memebuy23buy

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pazi88
    replied
    Joo kyllä. Ei niillä orggis lambdoilla oikeen tee mitään, vaikka ne saiskin pelaamaan.

Leave a comment:

• Arppa
    replied
    M52, kdfi ja orkkislambdat? Jätetäänkö pois käytöstä kokonaan ja mennään plx-laajakaistalla?

Leave a comment:

• Arppa
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    niillähän on erimallisia sarjoja e36/m50 ja mun käsittääkseni kaikki ei oo samlla jigillä tehty. Esim tuossa omassa osuu hiukan tolppaan ja nokkapeltiin.
    Vaihdoin pakopesän portittomaan ja sen puolesta nyt mahtuu mutta konepelti ei mene kiinni kun painekotelon kääntää sellaiseen asentoon että putkitus onnistuu... Mainitsin vielä tilatessa että pelti on mentävä ilman reijän tekoa kiinni

Ilmeisesti jigi ei oo ollut ihan jiirissä...

Leave a comment:

• Supra^
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    niillähän on erimallisia sarjoja e36/m50 ja mun käsittääkseni kaikki ei oo samlla jigillä tehty. Esim tuossa omassa osuu hiukan tolppaan ja nokkapeltiin.
    Jees, ymmärsin kysymyksen väärin. Itsellä itse tehty pakosarja, ja tarkoitin että konehuoneen puolesta kyllä mahtuu isompikin ahdin.

Kannattaa varmaan sieltä myyjävirmasta kysellä että mille ahtimelle on tarkoitettu jne. luulisi heidän tietävän parhaiten. :think

Leave a comment:

• janne[l
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    HX40 meni vielä helposti ilman minkäänlaisia muokkauksia mihinkään. Vähän etukenoon joutui laittamaan mutta ei se käyttöä haitannut.

Leave a comment:

• Supra^
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Minulla on puolalaisen K64-puljun pakosarja e36 avossa, oletteko saaneet mahtumaan hx35 ahdinta niin että ei tarvitsisi muokata iskaritolppaa?

Ainakaan he300wg hukkaportilla ei sovi...
    HX40 meni vielä helposti ilman minkäänlaisia muokkauksia mihinkään. Vähän etukenoon joutui laittamaan mutta ei se käyttöä haitannut.

Leave a comment:

• Arppa
    replied
    Minulla on puolalaisen K64-puljun pakosarja e36 avossa, oletteko saaneet mahtumaan hx35 ahdinta niin että ei tarvitsisi muokata iskaritolppaa?

Ainakaan he300wg hukkaportilla ei sovi...
    Last edited by Arppa; 22-04-2020, 15:50.

Leave a comment:

• anteroro
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Okei, kiitos. Säätöön tuo on menossa joten eiköhän onnistu ihan ok,
    Varmasti, mulla on ainakin metrin pituiset letkut ja hyvin toimii.

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kyllä niillä letkujen pituudella on merkitystä ainakin closed loop säädössä. Letkujen pituutta kun muuttaa, niin vaatii yleensä aavistuksen eri PID parametrit. Mut ei oo mikään tekemätön paikka pidemmilläkään letkuilla.
    Okei, kiitos. Säätöön tuo on menossa joten eiköhän onnistu ihan ok,

Täytyy katella venttiili mahollisimman järkevän mittasilla letkuilla.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Kyllä niillä letkujen pituudella on merkitystä ainakin closed loop säädössä. Letkujen pituutta kun muuttaa, niin vaatii yleensä aavistuksen eri PID parametrit. Mut ei oo mikään tekemätön paikka pidemmilläkään letkuilla.

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Kysytäänpä täällä.
    Mac venttiilin letkut, voiko toiminnassa esiintyä ongelmia jos letkut ovat kovin pitkät?
    Kyseessä 4-tie malli

Mulla on ollu n. 20cm mittaiset. Nyt voipi olla että saa tehdä reilusti pitemmät.

Reagointinopeus varmaan muuttuu hieman letkujen pituuden ( tai paksuuden muuttuessa):think
    Oletan että lähinnä säätökysymys saada pelaamaan, kunhan pillit ei oo metritolkulla pitkät.

Edit: vai olisiko kumminkin niin että letkujen tilavuus verrattuna tuon 60mm portin sisällä olevaan tilavuuteen on niin pieni että merkitystä ei ole

Leave a comment:

• Skarpa
    replied
    Voit vielä tarkistaa kardaanin sopivuuden mittaamalla. 320Z laatikon pituus kytkinkellon reunasta vetolaipan pintaan on 530 mm ja vetolaipan pitäisi olla se isompi, eli pulttikehän halkaisija 96mm ja reiät M12 pulteille.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    320z se on jos on 528i e39 peeäisin ja kyljessä lukee ZF

E36 328 kardaanin tarviit kaveriksi.

Leave a comment:

• Joker
    replied
    Hommasin e30 m50 projektiin vaihdelaatikon jonka pitäis olla peräisin 528 e39, loodassa mm. ZF 1053401097, 105340110,
    1221899939.
    Ei nyt löytyny aivan ristiriidatonta tietoa mikä laatikko toi on (ei ilmeisesti 320z??) Ja minkälaisella kadaanilla toi olis yhdistettävis tohon e30 koriin ja 188 perään.

Leave a comment:

• janne[l
    replied
    Originally posted by peltju36 View Post
    Hienot oli lukemat.👍
    Itellä samanlainen setup.
    Millaiset väännöt sulla oli?
    rajattiin 640nm (vakio alakerta)

Leave a comment:

Working...
X