memebuy23buy

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by ^Tonix^ View Post
    Kaverilla kysiset pultit M54B30 motissa jossa 780hv+/900nm+ navoilta ja ahdot yli 2bar. Joten kaiken maailman kierrehylsyt ja vastaavat voi unohtaa vastaaville tehoille vaikkakin netissä sanotaan että pitää olla .
    Löytyy sitten myös ne Racewaren pultit, niitäkin käytetään ilman mitään hylsyjä ym.
    Joo ei niitä timeserttejä tarvi jos kierteet on ehjät. Ja on ihan vakio pulteillakin yli 700hp tehoja otettu alulohkolla että aika monessa tapauksessa ainoa hyöty noista arpeista on lompakon keveneminen, niin oon varsin skeptinen niitä kohtaan

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    Kaverilla kysiset pultit M54B30 motissa jossa 780hv+/900nm+ navoilta ja ahdot yli 2bar. Joten kaiken maailman kierrehylsyt ja vastaavat voi unohtaa vastaaville tehoille vaikkakin netissä sanotaan että pitää olla .
    Löytyy sitten myös ne Racewaren pultit, niitäkin käytetään ilman mitään hylsyjä ym.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Soittaa ja kysyy?
    Voihan nuo naulat olla tarkoitettu johonkin muuhun alunperin, mutta ovat sopivat m54
    Niin. Mutta tämä herättää kysymyksen heti että toimiiko ne oikeesti m54 koneessa tai onko niistä mitään hyötyä siinä, jos kerta valmistaja ei ko. koneeseen ole pultteja tehny :think Lähinnä siis että alu lohkosta kierteet nousee ylös melko helposti ja muuta kivaa, niin se että ne fyysisesti sopii sinne ei vielä kanna kovin pitkälle.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Soittaa ja kysyy?
    Voihan nuo naulat olla tarkoitettu johonkin muuhun alunperin, mutta ovat sopivat m54

    Leave a comment:


  • BMW_mane
    replied
    Mielenkiintoista koska arpilta kysyttynä he sanoivat ettei valmista m52tu/m54 pultteja. :think
    Vp Motorsport myy myös tuollasta sarjaa. Jos jollain olis kokemusta sopiko noi nii olis kova

    Leave a comment:


  • anteroro
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Mitkä pultit nuo on, kun niitä ei arp:llä näy m54 koneeseen :think
    En kyllä osaa sanoa, mutta PPF noita on myynyt jo vuosia :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by anteroro View Post
    Mitkä pultit nuo on, kun niitä ei arp:llä näy m54 koneeseen :think

    Leave a comment:


  • anteroro
    replied


    Siinä on m54 kannenpultit.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Yrkesman View Post
    Ok kiitos. Mikä kansipahvi tuohon sitten kannattaa laittaa, Athena ja M54 ARPit vai vakio tiiviste ja vakiopultit vai joku muu yhdistelmä?
    Vakio tiiviste on ohut mls eli se kyllä pitäisi pitää vaikka ois reilumminkin painetta kunhan pinnat on priimat eikä hapettuneet/karkea plaanaus jälki. Vakio pultitkin kestää melko pitkälle ja on aika varma tapaus. Itsellä on ollu ~560hp enimmillään vakio pulteilla. Toki sinkkuvanos koneessa alulohkossa, mutta pultit yms. on samoja.

    Jos haluaa sit ARP:t laittaa, niin sit menee vähän mystiseksi, koska ARP ei omilla sivuillaan mainitse ollenkaan m54/M52tu sopivia kannen pultteja. Kun taas jotku kyllä myy semmosia vähän oudolla osanumerolla:
    Part number 201-M54ARP cylinder head stud kitBMW - 2.5 3.0 24V (M54B30)Special longer design for aluminum engine block!


    Mut racewarella ainakin on jotain:
    Engine: M10; M20; M30; M42/M44; M50/M52/S50/S52; M54; M60/M62/S62; M70; S14; S38; S65; S85.

    Leave a comment:


  • Yrkesman
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    m52tu ja m54 lohkot on käytännössä identtisiä. Kumpaankin voi tehdä turbomyllyn ongelmitta. Ehkä sit jos meinaa kiloheppaa tms. tavoitella, niin kannenpulttien yms. kanssa pitää ruveta luovaksi.
    Ok kiitos. Mikä kansipahvi tuohon sitten kannattaa laittaa, Athena ja M54 ARPit vai vakio tiiviste ja vakiopultit vai joku muu yhdistelmä?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Yrkesman View Post
    En nyt jostain syystä löydä haulla tietoa m54 lohkoista vaikka tästä varmasti on jossain keskusteltu. Eli onko m54b25 lohko esim toimiva turbo käytössä? Tarkoitus on tehdä varamoottori nykyisen m52tub28 koneen tilalle. Tehotavoite on sen mitä hx40super kivuttomasti tuottaa eli luokkaa 600hv. Vai onko nykyinen m52tub28 esim parempi lähtökohta?
    m52tu ja m54 lohkot on käytännössä identtisiä. Kumpaankin voi tehdä turbomyllyn ongelmitta. Ehkä sit jos meinaa kiloheppaa tms. tavoitella, niin kannenpulttien yms. kanssa pitää ruveta luovaksi.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Originally posted by C'mon_maik View Post
    Mullakin kova vauhtis ja koppa ilman lattiamattoa ääntää juuri noin, se on ominaisuus.
    sen verran päivitystä että vaihdoin laatikkoon redline mt-90 öljyt. Ääni hiljeni aika paljon mutta ei se hiljainen ole vieläkään eikä tarvikkaan. Tolla öljynvaihdolla sai sen selville että ääni tosiaan laatikosta tulee ja ei tietoa mitkä öljyt ne vanhat oli edes. Noiden redlinejen pitäis ainakin pelittää hyvin noissa radallakin.

    Leave a comment:


  • C'mon_maik
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    pitääkö muilla s5d-310/320z laatikko räminää kytkin ylhäällä vaihde vapaalla tai kun ajetaan "liian isolla vaihteella" ? vapaalla räminä häviää kun kytkimen painaa pohjaan. Ja kylmällä koneella ääntä ei kuulu juuri ollenkaan.
    Mullakin kova vauhtis ja koppa ilman lattiamattoa ääntää juuri noin, se on ominaisuus.

    Leave a comment:


  • Yrkesman
    replied
    En nyt jostain syystä löydä haulla tietoa m54 lohkoista vaikka tästä varmasti on jossain keskusteltu. Eli onko m54b25 lohko esim toimiva turbo käytössä? Tarkoitus on tehdä varamoottori nykyisen m52tub28 koneen tilalle. Tehotavoite on sen mitä hx40super kivuttomasti tuottaa eli luokkaa 600hv. Vai onko nykyinen m52tub28 esim parempi lähtökohta?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Riittää hyvinkin. Ei muuta kuin viinaa tankkiin.

    Leave a comment:

Working...
X