Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yliluonnolliset N/A viritykset stage7.1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petterihi
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2015
    • 623
    • Kerava

    Jos polttoaineen kulutuksella ei oo väliä, niin voisi rakennella ejektorin auttamaan pakopuolen imua.



    Eli punaiseen osaan työnnetään ilman ja polttoaineen seosta, esim. pienellä turbiinilla. Sitten sen kuumat kaasut virtaavat suuttimen läpi ja ejektori imee pakorännin tyhjäksi. Itse asiassa riittävällä imulla ei tarvitse lainkaan polttoainetta itse moottorin palotilaan. Umweltfreundlich!

    In this article, we we will see the Ejector Working Principle..operating principle of the ejector is the pressure energy in the motive fluid..
    E39 523iA Touring -00
    --
    E39 523 osia edullisesti
    Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

    Comment

    • Tzeimi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 2069
      • Banshee - Jyväskylä

      Tota DEI-hommaa kyl pitäs tutkii enempi:think


      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
      & 02 tulpo saniteetti dyno




      Älä väkisin, ota isompi vasara.
      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        Montako nm tulee lisää pakosarjan pinnoitteella, onko pinnoitemateriaalilla merkitystä ?

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          Originally posted by Tzeimi View Post
          Tota DEI-hommaa kyl pitäs tutkii enempi:think


          https://www.carthrottle.com/post/w8zxdmz/
          Toihan on briljantti idea. Aatelkaas, tolla tulis kaikista autoista nollapäästöisiä
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            Originally posted by Mr.Speed View Post
            Ja asentaa pakoputkeen pumpun, vaikka keskipakoahtinen imemään pakosarjalta päin. Tulee sitä alipainetta ränniin, eikä tarvi laskea mitään vaikeita kaavoja tai tehdä tietokoneella mitään aikaa vieviä typeriä mallinuksia. Remmi vaan kardaanin ympäri ja menoksi
            Aika paljon parempi lopputulos vaan kuitenki ihan perinteisesti laittaa sen puhaltamaan imusarjaan.
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Mä oon joskus miettiny tylsinä hetkinä että millä pakoputkeen saisi alipaineen aikaiseksi. Ja kuluttaisko sen alipaineen aikaansaaminen enemmän voimaa kuin mitä sylinterintäytöksen lisäämisellä voima lisääntyisi.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • salmol
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2013
                • 244
                • Helsinki

                Originally posted by petrolhead View Post
                Mä oon joskus miettiny tylsinä hetkinä että millä pakoputkeen saisi alipaineen aikaiseksi. Ja kuluttaisko sen alipaineen aikaansaaminen enemmän voimaa kuin mitä sylinterintäytöksen lisäämisellä voima lisääntyisi.
                Sitten kun keksit laitteen mikä tuottaa enemmän tehoa kuin vie, niin hurraa, olet kehittänyt ikiliikkujan.
                Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by Wesulius View Post
                  Noh kun se pakoputkeen mennyt polttoaine tarvitaan siellä , että se pakosarja toimii hyvin.
                  Nyt on sen verran mielenkiintoinen ilmiö tai tapa lisätä tehoa että voitko avata enemmän. Miten palaton seos putkessa parantaa minkään sylinterin täytöstä? Voin sanoa ihan suoraan että enpä ole ikinä kuullut moisesta nelitahtimoottorissa, ja rohkaisen tämän lukijoista kenen tahansa nostamaan käden ylös joille on tuttu ilmiö. Selittäkää mulle miten toi toimii jos tiedätte. Mä oon aina valmis oppimaan uutta.
                  Toisekseen. Jos moottorissa on palotilassa ruiskut ja +-30 astetta mahdollisuus muuttaa venttiilin ajoitusta kuten tossa mun sitkeesti käyttämässä esimerkkimoottorissa, niin mikään ja kukaan ei estäisi syöttämästä polttoainetta primääriin sun kuvaamalla tavalla. Ei olla sillä alueella mistä päästöt mitataan katsastuksessa eikä päästönormien ajosykleissä. Mielenkiintoista kun tuossa Ferrarin moottorissakin on puristukset 14,5:1 ja niin oversquare moottori että aivan varmasti venttiilitkin on sen kokoiset mitä on tarvittu. Poraus 94. Eikä ne ole mitään olemassaolevaa kansalaismoottorin kantta pirranneet vähän paremmaksi hipokäyttöön, ne on valaneet sen alustalähtien just sellaiseksi kuin haluavat. On se kanavan muoto ja pituus sitten löydetty kokeilemalla tai laskemalla (tai näiden yhdistelmällä).
                  Toisekseen mitä enemmän kierroksia sen pienempi vääntö.

                  Toisin sanoen mitä suurempi litra teho sitä pienempi litra vääntö.
                  Mikään ei puhu tuon puolesta. MotoGP-pyörät ja vapariajan F1-moottorit tuotti yli kympissä varsin miehekkäitä litravääntöjä.



                  .... jne .. kaikki on jo edellä käyty läpi.
                  On käyty mutta ei ainakaan minulle uskottavalla tavalla. Ja toi "kattien sulaminen jos ne näkee raakaa seosta", ei. Ei. Yksikään auto ei käy ajossa 14,7:1 seoksella. Katit saa käymään tasan niin kuumana tai kylmänä kuin kuin halutaan, sijoituksesta kiinni. Yhteen aikaan autoihin viljelivät toisioilmapumppuja katin lämpiämisen nopeuttamiseksi. Joissain koneissa on käytetty hyvin rikasta seosta koska palamaton huttu jäähdyttää katteja yllättävän paljon. Hullulta kuulosta mutta on totta. Bottom line, ne katit näkee niin helvetin laihaa kuin rikastakin seosta. Ja tulpan kuollessa ne näkee aika isoja määriä täysin palamatonta seosta. Eikä ne siitä korkkaa. Ja katin pystyy mitoittamaan just niin ahdistavaksi tai ei ahdistavaksi kuin halutaan. Silloin kun katit tuli hipo-autoihin niin ei niiden litraväännöt pudonneet merkitsevästi.
                  Aston Martin Vulcan. Uudehko vehje, moottori on duunattu alusta lähtien vain radalla repimiseen. Eipä siinäkään ole kuin 114Nm/litra.
                  Originally posted by sunbeam View Post
                  Yksi kannentekijä haluaa imasta pakokanavasta palamatonta seosta takaisin pyttyyn
                  Jos saisi nämä kaksi koulukuntaa saman pöydän ääreen niin olisi mielenkiintoista kuunnella sitä keskustelua.

                  Originally posted by salmol View Post
                  Sitten kun keksit laitteen mikä tuottaa enemmän tehoa kuin vie, niin hurraa, olet kehittänyt ikiliikkujan.
                  Tolla ajattelulla turboahdinkin olisi ikiliikkuja. Sillä on potentiaali lisätä tehoa moninkertaisesti enemmän kuin mitä se ottaa toimintaansa energiaa pakokaasuilta. Vastatuuleen purjehtiva aluskaan ei ole ikiliikkuja.
                  Last edited by petrolhead; 27-12-2018, 20:42.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Hebbu ///M3
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 1625
                    • Dallas

                    Eikö ne oikeat dtm ulostulot ollu tuota pakarin alipaineistamista varten. Ei löytyny kuvaa minkälaiset oli ku aikonaan artikkelin luin.
                    Attached Files
                    Sotkamo Connection

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                      Eikö ne oikeat dtm ulostulot ollu tuota pakarin alipaineistamista varten. Ei löytyny kuvaa minkälaiset oli ku aikonaan artikkelin luin.
                      Eikö nämä ollut aerodynamiikan ilmavirtausten parantamiseksi ?

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Eikö nämä ollut aerodynamiikan ilmavirtausten parantamiseksi ?
                        Molemmat voi pitää paikkansa. Auton takana on matalan paineen alue. Paras paikka työntää pakokaasut. Auton takana oleva "alipaine" hieman pienenee ja se on ilmanvastuksesta pois. Jos alipaine imee putkea tyhjäksi niin se voi olla win/win.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15278
                          • Ajamisen Iloa

                          Plus että kun tuppaa ylöspäin niin se tuo tietenkin vastavoimana downforcea toiseen suuntaan, mutta varsin minimaalisesti.. Se alipaineisen pyörteilevän ilmamassan katkaisu on paljon tehokkaampi seuraus tuosta.

                          Nykypäivänä käytettäisiin sama pakokaasu blown diffuser viritykseen jolla saataisiin diffun tehoa nostettua siellä loppupäässä jossa se muuten ois alipaineinen sekä ala että yläpuolelta.
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • Wesulius
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2012
                            • 304
                            • Mynämäki

                            Siis tämähän toimii helpoiten 4-2-1 ja 6-3-1 toki myös 4-1 ja 6-1 sarjoillan Näillä kaikki yhteen sarjoilla tuo toiminta jää vain kovin kapealle kierroslukualueelle. Hommahan toimii niin , että ku sitä seosta menee pakosarjaan ensiöputkiin , virtaa se kohti keräinta (supistajaa) seuraavan sylinterin kuuma pakokaasu tullee ja nostaa supistajan kohdalla painetta(lämpötilaa) ja tuo seos sytyy, supistajan jälkeen on se avautuva kartio johon palorintama (räjähdys) purkautuu. eli tämä energia purtkautuu kovaa vauhtia kohti pakoputken päätä ja tätä painepulssia tieysti seuraa se alipainepulssi joka on vetää ne ensiöputket tyhjiksi ja kun sylinterin pakoventtiili on vielä auki tyhjeneemyös sylinteri josta samalla taas imaistaan uutta seosta ensiöputkiin.
                            Vaikeahan sitä on kirjottamalla selventää.
                            Eli tämä vaatii sen keräimen kohdalle sen supistuksen ja kartion josta palorintama pääsee purkautumaan, tietysti myös sopivan mittaisen pakosarjan ja nokka-akselin ajoituksen.

                            Hieman samalla tapaa, kuin toimii suihkuturbiini ja tuo patoputkimoottori .
                            Mutta ei kuitenkaan samalla tavalla ,, ettei pääse viisastelija avautumaan. Niissä kun palaminen on jatkuvaa.

                            EDIT...
                            Originally Posted by sunbeam View Post
                            Yksi kannentekijä haluaa imasta pakokanavasta palamatonta seosta takaisin pyttyyn
                            Varmasti tätäkin tapahtuu , ennen kuin pakoventtiili ehtii sulkeutua.
                            Siinähän tapahtuu niin monta juttua ja siksipä näiden laskeminen on lähes mahdotonta , ilman kokeilua.
                            Last edited by Wesulius; 27-12-2018, 22:39.

                            Comment

                            • Wesulius
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2012
                              • 304
                              • Mynämäki

                              Originally posted by BeamR View Post
                              90 litraa bensaa painaa about 66kg, ja öljykin on vettä kevyempää joten ei noista ihan sataa kiloa saa aikaiseksi?
                              Mites se jäähdytinneste , se on painavampaa kuin vesi.
                              Ja painaahan se renkaissa oleva ilmakin , tjaa mut se ei taida olla märkää.
                              Mites lasinpesuneste?

                              Comment

                              • Wesulius
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2012
                                • 304
                                • Mynämäki

                                Originally posted by jani View Post
                                Se varmaan luo sinne palotilaan avaruustyhjijön jolloin sylinterin täyttöaste on parempi? Ihme ettei kukaan muu ole vielä tätä keksinyt?
                                Hah eihän tää mitään uutta tietoa ole ja se ,että sinä et sitä tiennyt , ei tarkoita sitä ettei kukaan muu sitä tiedä.
                                Katsos mitä enemmän tietää, sitä enemmän aina oppii uutta.

                                Ja ihan kaikkea ei lue Esko Maunon viritys oppaassa.
                                Jotenkin tuntuu , että täällä muutamalla on kovasti vastaan , tiedä sitten mistä johtuu??
                                Mä en oo mikää ihmis tuntija mut suomalainenhan on aina katellinen ja aina aidan takana on vihreämpää ruohoa.
                                Last edited by Wesulius; 27-12-2018, 23:02.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎