Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yliluonnolliset N/A viritykset stage7.1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #91
    ja nascar -moottorit tuotti jo 2014 sen 125nm/l. Sääntöjen mukaisesti max 5,86 litraa tilavuutta, joista on mitattu 540 lb-ft (732,1Nm -> 124.9Nm/l)

    ja kaikki tämä kaksiventtiilisillä työntötankokoneilla ja nelikurkkuisilla kaasareilla.



    EDIT:

    vielä paree: 2101.5Nm/16,468l = 127,60Nm/l


    1550 Foot-Pound (ft∙lb) = 2101.51782 Newton-Meter (N∙m)
    1005 (cubic inches) = 16.4689993 liters
    Last edited by BeamR; 10-12-2018, 11:44.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #92
      Originally posted by BeamR View Post
      ja nascar -moottorit tuotti jo 2014 sen 125nm/l. Sääntöjen mukaisesti max 5,86 litraa tilavuutta, joista on mitattu 540 lb-ft (732,1Nm -> 124.9Nm/l)

      ja kaikki tämä kaksiventtiilisillä työntötankokoneilla ja nelikurkkuisilla kaasareilla.



      EDIT:

      vielä paree: 2101.5Nm/16,468l = 127,60Nm/l


      1550 Foot-Pound (ft∙lb) = 2101.51782 Newton-Meter (N∙m)
      1005 (cubic inches) = 16.4689993 liters
      Noi on erittäin hyviä moottoreita, tosin niitä ajetaan muulla kuin pumppu bensalla ja jälleen kerran noissa tulee vastaan se, että toikin 127 on sonnysracingenginesin ilmoittama arvo. Ja nehän tekee noita myyntiin ja numerot myy. Aivan kuten Suomessakin.
      Löytyyhän netistä myös proton autopajan kilpa auto jossa liki 130Nm ilmoituksen mukaan. Jännä kun Toyotan, Fordin jne saman luokan autot tuottaa 20nm vähemmän... Aivan kuten wtcc autot. Kaikissa isojen merkkien autoissa 2l vapari bensassa 240Nm.
      Ei siis Suomalaisten ralli koneiden 280Nm lukuja..
      Aprilia RSV4

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #93
        Originally posted by jannmann View Post
        Noi on erittäin hyviä moottoreita, tosin niitä ajetaan muulla kuin pumppu bensalla ja jälleen kerran noissa tulee vastaan se, että toikin 127 on sonnysracingenginesin ilmoittama arvo. Ja nehän tekee noita myyntiin ja numerot myy. Aivan kuten Suomessakin.
        Löytyyhän netistä myös proton autopajan kilpa auto jossa liki 130Nm ilmoituksen mukaan. Jännä kun Toyotan, Fordin jne saman luokan autot tuottaa 20nm vähemmän... Aivan kuten wtcc autot. Kaikissa isojen merkkien autoissa 2l vapari bensassa 240Nm.
        Ei siis Suomalaisten ralli koneiden 280Nm lukuja..
        Höh, mä kun luulin aloituspostauksen perusteella että 125Nm/l riittää tähän topiciin, riippumatta bensan laadusta tai moottorin valmistajasta. En ymmärtänyt, että sen pitää myös olla sertifioidulla suomalaisella penkkifirmalla penkitetty. Modet saa poistaa ton mun postauksen off-topicina
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #94
          BeamR, tämä tämä topic on offtopikille tarkoitettu.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #95
            Originally posted by jannmann View Post
            Noi on erittäin hyviä moottoreita, tosin niitä ajetaan muulla kuin pumppu bensalla ja jälleen kerran noissa tulee vastaan se, että toikin 127 on sonnysracingenginesin ilmoittama arvo. Ja nehän tekee noita myyntiin ja numerot myy. Aivan kuten Suomessakin.
            Minäkin olin tulossa pohtimaan tuota Nascarin eriäväisyyttä/vertailun epäkelpoutta käytetyn polttoaineen takia, mutta kun vähän käytti googlea, selvisi että siellä ajetaan ihan 98E15 'pumppubensalla'. :think
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • pazq
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 3175
              • 47200

              #96
              Originally posted by petrolhead View Post
              Minkä auton kampuran vastapainot osuu öljynpintaan öljypohjassa?

              Vastapainojen rälläköimisen järkevyyttä voi pohtia kun katselee tätä kuvaa.

              ?
              Viittasin tällä vanhoihin legendoihin mitä joskus kuullut. Sittemmin kun alkanu aukomaan noita auton moottoreita niin on ymmärtänyt asian laidan. Tätä nuo "virittäjät" aikanaan kovasti jauhoi. Todellisuus olikin sitten toinen kun tuskin olivat itsekään yhtään konetta aukasseet. Samaan kastiin meni kaverin 40% kemppi mikä oli e21 vakiona kuulemma

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #97
                Originally posted by petrolhead View Post
                BeamR, tämä tämä topic on offtopikille tarkoitettu.
                juu, näin sen olin ymmärtänyt...
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  #98
                  Originally posted by pazq View Post
                  Viittasin tällä vanhoihin legendoihin mitä joskus kuullut. Sittemmin kun alkanu aukomaan noita auton moottoreita niin on ymmärtänyt asian laidan. Tätä nuo "virittäjät" aikanaan kovasti jauhoi. Todellisuus olikin sitten toinen kun tuskin olivat itsekään yhtään konetta aukasseet. Samaan kastiin meni kaverin 40% kemppi mikä oli e21 vakiona kuulemma
                  Eipä niitä sen öljypintaan osumisen takia viistetty.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #99
                    Originally posted by Supra^ View Post
                    Minäkin olin tulossa pohtimaan tuota Nascarin eriäväisyyttä/vertailun epäkelpoutta käytetyn polttoaineen takia, mutta kun vähän käytti googlea, selvisi että siellä ajetaan ihan 98E15 'pumppubensalla'. :think




                    Ei se nyt ihan pumppu bensaa ole.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Matuh
                      BTCF Member
                      • Apr 2013
                      • 3703
                      • Kouvola

                      Originally posted by Jasu View Post
                      Heitän täältä sivusta seuraajana MG Metro 6R4:n. Tilavuutta 2991cc, teho 410hv/9000rpm ja vääntö 366.07Nm/6500rpm. Tuossahan on jo kohtuulliset 122,39Nm/litra.
                      Linkki
                      Laitetaan soppaan Williams Renault Laguna GT. Tosin Btcc auto mutta ei sillä väliä oo.
                      Tilavuus 1998cc, 310bhp/8500rpm ja vääntöä 255nm/7000rpm
                      Kohtalaiset 127,62Nm/litra.

                      Linkki

                      Mitäpä voi olettaa 90-luku ja Williams F1 Racing team
                      E36 328i M50B30 turbo
                      Skoda vRS
                      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        Ei toi rellu oo mitään verrattuna tähän peliin.



                        Liki 145Nm/ litra.

                        Ja kun se netissä lukee, totta sen on oltava.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          No näköjään on korkeampi oktaani ja happea lisää. Harhaanjohtavaa mainostekstiä oli Sunocon sivuilla, mutta tuo speksilistaus antoi tarkemman kuvan hommasta.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • pazq
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 3175
                            • 47200

                            Originally posted by Jasu View Post
                            Eipä niitä sen öljypintaan osumisen takia viistetty.
                            No ei, mutta näin asiaa joskus totuutena kerrottiin tietämättömälle naurattaa ja hävettää oikein samaan aikaan kun muistelee vanhoja juttuja. Juttua tuli ja kaiken uskoi kun ei tienny...

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              :think


                              Vanhaan Nissaniin 132,5Nm/litra:
                              tehtaan omat sivut: https://www.nissan-global.com/EN/HER...rimera_GT.html

                              vois kai noihin tehtaan omiin sivuihin uskoa.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by Matuh View Post
                                Laitetaan soppaan Williams Renault Laguna GT. Tosin Btcc auto mutta ei sillä väliä oo.
                                Tilavuus 1998cc, 310bhp/8500rpm ja vääntöä 255nm/7000rpm
                                Kohtalaiset 127,62Nm/litra.

                                Linkki
                                Noilla numeroilla, se tekisi 8500:ssa 259Nm eli 129Nm/litra.
                                Mitäpä voi olettaa 90-luku ja Williams F1 Racing team
                                Noilla numeroilla, se tekisi 8500:ssa 259Nm eli 129Nm/litra
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎