Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    Originally posted by Suh0 View Post
    Ite oon laittanu jarrunipoilla. Esim E nippa (naaras) hitsattu kollektoriin, siitä jarruputkella missä A nippa. Tosiaan joku 50cm putkea ja jatkaa siitä letkulla.
    +1, täälläkin näin, paitsi että hukkikselle menevissä putkissa. Joku onneton 30cm pyöräytetty pariksi kierrokseksi jäähtymistä varten. Mulla ihan 24/7 pakopainemittaus 3Bar MAP-anturilla, ja hyvin on pelannut eikä ole sulanut..





    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Keme
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 227
      • Rannikko

      Sopiikos M50b25 mäntä+kanki pyörimään M54b25 lohkossa? M54 on ilmeisesti heikommilla kiertokangilla, niin tolleihan sinne sais vähän paremmin kestävät vakio-osat.
      JEEE JEE!

      Comment

      • Matuh
        BTCF Member
        • Apr 2013
        • 3702
        • Kouvola

        Originally posted by Keme View Post
        Sopiikos M50b25 mäntä+kanki pyörimään M54b25 lohkossa? M54 on ilmeisesti heikommilla kiertokangilla, niin tolleihan sinne sais vähän paremmin kestävät vakio-osat.
        En männästä tiedä, mutta mikset pidä m54 mäntää jos on samalla tapilla ja m50 kiertokanki mahtuu pyörimään? :think
        E36 328i M50B30 turbo
        Skoda vRS
        Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
        Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

        EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

        Comment

        • Keme
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 227
          • Rannikko

          Eikös M54 männän puristuskorkeus ole pienempi kuin M50? Eli puristukset tippuisivat varmaan johonkin 80-luvulle asti.
          JEEE JEE!

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11089
            • Oulu

            Saman mittanen kiertokanki, niin ei oo ongelmaa. 140mm on m50vanos koneessa ja käsittääkseni myös m54b25:ssa.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • SanMiguel
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 1035
              • Kirkkonummi

              Mistäs porukka on kaapannu näissä m50 öljyn lämpö ja paine tiedon? Vakio paineanturi on toki paikallansa ja samasta kohdasta lähtee ahtimellekkin öljy. Onko se vieressä oleva tulppa suodatin jalassa (kuusiokolo kantainen) myös paineen alainen? Tuo lämmön mittaus pitäis saada johki semmoseen kohtaan missä öljy liikkuukin eli joutuneeko suodatikotelon kanteen tekemään paikan vai kenties jonnekkin muualle? :think

              Aikaisemmin tuo lämmön mittaus on ollut millon minkäkin liitin/sovite/adapteri hässäkässä eikä ole koskaan näyttänyt mitään järkeviä lukuja ennenkuin öljyt on oikeasti kuumat jossain liikennevaloissa pönöttäessä tovin jos toisenkin.
              Last edited by SanMiguel; 20-02-2019, 12:15.

              Comment

              • Exami
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 986
                • Hyvinkää, Tuusula

                Originally posted by SanMiguel View Post
                Mistäs porukka on kaapannu näissä m50 öljyn lämpö ja paine tiedon? Vakio paineanturi on toki paikallansa ja samasta kohdasta lähtee ahtimellekkin öljy. Onko se vieressä oleva tulppa suodatin jalassa (kuusiokolo kantainen) myös paineen alainen? Tuo lämmön mittaus pitäis saada johki semmoseen kohtaan missä öljy liikkuukin eli joutuneeko suodatikotelon kanteen tekemään paikan vai kenties jonnekkin muualle? :think

                Aikaisemmin tuo lämmön mittaus on ollut millon minkäkin liitin/sovite/adapteri hässäkässä eikä ole koskaan näyttänyt mitään järkeviä lukuja ennenkuin öljyt on oikeasti kuumat jossain liikennevaloissa pönöttäessä tovin jos toisenkin.
                Ittellä on ollu banjo pultit siellä vakio lähdöissä, M3 suodatin jalassa 2 lähtöä, taitaa olla perusmallissakin, molemmissa siis banjot, ja 2x paine mittaus ja 1x lämpötila sekä ahtimelle öljy, paineet omassa banjossa ja lämpötila ahtimen öljynmenon kanssa samassa, ei ainakaan toistaiseksi oo ollu ongelmia lukemissa..
                sigpic
                Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                Comment

                • TinoTK
                  BTCF Member
                  • Apr 2009
                  • 809
                  • Kirkkonummi

                  Originally posted by SanMiguel View Post
                  Mistäs porukka on kaapannu näissä m50 öljyn lämpö ja paine tiedon? Vakio paineanturi on toki paikallansa ja samasta kohdasta lähtee ahtimellekkin öljy. Onko se vieressä oleva tulppa suodatin jalassa (kuusiokolo kantainen) myös paineen alainen? Tuo lämmön mittaus pitäis saada johki semmoseen kohtaan missä öljy liikkuukin eli joutuneeko suodatikotelon kanteen tekemään paikan vai kenties jonnekkin muualle? :think

                  Aikaisemmin tuo lämmön mittaus on ollut millon minkäkin liitin/sovite/adapteri hässäkässä eikä ole koskaan näyttänyt mitään järkeviä lukuja ennenkuin öljyt on oikeasti kuumat jossain liikennevaloissa pönöttäessä tovin jos toisenkin.
                  Vanoksellisen jalalla saa yhden lähdön lisää (saa varmaan vanoksettoman jalkaankin tehtyä sen auki) tai sit filtterihattu jossa lähdöt.
                  On se kuusiokolo kantainenkin paikka paineenalainen.
                  Mulla on tollanen ylimääräsenä jos tarvit:
                  Last edited by TinoTK; 20-02-2019, 14:36.
                  ///BMW M550d LCI

                  Comment

                  • Freak
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2539
                    • .

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Saman mittanen kiertokanki, niin ei oo ongelmaa. 140mm on m50vanos koneessa ja käsittääkseni myös m54b25:ssa.
                    M54b25:ssa on sama kanki kuin kaksilitraisissa eli 145mm.
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • anteroro
                      BTCF Member
                      • Jan 2009
                      • 434
                      • oulu

                      Originally posted by SanMiguel View Post
                      Onko se vieressä oleva tulppa suodatin jalassa (kuusiokolo kantainen) myös paineen alainen? Tuo lämmön mittaus pitäis saada johki semmoseen kohtaan missä öljy liikkuukin eli joutuneeko suodatikotelon kanteen tekemään paikan vai kenties jonnekkin muualle? :think
                      Mulla on siinä paine/lämpö ja hyvin on pelannut, muistaakseni tämmönen adapteri itellä siinä http://www.bjorkmotorsport.fi/Origam...d=&path=&lang=
                      E30 325 M-tech II DCT
                      9.97s/238kmh

                      Comment

                      • ^Tonix^
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 641
                        • Vaasa

                        Originally posted by SanMiguel View Post
                        Mistäs porukka on kaapannu näissä m50 öljyn lämpö ja paine tiedon? Vakio paineanturi on toki paikallansa ja samasta kohdasta lähtee ahtimellekkin öljy. Onko se vieressä oleva tulppa suodatin jalassa (kuusiokolo kantainen) myös paineen alainen? Tuo lämmön mittaus pitäis saada johki semmoseen kohtaan missä öljy liikkuukin eli joutuneeko suodatikotelon kanteen tekemään paikan vai kenties jonnekkin muualle? :think
                        Toimii ja saa yhdestä lähdöstä kolme.

                        e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                        E30 318is
                        E36 M3 Coupe

                        Comment

                        • Matuh
                          BTCF Member
                          • Apr 2013
                          • 3702
                          • Kouvola

                          Originally posted by ^Tonix^ View Post
                          Toimii ja saa yhdestä lähdöstä kolme.

                          http://server.pure-pf.com/webshop2/s...ksadapter.html
                          Sama täällä aika kuningas pulikka
                          E36 328i M50B30 turbo
                          Skoda vRS
                          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Täälläkin PPF:än tekele ja S50 jalka, ei moitittavaa. Lähtöjä riittää:
                            • Turbolle öljy
                            • VANOS-solenoidi
                            • Öljypainevalo
                            • Öljypaineanturi
                            • Öljylämpöanturi


                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • Hexodus
                              Bimmer Rookie
                              • May 2013
                              • 74
                              • LTI

                              Kokemuksista ei voi sanoa kun ei ole vielä ajettu metriäkään, mutta omaan prokkikseen päädyin tälläseen vakio öljynpaineanturin tilalle: https://www.finjector.com/fin/oljynp...40-p-491371-34 Saa kätevästi molemmat infot samasta paikasta. Vaatii toki adapterin väliin mutta Finjectorilta saa niitäkin.
                              IG: https://www.instagram.com/weirdbeardgarage/

                              Comment

                              • janne[l
                                BTCF Member
                                • Apr 2011
                                • 861
                                • Ylöjärvi

                                Originally posted by Hexodus View Post
                                Kokemuksista ei voi sanoa kun ei ole vielä ajettu metriäkään, mutta omaan prokkikseen päädyin tälläseen vakio öljynpaineanturin tilalle: https://www.finjector.com/fin/oljynp...40-p-491371-34 Saa kätevästi molemmat infot samasta paikasta. Vaatii toki adapterin väliin mutta Finjectorilta saa niitäkin.
                                Tuohan on näppärä jos pelaa,ei tosin ihan ilmanen.
                                Oon kans tuota anturointia miettiny että onko noita paineantureita oltava kaksi. Saako yhden anturin tiedon haarotettua mittariston valolle ja maxxeculle vai meneekö sekasin ? Taikka maxxeculta tuotua tieto mittariston valolle. Sama juttu kannen nesteantureissa.
                                Ite väsäsin 25x25mm alumiinipötköstä haarottimen,mikä tulee banjolla kiinni jalkaan niinkun tuossa ppf:n tekeleessä ja kolme lähtöä saa siittä. Tossa on se mukava että saa tehtyä just ne kierteet mitä tarvii eikä adaptereita tarvita. Ja toki käytännössä ilmanen.
                                e46 330i cabriolet
                                e91 320d
                                e36 328 törpö

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎