Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yliluonnolliset N/A viritykset stage7.1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #76
    Jonkun pitäs vaan keksiä moottori jossa työtahdin isku on pitempi kuin puristustahdin aikainen. Niin että työtahdin lopussa sylinterin paine on 1 bar . Sitä kohti tietysti pyritään koneissa joissa imuventtiilistä menee oikein myöhään kiinni mutta siinäkin tulee pumppaushäviöitä.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • MikeDry
      BTCF Member
      • May 2006
      • 6217
      • Helsinki

      #77
      Nyt kun tässä on näistä moottoripyöristä puhe, niin Ktm superduke 1290R v-twin 1301cc, n.180hv@8870rpm ja 145Nm@6,500 rpm, puristus-suhde 13.2:1.
      Sit toi ducatin uusi V4R on 998cc, 234 HP@15,500 rpm vääntö 112Nm kierrokset puuttuu toistaiseksi
      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4630
        • Tampere

        #78
        Tuossa lista autoista:

        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15262
          • Ajamisen Iloa

          #79
          Originally posted by Carbonfiber View Post
          According to the US Department of Energy’s Office of Energy Efficiency and Renewable Energy. https://cleantechnica.com/2018/03/10...er-efficiency/

          Signaturen Alpinassa tehtaalta 104Nm litralle vuonna 1999. Tehot ja huippukierrokset kyllä jää kakkoseksi vertailussa formulaan.
          Huomasitko että EPA:n arviossa 17% kuluu tyhjäkäyntiin. Samoin vanhassa suomalaisessa wikipedia artikkelissa. Minusta tätä ei voi nyt mitenkään laskea auton hyötysuhteeseen mukaan. Sama kun laskisi pysäköinnit mukaan auton keskinopeuteen.

          Itsellä on erittäin skeptisellä ja alaspäin näyttäväl dynolla tällähetkel 112,14Nm/litra tosta zetasta. Ja samassa dynossa näytti vakio nokilla mutta jo muuten paljon viritettynä vain 264,5Nm, ja 3.0 nokilla ja dynossa ajetulla tunella niin edelleen vain 268,7Nm.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • Wesulius
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 304
            • Mynämäki

            #80
            Ai se on fefekin tehny mahottomasta mahdollista.
            Ettei vaa o saarien penkissä käyny.

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1180
              • lahti

              #81
              Originally posted by Remotion

              Itsellä on erittäin skeptisellä ja alaspäin näyttäväl dynolla tällähetkel 112,14Nm/litra tosta zetasta. Ja samassa dynossa näytti vakio nokilla mutta jo muuten paljon viritettynä vain 264,5Nm, ja 3.0 nokilla ja dynossa ajetulla tunella niin edelleen vain 268,7Nm.
              [url
              https://remotion.1g.fi/kuvat/Pearl+Coupe+9/Dyno_vertailu.jpg[/url]
              Mulla on kans 112nm/L muistaaksee sunbeamillakin oli. Hassua vaikka tilavuus eroja on ni silti toi suhde pysyy samana :think w-dynon omistaja sanoi että kovin vapari vääntö sielä penkissä oli jossai volvon koneessa 117nm/L
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3626
                • Raisio

                #82
                Originally posted by BMW525Xda View Post
                On jäänyt mielikuva ja uskomus että 100nm/1000cc on rehellinen maksimi vapariin. Ja hyvä niin.
                Jep, M62b44tu onkin sitten se täydellinen moottori.

                Keskustelu voidaankin päättää tähän
                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #83
                  Originally posted by ritariässä View Post
                  Jep, M62b44tu onkin sitten se täydellinen moottori.

                  Keskustelu voidaankin päättää tähän
                  Tai jo M60B40

                  Comment

                  • Freak
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 2561
                    • .

                    #84
                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Nakuttamalla käymisessä taitaa olla ongelmana suojaavan kaasukerroksen rikkoutuminen männänpäältä ja kannesta joka lähtökohtaisesti mahdollistaa sen että niissä olevat materiaalit kestävät moottorissa esiintyviä lömpökuormia.


                    Lisäksi aika tarkkaa puuhaa saada itsesyttyminen tapahtumaan aina hallitusti samalla tavalla, siihenhän vaikuttaa aikapaljon esim lika ja karsta joka voisi muuttaa ajoitusta ei toivotulla tavalla.


                    Olikohan mersulla joku prototyyppi joskus jossa oli muuttuva iskunpituus, sen avulla (ja muutamalla muulla systeemillä) pystyttiin hallitsemaan millä tavalla polttoaine syttyy.



                    Näkyy olevan "diesotto" nimellä Wikipediassa ja mazda ja mersu mainitaan...


                    https://en.wikipedia.org/wiki/DiesOtto
                    Kyseinen teknologia tunnetaan myös nimellä HCCI, siis sekoitus dieseliä ja ottomoottoria. Yhdessä vaiheessa huhuttiin kovasti, että Mersun F1-moottori olisi tällainen HCCI. On tai ei ole, mutta Ferrarilla on ainakin ollut vähän sinne päin olevaa tekniikkaa käytössään ja se tunnetaan nimellä Turbulent Jet Ignition.

                    Kaippa ne nämäkin tekniikat kulkee eteenpäin kehityksen kaitaa tietä, vaikka sähkö saakin suurimmat panostukset nykypäivänä.
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • Tuukkaw
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2015
                      • 745
                      • Tre

                      #85
                      Originally posted by Remotion View Post
                      Huomasitko että EPA:n arviossa 17% kuluu tyhjäkäyntiin. Samoin vanhassa suomalaisessa wikipedia artikkelissa. Minusta tätä ei voi nyt mitenkään laskea auton hyötysuhteeseen mukaan. Sama kun laskisi pysäköinnit mukaan auton keskinopeuteen.

                      Itsellä on erittäin skeptisellä ja alaspäin näyttäväl dynolla tällähetkel 112,14Nm/litra tosta zetasta. Ja samassa dynossa näytti vakio nokilla mutta jo muuten paljon viritettynä vain 264,5Nm, ja 3.0 nokilla ja dynossa ajetulla tunella niin edelleen vain 268,7Nm.
                      https://remotion.1g.fi/kuvat/Pearl+C...o_vertailu.jpg
                      Mitäs kaikkee tohon sun moottoriin oli tehty :think
                      61 Ford
                      79 HD

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15262
                        • Ajamisen Iloa

                        #86
                        Originally posted by Tuukkaw View Post
                        Mitäs kaikkee tohon sun moottoriin oli tehty :think

                        Tästä luettavaa näin alkuun:

                        Kun olet nuo ensimmäiset 1006 postia lukenut niin tästä seuraavat 1007-2053 postia luettavaksi:

                        Viime kesän jälkeisistä muuveista tulee sitten oma topikkinsa joskus jos koskaan.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • Skarpa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2007
                          • 3409
                          • Kotka

                          #87
                          Tiivistetään vähän Remotionin 2000 postausta:

                          S52 imunokka, 244/9,5 Shrickin pakonokka, iso kaasuläppä, M50 imusarja, Eisenmannin putkisto.

                          Remo korjatkoon tai täydentäköön, jos jotain on väärin. IMMissä tais olla vastus lisättynä, ettei signaali oo tapissa.
                          Last edited by Skarpa; 10-12-2018, 13:53.
                          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                          E30 Armo "330i"

                          Comment

                          • Vibex
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2014
                            • 1996
                            • Lohja

                            #88
                            Täältä 107,1Nm / litra @M52b28TU

                            Catcams 258/257 10.00/9.9
                            Täysi supersprintin pakosarja+putkisto ilman katteja
                            BTCF approved pazi88 softa
                            OEM ilmansuodatin korvattu varmaan tosipaljon virtaavammalla
                            paneelisuodattimella

                            IMM loppui kesken ja suuttimien käyttöaste oli vähän vaarallisen korkealla.


                            Penkin jälkeen lisättyä: m54b30 suuttimet uudella bensakartalla.
                            Husqvarna Svartpilen
                            BMW e36 318iA

                            Ex:

                            BMW e85 Z4 3,0
                            BMW e36 316ti
                            MINI Cooper S
                            BMW Z3 Coupé
                            BMW e46 325iA
                            BMW Z3 Roadster
                            BMW e46 328ci
                            BMW e36 316ti

                            Comment

                            • Carbonfiber
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 5226
                              • Hki 43

                              #89
                              Originally posted by Remotion View Post
                              Huomasitko että EPA:n arviossa 17% kuluu tyhjäkäyntiin. Samoin vanhassa suomalaisessa wikipedia artikkelissa. Minusta tätä ei voi nyt mitenkään laskea auton hyötysuhteeseen mukaan. Sama kun laskisi pysäköinnit mukaan auton keskinopeuteen.

                              Itsellä on erittäin skeptisellä ja alaspäin näyttäväl dynolla tällähetkel 112,14Nm/litra tosta zetasta. Ja samassa dynossa näytti vakio nokilla mutta jo muuten paljon viritettynä vain 264,5Nm, ja 3.0 nokilla ja dynossa ajetulla tunella niin edelleen vain 268,7Nm.
                              https://remotion.1g.fi/kuvat/Pearl+C...o_vertailu.jpg
                              No juu se on tyhmä lisäys, mutta kuitenkin että se että bensassa on parempi energiasisältö kuin sähkössä akussa ei ole täysin yksioikoinen vaan pitää huomioida hyötysuhdekin.

                              Tästä tuli mieleen mielenkiintoinen juttu, sigun Ioniqissa ns. "itselataava hybridi" on vääntöä 162Nm litralle.
                              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                              Z3 Roadster 2.8 '98
                              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                              Comment

                              • Jasu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 2110
                                • Tampere / Isojoki

                                #90
                                Heitän täältä sivusta seuraajana MG Metro 6R4:n. Tilavuutta 2991cc, teho 410hv/9000rpm ja vääntö 366.07Nm/6500rpm. Tuossahan on jo kohtuulliset 122,39Nm/litra.
                                Linkki
                                Volvo S80 V8
                                Mercedes C250d
                                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎