselista saa vielä soivan pelin. Lohkoa täytyisi käyttää näytillä että onko siitä muuhun kuin verkonpainoksi laakerin pyörähtämisen takia.
    Laitoin privaviestiä näihin liittyen

    Leave a comment:


  • oliw
    replied
    [QUOTE=fraatti;4173091]Löytyisikö tuolta vastaus kysymykseesi?


    Ei tuolla mainittu osanumeroista tarkemmin. Olisi mielenkiintoista tietää mitä muutoksia viimeisimpään osaan on tehty verrattuna tuohon jo paranneltuun versioon.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by oliw View Post
    Uusi version jälleen myynnissä: 11318490219



    Mitähän eroa tähän edeltäjään: 11318586699


    Edellisessäkin: 11318576201 oli jo pidempi kiristysalue kuin vanhimmassa: 11317797901
    Löytyisikö tuolta vastaus kysymykseesi?


    ps. jos jollain on tarvetta niin täältä löytyy ehjä kansi, kampiakseli, mäntäsarja yms osaa koneeseen... Kone on tuo aikaisemmin mainittu ja kampiakselista saa vielä soivan pelin. Lohkoa täytyisi käyttää näytillä että onko siitä muuhun kuin verkonpainoksi laakerin pyörähtämisen takia.

    Leave a comment:


  • oliw
    replied
    Uusi version jälleen myynnissä: 11318490219



    Mitähän eroa tähän edeltäjään: 11318586699


    Edellisessäkin: 11318576201 oli jo pidempi kiristysalue kuin vanhimmassa: 11317797901

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Yläkiristin

    Vertailin tollasta ensimmäisen version n57:kan yläketjun kiristintä tähän uusimpaa versioo, uudessa kiristimessä kiristys aluetta 5-10mm enemmän ja jousi jäykempi, pohjaa painettuna saman mittaisia.

    Vanhankiristimen kanta 27mm uudessa 24mm uudessa pidemmät kierteet helpottaa paikoillee laittoa.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by mixah View Post
    Joulun pyhien aikana alkoi moottorista kuulumaan (tai huomasin asia tällöin) videossa esiintyvä ääni auton ollessa kylmänä. Osaako joku sanoa onko kyseessä nokkaketjun löystymisestä johtuva"rallatus" ?



    Koneen lämmettyä ääni vaimenee selkeästi:


    Onko ketjun vaihto edessä? vai voiko kyseessä olla joku muu komponentti?

    VM. 2011 N57Z ajettu 257tkm
    Jakoketjultahan tuo selvästi kuulostaa ja samanlaista rallatusta pitäviä klippejä netti on pullollaan. Pikimmiten vaihtoon, ettei paukahda motti kokonaan.

    Leave a comment:


  • mixah
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    Eikö tuo ole vanhempi eli S kone? Imusarja väärinpäin?
    Olet oikeassa. En ehtinyt korjaamaan itse, eli tosiaan N57S

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by mixah View Post
    J

    VM. 2011 N57Z ajettu 257tkm
    Eikö tuo ole vanhempi eli S kone? Imusarja väärinpäin?

    Leave a comment:

Working...
X