Itse nyt avaisin koneen ja vaihtaisin kunnon kannentiivisteen.. samalla laakeroisin koneen uudelleen ja ottaisin männät pois uudelleen rengastusta varten.. olisi ehkä fiksua viilata hieman renkaista pois ettei sitten käy silleen vanhanaikaisesti..
ja sitte sulla olis avattu kone, mutta kysehän oli avaamattomista.
Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan E34 540iA 93 sedan E39 530iA 00 touring
kestää vaikka tuhat heppaa. teho ei riko mitään. vääntö on se joka rikkoo.
Paljonko kestää vääntöä? -riippuu ihan siitä kuinka hyvä / huonokuntoinen kone on ja miten sitä käytät.
Kuinka kauan koneen pitää kestää? -jos kestoksi riittää yksi kisa, voi siitä ottaa enempi vääntöä irti kuin silloin jos sen pitäisi kestää 100tuhatta km.
ja vaikuttaa siihen kestoon moni muukin asia.
Suosittelen moottorin avaamista nyt kuitenkin, ja ehkä kannattaisi antaa homma ammattilaiselle. uskoisin että tulee lopulta halvemmaksi.
kestää vaikka tuhat heppaa. teho ei riko mitään. vääntö on se joka rikkoo.
Paljonko kestää vääntöä? -riippuu ihan siitä kuinka hyvä / huonokuntoinen kone on ja miten sitä käytät.
Kuinka kauan koneen pitää kestää? -jos kestoksi riittää yksi kisa, voi siitä ottaa enempi vääntöä irti kuin silloin jos sen pitäisi kestää 100tuhatta km.
ja vaikuttaa siihen kestoon moni muukin asia.
Suosittelen moottorin avaamista nyt kuitenkin, ja ehkä kannattaisi antaa homma ammattilaiselle. uskoisin että tulee lopulta halvemmaksi.
Turhaa saivartelua, koska ei toista voi olla ilman toista. Tehoa ei tule ellei ole vääntöä ja kierroksia. Liikaa annosteltuna molemmat tappavat varsinkin M54B30-moottorin.
Kierroksia rajoittaa pitkäiskuisen kampiakselin värinät. Damperin voi toki vaihtaa parempaan ilman koneen avaamistaa. Saatavilla vääntöä rajoittaa heikohkot kiertokanget.
Katso Youtubesta Protopartsin viedoita. Muistaakseni eka niiden moottori oli avaamaton M52TuB28. Siitä saa vähän osviittaa mitä kone voisi kestää.
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
M54b30 kestänee 500Nm hyvin säädettynä? Kanget vaihtamalla sitten kestääkin jo tosi paljon. Kannentiiviste on vakiona hyvä mls.
Männät ne sitten seuraavaksi heikoin lenkki
Eli periaatteessa omille tehotarpeille riittää, kun avaan koneen ja vaihtaa veivit parempiin ja kunnon säätö. Männät vois olla listalla myös, mutta ei kuitenkaan oteta allout. Budjettiratkaisu.
Eli periaatteessa omille tehotarpeille riittää, kun avaan koneen ja vaihtaa veivit parempiin ja kunnon säätö. Männät vois olla listalla myös, mutta ei kuitenkaan oteta allout. Budjettiratkaisu.
tuskin mäntiä tarvitsee vaihtaa. itse uusisin männän renkaat, ja viilaisin vähän renkaiden päästä pois ettei käy väärin..
sitten H-veivit ja uudet laakerit kellariin. hattu kyllä kestää ja vakio kansipaffi on hyvä sulake.
-tosin samalla vaihaisin nokat kun "parempia" saa markalla.:think
edit. samalla uusi öljypumppu ja hitsitäppi siihen rattaan pulttiin..
Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
tuskin mäntiä tarvitsee vaihtaa. itse uusisin männän renkaat, ja viilaisin vähän renkaiden päästä pois ettei käy väärin..
sitten H-veivit ja uudet laakerit kellariin. hattu kyllä kestää ja vakio kansipaffi on hyvä sulake.
-tosin samalla vaihaisin nokat kun "parempia" saa markalla.:think
edit. samalla uusi öljypumppu ja hitsitäppi siihen rattaan pulttiin..
Mikä kansipahvi on mielestäsi M54B30:een vähemmän sulake kuin vakio MLS? Entä mistä ne markan paremmat nokat?
Öljypumpun ketjulle kiristin kuten S moottoreissa. Korkeammat kierrokset varmasti pistää pumpun akselin koville kun ketju saa hyvän resonassin ja kun vakio dampperia ei ole mitoitettu ylikierroksilla tuo se värinöitä niin jakoketjulle kuin öljypumpulle.
Mikä kansipahvi on mielestäsi M54B30:een vähemmän sulake kuin vakio MLS? Entä mistä ne markan paremmat nokat?
Kai ne markalla saa paremmat jostain.. Aika hankala betrata ainakin BmW omista nokista mitkä M54 motissa jo on siihen soivat. Tietty jos markka tarkoitti harrasteyksikköä, jolla saa jo Kissakamit esim...
Eiköhän sieltä tule Jokin muu vastaan ennen vakio MLS antautumista.
E36 328i M50B30 turbo Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
Kai ne markalla saa paremmat jostain.. Aika hankala betrata ainakin BmW omista nokista mitkä M54 motissa jo on siihen soivat. Tietty jos markka tarkoitti harrasteyksikköä, jolla saa jo Kissakamit esim...
Eiköhän sieltä tule Jokin muu vastaan ennen vakio MLS antautumista.
jaaaah, no eihän uus öljypumppukaan maksa sitten kuin puol markkaa.
tällä kertaa ei taas puuttunu ku "vie ammattilaiselle!".
tosin katkovälystä ei vieläkään saanut mainittua,
vain hämärän "viilaa männänrenkaita"-viittauksen.
Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan E34 540iA 93 sedan E39 530iA 00 touring
Comment