memebuy23buy

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • matke
    replied
    nyt olis vähä kone suunittelua, olisi tarkotus kadulle rakentaa joko m52b28 tai m50b25 moottori, eli tulee katu autoon tarkotus ottaa siitä noin 300-400 silleen että se kestää, konettta ei vielä ole mutta kannattaako hankkia vanos,nonvanos vai tubvanos? hyödynkö mitää vanoksesta turbo aihiossa?:think mitkä männät ja kanget tollaseen kannattaa ostaa? ei mitää öky hintasia mutta ei kehtaa halvempiakaan että moottorilla olis käyttö ikää ja olisi toimiva paketti.
    moottori ohjauksena maxxecu mietinässä vissiin toimina ratkaisu?:think
    Turbo ? hx40 oli vähä mietinässä? heräilis suht alhaalla 4000rpm?
    Muuta huomioitavaa? eka turbo prokkis niin ei oikein ole tieto taitoa vielä olen näitä monia topickeja kyllä lukenu läpi ja jne mutta aattelin tehdä tälläsen kyselyn vielä.

    Leave a comment:


  • peltju36
    replied
    Jees. Kiitos hukkis vastauksista.
    Toinen kysymys.
    Sain käsiini m50nv kannen ja se ois tarkoitus remppailla
    ja laittaa kiinni. Huomasin vain, et palopesien reunoihin
    on luultavasti teräsharjalla onnistuttu hinkkaamaan
    pyöreyttä kun putsattu venttiilejä.
    Sovittelin liekkirengasta ja about 0.2mm pitää höylätä,
    et tulee tasaiseksi.
    Minkä verran noissa kansissa on varaa ottaa pois?
    Tämä kyseinen kansi on vakio mitoissa.
    Kone on m50b28, b28 kampura, b28tu männät ja 135mm nv kanget.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Originally posted by bumer3 View Post
    seiska tulpassa kärkiväli 0,5mm entäs kasi? sama?
    ainakin mun kaseissa jotka eilen hain on 0,5 ja seiskoissa 0,9.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Jaa, mulla tuo kiinalainen suhahtelee jo hyvinkin herkästi kun kaasun nostaa, ja aukihan se aina on sillon kun imusarjassa on alipaine...


    Onkos noille olemassa erilaisia toteutustapoja?

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Ittellä on Turbosmart, monesti noista joutuu hakee moottorille sopivan jousen, että sen toiminta perjaate edes suurinpiirtein täyttyis, muutoin käy niin että ahdin kerkii sakkaamaan ennenku aukee..

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Forgen by-pass ollu hyvä, ei turhia suhise

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    -----
    Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:47.

    Leave a comment:


  • peltju36
    replied
    No juuri noita ~33-40e tial kopioita oon eBayssa katellu.
    Laitetaan sellanen tilaukseen.👍

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Kiinan 50mm tial kopiot on toiminu aivan mainiosti. Toki joutunu monesti pistää sen mukana tulevan jäykemmän jousen, kun muuten suhisee jo pienimmästä kaasun nostosta

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by peltju36 View Post
    Mitäs dump-valveja porukka on käyttänyt?
    Onko turha edes miettiä ”kiinan ihmeitä”?��
    On sen verran simppeli kapistus eikä lämpötilaerojakaan tule niin paljoa että olisi hankala valmistaa, että kiinalainenkin yleensä osaa tuollaisen valmistaa. Avainsana on että ei saa vuotaa.
    Omassa joku halpis isoin mahdollinen kiinamalli kl-racingilta, ei vuoda ja suhinoista päätellen tulee tavarat pihalle eikä ahtimesta kuulu soraääniä.
    Sitten on taas oma keskustelunsa tarviiko dumppia ollenkaan, sillekin vaihtoehdolle on koulukuntansa.

    Leave a comment:


  • peltju36
    replied
    Mitäs dump-valveja porukka on käyttänyt?
    Onko turha edes miettiä ”kiinan ihmeitä”?😄

    Leave a comment:


  • bumer3
    replied
    seiska tulpassa kärkiväli 0,5mm entäs kasi? sama?

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Täälläkin bcr8es käytössä

    Leave a comment:


  • jokuuu
    replied
    Liian tiukka kiristys suurin pahe oli tulppa mikä hyvänsä. Jollakin voi toimia 7 moitteetta ja jollakin 8 ei toimi mitenkää joska kiritty tiukkaan eikä jäähdy.
    Syy posliinin halkeamiseen mahdollisesti sama vika että kiritty liian tiukkaan = poslini irtoaa kannasta eikä siirrä lämpöä kantee = ala ja yläosan lämpöerot isoja.

    Liian tiukkaan kiritty tulppa aiheuttaa huomattavasti herkemmi pre ignitionia, joten kiriminen aina mielellään momenttiavaimella ja valmistajan suositukseen.

    Ja mitä tuohon tulppaan bcr8es ainakin toiminut yleisessä räppäilyssä ja vartilla aina yli 900hv moottoriin
    Ja mailillakin 850hp moottorissa. (M50peissä)

    Alla vielä linkki ngk videoon pre ignitionista ja tästä tulpan kiristyksestä.

    Leave a comment:


  • Juho_
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Äkillinen lämpötilanmuutos ne halkaisee, väittäisin. Eli esim. Väärin säädetty kone kyllä voi tuon tehdä, juurisyy lienee kuitenkin erittäin kuumana käynyt tulppa
    Joo, pitää varmaan kokeilla pykälän verran kylmempää vielä tuosta. :think
    Näkeehän sen tulpan väristä sitte jos on liian kylmä.

    Tuokin vaan tuli viimesellä kerralla ilmi, kun kone tuli muusta syystä purettua ja "kas vain" kun puolat nosti pois.

    Leave a comment:

Working...
X