Tulpan pitää olla riittävän kulmä, ettei se ala hehkumaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
Originally posted by Freak View PostTulpan pitää olla riittävän kulmä, ettei se ala hehkumaan.F11 530d individual Brewster Green
-2016.
E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
-1994.
Ascona B M20 Powered
-1978.
Comment
-
-
Originally posted by EtuX View PostTämä on kyllä tiedossa. Luulo oli että näinkin löyhässä moottorissa olisi mennyt tuo bcpr7es joka oli käytössä usemman kesän mutta siirrytään siis kylmempään senkin osaltavehkeet levällään...
Comment
-
-
Kysytäänpä nyt täältä.
Onko porukka ajanut millä puristuksilla M50 non vanoksella turbotettuna, polttoaineena E85.
Mulla oli tuossa 8:8:1 rutuilla tulevat wisecot, mutta nyt pytyt porataan 84.5 ja täten uudet männät moottoriin. Wisecoa myydään "vapari" malleina 11:0:1 puristeisina, mahtaako raadin mielestä olla liikaa ruttuja. Ohjaimena ecumaster ja itsellä ajatus, että saisi tuota alaväännön puuttumista pois.Gas or ass, no free rides
F10 520d lci
E36 325 ahdistettu.
Comment
-
-
Jos meinaat yhtään kovemmilla paineilla ajaa, jätä ruttu niin että dynaaminen puristussihde ei oo enempää kuin 9,5 etanolilla.
Esim. 1mm/1mm ajoitus nostaa dynaamista puristusta verrattuna vakioajoitukseen.
E85 kun alkaa esisyttymään, kone ei kestä sitä kuin hetken.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Kristian malmisuo View PostKolbenschmidt runkolaakeria saa 180asteen öljyuralla ja 360asteen uralla, kummat tilaan? Hinta ero sellanen että luulisi olevan jotain eroavaisuutta?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by MR_piikki View PostKysytäänpä nyt täältä.
Onko porukka ajanut millä puristuksilla M50 non vanoksella turbotettuna, polttoaineena E85.
Mulla oli tuossa 8:8:1 rutuilla tulevat wisecot, mutta nyt pytyt porataan 84.5 ja täten uudet männät moottoriin. Wisecoa myydään "vapari" malleina 11:0:1 puristeisina, mahtaako raadin mielestä olla liikaa ruttuja. Ohjaimena ecumaster ja itsellä ajatus, että saisi tuota alaväännön puuttumista pois.
Muistelisin että puristussuhteen muutos vaikuttaa hyötysuhteeseen, ei niinkään tehoon (edit alla kopioituna teksti jonka löysin asiasta)
Whereas excessively high compression ratio is the most common engine building mistake, the most common engine builder misconception is that increasing the compression ratio has a significant effect on power (or torque).
The chart at the right shows that this is not the case (ref: Internal Combustion Engine Fundamentals by J. Heywood, pp. 843).
A useful rule of thumb is that raising the compression ratio one point (i.e. from 10:1 to 11:1) increases power by about 3%.
However this potential power increase is only available if the gasoline octane allows running the engine at the MBT timing value without detonation.'
tossa vielä jotain käppyrää puristus vs ennakko
Vastaan vielä kysymykseen, mulla muistaakseni ruttu 9.0:1 -olisin halunnut enemmänkin mutta jostain syystä tällainen siitä sattumien kautta tuli.Last edited by Takalo_kari; 20-03-2023, 17:22.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Ilmeni ongelma m50 non vanos koneen kanssa hiotuilla nokilla (1mm-1mm 240° ja nostot 10.83 ajoitus tekijän ohjeen mukaan imu 110° ja pako 114° lobe center.)
Kuuluu resonointia muistuttava melko äänekäs ääni kannen/imusarjan suunnilta 2700-3000rpm kohdalla. Sen jälkeen ääni häviää, ja esim. 4000rpm kone pyörii nätisti.
Venakoppaa raotin ja kaikki vaikutti olevan ok.
Tämä kaikki siis paikallaan kaasutellessa.
Kone on säätämättä, kaikki säädöt on edellisen setupin jäljiltä.
Edit: kyllä tuo metelöi aikalailla vaikka ennakko olis mitä tahansa. Joten se ei vaikuta, kuten aiemmin kirjoitin.
Nyt ei auta kun selvittää, onko mahollista että männät hipoo venttiileihin joko ajoitus tai mitoitusvirheen takia.Last edited by Urpo_rotta; 04-03-2023, 08:30.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment