Originally posted by anteroro
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2019
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
-
-
Kysytään täällä vaikkei ihan suoraa aiheeseen liity, mut e30 m50 + hx45 tekniikka, vaihdelaatikon suunnittelua.
Eli e36 koneenkorvat kävis mutta jos käyttää diesel vaihteistoa kallistuskulma on eri? Eli e36 korvat ei käy?
Ei ole vielä vaihteistoa ostettuna, eikä perää mutta tarkotus olis hommata 188 mahd. aavikko välityksillä jos näin sais perän kestoa parannettua. Mitä laatikkoa tohon kannattais katsella?
Oma (lainattu) ajatus että harva perä + tiheävälitteisempi laatikko niin voimansiirron kesto olisi parempi ja dz vaihteistot vaikuttaa lompakkoystävällisimmiltä.
Jostain speedshopista noita valmiita kannakkeita (m50+dz) sais ostettuakkin, mut tuntuu kalliilta maksaa 250€ niistä kun olisi itse tehtävissä jos olisi mittoja/kuvia tarjolla, oletteko törmänneet missään?
Millaisia setuppeja muilla näissä on?Last edited by Joker; 28-11-2019, 10:18.
Comment
-
-
Originally posted by Joker View PostKysytään täällä vaikkei ihan suoraa aiheeseen liity, mut e30 m50 + hx45 tekniikka, vaihdelaatikon suunnittelua.
Eli e36 koneenkorvat kävis mutta jos käyttää diesel vaihteistoa kallistuskulma on eri? Eli e36 korvat ei käy?
Ei ole vielä vaihteistoa ostettuna, eikä perää mutta tarkotus olis hommata 188 mahd. aavikko välityksillä jos näin sais perän kestoa parannettua. Mitä laatikkoa tohon kannattais katsella?
Oma (lainattu) ajatus että harva perä + tiheävälitteisempi laatikko niin voimansiirron kesto olisi parempi ja dz vaihteistot vaikuttaa lompakkoystävällisimmiltä.
Jostain speedshopista noita valmiita kannakkeita (m50+dz) sais ostettuakkin, mut tuntuu kalliilta maksaa 250€ niistä kun olisi itse tehtävissä jos olisi mittoja/kuvia tarjolla, oletteko törmänneet missään?
Millaisia setuppeja muilla näissä on?Last edited by Skarpa; 28-11-2019, 11:23.
Comment
-
-
Pitkä perävälitys kestää vääntöä enemmän kuin lyhyt. Se kai siinä on ideana. Mut en mä nyt tiiä tarviiko se välttämättä tiheämpivälitteistä lootaa. M5x koneessa on ahdettuna niin paljon vääntöä että ihan sama kuinka pitkän perävälityksen sinne laittaa, niin vääntö riittää liikuttamaan autoa oikeen keveästi.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostMulla ei ole näihin kysymyksiin mitään vastauksia. Kunhan pohdiskelen. Toki bemarin dieselin laatikossa yleensä vain pienet vaihteet ovat bensalootaa tiuhemmilla välityksillä.
Löysin sun tekemän topicin nyt vasta myöhemmin aiheesta ja valaisi suht kattavasti! Lisää harmaita hiuksia kun tuo oma tekniikka ollut m20 vp, 618 asetelma ja e39 528 laatikolla ed. omistajalla. Eli siis helpoimmalla pääsis jos hommais samanlaisen laatikon tilalle, mut huolettaa vaan et kestääkö suddailla ollenkaanLast edited by Joker; 28-11-2019, 12:18.
Comment
-
-
Kestää se 528 loota. Sehän on perus 320z ZF "pirkka ZF" jota 95% foorumin turbovehkeistä käyttää ongelmitta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Hyvin ne tuntuu kestävän tosiaan nuo 5v askitkin.
Emmä kyllä ymmärrä miksi sitä laatikon kallistuskulman eroa pidetään niin ihmeellisenä asiana noiden haisuli askien kanssa. Paikalleen vaan, tekee tarvittavat osat sen ympärille ja vetoja.
Itellä on käytössä e36 koneenkannakkeet, e28 m30 koneen kannatin kumit ja apparin puolella on tehty vaan spaceria apurungon ja korvakkeen väliin. Tällä haettu enemmänkin ahtimelle/downpipelle lisää tilaa ja laatikko suoristui siinä samalla kuin itsestään. Koneen perässä m30 vauhtis ja -765 asetelma, laatikkona 37dz.
Jos ei semmosesta tykkää niin ettii apparin puolelle vaan korkeemman kannatin kumin tms. Vaihtoehtoja on loputtomasti ja toteutus tapoja yhtäpaljon kun tekijöitäkin. Toki massipäällikkö voi ostaa valmiin tuotteen kaupasta ja pykälän alempi luokkaisemmat ja muuten vaan innokkaat puuhaajat tekee sen itse niinkuin parhaaksi näkee.
Edittiä ettei mee vaan höpinäks..
Muistaako kukaan missä topicissa tai minkä jutun yhteydessä täällä on joskus ollut juttua sisätilanpuhaltimista sähkösellä ”kennolla” mallia race. Tai jos ei niin tuleeko mieleen missä ralliputkassa semmosia oli kaupan? Uuteen rojektiin pitäis joku pöhisiä sisään keksiä.Last edited by SanMiguel; 28-11-2019, 15:32.
Comment
-
-
Originally posted by tipetii View PostMitä suuttimia porukka suosittelee/on käyttänyt m50b25 koneessa noin 500hp e85 vehkeessä?Käyttis: e91 325i
Projekti: E36 M50 turbo
Comment
-
-
Kannentiiviste
Mitäs raati on mieltä kansipahvista? Moni suosii athenaa cometicin sijaan, mutta jos kuitenkin metallitiivisteeseen päätyy niin onko kenelläkään kokemusita muista kuin cometicista? Esim. Victor Reinz tai joku vastaava?
Metallitiivisteet paksuudeltaan millin tai jopa alle, onko tällä merkitystä?
Moottorina m52b28 ja tarkoitus mennä edelleen n. kilon paineilla joten onko mikä tiiviste järkevin, jopa vakio?
Comment
-
Comment