Taitaa toi budjettiturbotus karata heti alkuunsa. Osalista vaan kasvaa 😅
Oli ehkä kaunista valehdella itselleen asian suhteen "halvalla"
Halvalla on tietysti suhteellista mutta itse juuri talvella avasin ja rakensin m54 koneen uusiksi niin kyllähän siihen se tonni menee aika helposti
Nopeesti listattuna mitä minulla meni
Moottorin tiivistesarja,jakopään osat, laakerit, m-renkaat n.550€
Lohkon/kannen koneistukset n.300€
Vanoksen tiivisteet n.75€
Vesipumppu termari ja uudet vesiputket koneen kylkeen n.100€
Siihen sitten turbotus kamppeet päälle niin 3-5k€ on äkkiä taputeltu
Halvalla on tietysti suhteellista mutta itse juuri talvella avasin ja rakensin m54 koneen uusiksi niin kyllähän siihen se tonni menee aika helposti
Nopeesti listattuna mitä minulla meni
Moottorin tiivistesarja,jakopään osat, laakerit, m-renkaat n.550€
Lohkon/kannen koneistukset n.300€
Vanoksen tiivisteet n.75€
Vesipumppu termari ja uudet vesiputket koneen kylkeen n.100€
Siihen sitten turbotus kamppeet päälle niin 3-5k€ on äkkiä taputeltu
Tarkoitus olis tehdä avaamatta konetta, mutta olisihan se ollut typerää tehdä ns. Kahteen kertaan.
Budjettiturbotus onnistuu alle 2000e jos työkalut ja tilat on omasta takaa.
Pelko perseen alla saa tietysti ajella jos ei kankia noihin koneisiin vaihda, mutta jos "tyytyy" siihen 400hp tienoille niin avaamaton varmasti pelaa hyvin.
Pelko perseen alla saa tietysti ajella jos ei kankia noihin koneisiin vaihda,
Itellä toki oli että kun oli vakiomylly, niin ei pelottanut yhtään ajella, kun ei ollu montaa satasta kiinni koneessa, vaan nyt kun on tako-osilla ja muilla kasattu mylly, niin pelottaa koko ajan ajaa että entä jos se kilahtaa, kun on niin paljon rahaa kiinni siinä
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Itellä toki oli että kun oli vakiomylly, niin ei pelottanut yhtään ajella, kun ei ollu montaa satasta kiinni koneessa, vaan nyt kun on tako-osilla ja muilla kasattu mylly, niin pelottaa koko ajan ajaa että entä jos se kilahtaa, kun on niin paljon rahaa kiinni siinä
Kyllä ne kestää, jos hajoaa sit korjataan. Toki toi budjetti ratkaisu taisi mennä pieleen siinä vaiheessa, kun painoi nappia ja tilasi maxxecun😁😅
Kyllä ne kestää, jos hajoaa sit korjataan. Toki toi budjetti ratkaisu taisi mennä pieleen siinä vaiheessa, kun painoi nappia ja tilasi maxxecun
ei kyllä moottorinohjaus saattaa sen budjettiratkaisun pelastaa.
edit: tämänkin varmaan mahdollistanut kitin 'mietous', ja järkevä käyttö&huolto: 14v ahdetulla m54b30
(en toki tiedä, onko ^'avaamaton', mutta arvelisin näin, jos ESS softalla menny).
Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Kyllähän niillä avaamattomilla M50B25nv:llä on ajettu vaikka kuinka paljon ahdettuna.
Kun paineet jättää alle kilon niin kestää mutkaista tietä horisonttiin.
Isoin ongelma on että nälkä kasvaa syödessä ja aletaan nostelemaan ahtoja ilman muita muutoksia ja ensimmäisenä korkataan kansipahvi. Siitä alkaa se rakentamisen kierre.
Kun aihio on muuten ehjä ja ei yritä mopolla kuuhun eli tyytyy johonkin max 0.8 bar ahtoihin niin ei ainakaan vanhanliiton koneen porsi.
Ps. Oletuksena eo. on että ahdin ei ole mikään pilleri ja säädöt on 100% kohdallaan.
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Kyllähän niillä avaamattomilla M50B25nv:llä on ajettu vaikka kuinka paljon ahdettuna.
Kun paineet jättää alle kilon niin kestää mutkaista tietä horisonttiin.
Isoin ongelma on että nälkä kasvaa syödessä ja aletaan nostelemaan ahtoja ilman muita muutoksia ja ensimmäisenä korkataan kansipahvi. Siitä alkaa se rakentamisen kierre.
Kun aihio on muuten ehjä ja ei yritä mopolla kuuhun eli tyytyy johonkin max 0.8 bar ahtoihin niin ei ainakaan vanhanliiton koneen porsi.
Ps. Oletuksena eo. on että ahdin ei ole mikään pilleri ja säädöt on 100% kohdallaan.
Ahdin on vielä avoinna, minkä sitä päätyy ostamaan ja säätöä kyselen varmaankin Vataselta Joensuusta. Moni tuttu on käyttäny siellä autonsa.
Olikos tuo s50 öljypumpun osat ihan bolt-on myös m54?
Olikos tuo s50 öljypumpun osat ihan bolt-on myös m54?
Niille ei ole reikiä, eli lohkoon pitää porata sopivat reijät jousen tapille ja tuolle tapille jolla kiristin kiinnittyy. Jostain varmaan jotkut mitatkin löytyy mihin ne reijät on laitettu, itse tein sovittamalla mihin kohtaan tuo kiristin mahtuu. Vähän joutui jakopään kopan tukirimasta pirraamaan jäykkäristä matskua kun tappi tuli juuri sen kohdalle
Noita öljypumpun akselipäivityksiäkin löytyy maailmalta monenlaisia, itselläni on VAC-motorsportin tekele. Tosin tossa kuvassa ei sitä itse akselia näy mutta se tuli asennettua uuteen öljypumppuun:
Tämäpä. ensin säästetään ja tehdään halvalla, hetken päästä todetaan että halutaan hyvä ja tehdään uudestaan. säästö on negatiivinen.
Tekee ensin valmiiksi hyvät ahdin kamat vakion moottorin ympärille jollain 500hp tuottavalla ahtimella joka toimii hienosti b30 tekniikassa myös vähän miedommalla n.400hp teholla, nauttii kesän kaks ja sit kun käy niin et nälkä kasvaa niin voikin päivittää männät ja kanget koneeseen että voi ottaa turbosta kaikki irti, sitten taas nälkä kasvaa kun on takokamat jo kellarissa niin lähtee nokat, isompi turbo ja suuttimet tilaukseen, sit voimansiirrosta jotain ottaa kipiää ja taas palaa toista tonnia
Pointti että ei se säästö negatiiviseksi mene mutta lisää hevosvoimia = lisää tuhlattua rahaa. Jos tekee kerralla kaikki että kestää 700-800 niin on se aika iso satsaus joo.
Comment