Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suh0
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2016
    • 530
    • Akaa

    37aan tarkoitettu painelaakeri. Tuo +5mm ei mene akselin päälle. Sitten vaan käpälän toiseen päähän tapin tilalle säätö ja avot
    Turbo GSX-R
    E36 Coupe
    E90 325i LCI

    Comment

    • Skarpa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 3406
      • Kotka

      Originally posted by bumer3 View Post
      PPF Kevyt CrMo vauhtipyörä, kaikki ostettu VP Motorsport Suhoselta

      Tarkistaisin vielä, että kytkin yltää vaihdelaatikon booreille tolla kytkimellä ja vauhtiksella. GS6-37:ssa kun on lyhyempi kytkinakseli kuin vanhoissa laatikoissa. Nimimerkki Oskulta voi ainakin kysäistä kokemusta. Hänellä meni vauhtis vaihtoon siitä syystä, mutta en tarkemmin osaa sanoa minkä mallinen vauhtis se eka oli, paitsi että ohut. Jälkimmäinen oli sitten kaksoismassavauhtiksen mitoilla tehty kova.
      Last edited by Skarpa; 13-03-2019, 13:09.
      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

      E30 Armo "330i"

      Comment

      • Suh0
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2016
        • 530
        • Akaa

        Originally posted by Skarpa View Post
        Tarkistaisin vielä, että kytkin yltää vaihdelaatikon booreille tolla kytkimellä ja vauhtiksella. GS6-37:ssa kun on lyhyempi kytkinakseli kuin vanhoissa laatikoissa. Nimimerkki Oskulta voi ainakin kysäistä kokemusta. Hänellä meni vauhtis vaihtoon siitä syystä, mutta en tarkemmin osaa sanoa minkä mallinen vauhtis se eka oli, paitsi että ohut. Jälkimmäinen oli sitten kaksoismassavauhtiksen mitoilla tehty kova.
        Yltää akselille noilla kamoilla kun käyttää 10mm+13mm leveää silmälakrua.
        Turbo GSX-R
        E36 Coupe
        E90 325i LCI

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3406
          • Kotka

          Originally posted by Suh0 View Post
          Yltää akselille noilla kamoilla kun käyttää 10mm+13mm leveää silmälakrua.
          En meinaa sitä, yltääkö silmälaakerille, vaan sitä, pysyykö kytkinlevy booreilla.
          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • Suh0
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2016
            • 530
            • Akaa

            Originally posted by Skarpa View Post
            En meinaa sitä, yltääkö silmälaakerille, vaan sitä, pysyykö kytkinlevy booreilla.
            Myin aikanaan noita settejä kymmeniä kyseiseen yhdistelmään: m50+37dz+ ppf kova vauhtis, 8,2mm paksu sintteri, 765 asetelma sekä 37n oma painelaakeri ja myös itsellä oli tuollainen. Ainoa mitä suosittelen tekemään, on käpälälle säätö jotta irroituskohdan saa säädettyä sopivaksi.

            E: https://www.vpmotorsport.fi/product/...chs-gs6-37dzbz
            Turbo GSX-R
            E36 Coupe
            E90 325i LCI

            Comment

            • Skarpa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 3406
              • Kotka

              Originally posted by Suh0 View Post
              Myin aikanaan noita settejä kymmeniä kyseiseen yhdistelmään: m50+37dz+ ppf kova vauhtis, 8,2mm paksu sintteri, 765 asetelma sekä 37n oma painelaakeri ja myös itsellä oli tuollainen. Ainoa mitä suosittelen tekemään, on käpälälle säätö jotta irroituskohdan saa säädettyä sopivaksi.

              E: https://www.vpmotorsport.fi/product/...chs-gs6-37dzbz
              Ok, hyvä homma.
              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

              E30 Armo "330i"

              Comment

              • afrojack
                Newbiemmer
                • Nov 2017
                • 19
                • nurmes

                Mitenkäs ootte toteuttanut tuon säätönipan sille kytkinhaarukalle? Jäi itellä tekemättä ja kytkin irrottaa ihan pohjassa niin on vähä ikävä käyttää

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5258
                  • Pirkkala

                  Originally posted by afrojack View Post
                  Mitenkäs ootte toteuttanut tuon säätönipan sille kytkinhaarukalle? Jäi itellä tekemättä ja kytkin irrottaa ihan pohjassa niin on vähä ikävä käyttää
                  Kierrereikä, läpipultti ja lukitusmutteri. Saa ulkopuolelta säädettyä
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • afrojack
                    Newbiemmer
                    • Nov 2017
                    • 19
                    • nurmes

                    Saiskohan tuon tehtyy laatikko paikallaan kun ei kiinnostaa enää yhtään puotella laatikkoa alas

                    Comment

                    • Suh0
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2016
                      • 530
                      • Akaa

                      Originally posted by afrojack View Post
                      Saiskohan tuon tehtyy laatikko paikallaan kun ei kiinnostaa enää yhtään puotella laatikkoa alas
                      Eipä taida mahtua oikeen poraan/kierteyttään ulkopuolelta.
                      Turbo GSX-R
                      E36 Coupe
                      E90 325i LCI

                      Comment

                      • Tikkunen85
                        BTCF Member
                        • Mar 2006
                        • 892
                        • Paltamo

                        kytkin

                        Mitä se tuo e36 328 vakio kytkinpaketti mahtaa kestää? Tehotavoite siellä 400hp ehkä + joten mietinnässä että vaihtaako uudet vakio kamat vaiko mitä sitä pitäisi tilalle katsoa.

                        Pelkkää katuajoa ja avo korikin niin siksi periaatteessa kaikki RACE paketit tulisi kiertää ja mennä sillä "mukavimmalla" mikä vain nuo miedot tehot sietää.

                        Comment

                        • Veemu
                          BTCF Member
                          • Jan 2014
                          • 269
                          • Helsinki

                          Originally posted by TeiniDX View Post
                          Mitä se tuo e36 328 vakio kytkinpaketti mahtaa kestää? Tehotavoite siellä 400hp ehkä + joten mietinnässä että vaihtaako uudet vakio kamat vaiko mitä sitä pitäisi tilalle katsoa.

                          Pelkkää katuajoa ja avo korikin niin siksi periaatteessa kaikki RACE paketit tulisi kiertää ja mennä sillä "mukavimmalla" mikä vain nuo miedot tehot sietää.
                          Suosittelen kovaa vauhtipyörää + sre -765 asetelma ja bemarin 240mm massalevy. Kestää hyvin nuo tehot ja kohtuu kivuton ajaa kadulla. Omasta mielestä ei edes kannata yrittää vakio kytkimellä.
                          Käyttis: e91 325i
                          Projekti: E36 M50 turbo

                          Comment

                          • Tikkunen85
                            BTCF Member
                            • Mar 2006
                            • 892
                            • Paltamo

                            Originally posted by Veemu View Post
                            Suosittelen kovaa vauhtipyörää + sre -765 asetelma ja bemarin 240mm massalevy. Kestää hyvin nuo tehot ja kohtuu kivuton ajaa kadulla. Omasta mielestä ei edes kannata yrittää vakio kytkimellä.
                            Joo no ehkäpä se tosiaan ei kannata rahoja tuhlata vakion uusimiseen.

                            Onko porukalla kokemusta näistä ameeriikan Joen kamppeista esim. tämä?

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Originally posted by TeiniDX View Post
                              Joo no ehkäpä se tosiaan ei kannata rahoja tuhlata vakion uusimiseen.

                              Onko porukalla kokemusta näistä ameeriikan Joen kamppeista esim. tämä?
                              Tuohon tulee niin monta "miksi"-kysymystä että laitan vaan yhden sen kummemmin erittelemättä, mutta isolla: MIKSI?
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • Remotion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 15229
                                • Ajamisen Iloa

                                Olenko ainoa joita nuo amerikan-joen "Staget" samaan aikaan naurattaa ja turhauttaa.
                                Z3 coupé individual

                                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎