Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naikou
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 1665
    • vihti

    Vanoksesta solenoidin ja sen luistin tarkistaisin vaikka tuskin niissä mitään vikaa on, siel ei tarvi iso roska olla että jumittaa.

    Eikös noin paljon liian myöhäisellä ajotuksella saa myös palotiloja kuumenemaan ja sitä kautta mahdollisesti hehkusytyttänyt?
    E39 523i Turbo

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5249
      • Pirkkala

      Originally posted by naikou View Post
      Vanoksesta solenoidin ja sen luistin tarkistaisin vaikka tuskin niissä mitään vikaa on, siel ei tarvi iso roska olla että jumittaa.

      Eikös noin paljon liian myöhäisellä ajotuksella saa myös palotiloja kuumenemaan ja sitä kautta mahdollisesti hehkusytyttänyt?

      Tämän hehkusytytyshomman jos joku saa mulle selitettyä ja varmistettua että näin todella on mahdollista tapahtua.
      Itekkin tätä mietin että eikö koneita oo saatu launchia huudattamalla rikki, silloinhan sytkää myöhäistetään (paljonko?) Niin olisko tässä ollu vähän jatkuvasti sen tapainen tilanne päällä.

      Toki säätäjä on säätänyt auton tehon ja väännön perusteella, mutta mietin olisiko voinut käydä niin, että säätäjä on nähnyt että teho ja vääntö nousevat ennakkoa kasvattamalla, mutta ei ole uskaltanut laittaa lisää koska on kokemuksesta tiennyt, että mikä on liikaa. Toki tässä taustalla siis se 6 asteen virhe. Eli säätäjä oli siinä uskossa että todellinen ennakko se n. 10 astetta.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Aakoo86
        BTCF Member
        • Apr 2015
        • 50
        • häme

        Athenan paksuus?

        Kumpi olis parempi kannentiivisteen paksuus?

        Moottorin kokoonpano seuraava
        -m50b25 rautalohko
        -b28 kampi
        -135mm maxspeeding veivit
        -amp44 männät 84.50 koossa
        -lohkosta höylätty 0.8mm pois
        -hx40 superi

        Alkujaan puristukset on laskettu 2mm pahvilla ja tuolla lohkon höyläyksellä sinne 9 nurkille, nouseeko puristukset liikaa jos laittaa 1.6mm pahvin?

        Niin ja tarkotus e85:lla ajaa

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5249
          • Pirkkala

          Originally posted by Aakoo86 View Post
          Kumpi olis parempi kannentiivisteen paksuus?

          Moottorin kokoonpano seuraava
          -m50b25 rautalohko
          -b28 kampi
          -135mm maxspeeding veivit
          -amp44 männät 84.50 koossa
          -lohkosta höylätty 0.8mm pois
          -hx40 superi

          Alkujaan puristukset on laskettu 2mm pahvilla ja tuolla lohkon höyläyksellä sinne 9 nurkille, nouseeko puristukset liikaa jos laittaa 1.6mm pahvin?

          Niin ja tarkotus e85:lla ajaa
          Paljerakohan sen ratkaisee, ainakin minun mielestä.

          Joko alle millin tai sitten yli 2mm pitäs olla
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • Leppanen
            BTCF Member
            • May 2019
            • 4
            • Siilinjärvi

            Jokohan joku on täällä pääsyt näitä hypistelemään onko minkälaisia laadultaan verrattuna vaikka maxspeeingeihin?

            Find many great new & used options and get the best deals for BMW M50 M20 M52 135mm forged connecting rods (+ BOLTS ) ** PRISM ** conrods at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              Originally posted by Leppanen View Post
              Jokohan joku on täällä pääsyt näitä hypistelemään onko minkälaisia laadultaan verrattuna vaikka maxspeeingeihin?

              https://www.ebay.com/itm/22481815412...mis&media=COPY
              Mä oon tuollaisilla prismeillä ajanut 4-5 vuotta, enimmillään ollut 800hv, ei ongelmia. Ei ollut heittoja painoissa ja yläpäät hoonaamalla männäntapin kanssa pariksi. Voin suositella.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1665
                • vihti

                Onkos täällä kokemusta miten eroaa ecun kartat e85 vs. e70 polttoaineilla, tai no ecun oma lambda säätö varmaan tuollaisen eron osaa vielä korjata seoksen puolesta mutta mites sytytys, tarviiko muuttaa.

                Tossa pari testi tankillista ajanu e70 seoksella niin kylmästartin jälkeen heti pelaa paljon paremmin lämpösenä ei juuri eroa ainakaan katuajossa ei pysty huomaamaan mutta tehon kannalta optimi sytytysennakko niin onko siinä juuri mitään eroa?

                Kyseessä sellanen ecu johon ei saa flexfuel-anturia pelaamaan
                E39 523i Turbo

                Comment

                • Aakoo86
                  BTCF Member
                  • Apr 2015
                  • 50
                  • häme

                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Paljerakohan sen ratkaisee, ainakin minun mielestä.

                  Joko alle millin tai sitten yli 2mm pitäs olla

                  Mittailin mihin tasoon mäntä jää ja tulos oli 0.4mm alle dekkitason. Ilmeisesti Athenan mitta on ilmoitettu puristettuna? Eli tulos on noin 2.4mm ja tuolla puristukset olisi noin 9 pintaan. Jos haluaa puristuksia nostaa ja säilyttää tuon mainitsemasi paljeraon toleranssin, lohkosta pitäisi höylätä noin 1.5mm pois jotta paljealue jää alle tuon 1mm. Jos käytettäisiin 1.6mm pahvia niin oltaisiin juuri tuossa n. 2mm toleranssissa. Meneekö tuo 1.6mm pahvi liian limitille vai lähdetäänkö suosioilla koneistushommiin?

                  Comment

                  • _ville
                    BTCF Member
                    • Sep 2013
                    • 239
                    • Pirkanmaa

                    Sattuisko kellään olemaan ebayssäkin myytävää valettua turbosarjaa, jossa ahdin tulee taakse ja alas? Tarve olisi kuvan mitalle:



                    Muutenkin kuulisin mielelläni kuinka olette toteuttaneet alhaalla sijaitsevan ahtimen öljynpaluun.
                    Suunnitelmissa olisi ahtaa moottori, mutta samalla pitää ilmastointi käytössä.

                    Comment

                    • Oksanen
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 697
                      • Nokia

                      Itsellä ahdin on tuollai:


                      Omalla painollaan ei öljynpaluu toiminut. Laitoin hammaspyöräpumpun (scavengepumppu ebaysta), sillä öljynpaluu pelaa ok. Tosin saisi olla pykälää isompi pumppu, ilmeisesti kovilla kierroksilla ahdin tulvii sillä pöläyttelee rajaria vasten myös ölppää putkesta. Tuota turbotohtorin kanssa spekuloitiin ja lopputulemana oli ettei tuollainen 3.2gpm (~12lpm) pumppu piisaa kun se paluuöljyn tilavuus on moninkertainen syötettyyn öljymäärään verrattuna kun tulee turbosta vaahtona pihalle.

                      Itsellä oli ilmastointi käytössä mutta jäähdytys ei kesäkuumalla piisannut, kun otti ilmastoinnin kennon hittoon niin alko jäähtymään.
                      E28 535 1985 (S38B36+K31)

                      E36 323 1996

                      E46 Compact 2001

                      Comment

                      • cook
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 373
                        • Piilossa

                        Originally posted by Oksanen View Post
                        Itsellä ahdin on tuollai:


                        Omalla painollaan ei öljynpaluu toiminut. Laitoin hammaspyöräpumpun (scavengepumppu ebaysta), sillä öljynpaluu pelaa ok. Tosin saisi olla pykälää isompi pumppu, ilmeisesti kovilla kierroksilla ahdin tulvii sillä pöläyttelee rajaria vasten myös ölppää putkesta. Tuota turbotohtorin kanssa spekuloitiin ja lopputulemana oli ettei tuollainen 3.2gpm (~12lpm) pumppu piisaa kun se paluuöljyn tilavuus on moninkertainen syötettyyn öljymäärään verrattuna kun tulee turbosta vaahtona pihalle.

                        Itsellä oli ilmastointi käytössä mutta jäähdytys ei kesäkuumalla piisannut, kun otti ilmastoinnin kennon hittoon niin alko jäähtymään.
                        Millä korkeudella sulla on öljynpaluu öljypohja ssa? Kuvaa siitä

                        Comment

                        • aaape
                          BTCF Member
                          • Aug 2009
                          • 615
                          • Muaninka

                          Originally posted by _ville View Post
                          Sattuisko kellään olemaan ebayssäkin myytävää valettua turbosarjaa, jossa ahdin tulee taakse ja alas? Tarve olisi kuvan mitalle:



                          Muutenkin kuulisin mielelläni kuinka olette toteuttaneet alhaalla sijaitsevan ahtimen öljynpaluun.
                          Suunnitelmissa olisi ahtaa moottori, mutta samalla pitää ilmastointi käytössä.
                          Minulla on tuommonen valusarja voin koittaa mittailla jos se paikoillaan onnistuu öljynpaluu mulla on öljypohjan ylälaidassa.
                          e36 328i turbo (95)
                          vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                          e30 316 (m30)(87) projekti

                          EX.
                          e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1665
                            • vihti

                            Mulla kanssa sellanen ebaysta aika halpa valurauta pökäle pakosarjana ja öljynpaluu toimii omalla painollaan, holsetti ja paluulinja 19mm sisähalkaisijalla.

                            Ilmastointi edelleen käytössä

                            Edit: ahtimen laipan tiivistepinta on noin 6-7cm alempana kuin pakosarjan tiivistepinta kannessa
                            Last edited by naikou; 01-09-2022, 18:49.
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            • Oksanen
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 697
                              • Nokia

                              Originally posted by cook View Post
                              Millä korkeudella sulla on öljynpaluu öljypohja ssa? Kuvaa siitä
                              Tälläne oli ens alkuun. Jonkunmoinen öljytilavuus tossa säiliössä mutta ei piisannu


                              Pumpun kanssa tollanen:

                              Tota voisi muokata laittamalla lähdön taaksepäin ahtimelta niin ei tarttisi paluun taistella g-voimia vastaan. Tai edes viistosti tonne pumppua kohti. Ny lähinnä tein tarvikkeista mitä hyllystä löytyi ja mahdollisimman kauas pakopesästä. Ja tosiaan tehokkaampi pumppu olis pop.

                              Haaveilen että laittaisi kuulisahtimen, niistä ei me niin paljoa ölppää läpi. Ja v-band-kiinnitteisen niin saisi ahdinta ylemmäs. Sitten toki täytyy tehdä uus moottorinkannake, nykyisellään ahtimen imuliitäntä on niin ylhäällä kuin voi olla että 100mm putki vielä mahtuu orkkis korvan ali. Nykyinen ahdin tuntuu olevan aikalailla tukossa pakopesän osalta niin sillekin sektorille saisi parannusta.
                              E28 535 1985 (S38B36+K31)

                              E36 323 1996

                              E46 Compact 2001

                              Comment

                              • cook
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 373
                                • Piilossa

                                Originally posted by Oksanen View Post
                                Tälläne oli ens alkuun. Jonkunmoinen öljytilavuus tossa säiliössä mutta ei piisannu


                                Pumpun kanssa tollanen:

                                Tota voisi muokata laittamalla lähdön taaksepäin ahtimelta niin ei tarttisi paluun taistella g-voimia vastaan. Tai edes viistosti tonne pumppua kohti. Ny lähinnä tein tarvikkeista mitä hyllystä löytyi ja mahdollisimman kauas pakopesästä. Ja tosiaan tehokkaampi pumppu olis pop.

                                Haaveilen että laittaisi kuulisahtimen, niistä ei me niin paljoa ölppää läpi. Ja v-band-kiinnitteisen niin saisi ahdinta ylemmäs. Sitten toki täytyy tehdä uus moottorinkannake, nykyisellään ahtimen imuliitäntä on niin ylhäällä kuin voi olla että 100mm putki vielä mahtuu orkkis korvan ali. Nykyinen ahdin tuntuu olevan aikalailla tukossa pakopesän osalta niin sillekin sektorille saisi parannusta.
                                Mulla tuli omaan paluunippa ylemmäksi ja tosiaan ahdin Garretin kuulis 0.96 pesällä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎