Jonkun pitäs vaan keksiä moottori jossa työtahdin isku on pitempi kuin puristustahdin aikainen. Niin että työtahdin lopussa sylinterin paine on 1 bar
. Sitä kohti tietysti pyritään koneissa joissa imuventtiilistä menee oikein myöhään kiinni mutta siinäkin tulee pumppaushäviöitä.
Yliluonnolliset N/A viritykset stage7.1
Collapse
X
-
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
Nyt kun tässä on näistä moottoripyöristä puhe, niin Ktm superduke 1290R v-twin 1301cc, n.180hv@8870rpm ja 145Nm@6,500 rpm, puristus-suhde 13.2:1.
Sit toi ducatin uusi V4R on 998cc, 234 HP@15,500 rpm vääntö 112Nm kierrokset puuttuu toistaiseksiEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Huomasitko että EPA:n arviossa 17% kuluu tyhjäkäyntiin. Samoin vanhassa suomalaisessa wikipedia artikkelissa. Minusta tätä ei voi nyt mitenkään laskea auton hyötysuhteeseen mukaan.Originally posted by Carbonfiber View PostAccording to the US Department of Energy’s Office of Energy Efficiency and Renewable Energy. https://cleantechnica.com/2018/03/10...er-efficiency/
Signaturen Alpinassa tehtaalta 104Nm litralle vuonna 1999. Tehot ja huippukierrokset kyllä jää kakkoseksi vertailussa formulaan.
Sama kun laskisi pysäköinnit mukaan auton keskinopeuteen.
Itsellä on erittäin skeptisellä ja alaspäin näyttäväl dynolla tällähetkel 112,14Nm/litra tosta zetasta. Ja samassa dynossa näytti vakio nokilla mutta jo muuten paljon viritettynä vain 264,5Nm, ja 3.0 nokilla ja dynossa ajetulla tunella niin edelleen vain 268,7Nm.
Comment
-
Mulla on kans 112nm/L muistaaksee sunbeamillakin oli. Hassua vaikka tilavuus eroja on ni silti toi suhde pysyy samana :think w-dynon omistaja sanoi että kovin vapari vääntö sielä penkissä oli jossai volvon koneessa 117nm/LOriginally posted by Remotion
Itsellä on erittäin skeptisellä ja alaspäin näyttäväl dynolla tällähetkel 112,14Nm/litra tosta zetasta. Ja samassa dynossa näytti vakio nokilla mutta jo muuten paljon viritettynä vain 264,5Nm, ja 3.0 nokilla ja dynossa ajetulla tunella niin edelleen vain 268,7Nm.
[urlhttps://remotion.1g.fi/kuvat/Pearl+Coupe+9/Dyno_vertailu.jpg[/url]-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
-
Kyseinen teknologia tunnetaan myös nimellä HCCI, siis sekoitus dieseliä ja ottomoottoria. Yhdessä vaiheessa huhuttiin kovasti, että Mersun F1-moottori olisi tällainen HCCI. On tai ei ole, mutta Ferrarilla on ainakin ollut vähän sinne päin olevaa tekniikkaa käytössään ja se tunnetaan nimellä Turbulent Jet Ignition.Originally posted by Urpo_rotta View PostNakuttamalla käymisessä taitaa olla ongelmana suojaavan kaasukerroksen rikkoutuminen männänpäältä ja kannesta joka lähtökohtaisesti mahdollistaa sen että niissä olevat materiaalit kestävät moottorissa esiintyviä lömpökuormia.
Lisäksi aika tarkkaa puuhaa saada itsesyttyminen tapahtumaan aina hallitusti samalla tavalla, siihenhän vaikuttaa aikapaljon esim lika ja karsta joka voisi muuttaa ajoitusta ei toivotulla tavalla.
Olikohan mersulla joku prototyyppi joskus jossa oli muuttuva iskunpituus, sen avulla (ja muutamalla muulla systeemillä) pystyttiin hallitsemaan millä tavalla polttoaine syttyy.
Näkyy olevan "diesotto" nimellä Wikipediassa ja mazda ja mersu mainitaan...
https://en.wikipedia.org/wiki/DiesOtto
Kaippa ne nämäkin tekniikat kulkee eteenpäin kehityksen kaitaa tietä, vaikka sähkö saakin suurimmat panostukset nykypäivänä.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Mitäs kaikkee tohon sun moottoriin oli tehty :thinkOriginally posted by Remotion View PostHuomasitko että EPA:n arviossa 17% kuluu tyhjäkäyntiin. Samoin vanhassa suomalaisessa wikipedia artikkelissa. Minusta tätä ei voi nyt mitenkään laskea auton hyötysuhteeseen mukaan.
Sama kun laskisi pysäköinnit mukaan auton keskinopeuteen.
Itsellä on erittäin skeptisellä ja alaspäin näyttäväl dynolla tällähetkel 112,14Nm/litra tosta zetasta. Ja samassa dynossa näytti vakio nokilla mutta jo muuten paljon viritettynä vain 264,5Nm, ja 3.0 nokilla ja dynossa ajetulla tunella niin edelleen vain 268,7Nm.
https://remotion.1g.fi/kuvat/Pearl+C...o_vertailu.jpg61 Ford
79 HD
Comment
-
Originally posted by Tuukkaw View PostMitäs kaikkee tohon sun moottoriin oli tehty :think
Tästä luettavaa näin alkuun:
Kun olet nuo ensimmäiset 1006 postia lukenut niin tästä seuraavat 1007-2053 postia luettavaksi:
Viime kesän jälkeisistä muuveista tulee sitten oma topikkinsa joskus jos koskaan.
Comment
-
Tiivistetään vähän Remotionin 2000 postausta:
S52 imunokka, 244/9,5 Shrickin pakonokka, iso kaasuläppä, M50 imusarja, Eisenmannin putkisto.
Remo korjatkoon tai täydentäköön, jos jotain on väärin. IMMissä tais olla vastus lisättynä, ettei signaali oo tapissa.Last edited by Skarpa; 10-12-2018, 13:53.
Comment
-
Täältä 107,1Nm / litra @M52b28TU
Catcams 258/257 10.00/9.9
Täysi supersprintin pakosarja+putkisto ilman katteja
BTCF approved pazi88 softa
OEM ilmansuodatin korvattu varmaan tosipaljon virtaavammalla
paneelisuodattimella
IMM loppui kesken ja suuttimien käyttöaste oli vähän vaarallisen korkealla.
Penkin jälkeen lisättyä: m54b30 suuttimet uudella bensakartalla.Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
No juu se on tyhmä lisäys, mutta kuitenkin että se että bensassa on parempi energiasisältö kuin sähkössä akussa ei ole täysin yksioikoinen vaan pitää huomioida hyötysuhdekin.Originally posted by Remotion View PostHuomasitko että EPA:n arviossa 17% kuluu tyhjäkäyntiin. Samoin vanhassa suomalaisessa wikipedia artikkelissa. Minusta tätä ei voi nyt mitenkään laskea auton hyötysuhteeseen mukaan.
Sama kun laskisi pysäköinnit mukaan auton keskinopeuteen.
Itsellä on erittäin skeptisellä ja alaspäin näyttäväl dynolla tällähetkel 112,14Nm/litra tosta zetasta. Ja samassa dynossa näytti vakio nokilla mutta jo muuten paljon viritettynä vain 264,5Nm, ja 3.0 nokilla ja dynossa ajetulla tunella niin edelleen vain 268,7Nm.
https://remotion.1g.fi/kuvat/Pearl+C...o_vertailu.jpg
Tästä tuli mieleen mielenkiintoinen juttu, sigun Ioniqissa ns. "itselataava hybridi" on vääntöä 162Nm litralle.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
Heitän täältä sivusta seuraajana MG Metro 6R4:n. Tilavuutta 2991cc, teho 410hv/9000rpm ja vääntö 366.07Nm/6500rpm. Tuossahan on jo kohtuulliset 122,39Nm/litra.
Linkki
Comment



Comment