Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naikou
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 1766
    • vihti

    Moniin autoihin laitetaan lisäysöljypurkki kyytiin jo luovarissa, kai ne on sitte väljäks polettu jo tehtaalla

    Mutta ehkä tuo rengasvälys asia tuli jo selväksi
    Last edited by naikou; 06-10-2022, 20:26.
    E39 523i Turbo

    Comment

    • cook
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 378
      • Piilossa

      Originally posted by naikou View Post
      Moniin autoihin laitetaan lisäysöljypurkki kyytiin jo luovarissa, kai ne on sitte väljäks polettu jo tehtaalla

      Mutta ehkä tuo rengasvälys asia tuli jo selväksi
      Mutta tuo ei ilmeisesti ole ns. Pakollinen katuautoon ja kohtuu mietoon viriin.

      Comment

      • Matuh
        BTCF Member
        • Apr 2013
        • 3703
        • Kouvola

        Originally posted by cook View Post
        Mutta tuo ei ilmeisesti ole ns. Pakollinen katuautoon ja kohtuu mietoon viriin.
        Suosittelen vahvasti laittamaan isommalla katkosvälyksellä. Tuo 0.5mm-0.6mm on
        E36 328i M50B30 turbo
        Skoda vRS
        Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
        Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

        EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

        Comment

        • cook
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 378
          • Piilossa

          Originally posted by Matuh View Post
          Suosittelen vahvasti laittamaan isommalla katkosvälyksellä. Tuo 0.5mm-0.6mm on
          Ihan normi viilallako ton voi tehdä? Vai tilaa tän
          Last edited by cook; 07-10-2022, 14:37.

          Comment

          • EmH
            BTCF Member
            • Jul 2008
            • 1543
            • Pohjois-Savo

            Originally posted by cook View Post
            Ihan normi viilallako ton voi tehdä? Vai tilaa tän
            https://www.tarvikemotti.com/tuote/m...n-hiontalaite/
            Jos on painettta tilillä niin mikäs siinä. Ite oon viilannu ihan tavallisella viilalla aiemmin.

            Viimeeksi ostin tälläsen timanttiviilan tokmannista, maksoi alle 10e. Toimi todella hyvin.

            E30 M50 Turbo
            E39 lightweight jäärata
            Mitsubishi Lancer Evo VII
            Nissan Skyline R32 gts-t
            Subaru Impreza n/a
            Originally posted by mikkod
            Tälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.

            Comment

            • Matuh
              BTCF Member
              • Apr 2013
              • 3703
              • Kouvola

              Originally posted by cook View Post
              Ihan normi viilallako ton voi tehdä? Vai tilaa tän
              https://www.tarvikemotti.com/tuote/m...n-hiontalaite/
              Tälläsellä sarjalla itte tehny.

              E36 328i M50B30 turbo
              Skoda vRS
              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

              Comment

              • cook
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 378
                • Piilossa

                Mietin tuota arp kansi pulttiasiaa. Vakiopultit onnkovuudelta 14.9 ja eikös arpit ole samaa lujuusluokkaa?

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5273
                  • Pirkkala

                  Vakiot 14.9? Eikai sentään?
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11152
                    • Oulu

                    Ei oo joo ja vakiot on venyvät pultit. Kiristelee paikalleen ja sillä srlvä. ARP:t on kovat pinnapultit, jotka yleensä vaatii jälkikiristyksen. Tai vähintään tarkistuksen.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • naukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1222
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Ei oo joo ja vakiot on venyvät pultit. Kiristelee paikalleen ja sillä srlvä. ARP:t on kovat pinnapultit, jotka yleensä vaatii jälkikiristyksen. Tai vähintään tarkistuksen.
                      No eivät muuten ole varsinaisesti kovat, jotain superkalliita saa kovina mutta normi arpit taitaa olla tavan 12.9 kovuudella ja vedetään normi 10mm kymmeneen kiloon. Voipi yllättää jos vetää alkuperäiset pultin asteet momenttiavaimella, ei ne vielä kymmenessä kilossa veny....

                      Comment

                      • Miuge
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 630
                        • Tampere

                        Eikös "kovalla" puhekielessä yleensä viitata juurikin 12.9 lujuuteen eli 12 = 1200MPa murtolujuus ja .9 = 90% myötöraja 1080MPa.
                        Voihan se "kova" jonkun mielestä olla 10.9:kin ja jotkut puhuu vaan "mustista pulteista", tiedä sitten.. :think

                        ARP 8740 on 180000psi = 1240MPa murtolujuus
                        ARP2000 on 220000psi = 1520MPa murtolujuus
                        Webshop - MRT Engineering
                        Facebook - MRT Engineering
                        Instagram - mrtengineering
                        YouTube - miugemrt

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11152
                          • Oulu

                          Niin no itte miellän jo 10.9 pultin kovaksi pultiksi, mutta se kai on lähinnä mielipide kysymys. Tässä tapauksessa sillä kai tarkoitetaan pulttia mitä ei ole tarkoitus venyttää asennuksessa.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • kimmon
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1461
                            • Tuusulantien päässä...

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Niin no itte miellän jo 10.9 pultin kovaksi pultiksi, mutta se kai on lähinnä mielipide kysymys. Tässä tapauksessa sillä kai tarkoitetaan pulttia mitä ei ole tarkoitus venyttää asennuksessa.
                            Kyllähän kisakäytössä olevat ARP:t vedetään kiinni venymällä ainakin veiveissä. Siihen on ihan oma mittari millä venymä vielä mitataan. Näitä on aika paljon tullut drag race-puolella tehtyä ��

                            Find ARP Rod Bolt Stretch Gauges and get Free Shipping on Orders Over $109 at Summit Racing! Check connecting rod bolt stretch accurately with ARP rod bolt stretch gauges. They are highly recommended when installing rod bolts and other fasteners where it is possible to measure the length of the bolt after tightening.
                            Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                            Comment

                            • harrastaja
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2004
                              • 73
                              • Riihimäki

                              Kaikki pultit venyy kiristettynä, mutta ne "venyvät pultit" jää pysyvästi venyneeksi. Siis rikotaan tarkoituksellisesti.

                              Normaalin pultin taas pitää vapaassa tilassa palautua samaan mittaan, kuin ennen asennusta.
                              Jos ei palaudu, niin pultti on pilalla.
                              https://sites.google.com/view/harrastajanalbumit

                              Comment

                              • ekkoo1
                                BTCF Member
                                • Jun 2019
                                • 1368
                                • Pohjanmaa

                                Originally posted by harrastaja View Post
                                Kaikki pultit venyy kiristettynä, mutta ne "venyvät pultit" jää pysyvästi venyneeksi. Siis rikotaan tarkoituksellisesti.

                                Normaalin pultin taas pitää vapaassa tilassa palautua samaan mittaan, kuin ennen asennusta.
                                Jos ei palaudu, niin pultti on pilalla.
                                Niin, Torque To Yield on kai se termi mitä haetaan. ARPit eivät ole TTY.
                                E39 540i -96 Ajamisen iloa
                                E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                                E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                                Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎