Entiiä muitten suuttimista, mutta omat finjectorilta ostetut 1200cc ev14 suuttimet passas kyllä heittämällä nuken kiskoon eikä mitään patentteja vaadittu :think
No sitten niitä on erilaisia Omat myös finjectorilta hankittu vuonna 2016, 1142cc eli 1100-1200-malliset.
Kysytään täällä vaikkei ihan suoraa aiheeseen liity, mut e30 m50 + hx45 tekniikka, vaihdelaatikon suunnittelua.
Eli e36 koneenkorvat kävis mutta jos käyttää diesel vaihteistoa kallistuskulma on eri? Eli e36 korvat ei käy?
Ei ole vielä vaihteistoa ostettuna, eikä perää mutta tarkotus olis hommata 188 mahd. aavikko välityksillä jos näin sais perän kestoa parannettua. Mitä laatikkoa tohon kannattais katsella?
Oma (lainattu) ajatus että harva perä + tiheävälitteisempi laatikko niin voimansiirron kesto olisi parempi ja dz vaihteistot vaikuttaa lompakkoystävällisimmiltä.
Jostain speedshopista noita valmiita kannakkeita (m50+dz) sais ostettuakkin, mut tuntuu kalliilta maksaa 250€ niistä kun olisi itse tehtävissä jos olisi mittoja/kuvia tarjolla, oletteko törmänneet missään?
Kysytään täällä vaikkei ihan suoraa aiheeseen liity, mut e30 m50 + hx45 tekniikka, vaihdelaatikon suunnittelua.
Eli e36 koneenkorvat kävis mutta jos käyttää diesel vaihteistoa kallistuskulma on eri? Eli e36 korvat ei käy?
Ei ole vielä vaihteistoa ostettuna, eikä perää mutta tarkotus olis hommata 188 mahd. aavikko välityksillä jos näin sais perän kestoa parannettua. Mitä laatikkoa tohon kannattais katsella?
Oma (lainattu) ajatus että harva perä + tiheävälitteisempi laatikko niin voimansiirron kesto olisi parempi ja dz vaihteistot vaikuttaa lompakkoystävällisimmiltä.
Jostain speedshopista noita valmiita kannakkeita (m50+dz) sais ostettuakkin, mut tuntuu kalliilta maksaa 250€ niistä kun olisi itse tehtävissä jos olisi mittoja/kuvia tarjolla, oletteko törmänneet missään?
Millaisia setuppeja muilla näissä on?
Kuinkahan paljon tuo mahtaa auttaa voimansiirron kestoon:think Vääntömomentti kasvaa suorassa suhteessa välitykseen. Tiuhemmat välitykset laatikossa tarkoittavat suurempaa perämurikkaan sisään menevää vääntömomenttia. Tietyllä nopeudella ja kiihtyvyydellä renkaille menevä vääntömomentti on vakio. Mulla ei ole näihin kysymyksiin mitään vastauksia. Kunhan pohdiskelen. Toki bemarin dieselin laatikossa yleensä vain pienet vaihteet ovat bensalootaa tiuhemmilla välityksillä.
Pitkä perävälitys kestää vääntöä enemmän kuin lyhyt. Se kai siinä on ideana. Mut en mä nyt tiiä tarviiko se välttämättä tiheämpivälitteistä lootaa. M5x koneessa on ahdettuna niin paljon vääntöä että ihan sama kuinka pitkän perävälityksen sinne laittaa, niin vääntö riittää liikuttamaan autoa oikeen keveästi.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Mulla ei ole näihin kysymyksiin mitään vastauksia. Kunhan pohdiskelen. Toki bemarin dieselin laatikossa yleensä vain pienet vaihteet ovat bensalootaa tiuhemmilla välityksillä.
Mulla vielä vähemmän, luin vaan jostain netistä = pakko olla totta.
Löysin sun tekemän topicin nyt vasta myöhemmin aiheesta ja valaisi suht kattavasti! Lisää harmaita hiuksia kun tuo oma tekniikka ollut m20 vp, 618 asetelma ja e39 528 laatikolla ed. omistajalla. Eli siis helpoimmalla pääsis jos hommais samanlaisen laatikon tilalle, mut huolettaa vaan et kestääkö suddailla ollenkaan
Emmä kyllä ymmärrä miksi sitä laatikon kallistuskulman eroa pidetään niin ihmeellisenä asiana noiden haisuli askien kanssa. Paikalleen vaan, tekee tarvittavat osat sen ympärille ja vetoja.
Itellä on käytössä e36 koneenkannakkeet, e28 m30 koneen kannatin kumit ja apparin puolella on tehty vaan spaceria apurungon ja korvakkeen väliin. Tällä haettu enemmänkin ahtimelle/downpipelle lisää tilaa ja laatikko suoristui siinä samalla kuin itsestään. Koneen perässä m30 vauhtis ja -765 asetelma, laatikkona 37dz.
Jos ei semmosesta tykkää niin ettii apparin puolelle vaan korkeemman kannatin kumin tms. Vaihtoehtoja on loputtomasti ja toteutus tapoja yhtäpaljon kun tekijöitäkin. Toki massipäällikkö voi ostaa valmiin tuotteen kaupasta ja pykälän alempi luokkaisemmat ja muuten vaan innokkaat puuhaajat tekee sen itse niinkuin parhaaksi näkee.
Edittiä ettei mee vaan höpinäks..
Muistaako kukaan missä topicissa tai minkä jutun yhteydessä täällä on joskus ollut juttua sisätilanpuhaltimista sähkösellä ”kennolla” mallia race. Tai jos ei niin tuleeko mieleen missä ralliputkassa semmosia oli kaupan? Uuteen rojektiin pitäis joku pöhisiä sisään keksiä.
Mitäs raati on mieltä kansipahvista? Moni suosii athenaa cometicin sijaan, mutta jos kuitenkin metallitiivisteeseen päätyy niin onko kenelläkään kokemusita muista kuin cometicista? Esim. Victor Reinz tai joku vastaava?
Metallitiivisteet paksuudeltaan millin tai jopa alle, onko tällä merkitystä?
Moottorina m52b28 ja tarkoitus mennä edelleen n. kilon paineilla joten onko mikä tiiviste järkevin, jopa vakio?
Athenaa suositaan varmaankin sen takia että sille ei tarvi tehä pintoja uusiks koneistamolla vaan se perus karkee pinta riittää jos on vaan tarpeeksi suora ja se on hyvä ja suht edullinen nopeasti saatavilla oleva pahvi joten miksi ei käyttäisi athenaa
Comment