M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muuris
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    #631
    Originally posted by naikou View Post
    Alle 200hv teholappu leimalle niin saa 525ix:ään turbon otteeseen jarruja vaihtamatta, samaan tyyliin kun e30 m50b25turboja on muutoskatsastettu kymmeniä vuosia 325 vakiojarruilla..e34 nelivedossa se keskitasauspyörästön viskolukko ei montaa leikkiä kestä varsinki jos on tuplamäärä potkua vakioon verrattuna.
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei ole varsinaisen laillista kuitenkaan ajella sitten suuremmilla tehoilla.
    Vaikka ei nyt M50 turbotukseen liitykkään mutta ainakin osassa E34 koppaisissa se lukko kyllä on sähköinen.
    Kuten Muurahainen kirjoittelikin, niin ei ole 525iX:ssä viskolukkoa vaan sähköinen. Sen lukitusmomentti on muuten aika iso (oon mitannut eri pw/Hz komboilla ja momenttiavaimella). Eikä viskolukkokaan (325iX) ei ole tuntunut antautuvan tehokkaissa vehkeissä.
    E30 325iX '86
    Instagram

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1806
      • Pk-seutu

      #632
      Okei no itsellä ollut sitten väärää tietoa e34 ix laitteesta, joskus vajaa 10v sitten kun semmoisen man.vaihteisen 92/11 valmistetun omistin niin ei ollut mitään ongelmaa nelivedossa mutta toisten jäärataleluista oli kuulemma keskilukkoja antautunut. Ilmeisesti ylikuumentumisen takia.

      Topicin aiheeseen: Itsellä olis nokka-akseli päivitys mielessä m52turboon, saako vakioista hiottua sellaiset että olis jotain hyötyä? M54B30 imu + M50NV imu onkin jo tiedossa, onko muita hyvän hintaisia nokkakomboja?
      E39 523i Turbo

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5370
        • Pirkkala

        #633
        Mistä näppärimmin m50 pakosarjan laippa turbosarjaa ajatellen?
        Vai oliko jossain valmis mittakuva?
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11242
          • Oulu

          #634
          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Mistä näppärimmin m50 pakosarjan laippa turbosarjaa ajatellen?
          Vai oliko jossain valmis mittakuva?
          Tuolla CAD kuva: https://drive.google.com/folderview?...DBnREFraHRDZ28

          Meikäläisen piirtämä, että sillä varauksella Vaan kyllähän tuo kanteen istahti.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            #635


            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5370
              • Pirkkala

              #636
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Tuolla CAD kuva: https://drive.google.com/folderview?...DBnREFraHRDZ28

              Meikäläisen piirtämä, että sillä varauksella Vaan kyllähän tuo kanteen istahti.
              Isot kiitokset kuvasta. Tämä lähti leikkaukseen
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • janne[l
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 861
                • Ylöjärvi

                #637
                E36:ssa polttoaineen paluussa ahdistaa tuo tankin puoliskojen välinen "siirtopumppu" sen verran ettei saa paineita tarpeeksi alas tyhjäkäynnillä. Miten muut ton ratkassu joilla sama ongelma? Y-haara loppuun jolloin paluu molempiin puoliskoihin jolloin vastapaineen pitäisi teoriassa puolittua?
                e46 330i cabriolet
                e91 320d
                e36 328 törpö

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #638
                  Originally posted by janne[l View Post
                  E36:ssa polttoaineen paluussa ahdistaa tuo tankin puoliskojen välinen "siirtopumppu" sen verran ettei saa paineita tarpeeksi alas tyhjäkäynnillä. Miten muut ton ratkassu joilla sama ongelma? Y-haara loppuun jolloin paluu molempiin puoliskoihin jolloin vastapaineen pitäisi teoriassa puolittua?
                  Millä oot diagnosoinut ongelman sinne tankin päähän? Bensanpaineensäädin yleensä on se ensimmäinen ongelma jos on vakiohilut + liian suuri pumppu? :think
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • janne[l
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 861
                    • Ylöjärvi

                    #639
                    Tämä ihan totta^ ensimmäinen säädin ei virrannutkaan tarpeeksi mutta tämä uusi virtaa.
                    Paluu kanisteristeriin niin hienosti säätyy 2.4baariin asti mutta paluu tankissa kiinni ei alle kolmen saa tyhjäkäynnillä. Eli kyllä se vastapaine sielä selvästi haittaa. Pumppuna on walbron hellcat ja linjat an8.
                    e46 330i cabriolet
                    e91 320d
                    e36 328 törpö

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      #640
                      Originally posted by janne[l View Post
                      Tämä ihan totta^ ensimmäinen säädin ei virrannutkaan tarpeeksi mutta tämä uusi virtaa.
                      Paluu kanisteristeriin niin hienosti säätyy 2.4baariin asti mutta paluu tankissa kiinni ei alle kolmen saa tyhjäkäynnillä. Eli kyllä se vastapaine sielä selvästi haittaa. Pumppuna on walbron hellcat ja linjat an8.
                      Mielenkiintoista. Minulla myös AN8-linjat ja kunnon (Nuke) säädin, nyt 450lph pumppu mutta tulossa hellcat. Omassa on muistaakseni kuskinpuolella sellainen vähän oudompi tankkilaite jossa paluuletku on 12mm, toki tankin sisällä kytkettynä siihen alkuperäiseen sisäiseen poikittain menevään lappopumppuhärpäkkeeseen. Pitää vanhasta topikista kaivella paremmalla ajalla.
                      Kai se helpoin ratkaisu on vaikkapa haaroittaa paluu molemmille puolille?
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • janne[l
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 861
                        • Ylöjärvi

                        #641
                        Löytykin sun vanhemmasta coupen topikista sivulta 44 hyvää kuvamatskua hommasta.
                        Mun paluu laitteessa on 8mm letkulle nippa ja ja se nipan sisäreikä ei tainnu olla kuin 5mm eli paljon pienempi kun sulla. Porailen tuon nipan nyt ensin pois ja an8 kokonen jic läpivienti siihen niinkuin on repsikan puolella. Voi olla että tuo pelkkä 5mm reikä itse tankkilaitteessa ahdistaa eikä se itse lappopumppu. Siitä sitten haarotus vielä jos tämäkään ei riitä.
                        e46 330i cabriolet
                        e91 320d
                        e36 328 törpö

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5370
                          • Pirkkala

                          #642
                          Onko kellään faktaa, mihin asti Bosch-044 pumpun tuotto riittää m50 vakiolla paineensäätimellä? Aineena e85

                          Käyrät on kyllä luettu mutta vähän arveluttaa että miten se jaksaa jos esim 450hv ylittyy.

                          Voinhan minä tietysti suoraan päivittää Walbro 450 pumppuun, mutta jos ei tarviis siihen vielä lähteä.

                          Paineen korotus tietysti on keinona myös mutta laadukas säädettävä säädin ei ole ihan ilmainen

                          Ahtopaine lienee kilon verran
                          Last edited by Urpo_rotta; 15-02-2020, 13:18.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • Maikkeli
                            BTCF Member
                            • Aug 2010
                            • 1309
                            • Nousiainen

                            #643
                            Sen verran faktaa että 511hv tuli ilman ongelmia. Ahtoja ei saatu nousemaan enempää niin jäi testailut siihen.
                            E30 316 M42TBO -87
                            BMW 1502 Turbo -77

                            ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5370
                              • Pirkkala

                              #644
                              Originally posted by Maikkeli View Post
                              Sen verran faktaa että 511hv tuli ilman ongelmia. Ahtoja ei saatu nousemaan enempää niin jäi testailut siihen.
                              Aineena e85?

                              Onko tuosta -044 uudempia versioitakin olemassa kun eri lähteissä on hieman vaihtelua tuon tuoton suhteen
                              Last edited by Urpo_rotta; 15-02-2020, 16:25.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • Exami
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 986
                                • Hyvinkää, Tuusula

                                #645
                                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                                Aineena e85?

                                Onko tuosta -044 uudempia versioitakin olemassa kun eri lähteissä on hieman vaihtelua tuon tuoton suhteen

                                Aika monesti mielletään 044 "500hp" pumpuks, polttoaine paine ja linjat vaikuttaa myös.
                                sigpic
                                Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                                Comment

                                Working...
                                X