Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    Originally posted by anteroro View Post
    Entiiä muitten suuttimista, mutta omat finjectorilta ostetut 1200cc ev14 suuttimet passas kyllä heittämällä nuken kiskoon eikä mitään patentteja vaadittu :think
    No sitten niitä on erilaisia Omat myös finjectorilta hankittu vuonna 2016, 1142cc eli 1100-1200-malliset.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Joker
      Newbiemmer
      • Mar 2016
      • 29
      • suomi

      Kysytään täällä vaikkei ihan suoraa aiheeseen liity, mut e30 m50 + hx45 tekniikka, vaihdelaatikon suunnittelua.
      Eli e36 koneenkorvat kävis mutta jos käyttää diesel vaihteistoa kallistuskulma on eri? Eli e36 korvat ei käy?

      Ei ole vielä vaihteistoa ostettuna, eikä perää mutta tarkotus olis hommata 188 mahd. aavikko välityksillä jos näin sais perän kestoa parannettua. Mitä laatikkoa tohon kannattais katsella?
      Oma (lainattu) ajatus että harva perä + tiheävälitteisempi laatikko niin voimansiirron kesto olisi parempi ja dz vaihteistot vaikuttaa lompakkoystävällisimmiltä.

      Jostain speedshopista noita valmiita kannakkeita (m50+dz) sais ostettuakkin, mut tuntuu kalliilta maksaa 250€ niistä kun olisi itse tehtävissä jos olisi mittoja/kuvia tarjolla, oletteko törmänneet missään?

      Millaisia setuppeja muilla näissä on?
      Last edited by Joker; 28-11-2019, 10:18.

      Comment

      • Bansku
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2011
        • 1493
        • Savo

        No vaihtoehdothan jo itse luettelit.
        Ostaa valmiit, tekee ite tai antaa olla vähän eri kulmassa kallellaan.

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3406
          • Kotka

          Originally posted by Joker View Post
          Kysytään täällä vaikkei ihan suoraa aiheeseen liity, mut e30 m50 + hx45 tekniikka, vaihdelaatikon suunnittelua.
          Eli e36 koneenkorvat kävis mutta jos käyttää diesel vaihteistoa kallistuskulma on eri? Eli e36 korvat ei käy?

          Ei ole vielä vaihteistoa ostettuna, eikä perää mutta tarkotus olis hommata 188 mahd. aavikko välityksillä jos näin sais perän kestoa parannettua. Mitä laatikkoa tohon kannattais katsella?
          Oma (lainattu) ajatus että harva perä + tiheävälitteisempi laatikko niin voimansiirron kesto olisi parempi ja dz vaihteistot vaikuttaa lompakkoystävällisimmiltä.

          Jostain speedshopista noita valmiita kannakkeita (m50+dz) sais ostettuakkin, mut tuntuu kalliilta maksaa 250€ niistä kun olisi itse tehtävissä jos olisi mittoja/kuvia tarjolla, oletteko törmänneet missään?

          Millaisia setuppeja muilla näissä on?
          Kuinkahan paljon tuo mahtaa auttaa voimansiirron kestoon:think Vääntömomentti kasvaa suorassa suhteessa välitykseen. Tiuhemmat välitykset laatikossa tarkoittavat suurempaa perämurikkaan sisään menevää vääntömomenttia. Tietyllä nopeudella ja kiihtyvyydellä renkaille menevä vääntömomentti on vakio. Mulla ei ole näihin kysymyksiin mitään vastauksia. Kunhan pohdiskelen. Toki bemarin dieselin laatikossa yleensä vain pienet vaihteet ovat bensalootaa tiuhemmilla välityksillä.
          Last edited by Skarpa; 28-11-2019, 11:23.
          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11086
            • Oulu

            Pitkä perävälitys kestää vääntöä enemmän kuin lyhyt. Se kai siinä on ideana. Mut en mä nyt tiiä tarviiko se välttämättä tiheämpivälitteistä lootaa. M5x koneessa on ahdettuna niin paljon vääntöä että ihan sama kuinka pitkän perävälityksen sinne laittaa, niin vääntö riittää liikuttamaan autoa oikeen keveästi.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Keme
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 227
              • Rannikko

              Originally posted by Joker View Post
              jos käyttää diesel vaihteistoa kallistuskulma on eri?
              Ei sillä kallistuskulmalla ole mitään merkitystä. Askiin liraus enemmän öljyä ja homma rokkaa.
              JEEE JEE!

              Comment

              • Joker
                Newbiemmer
                • Mar 2016
                • 29
                • suomi

                Originally posted by Skarpa View Post
                Mulla ei ole näihin kysymyksiin mitään vastauksia. Kunhan pohdiskelen. Toki bemarin dieselin laatikossa yleensä vain pienet vaihteet ovat bensalootaa tiuhemmilla välityksillä.
                Mulla vielä vähemmän, luin vaan jostain netistä = pakko olla totta.
                Löysin sun tekemän topicin nyt vasta myöhemmin aiheesta ja valaisi suht kattavasti! Lisää harmaita hiuksia kun tuo oma tekniikka ollut m20 vp, 618 asetelma ja e39 528 laatikolla ed. omistajalla. Eli siis helpoimmalla pääsis jos hommais samanlaisen laatikon tilalle, mut huolettaa vaan et kestääkö suddailla ollenkaan
                Last edited by Joker; 28-11-2019, 12:18.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11086
                  • Oulu

                  Kestää se 528 loota. Sehän on perus 320z ZF "pirkka ZF" jota 95% foorumin turbovehkeistä käyttää ongelmitta.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Skarpa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 3406
                    • Kotka

                    Hyvä laatikko se on.
                    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                    E30 Armo "330i"

                    Comment

                    • SanMiguel
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 1035
                      • Kirkkonummi

                      Hyvin ne tuntuu kestävän tosiaan nuo 5v askitkin.

                      Emmä kyllä ymmärrä miksi sitä laatikon kallistuskulman eroa pidetään niin ihmeellisenä asiana noiden haisuli askien kanssa. Paikalleen vaan, tekee tarvittavat osat sen ympärille ja vetoja.

                      Itellä on käytössä e36 koneenkannakkeet, e28 m30 koneen kannatin kumit ja apparin puolella on tehty vaan spaceria apurungon ja korvakkeen väliin. Tällä haettu enemmänkin ahtimelle/downpipelle lisää tilaa ja laatikko suoristui siinä samalla kuin itsestään. Koneen perässä m30 vauhtis ja -765 asetelma, laatikkona 37dz.

                      Jos ei semmosesta tykkää niin ettii apparin puolelle vaan korkeemman kannatin kumin tms. Vaihtoehtoja on loputtomasti ja toteutus tapoja yhtäpaljon kun tekijöitäkin. Toki massipäällikkö voi ostaa valmiin tuotteen kaupasta ja pykälän alempi luokkaisemmat ja muuten vaan innokkaat puuhaajat tekee sen itse niinkuin parhaaksi näkee.

                      Edittiä ettei mee vaan höpinäks..
                      Muistaako kukaan missä topicissa tai minkä jutun yhteydessä täällä on joskus ollut juttua sisätilanpuhaltimista sähkösellä ”kennolla” mallia race. Tai jos ei niin tuleeko mieleen missä ralliputkassa semmosia oli kaupan? Uuteen rojektiin pitäis joku pöhisiä sisään keksiä.
                      Last edited by SanMiguel; 28-11-2019, 15:32.

                      Comment

                      • tipetii
                        Newbiemmer
                        • May 2016
                        • 18
                        • suomi

                        Mitä suuttimia porukka suosittelee/on käyttänyt m50b25 koneessa noin 500hp e85 vehkeessä?

                        Comment

                        • Veemu
                          BTCF Member
                          • Jan 2014
                          • 269
                          • Helsinki

                          Originally posted by tipetii View Post
                          Mitä suuttimia porukka suosittelee/on käyttänyt m50b25 koneessa noin 500hp e85 vehkeessä?
                          870cc dekat on varmaan suosituimmat, tai EV14 ~1000cc
                          Käyttis: e91 325i
                          Projekti: E36 M50 turbo

                          Comment

                          • Tikkunen85
                            BTCF Member
                            • Mar 2006
                            • 892
                            • Paltamo

                            Kannentiiviste

                            Mitäs raati on mieltä kansipahvista? Moni suosii athenaa cometicin sijaan, mutta jos kuitenkin metallitiivisteeseen päätyy niin onko kenelläkään kokemusita muista kuin cometicista? Esim. Victor Reinz tai joku vastaava?

                            Metallitiivisteet paksuudeltaan millin tai jopa alle, onko tällä merkitystä?

                            Moottorina m52b28 ja tarkoitus mennä edelleen n. kilon paineilla joten onko mikä tiiviste järkevin, jopa vakio?

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              -----
                              Last edited by Juppe; 28-10-2020, 17:01.

                              Comment

                              • naikou
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 1682
                                • vihti

                                Athenaa suositaan varmaankin sen takia että sille ei tarvi tehä pintoja uusiks koneistamolla vaan se perus karkee pinta riittää jos on vaan tarpeeksi suora ja se on hyvä ja suht edullinen nopeasti saatavilla oleva pahvi joten miksi ei käyttäisi athenaa
                                E39 523i Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎