Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ihenkkaz
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Niinno oman pirkan kun purkasin niin männät ehjät ja 3v ~870nm työnnetty niistä.
    No eipå näitä väittelemällä voita eikä siinä kukaan viisastu kyllä yhtään.
    Suurin stokki männän rengasvälin paskoja naku ja vakio
    40v vanhalla puolalla tuleva joka kertainen sytytyksen pätkiminen. :think
    Paljoko lie parhaillaa ajettu nuiden m50 vanos mäntien läpi nii et kestäny?

    Läskiremmissä tommoset paikallaa 664/812 navalta, meinasin kokeilla sen 700 jos vielä pysys männät nipussa käyttöauto ku on, väännöistä ei oikee tiiä mitä nuo lie kestää kans

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    Mitä se nyt sit vaatii enemmän RE85 tehtynä kuin bensalle? Itsellä avaamaton m52b20 ,maxxeculla, EV14 870cc suuttimet (nämä tähän todennäköisesti liian isot) ,044 kopio pumppu,alumiini "turvatankki"(ei välttämättä RE85 se paras materiaali,vaahto otettu pois)Vaikka en itse vielä juuri moottorinohjauksen säädöistä ymmärräkään niin kyllä sen pienellä avustuksella sai näpyteltyy käynti kuntoon ja pystyy ajamaankin. Penkissä ei ole vielä käynyt,jäänee ensikevääseen. Itsellä ei käynyt edes mielessä että oisin ensimmäisenä tehnyt bensalle ja sen jälkeen RE85..
    tuolla setupilla ei vaadi muutakuin maxxin valikosta klikkaat polttoaineeksi e85 ja sitten säätö Ilmeisesti ei kamalia voimia haeta niin tuo pumppu ei jää heti pieneksi etanolilla.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Motointegratorilla ne oli halpoja ku saippua ainaki viimetalvena.

    Nyt näköjään hinta noussu kympillä

    Leave a comment:


  • Kristian malmisuo
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    No Ei VaG puola oo pakollinen, esim Boschin P65 on ihan käypänen tuote, joka käy tollaseen Sytkäkivelliseen boksiin mainiosti... Liittimien sekä johto järjestyksen vaihdolla vakio johtikseen. Niissä kyllä kipinä piisaa
    Okei! Kiitos vinkistä.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by Kristian malmisuo View Post
    Juu! Vag puolat taitaa olla ihan järkevä investointi siis!
    No Ei VaG puola oo pakollinen, esim Boschin P65 on ihan käypänen tuote, joka käy tollaseen Sytkäkivelliseen boksiin mainiosti... Liittimien sekä johto järjestyksen vaihdolla vakio johtikseen. Niissä kyllä kipinä piisaa

    Leave a comment:


  • Kristian malmisuo
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Niinno oman pirkan kun purkasin niin männät ehjät ja 3v ~870nm työnnetty niistä.
    No eipå näitä väittelemällä voita eikä siinä kukaan viisastu kyllä yhtään.
    Suurin stokki männän rengasvälin paskoja naku ja vakio
    40v vanhalla puolalla tuleva joka kertainen sytytyksen pätkiminen. :think
    Juu! Vag puolat taitaa olla ihan järkevä investointi siis!

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Niinno oman pirkan kun purkasin niin männät ehjät ja 3v ~870nm työnnetty niistä.
    No eipå näitä väittelemällä voita eikä siinä kukaan viisastu kyllä yhtään.
    Suurin stokki männän rengasvälin paskoja naku ja vakio
    40v vanhalla puolalla tuleva joka kertainen sytytyksen pätkiminen. :think

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Millähän perusteella NV mäntä kestää enemmän kuin Vanos mäntä? ......
    Sillä perusteella että ne nyt vaan on kestänyt paremmin vääntöä, tai ei varmaan kaikilla samoja kokemuksia


    Sen takia itsekin käytän re85 koska se on turvallisempaa polttoainetta moottorille, ei rupee heti naulaamaan jos mutkassa vajaalla tankilla pumppu ei saakaan kuin ilmaa

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Naku rajalle asti, jos ei ne tehot vielä riitä niin sitten viinaa tankkiin

    Edittiä: tuolla tehokäyrävertailu topicissa näkyy monien setuppeja. Siellä esim. Lähemmäs 600hv vakio m50tu athenalla ja NV männät kestää vielä vähän paremmin niin siitä saa jo osviittaa, bensalla tosiaan nakuraja tulee vastaan ennen kuin moottorin kestävyys
    Millähän perusteella NV mäntä kestää enemmän kuin Vanos mäntä? ......

    Eipähän se KDFI purkki määritä kestoa vaan säädöt, jos se naulaa ni se naulaa...

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Mitä se nyt sit vaatii enemmän RE85 tehtynä kuin bensalle? Itsellä avaamaton m52b20 ,maxxeculla, EV14 870cc suuttimet (nämä tähän todennäköisesti liian isot) ,044 kopio pumppu,alumiini "turvatankki"(ei välttämättä RE85 se paras materiaali,vaahto otettu pois)Vaikka en itse vielä juuri moottorinohjauksen säädöistä ymmärräkään niin kyllä sen pienellä avustuksella sai näpyteltyy käynti kuntoon ja pystyy ajamaankin. Penkissä ei ole vielä käynyt,jäänee ensikevääseen. Itsellä ei käynyt edes mielessä että oisin ensimmäisenä tehnyt bensalle ja sen jälkeen RE85..

    Leave a comment:


  • Kristian malmisuo
    replied
    Vanhan omistajan toimesta siis laitettu öljyn lähtö ahtimelle ja paluu, ahtimena scanian garretti millä voi heittää vesilintua suuruutensa vuoksi.. mutta suuttimet olivat puheitten mukaan deka 680cc, aem pumppu tankissa, turbo pakosarja, kova vauhtis ja “joku” sintteri joten koska kori on suhkot hyvä kuntoinen ja koitettu maalatakkin jotenkin muutama vuos sitten niin en nähnyt pahaksi maksaa korin hintaa koko läjästä

    Leave a comment:


  • Kristian malmisuo
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Mikä purkki sulla ohjaa moottoria? Se ja varsinkin sen säätö määrittää hyvin pitkälti miten moottori tulee kestämään. Re85 antaa paljon enemmän pelivaraa. En näe mitään syytä miksei siihen voisi siirtyä heti. Miksi ensin tehdä bensalle kaikki ja sitten uudestaan etanolille? Turhaa säätöä ja osien ostamista.
    Kdfi 1.4, ja miksi en suoraan siirtynyt re85 on siinä että ostin e34 jota oli alettu ahtamaan ja ostin näkemättä auton 450km päästä ja tähän mennessä tullut ilmi että jako on edellisen toimesta laitettu niin pieleen että pako venttiilit ovat haukanneet sylinterin seinämää kun männät vääntäneet ne, kdfin lambdan portti palanut oikosulussa niin että paikallinen sähköfirma jossa tehdään juotatuksii ei alkanut edes yrittämään ja nosti kädet pystyyn joten uusi täytyy ostaa, pako venttiilit kierot, männät entiset.. joten sanotaanko että näitä taka pakkeja kun tulee joka kerta kun sitä alkaa korjaamaan/tutkimaan niin ensi sijaisen tärkeää olis nyt saada edes moottori käynti kuntoon. En kyllä kadu ostoa vaikka kaikki onkin mennyt päin prinkkalaa, edullinen oli.
    Last edited by Kristian malmisuo; 02-10-2022, 00:28.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by Kristian malmisuo View Post
    Kiitos vastauksista! Hieman odotettuu enemmän siis mitä ajattelin! Eka kesä (2023) normi bensalla, suunnitelmissa oli ajella ”varmalla” 0.8-1bar ja sen jälkeen voisi suunnitella re85. Ei viitsi kaikkee koittaa nyt yhdessä talvessa tehdä!
    Mikä purkki sulla ohjaa moottoria? Se ja varsinkin sen säätö määrittää hyvin pitkälti miten moottori tulee kestämään. Re85 antaa paljon enemmän pelivaraa. En näe mitään syytä miksei siihen voisi siirtyä heti. Miksi ensin tehdä bensalle kaikki ja sitten uudestaan etanolille? Turhaa säätöä ja osien ostamista.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Ajelin 2 kesää avaamattomalla m50nv tehoo oli 430hv ja täysin ehjä oli kone kun sen purin.

    Arvelen että nv kanki ja mäntä kestää hyvin 500hv kunhan ei nakuta

    Leave a comment:


  • Kristian malmisuo
    replied
    Kiitos vastauksista! Hieman odotettuu enemmän siis mitä ajattelin! Eka kesä (2023) normi bensalla, suunnitelmissa oli ajella ”varmalla” 0.8-1bar ja sen jälkeen voisi suunnitella re85. Ei viitsi kaikkee koittaa nyt yhdessä talvessa tehdä!

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎